Visi komentāri - Rīgas mērs prasa PTAC izvērtēt iespēju izņemt "Ride Mobility" braucamrīkus no aprites

Rīgas mērs prasa PTAC izvērtēt iespēju izņemt "Ride Mobility" braucamrīkus no aprites 34

 
Nozare.lv | 2.oktobris 2025 18:42

Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs (P) vērsies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar lūgumu izvērtēt iespēju izņemt "Ride Mobility" braucamrīkus no aprites.

Kā preses konferencē teica Kleinbergs, ja šie braucamie tiktu klasificēti kā mopēdi, tad bērni tos izmantot nedrīkstētu un to lietotājiem būtu nepieciešams iegūt vadītāja apliecību.

Līdz ar to, ja "Ride Mobility" līdz šim nebūtu tik agresīvi iestājies par to, ka viņu nomā pieejamie braucamrīki ir nevis mopēdi bet pašgājējvelosipēdi, šī traģēdija nebūtu notikusi, pārliecināts Rīgas mērs.

Kleinbergs aicināja uzņēmējus, - ja viņi vēlas pasargāt bērnu dzīvības, aizvākt šos braucamos no ielām.

Mērs arī uzdevis Ārtelpas un mobilitātes departamentam apsekot visas gājēju pārejas pāri dzelzceļam un rast risinājumus, lai uzlabotu drošību, piemēram, ierīkojot barjeras, kas neļauj viegli šķērsot sliedes.

Mērs nākamnedēļ plāno doties uz Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisiju, lai iesniegtu grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas nosaka aizliegumu šādiem transportlīddzekļiem pārvietoties pa ietvēm. Grozījumi tika gatavoti kopā ar ministriju, un bija plānots tos virzīt izskatīšanai Saeimā caur valdību. Taču tagad tas tiks darīt bez valdības iesaistes, caur Saeimas komisiju.

Kleinbergs gan atzina, ka minētie grozījumi likumā konkrētajā traģēdijā nebūtu pasargājuši bērnus, jo bērni pārvietojās pa ielas braucamo daļu.

Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieka vietnieks Andrejs Aronovs preses konferencē informēja, ka konkrētais braucamrīks bija piereģistrēts kā velosipēds, līdz ar to nekas neliedz jauniešiem ar to braukt.

Kopumā šogad Rīgas Pašvaldības policija fiksējusi 149 pārkāpumus, kurus ir veikuši mikromobilitātes rīku lietotāji. Tajā skaitā ir ne tikai gadījumi, kad braucamos izmanto nepilngadīgie, bet arī dažādi citi satiksmes pārkāpumi.

Rīgas mērs izteica līdzjūtību bojāgājušo meiteņu tuviniekiem.

LETA jau ziņoja, ka Rīgā pie Imantas dzelzceļa stacijas, pakļūstot zem vilciena, trešdien, 1.oktobrī, gājušas bojā divas meitenes, aģentūra LETA noskaidroja Valsts policijā (VP).

Meitenes zaudējušas dzīvību pēc tam, kad viņu vadīto nomas elektroskūteri aizķēra vilciens.

Koplietošanas e-velosipēdu operators "Ride Mobility" paziņojusi, ka meklē tehniskus un juridiskus risinājumus, lai novērstu gadījumus, kad nepilngadīgie izmanto vecāku vai citu personu datus nomas e-velosipēdu izmantošanai.

 
Visi komentāri
 
imzz 2.oktobris 2025 19:07
3 0 Atbildēt

Tie ir tie mazie sarkanie štrunti. Kā vispār divas, kaut arī nepilgadīgas meitenes uz tāda var izvietoties, man nav saprotams.

Kanibaals 3.oktobris 2025 11:33
1 0 Atbildēt

Pie tam vēl stulbas. Pat uz gājējiem attiecas dzelzceļa luksoforu signāli. Lasīt CSN:

Pēc sadursmes ar pasažieru vilcienu trešdien Zolitūdē izdzisa divu gados jaunu meiteņu dzīvības. Pie pārbrauktuves, kurai priekšā bija nolaista barjera un ieslēgti gan gaismas, gan skaņas signāli, viņas sagaidīja pirmo vilcienu, kas aizbrauca Jūrmalas virzienā. Sēžot uz elektrovelosipēda, jaunietes uzsāka sliežu šķērsošanu, taču tajā pat mirklī Rīgas virzienā traucās otrs vilciens no Slokas

Kanibaals 3.oktobris 2025 11:36
2 1 Atbildēt

14. Vietās, kur ceļu satiksme tiek regulēta, gājējiem jāievēro satiksmes regulētāja vai gājēju luksofora signāli, bet, ja tādu nav, – transportlīdzekļu satiksmes regulēšanas luksofora (turpmāk – luksofors) signāli.

2.oktobris 2025 19:18
1 0 Atbildēt

Bet zaļos un zilos, tie nav bīstami?

Onsis 2.oktobris 2025 19:18
1 0 Atbildēt

kapēc tikai šos?

Prostamols 2.oktobris 2025 19:42
7 0 Atbildēt

Izlīda tikko āža kāja Kleinbergam. Nu cik tad laiks pagāja ko? Idiots jau bija startā idiots, tas jau bija sagaidāms, bet kaut kā līdz šim turējās. Kārtējais tumsoņa, kurš neuztver elementāru lietu būtību.

ro 2.oktobris 2025 19:42
6 1 Atbildēt

Idioti.. populistisks lēmums atkal kautko aizliegt.. kur ir problēma uzlikt  no +21 gada?  Nejau skrejritenis vainīgs, bet jauniešu domāšana jeb nedomāšana... un kas notiks, ja vilciens sabrauks kārtējo pusaudzi kurš iet iegrimis savā telefonā? Aizliegsim telefonus?🤭

imzz 2.oktobris 2025 20:04
6 0 Atbildēt

Ja ar A1 ar 125 cm3 var braukt no 16 gadu vecuma, tad 21 gads šitam būtu masīvs pārpīlējums.

Bet aizliegums tikai uz viena gadījuma pamata ir bezjēdzība, bet ideja tipiska politiķiem, kuri uzreiz var par sevi atgādināt, par svēto lietu, "drošību gādājot.

kolumbs 3.oktobris 2025 14:56
2 0 Atbildēt

Tur jau tā sāls, ka nav nodrošināts tas, lai mazgadīgie netiek pie tā braucamrīka. Tā noprotams no publiskās info un tas arī ir tas PTAC lēmuma pamats. Pie tam tas aizliegums nav vispārējs uz visiem laikiem.

Kleinbergasuns 2.oktobris 2025 20:04
2 0 Atbildēt

Es esmu gudrāks par savu saimieku. Vau vau! (Laiza olas)

imzz 2.oktobris 2025 20:16
0 0 Atbildēt
ro 2.oktobris 2025 21:07
13 0 Atbildēt

Njā uzspieda uz PTAC un aizliedza.. redzēju ar Bolt 3 vizināmies..ko nu..aizliegsim arī bolt? Mūsu jēlie impotentie politiķi jau neko gudrāku par aizliegt sodīt sarežģīt dzīvi pilsoņiem nemāk..un cepiens drīzāk ir par politiķu pieeju, nevis es te baigi fanoju par skrejriteņiem..vecāki ir jāsauc pie atbildības..gribat iet galējībās- nu aizliegt līdz 18 gadu vecumam lietot viedtālruņus, kas ir patiess un tiešs kaitēklis bērnu attīstībai...

Klauni 3.oktobris 2025 2:03
3 0 Atbildēt

Ko var secināt no šī raksta?

PTAC prettiesiskā veidā iejaucās brīvajā tirgū un liedz strādāt uzņēmumam, kurš patiesībā ne pie kā nav vainīgs.

 Kleinbergam laikam attiecīgajām aprindāa ir ļoti garas rokas, ja PTAC uzreiz aptur kantora darbību. Kaut gan ko tas utumidzenis var apturēt, jo Latvijā laikam bija ta ka tu esi nevainīga līdz tiesas spriedumam. Tā ir ja?

0pis 3.oktobris 2025 14:09
2 1 Atbildēt

Uzņēmums vainīgs pie tā, ka nepārliecinās ka lietotāji nav sasnieguši 18 gadu vecumu.

Daigts 4.oktobris 2025 0:26
1 0 Atbildēt

Daigts ir vainīgs pie izvarošanas! Pimpeņu valkātajiem ir īsts daigts vai butaforija? Nu kā tie pedāļi tiem ride sarkanajiem mopēdiem?

Interessanti gan 2.oktobris 2025 21:54
3 0 Atbildēt

ko tie metropolimērijas Metropolīti un tas tur glumais loh PtaC's darīja "pirms tam". Kuŗš tur vispār bija tas,kurš to visu tā Atļāva.

Cik vispār "izrakstīto" kvīšu par to skrejamsuudu novietošanu nevietā, cik par braukšanu pa gājēju ietvi, ciki par braukšanu 5jatā un 3catā un po-ujā, un tāa. Un cikreiz vispār ticis "izskatīts" jautājums par nomnieku nepilngadību.Jāa.

topinamburs 3.oktobris 2025 6:07
0 2 Atbildēt

Velns parāvis! Nu cik var! Gājēju 'pārbrauktuves' vajag apzināt, un visur, kur ir intensīva vilcienu satiksme, uizlikt fiziskas barjeras! šeit meitenes aizskatījās uz vienu vilcienu, un nepamanīja, ka nāk otrs - fatāli, bet tā ir tikai bērna kļūda, un tas varēja arī nebūt bērns, arī seniors vai cilvēks spēka gados varētu līdzīgi kļūdīties! Tas nebūtu iespējams, ja būtu barjera, nevis tikai tizls uzraksts SARGIES VILCIENA. 

Žogu uz abām pusēm, lai nav iespējams apbraukt pa zāli, kā daudzkur apbrauc tos ātruma slāpekļus, un BARJERU!

Prostamols 3.oktobris 2025 8:55
2 0 Atbildēt

Gan tās barjeras, gan uzņēmam darbības apturēšana pilnīgi neko nedos. Ir beidzot jāpieņem izmaiņas CSN: visus šos divriteņveidīgos pāri sliedēm, gājēju pārejām un krustojumiem tikai un vienīgi stumt!

Sergejs 3.oktobris 2025 9:15
0 0 Atbildēt

Var pieņemt ka ir jānes tašā, izjauktu pa daļām. Jautājums vai visi to apzinīgi darīs. Barjera ar labirintu piespiedīs sākumā pagriezt degunu ar acīm uz vienu pusi un tad uz otru. 

 Tas ka jo tālāk jo vairāk ir šādu gadijumu tās ir seka mantrai (ko te viens bsaigi kultivēja savulaik) "gājējam ir tiešibas un priekšroka". Kaltu iekša no pirmssākumiem domu ka primāri pašam par savu drošību jārūpējas un obligāti jāizpilda zināmas darbības, šķērsojor brauktuvi vai sliedes - būtu mazāk šādu gadijumu.

Kanibaals 3.oktobris 2025 11:40
2 1 Atbildēt

Ko tu tur murgo. Tur ir barjeras un kamēr tās ciet arī gājēji un velosipēdisti nedrīkst šķērsot.

maps.app.goo.gl/dXjMdZ2kPz3v96zD8

14. Vietās, kur ceļu satiksme tiek regulēta, gājējiem jāievēro satiksmes regulētāja vai gājēju luksofora signāli, bet, ja tādu nav, – transportlīdzekļu satiksmes regulēšanas luksofora (turpmāk – luksofors) signāli.

topinamburs 3.oktobris 2025 16:38
0 1 Atbildēt

gājējiem priekšā nav nekādas barjeras. Ja fiziski var paiet gatām, tad tām garām ies visi, kas nav tizli.

Kanibaals 3.oktobris 2025 22:06
0 1 Atbildēt

Nu tad kāps pāri.

murgotāj, 4.oktobris 2025 2:53
0 0 Atbildēt

pastāsti sīkāk,kurš (kāda instance) reāli "pārbauda" tevis kladzināto csn pantu un punktu zināšanas attiecībā uz šiem te skrejamsuudu nomniekiem?

Kanibaals 9.oktobris 2025 1:09
0 0 Atbildēt

Kāpēc tas viņiem ir jādara? Paša atbildība.

0pis 3.oktobris 2025 7:20
3 0 Atbildēt

Vakar avarēja Volvo markas auto, vadītājs gāja bojā. Šodien tiek slēgti Volvo dīleru centri.

hue 3.oktobris 2025 8:46
5 0 Atbildēt

Ceru, ka elektroskūteru heits nenovērsīs uzmanību no dzelzceļa infrastruktūras drošības problēmām. Šajā jomā mēs atpaliekam kādus 50 gadus. Mums Rīgā ir krievijas mazo pilsētu līmenis.

Kanibaals 3.oktobris 2025 11:41
3 1 Atbildēt

Bet LDz jau ir Krievijas dzelzceļa filiāle.

Slinkais 3.oktobris 2025 12:28
0 0 Atbildēt

ruslandē ārkārtīgi bieži ir paceļamas ceļa barjeras uz pārbrauktuvēm. tā ka tanks nepārbrauks.

hue 3.oktobris 2025 15:50
0 0 Atbildēt

Lūdzu iedodiet kādu lokāciju

Krotow 3.oktobris 2025 12:46
22 2 Atbildēt

Kleinbergs ir galīgi dumjš vai apzināts kaitnieks. Mobilo pārvietošanas līdzekļu aizliegšana nemainīs neko. Šodien tas bija nomas skūteris, rīt privātais skrituļdēlis - aizliegsim arī tos? Un aizliegsim tirgot arī gumijas zābakus jo uz Jūrmalas šosejas nevietā iznākušam pensionāram tādi bija kājās? Kas tiešām jādara? Jāatjauno elementāro satiksmes noteikumu mācīšana jau mazajās klasēs (manā laikā bija) ar pārbaudes darbu galā. Nomas skūteru vadīšana jāatļauj tikai personām ar vismaz velosipēda vadītāja tiesībām (tās nenolikt var tikai galīgi aprobežots indivīds). Un jākontrolē nepareiza mobilo transportlīdzekļu lietošana - uz skūtera 2-3 braucējus jāņem nost no trases un sods jāsaņem ne tikai vadītājam, bet arī pasažieriem. Skolniekiem, kuri tā dara prata iedzīšanai neskādēs arī pāris naktis izolatorā ar sabiedriskajiem darbiem. Vecākiem, kas šādi ved mazgadīgos bērnus, tā viņus apdraudot, sods dubultā. Dzelzceļa pārejas pēc iespējas jāpārbūvē kā tilti/tuneļi ar sētām apkārt sliedēm.

Piedevām kaut kas jāizdomā lai jaunieši pārstātu bradāt apkārt kapucēs un austiņās, blenžot telefonā. Nav jau pirmais gadījms kad šādus kadrus nobrauc.

0pis 3.oktobris 2025 14:13
0 0 Atbildēt

Lieta jau nav pašā nomas faktā, bet tajā ka operators nepārliecinās, ka persona kas izmanto pakalpojumu, ir tam kvalificēta. 

Gaidām nākamo gadījumu, kad bērni ar šārotu kontu izmantojot Bolt auto, nositīs sevi vai kādu citu - būs diskusija par boltveidīgajiem auto, vai ir labi ka tos var izmantot teju jebkurš, kas māk telefonā atslēgt auto.

Krotow 3.oktobris 2025 17:28
1 0 Atbildēt

Tas ir gandrīz neiespējami kamēr pietiekami stabila un spējīga braucēja vizuālā identifikācija nav iebūvēta pašā braucamrīkā. Telefonu ar kontu var arī tāpat "aizdot". Tehnoloģijām attīstoties uzradīsies vēl kādi operatoram nezināmi dalīto kontu atbalsta varianti.

0pis 3.oktobris 2025 20:28
1 0 Atbildēt

Ja negrib ieguldīt naudu online vecuma kontrolei, tad lai nosēdina kasieri būdiņā, kas pārbaudīs dokumentu, nobildēs to un iegrāmatos.

Tu pats 4.oktobris 2025 2:47
2 0 Atbildēt

vispār sava tā iepriekšējā komentāra r savstarpēji pretrunīgāsindkopas kaut kādīgi spēj sasaistīt kopā? Priekš kam šī demagoģija,ja te tiek sniegts acīmredzamu bīstamību radošs pakalpojums, taču no paša pakalpojuma sniedzēja puses nekādas reālas kontroles vispār nav? Kur bija Ptac-s un kur bija Kleibergs "pirms" šī gadījuma? Ja nebūtu šis noticis- nu tātad tas viss tā vienkārši turpinātos,vai kā??

Kas vispār šis ir - "piereģistrēja" acīmredzamus mehāniskos transportlīdzekļus vienkārši kā velosipēdus? Vienu vienīgu "dokumentu" tur iesniedza un visi tie elektriskie (acīmredzami motorizētie hlami) kā uz Burvja jājienu veiksmīgi pārtapa par velosipēdiem... Vienkārši Fantastiki!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti