Brauc ar velo droši! 11

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 12.aprīlis 2024 14:37

Pavasaris ir laiks, kad pie saviem velosipēdiem atgriežas arvien lielāks skaits braucēju, lai izbaudītu pārvietošanās brīvību. Taču šopavasar braucējus gaida jaunas drošības prasības.

Tādēļ Gjensidige Latvija vēlas iepazīstināt ar nesenajām likumdošanas izmaiņām, kā arī atgādināt par jau spēkā esošajiem ceļu satiksmes noteikumiem, lai varat satiksmē piedalīties droši un sevi pasargāt no fiziskām traumām.

Jaunie ķiveres lietošanas noteikumi Tavai drošībai

Pēc vairāku mēnešu diskusijām publiskajā telpā šī gada 16. janvārī Latvijas valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas priekšlikumu ieviest obligātu prasību jauniešiem, braucot gan ar velosipēdu, gan ar elektroskrejriteni, valkāt aizsargķiveri. Atkarībā no transportlīdzekļa gan šeit ir neliela nianse – līdz 16 gadiem (ieskaitot) ķivere obligāti jāvalkā, braucot ar divriteni, savukārt līdz 17 (ieskaitot), ja izvēle ir par labu skrejritenim. Pēc šī vecuma sasniegšanas ķiveru lietošana ir ieteicama. Taču jāņem vērā, ka papildus ķiveres lietošanai jārēķinās ar nepilnīgo veloinfrastruktūru un īpaši jāuzmanās no iespējamiem incidentiem ar citiem satiksmes dalībniekiem. Braucot pa ietvi, priekšroka vienmēr ir gājējiem, un ātrums nedrīkst pārsniegt gājēju pārvietošanās tempu.

Jāatceras, ka ar velosipēdu ceļu satiksmē drīkst atrasties no 10 gadu vecuma, taču ar elektroskrejriteni no 14 gadu vecuma. Vecumā no 10 līdz 17 gadiem patstāvīgai dalībai ceļu satiksmē ar velosipēdu nepieciešamas velosipēda tiesības, ko var iegūt no 10 gadu vecuma, nokārtojot ceļu satiksmes noteikumu un satiksmes drošības eksāmenu testa veidā. Pēc 18 gadu vecuma velosipēdu un skrejriteņu vadītājiem obligāta ir jebkura transportlīdzekļa vadītāja apliecība. Savukārt visiem elektroskrejriteņiem obligāti ir jābūt reģistrētiem CSDD.

Kas ir jāievēro, piedaloties satiksmē?

Drošība vienmēr ir pirmajā vietā, tādēļ jāpārliecinās, ka izvēlētais velosipēds vai elektroskrejritenis ir labā tehniskā stāvoklī un ir aprīkots ar bremzēm un atbilstošiem lukturiem. Lai ievērotu ceļu satiksmes noteikumus, abiem transportlīdzekļiem priekšā ir jādeg baltiem lukturiem un aizmugurē – sarkaniem. Savukārt, ja nepieciešams braukt sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos, jārūpējas arī par papildu atstarotājiem, atstarojošām vestēm u.c. gaismu atstarojošiem elementiem, lai padarītu sevi maksimālu redzamu citiem satiksmes dalībniekiem un tādējādi pasargātu sevi no iespējama sadursmju riska.

Mikromobilitātes ātruma ierobežojumi

Jaunie elektroskrejriteņu noteikumi ir stingri, un to maksimālais atļautais ātrums nedrīkst pārsniegt 25km/h. Tāpat arī pa brauktuvi drīkst pārvietoties tikai vietās, kur maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 50km/h, kā arī tiem ir aizliegts vest pasažieri vai kravu. Drošības apsvērumu dēļ, lai izvairītos no nevēlamām sadursmēm, gan ar velosipēdiem, gan elektroskrejriteņiem ir aizliegts braukt pa pretējā virziena brauktuvi vai pretēji kustības virzienam.

Lai pārvietošanās pilsētā būtu droša un patīkama, parūpējies par savu transportlīdzekli, un pievērs īpašu uzmanību satiksmes noteikumiem. Lai vējš matos!

 
Visi komentāri
 
BMW 12.aprīlis 2024 16:03
2 1 Atbildēt

Par bērniem ir taisnība, tiem vajag velosipēda vadītāja apliecību un ķiveri! Kā sasniedz 18 gadus, nevajag ne apliecību ne ķiveri, ne elementāras zināšanas par CSN.

0pis 13.aprīlis 2024 9:24
1 0 Atbildēt

Ķivere jāvadā piekarināta pie stūres. Kā bildē.

Noteikumu sastādītāji veido pagātnē, kurā velo bija veids kā vasaras dienā aizmīties līdz dīķim. Un šiem cilvēkiem maksā algas no mūsu nodokļiem.....

650 13.aprīlis 2024 3:01
0 0 Atbildēt

Jā. Nu gan jau ka no 25tā to Ķiveri (katris bērns) varēs Abonēt. Kopā ar Cssd apgādā izdoto annuāli periodisko Csn/Cns izdevumu krējuma krājumu (vākos/cietajos).

Vadītāja apliecību vajadzētu atļaut adoptēt un/bvai mantot.

Uz velo ceļiem (un celiņiem) vajadzētu uzstādīt foto radarus un/jebtvai elektroniskās (ceļa) Zīmes.Un kas tas ira "vest Kravu"??

Vai baltajiem (un srakanajiem) lukturiem tiks noteikts tā dēvētais gaismas Stārs ? Kā (un ar Ko) tiks noteikts "gājēju pārvietošanās Temps"?

0pis 13.aprīlis 2024 9:29
2 1 Atbildēt

Vai lukturiem ir jāatbilst EU, CE utt. normām? Vai stiprinājumam ir jāparedz gaismas stara regulēšana? Vai lukturi ir jāapspīd ceļš vai lohu jeb**ki?

0pis 13.aprīlis 2024 16:59
0 0 Atbildēt

Vai lukturim ir jābūt sertificētam izmantošanai velosatiksmē? Vai arī var izmantot parasto uz-ateju-ejamo lukturi ar konusveida staru kas pretīmbraucošajiem rada vēlmi vainīgajam iedot pa mūli un lukturi sabradāt? Vai šitto mautsīpu kāds arī grasās kontrolēt? Vai vismaz izglītot proletāriešus, kas iekrājuši grašus un no AliSūda pasūta lukturus ar nekontrolētiem parametriem?

0pis 13.aprīlis 2024 9:22
1 1 Atbildēt

Es atvainojos, bet kuri noteikumi vai likums nosaka ka velosipēdam priekšā ir jādeg baltiem lukturiem un aizmugurē – sarkaniem?

uupis 15.aprīlis 2024 10:12
0 0 Atbildēt

209. Braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam abos tā sānos, riteņu abās pusēs, jābūt aprīkotam ar gaismas atstarotājiem, priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju, kā arī priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim. Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēda vadītājam jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

0pis 15.aprīlis 2024 11:48
0 0 Atbildēt

Nē, šeit nekas nav par nepietiekamas redzamības apstākļiem.

"Lai ievērotu ceļu satiksmes noteikumus, abiem transportlīdzekļiem priekšā ir jādeg baltiem lukturiem un aizmugurē – sarkaniem. "

eheee 13.aprīlis 2024 14:34
0 0 Atbildēt

Frāze tekstā "Braucot pa ietvi, ...ātrums nedrīkst pārsniegt gājēju pārvietošanās tempu" nozīmē, ka gājējiem garām braukt nedrīkst. Skaidrojot citiem noteikumus, būtu labāk nerakstīt blēņas. Noteikumos ir citādi.

650 13.aprīlis 2024 16:01
1 0 Atbildēt

Mēdz būt arī gājēji, kuri pārvietojas rāpus.Vai pat guļ/guļus.

Savukārt, jebkuriem Noteikumiem jābūt tādiem, lai neviens Lohs tos bez jurista piesaistes un/vai vismaz bez promilles dzēruma nemēģinātu pašrocīgi "tulkot".

Pieņemtajiem "mēēriem" ir jābūt pēc iespējas stulbākā literārajā valodā (izteiksmē) teiksmaini izteiktiem un tehniski neiespējami izkontrolējamiem (bet ar iespēju tos demonstratīvi pielietot atseviškos individuālos gadījumos- iebiedēšanai, demagoģijai, patiesā labuma izgūšanai, etc,utjp)..

0pis 13.aprīlis 2024 16:57
0 0 Atbildēt

Nē, temps nav tas pats kas ātrums 😄

Ja gājējs iet nepiepūloties (nevelkoties, neskrienot) tad arī lisapēdistam ir jāminas nepiepūloties - lasi, neminoties izteikti slinki un arī neminoties kā sacensībās pirms finiša.

Push the tempo, push the tempo!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti