JKP uzstāj uz eksperimenta Čaka ielā pārtraukšanu rudenī un velo kustības veidošanu Barona ielā 3

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 12.jūlijs 2021 20:04

Eksperiments Aleksandra Čaka ielā pēc 1.septembra ir pārtraucams, saglabājot velo joslu no Zemitānu tilta līdz Ērgļu ielai un attiecīgi novirzot velo kustību uz velo joslām Krišjāņa Barona ielā, uzskata Rīgas domes Jaunās konservatīvās partijas (JKP) frakcija.

Kā aģentūrai LETA pavēstīja partijā, satiksmes organizēšana Čaka ielā, kas ir viena no Rīgas maģistrālajām ielām, šobrīd ir Rīgas domnieku un rīdzinieku uzmanības centrā.

Šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti lēma par izmaiņām organizācijā Čaka ielā, paredzot Marijas un Čaka ielā virzienā no centra izveidot sabiedriskā transporta joslu un autotransporta joslu.

Savukārt virzienā uz centru tiktu saglabāta esošā situācija ar kopēju joslu autotransportam un sabiedriskajam transportam un vienu velo joslu. JKP deputāts balsojumā nepiedalījās.

Partijā norādīja, ka Čaka iela ir robeža starp Rīgas centra apkaimi, Latgales priekšpilsētas Avotu un Grīziņkalna apkaimēm. Skatot jautājumu par velo joslu esamību Čaka ielā, JKP vērsa uzmanību, ka šo nevarot skatīt atrauti nosatiksmes plūsmas apkārtējās ielās.

"Ir jāanalizē, jāievāc un jāapkopo ticami dati, ir jāmodelē situācijas, kā katrs potenciālais lēmums satiksmesorganizēšanā ietekmēs situāciju plašākā apkaimē. Lēmumiem Rīgas domē ir jābūt datos balstītiem," uzskata partijā.

Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāts Valters Bergs (JKP) akcentēja, ka, lai pieņemtu izsvērtu lēmumu, viņš aicināja izvērtēt, kā tiks organizēta satiksme Centra un piegulošajās apkaimēs, kad atsāksies klātienes mācības Rīgas izglītības iestādēs, sāksies vērienīgie "Rail Baltica" būvniecības darbi, notiks remontdarbi Valmieras ielā, notiks remontdarbi uz Zemitānu tilta, rekonstrukcijai slēgs VEF tiltu, un citi notikumi.

"Vai šāds izvērtējums ir veikts, vai ir modelētas situācijas pie minētajām satiksmes izmaiņām? Cik man zināms, šāda vērtējuma un situāciju modelēšanas nav bijis. Jāpiebilst, ka arī Valsts policijas pārstāvji norāda, ka šādam eksperimentam ir jāgatavojas pietiekami ilgu laiku un tas ir jāmodelē vēl pirms reālu velo joslu ierīkošanas," minējis Bergs.

Pieejamie SKDS dati norādot uz to, ka vairākums aptaujāto Čaka ielas uzņēmēju un iedzīvotāju ir negatīvs viedoklis par velo joslu saglabāšanu pēc eksperimenta beigām. Rīgas domes Satiksmes departamenta aprēķini liecina, ka, saglabājot velo joslas Čaka ielā, vienkāršākajā variantā satiksmes infrastruktūras pielāgošana izmaksās gandrīz miljonu eiro, pauda partijā.

Savukārt dārgākajā scenārijā, īstenojot visus nepieciešamos pasākumus satiksmes organizēšanas maiņai, būtu nepieciešami vairāk nekā 5,7 miljoni eiro. Vienlaikus, atsakoties no velo joslām un pārceļot velotransportu uz Krišjāņa Barona ielu, būtu nepieciešami aptuveni 200 000 eiro sākotnējā variantā, bet, veicot satiksmesorganizācijas izmaiņas pilnā apmērā, būtu nepieciešami aptuveni 0,5 miljoni eiro, aprēķinos dalījās JKP.

Ņemot vērā minētos apstākļus, Bergs uzskata, ka eksperiments Čaka ielā pēc 1.septembra ir pārtraucams, saglabājot velo joslu no Zemitānu tilta līdz Ērgļu ielai un attiecīgi novirzot velo kustību uz velo joslām Kr. Barona ielā.

Līdz ar to Kr. Barona iela būtu veidota kā maģistrālais velo savienojums starp Purvciemu un Centra apkaimi ar atbilstošu satiksmes organizāciju - mierinātu satiksmi, piemērotību sabiedriskajam transportam, pastaigām, velo braukšanai, kafejnīcām un veikaliem, bet Čaka iela būtu veidota ar prioritāti sabiedriskajam transportam.

JKP uzsvēra, ka tās deputāti Rīgas domē nav pret velo joslām Čaka ielā, bet ir pret to, ka lēmumi tiek pieņemti bez ticamiem datiem, aprēķiniem un satiksmes plūsmas modelēšanas, analizējot satiksmes plūsmu arī apkārtējās ielās.

LETA jau ziņoja, ka šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja vēlreiz skatīja jautājumu par eksperimentālo velojoslu saglabāšanu vai likvidēšanu Čaka ielā.

Iepriekšējā komitejas sēdē tika uzklausīti Satiksmes departamenta speciālisti, gan dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jāna Gēla biroja pārstāvji, gan dažādas nevalstiskās organizācijas un eksperti.

Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču vēlāk tika nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā bija paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.
 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Varētu 12.jūlijs 2021 23:41
4 4 Atbildēt

Sarīkot eksperimentu un sastrēgumu laikā auto ar vienu braucēju novirzīt pa alternatīvo maršrutu, lai galvenā iela - piem. tā pati Čakene - paliek izmantošanai tikai tiem auto, kur vismaz 2 braucēji. Bezgala idiotiski ir piebāzt ielu ar auto, katrs aizņem vismaz 8kv.m un iekšā tikai 1 cilvēks. Tā jau tie korķi veidojas! Vieniniekus varētu laist korķī tikai ar ļoti maziem auto, nevis latvieša mūžīgajiem pasātiem-universāļiem.

anonimikis 13.jūlijs 2021 12:34
2 0 Atbildēt

JKP standarta iršana - mēs par, bet ar neizpildāmiem nosacījumiem. Datus var iegūt kaut ko darot, nevis sēžot un urbinot dibengalu.

iJuris 14.jūlijs 2021 14:08
1 0 Atbildēt

par šo ir jautājums, vai piegādes transports arī divām personām? Vai ēku apsaimniekošanas darbinieki arī pa divi? Vai teiksiem , ja kādā objektā notiek būvdarbi, atsevišķie meistari drīkst piebraukt?

vai cilvēki kuri dzīvo kādā no čaka ielas ēkām arī drīkst braukt?

Kā to kontrolēt? Kādas alternatīvas ielas? Vai novirzot lielāko daļu auto citur, problēma nebūtu atkal pie tilta, kur visi satiekas?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 46 600 eiro - Peugeot 408 tagad arī pilnībā elektrisks (+ FOTO)

Peugeot pabeidzis savu 408 saimes komplektēšanu 2022. gadā ieviestajam uzlādējamā hibrīda modelim 408 Plug-In Hybrid 225 pievienojot pilnībā elektrisko E-408. Lasīt vairāk

 

Atceļ kravas automobiļu astoņu nedēļu atgriešanās noteikumu 1

Eiropas Savienības Tiesa piektdien nolēma atcelt Mobilitātes pakotnē noteikto prasību, kas uzliek par pienākumu kravas transportlīdzekļiem ik pēc astoņām nedēļām atgriezties transportlīdzekļu reģistrācijas valstī, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM). Lasīt vairāk

 

Pasaules pirmizrāde elektroauto Škoda Elroq Prāgā! No 33 000 eur, no 380 km distance (+ VIDEO) 13

iAutolv ir klāt pilnīgi jaunā Škoda Elroq elektriskās piedziņas krosovera prezentācijā. Lasīt vairāk

 

Stellantis milzu problēmas ar jauno auto realizāciju ASV tirgū 9

Pasaules ceturtais lielākais autobūves koncerns saskāries ar nepatīkamu problēmu, jo jaunajam automašīnām arvien grūtāk atrast pircēju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti