Elektroskrejriteņu vadītājus aicina ievērot jauno regulējumu Ceļu satiksmes noteikumos 23

 

Foto: Publicitātes attēls

SM | 11.maijs 2021 11:31

Lai droši iekļautos ceļu satiksmē, elektroskrejriteņu vadītājiem ir jāzina un jāievēro jaunais regulējums Ceļu satiksmes noteikumos

Ar mērķi nodrošināt visiem ceļu satiksmes dalībniekiem drošību, šodien, 11. maijā, valdība apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos (CSN), kuros noteikts  regulējums elektroskrejriteņiem. Normatīvais regulējums paredz elektroskrejriteņu pārvietošanos gan pa gājēju ietvēm, gan veloceļiem, gan brauktuvēm, vienlaikus nosakot stingras prasības, kas jāievēro elektroskrejriteņu vadītājiem, lai pārvietošanās neapdraudētu pašus un citus ceļu satiksmes dalībniekus.

“Latvijā, līdzīgi kā citās Eiropas valstīs, situācija ceļu satiksmē mainās, arvien vairāk iedzīvotāju izvēlas pārvietoties ar velosipēdiem un arvien biežāk satiksmē parādās jauni transportlīdzekļi, tai skaitā elektroskrejriteņi. Lai primāri aizsargātu mazsaizsargātākos ceļu satiksmes dalībniekus – gājējus un velosipēdu vadītājus, CSN ir papildināti ar jaunu regulējumu elektroskrejriteņiem,” skaidro Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns. “Mainoties satiksmei, ikvienam satiksmes dalībniekam ir jāzina un jāievēro noteikumi, lai pārvietošanās būtu droša. Vienlaikus satiksmes drošības uzlabošanai ir būtiski, lai pašvaldības pilsētu robežās un savienojumos ar piepilsētām un ciematiem nodrošinātu atbilstošu infrastruktūru,  kas ir nodalīta gājējiem no velobraucējiem un elektroskrejriteņiem, vienlaikus tos neizdzenot uz ielas, kur tie nevar justies droši. Piemērotas infrastruktūras neesamība pagaidām ir vienīgais šķērslis, lai CSN izņemtu normu par iespēju velo un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm,” atzīst Jānis Butāns.

Saskaņā ar jauno CSN regulējumu ar elektroskrejriteņiem drīkst pārvietoties pa ietvēm,  veloceļiem,  atsevišķās vietās pa sabiedriskā transporta joslu (ja tas atļauts riteņbraucējiem) un arī pa brauktuvi (atsevišķās vietās). Vienlaikus regulējumā ir noteikts, kas elektroskrejriteņa vadītājam ir jāzina un jāievēro, izmantojot katru no iepriekš minētajām pārvietošanās iespējām. Piemēram, ja ar elektroskrejriteni pārvietojas pa ietvi, ir jādod priekšroka gājējiem un ir jāizvēlas ātrums, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Tāpat jāņem vērā, ka ar elektroskrejriteni var pārvietoties tikai pa tām brauktuvēm, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Jāievēro, ka ar elektroskrejriteni jābrauc vienā rindā un pēc iespējas tuvāk brauktuves labajai malai. Tāpat ir jāievēro, ka pirms gājēju pārejām un sabiedriskā transporta pieturām ir jāsamazina ātrums.

Elektroskrejritenim ir jābūt labā tehniskā stāvokli, aprīkotam ar bremzēm, braukšanas laikā  priekšpusē ir jādeg baltas gaismas lukturim, aizmugurē – sarkanas krāsas lukturim. Ja iespējams, vadītājam jābūt tērptam gaismu atstarojošā vestē. Ar elektroskrejriteni aizliegts braukt, neturot stūri, vest pasažieri, braukt, turoties pie cita transportlīdzekļa, un pārvadāt kravu, kas apdraud citus. Vienlaikus CSN ir iekļautas normas, kas nosaka, ka transportlīdzekļu vadītājiem jādara viss iespējamais, lai satiksmē netiktu apdraudēti arī elektroskrejriteņu vadītāji. CSN ievērošana un cieņpilna attieksme vienam pret otru ir drošas satiksmes priekšnosacījumi.

Saeimas apstiprinātajā Ceļu satiksmes likumā ir noteikts, ka eletroskrejriteņu maksimālais ātrums nedrīkst pārsniegt 25 kilometrus stundā un ar to drīkst pārvietoties tikai viens cilvēks vecumā no 14 gadiem. Nepilngadīgai personai, lai pārvietotos ar elektroskrejriteni, ir nepieciešamas riteņbraucēja tiesības. Savukārt par pārkāpumiem elektroskrejriteņu vadītājiem tiek piemēroti tādi paši administratīvie sodi kā riteņbraucējiem.

 
Visi komentāri
 
Krotow 11.maijs 2021 12:06
6 2 Atbildēt

Drīkst pārvietoties tikai ar 5 km/h. Un pa priekšu jāskrien brīdinātājam ar karodziņu.

SD 11.maijs 2021 14:52
1 0 Atbildēt

Pa priekšu skriesi tu)) Balto karogo vicinādams - nu, viss, pietiek jau, padodos

q 12.maijs 2021 15:34
0 0 Atbildēt

Tad jau labāk zvani''nu degunā iekarināt.

anonimikis 11.maijs 2021 13:48
1 2 Atbildēt

Elektrovelosipēdiem beidzot oficiāli var būt līdz 1kw.

GTD2 11.maijs 2021 16:47
2 1 Atbildēt

Stāvdrāzis nav elektrovelosipēds

anonimikis 11.maijs 2021 16:56
1 1 Atbildēt

Ceļu satiksmes likumā ir arī citas izmaiņas.

GTD2 11.maijs 2021 17:01
3 1 Atbildēt

Ir gan bet man'šķiet,ka lielākā sāpe tieši ir pa šiem ne īpaši stabilajiem stavdrāžiem

GTD2 11.maijs 2021 13:55
8 0 Atbildēt

Tiešām šie noteikumi ir izstrādāti ar mērķi visiem satiksmes dalījumiem ievērot drošību? Nu redzēs kāda būs drošība ,ka stāvdrāži klunkuros pa brauktuvi. lai būtu pilnīga vienlīdzība ierosinu arī gājējiem droši pārvietoties pa brauktuvi,lai ir vienlīdzība pret visiem, visi takš vienā kapā.

paga 11.maijs 2021 14:51
0 2 Atbildēt

Stāvdrāži tomēr vico daudz ātrāk par gājējiemm, ātrāk par vidējo pilsētas vellapēdistu noteikti. Tu gribi lai šitie fugasi mauktu pa ietvi? Pa brauktuvi - kas vainas, lai brauc pa joslas malu, mums ar auto vietas pietiks lai tiktu garām. Varbūt jāpiebremzē vietās, kur brauktuves malā sūdīgs asfalts un šis apbrauks tālāk no ietves, bet tā jau ir pretenzija ceļu uzturētājam.

imzz 11.maijs 2021 15:09
2 0 Atbildēt

Pa brauktuvi - kas vainas, lai brauc pa joslas malu, mums ar auto vietas pietiks

Joslas mala dižpilsētā parasti izskatās šādi ;)

goo.gl/maps/NeDXQ8jCvDmeY3eA9

vai

goo.gl/maps/qpkXREtVXQmf7YCd7

goo.gl/maps/jxdq6HmUuLkUtsLc7

GTD2 11.maijs 2021 15:30
7 3 Atbildēt

par gājēju celiņu pārāk bistam,nē vienīgi pa velojoslu , veloceliņu ,ja tādas nav tad neko, savādāk brauktuve tiek pataisīta par cirku, ar kuru pārvietojas ar ko grib uz diviem riteņiem, vienu riteni, viņus neviens īsti nekontrolē kādi viņi ir ne tehniski ne pēc izmēriem, kas zin kādu ērmu vēl izdomās, ja grib lai uzlabojās kustības drošību, tad nevajag ielu saatiksmi pārveidot par cirku.

mums jau 11.maijs 2021 16:49
3 3 Atbildēt

tās joslas ir diezgan platas, pārsvarā. Lai brauc a labo pusi, ne? Grūti būs vadītājiem kas nejūt auto gabarītus, tie uz Vanšu tilta arī taurē velosipēdistiem, kaut gan vietas ir daudz. Nejūt auto, vai tiesības nopirkuši, streso ja joslā ir vēl kāds. Tādi laiki. Jā.

Krotow 11.maijs 2021 18:31
1 1 Atbildēt

Beidz demagoģēt. Krēslas laikā pirms apgaismojuma ieslēgšanas 70 kmh joslā aiz Vanšu tilta, kur gar malām ir 2 (!) veloceliņi, tieši priekšā ieraudzīt tipu pelēkā vamzī ar dubļainiem atstarotājiem ir nu tāds prieks, ka gribas šo kadru krietni noslānīt. Man viņu dēļ vazāties pa tiesām un sēdēt cietumā kaut kā negribas.

Cube 12.maijs 2021 0:41
0 0 Atbildēt

Nu tad, tu nejauc apaļo ar silto? Tas, ka dunduks neizmanto normālas gaismas un vesti, nav iemesls vērsties pret visiem velo-un-stāvdrāžiem. Tu domā kurus tieši veloceliņus - tos, kuri ir daļa no ietves? Nesmīdini manas čības - arī tas ir idiotisms, daļu ietves nosaukt par veloceliņu. Tad jau labāk redzams un pa brauktuvi, nevis neredzams un nedzirdams lido starp gājējiem. Jā, viņam ir jābūt redzamam, tur 100% piekrītu.

anonimikis 11.maijs 2021 19:27
1 3 Atbildēt

Brauc pa otro joslu.

Krotow 11.maijs 2021 20:35
3 2 Atbildēt

Kāpēc? Te nav Anglija un pa labo pusi braucošajiem jābrauc pēc iespējas pa labo joslu. Un ja brauc 2 blakus un tam, kurš labajā joslā, priekšā joslas vidū parādās pirms tam neredzams veloļots, ko darīt. Iesaku labot CSN, kas šādiem pārsteigumiem noteiktos ceļu posmos ļautu 2x pārbraukt pāri (atpakaļgaitā un tad uz priekšu) bez kriminālatbildības iestāšanās. Ar vienīgo noteikumu pēc iespējas ātrāk informēt atkritumu savākšanas dienestu.

anonimikis 12.maijs 2021 11:38
0 2 Atbildēt

Ja kaut ko iesaki, tad ej uz Manabalss un iesaki. Te tu esi tikai kārtējais dirsējs - dīvāna kareivis. Kurš tikai pavāvuļot atnācis, nevis problēmām risinājumus meklēt.

Dīvāna komentāri 11.maijs 2021 20:07
0 0 Atbildēt

Vispār jau nekas nav pieņemts. Sanāk ka var braukt kur grib. Un kā. Tad jau pa gājēju ielu ar elektoauto ar var braukt.

Andris Mežpapāns 12.maijs 2021 10:33
0 0 Atbildēt

Mani mulsina fakts ,kāpēc auto un moto vadītājiem ir jāiet kaut kādās tur auto skolās,,,jāmokās'' instruktoriem.Visu to nevajag,palaiž brīvā valā visus pa brauktuvi, elektro un vello braucējus ,no kuriem daļa pat lāga nespētu atbildēt ,kam tie noteikumi paredzēti.Tāpat neviens neapskata jauno ceļa lietotāju ceļa lietošanas maksu (nodokli).Ar mašīnām viss kārtība,neizgrozīsies tu ne nemakšāšanas.

kādu maksu? 12.maijs 2021 11:12
0 0 Atbildēt

Tu domā, ka tavs ceļa nodoklis nosedz daudz vairāk, kā tavas no auto beņķī sēdēšanas sastrutojušās pakaļas apārstēšanu no budžeta līdzekļiem? Tu būsi izbrīnīts, bet ceļus nebūvē no nodoklī iekasētās naudas - tās ir daudz par maz))

Par noteikumiem es gan piekrītu - kad cilvēkam ir Bcat apliecība un braukšanas prakse, tas arī uz velo vai skūtera brauc daudz atbildīgāk, jo saprot kā darbojas satiksme un kā domā pārējie vadītāji.

Vernons 12.maijs 2021 14:44
0 0 Atbildēt

CSDD ir lieks! Standartā auto aizmugurē jābūt uzrakstam "Ievēro distanci" un vairāk neko nevajag! Tā līdz šim tas ir noticis.

uupis 12.maijs 2021 15:29
0 0 Atbildēt

Pļē ko darīt ar šitādiem dauņiem?

youtu.be/39afKBsp_iE

Tiešām stikli jādauza ārā?

Krotow 12.maijs 2021 19:50
0 1 Atbildēt

Un filmētājam arī jāizmazgā acis ar logu mazgājamo līdzekli. Lai laicīgi pamanītu auto tuvojamies un nekļūtu par kotleti. Citādi piekrītu ka volvists varēja mazliet pabīdīties pa labi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 33

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti