Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs (P) vērsies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar lūgumu izvērtēt iespēju izņemt "Ride Mobility" braucamrīkus no aprites.
Kā preses konferencē teica Kleinbergs, ja šie braucamie tiktu klasificēti kā mopēdi, tad bērni tos izmantot nedrīkstētu un to lietotājiem būtu nepieciešams iegūt vadītāja apliecību.
Līdz ar to, ja "Ride Mobility" līdz šim nebūtu tik agresīvi iestājies par to, ka viņu nomā pieejamie braucamrīki ir nevis mopēdi bet pašgājējvelosipēdi, šī traģēdija nebūtu notikusi, pārliecināts Rīgas mērs.
Kleinbergs aicināja uzņēmējus, - ja viņi vēlas pasargāt bērnu dzīvības, aizvākt šos braucamos no ielām.
Mērs arī uzdevis Ārtelpas un mobilitātes departamentam apsekot visas gājēju pārejas pāri dzelzceļam un rast risinājumus, lai uzlabotu drošību, piemēram, ierīkojot barjeras, kas neļauj viegli šķērsot sliedes.
Mērs nākamnedēļ plāno doties uz Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisiju, lai iesniegtu grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas nosaka aizliegumu šādiem transportlīddzekļiem pārvietoties pa ietvēm. Grozījumi tika gatavoti kopā ar ministriju, un bija plānots tos virzīt izskatīšanai Saeimā caur valdību. Taču tagad tas tiks darīt bez valdības iesaistes, caur Saeimas komisiju.
Kleinbergs gan atzina, ka minētie grozījumi likumā konkrētajā traģēdijā nebūtu pasargājuši bērnus, jo bērni pārvietojās pa ielas braucamo daļu.
Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieka vietnieks Andrejs Aronovs preses konferencē informēja, ka konkrētais braucamrīks bija piereģistrēts kā velosipēds, līdz ar to nekas neliedz jauniešiem ar to braukt.
Kopumā šogad Rīgas Pašvaldības policija fiksējusi 149 pārkāpumus, kurus ir veikuši mikromobilitātes rīku lietotāji. Tajā skaitā ir ne tikai gadījumi, kad braucamos izmanto nepilngadīgie, bet arī dažādi citi satiksmes pārkāpumi.
Rīgas mērs izteica līdzjūtību bojāgājušo meiteņu tuviniekiem.
LETA jau ziņoja, ka Rīgā pie Imantas dzelzceļa stacijas, pakļūstot zem vilciena, trešdien, 1.oktobrī, gājušas bojā divas meitenes, aģentūra LETA noskaidroja Valsts policijā (VP).
Meitenes zaudējušas dzīvību pēc tam, kad viņu vadīto nomas elektroskūteri aizķēra vilciens.
Koplietošanas e-velosipēdu operators "Ride Mobility" paziņojusi, ka meklē tehniskus un juridiskus risinājumus, lai novērstu gadījumus, kad nepilngadīgie izmanto vecāku vai citu personu datus nomas e-velosipēdu izmantošanai.
























































Kleinbergs ir galīgi dumjš vai apzināts kaitnieks. Mobilo pārvietošanas līdzekļu aizliegšana nemainīs neko. Šodien tas bija nomas skūteris, rīt privātais skrituļdēlis - aizliegsim arī tos? Un aizliegsim tirgot arī gumijas zābakus jo uz Jūrmalas šosejas nevietā iznākušam pensionāram tādi bija kājās? Kas tiešām jādara? Jāatjauno elementāro satiksmes noteikumu mācīšana jau mazajās klasēs (manā laikā bija) ar pārbaudes darbu galā. Nomas skūteru vadīšana jāatļauj tikai personām ar vismaz velosipēda vadītāja tiesībām (tās nenolikt var tikai galīgi aprobežots indivīds). Un jākontrolē nepareiza mobilo transportlīdzekļu lietošana - uz skūtera 2-3 braucējus jāņem nost no trases un sods jāsaņem ne tikai vadītājam, bet arī pasažieriem. Skolniekiem, kuri tā dara prata iedzīšanai neskādēs arī pāris naktis izolatorā ar sabiedriskajiem darbiem. Vecākiem, kas šādi ved mazgadīgos bērnus, tā viņus apdraudot, sods dubultā. Dzelzceļa pārejas pēc iespējas jāpārbūvē kā tilti/tuneļi ar sētām apkārt sliedēm.
Piedevām kaut kas jāizdomā lai jaunieši pārstātu bradāt apkārt kapucēs un austiņās, blenžot telefonā. Nav jau pirmais gadījms kad šādus kadrus nobrauc.