Jānis, 27.septembris 2019 23:46
Labdien.
Ja CSN izraisītājs pamet notikuma vietu, bet pēc tam pats ziņo par VP, šāda rīcība ir uzskatāma pr rupju neuzmanību? Vadītājs bija šoka stāvoklī, nēspēja adekvāti spriest. Kasko atsaka remontu.
Ar cieņu,
Jānis.
Ēriks Griģis:
Ja KASKO noteikumos šāds atteikuma iemesls ir aprakstīts, tad šoks nepalīdzēs tikt pie atlīdzības vai remonta!
Guntis, 27.septembris 2019 14:56
Sakiet lūdzu, ja kāds saskādē jūsu auto, tāme par negadījumu ir jāapmaksā vainīgajam vai cietušajam.
Ēriks Griģis:
Vainīgajam, izņemot OCTA un KASKO, kad zaudējumus atbilstoši likumam un noteikumiem atlīdzina apdrošinātājs.
Gunārs, 25.septembris 2019 14:38
Labdien,
Man ir interesējošs jautājums.
Kā jābūt reģistrētam autoiekrāvējam (3,5t), lai ar to varētu šķērsot ielu. Jo ir situācija, ka noliktavas telpas ir dažādās ielas pusēs. Zinu, ka slēgtā teritorijā uz to satiksmes noteikumi, laikam īsti nedarbojas. Varbūt variet ieteikt kur šādu informāciju varētu iegūt?
Ar cieņu,
Gunārs
Ēriks Griģis:
Darbojas noteikumi, jāreģistrē un jāsaņem atļauja - numurzīme pašvaldībā tieši tāpat, kā piedaloties ceļu satiksmē ar motorbloku vai zirga ratiem!
Inga, 23.septembris 2019 19:49
Man ir volvo v70 2006 gada 185 zirgi. Izgriezts pdf filtrs un cipots un 202 zirgiem. Problēma ir tāda kad piektdienas vakarā braucam uz laukiem un radio neskanēja un neslēdzas ārā. Sestdien mašīna stāvēja. Svētdien gribējām braukt atpakaļ uz Rīgu bet mašīna neslēdzas vaļā. Atsledzam mehāniski ar atslēgu. Mēģinām atvērt pārējās durvis. Nobloķēja visas durvis un bagāžnieks izņemot šofera durvis jo viņas var mehāniski atvērt. Mēģinām pie darbināt bet nekas nenotiek pat neviena gaismiņa nedarbojas. Mēģinām pie pīpēt bet neskilas pie akumulatora nevar piekļūt jo akumulators ir bagāžnieka. Vai varētu būt tā kad akumulators ir pie vainas vai kas cits?
Ēriks Griģis:
Reiz manam auto bija līdzīgi, varētu teikt - tāpat!
Radio (saistīts ar motora iedarbināšanu) un durvīm bija bojāts to vadības bloks, kas atradās aizmugurējās durvīs zem augšējā paneļa.
Ja Jūsu Volvo šis bloks tur ir, tad vainojams mitrums, kas pa durvju augšējo spraugu var nokļūt releju blokā.
Manā gadījumā servisā tas bija zināms, tikai neko neteica, jo gaidīja, kad iebraukšu un pieteikšu diagnostiku, pēc tam bloka maiņu!
Valdis NUFAM, 22.septembris 2019 12:00
Sakiet, kad tieši sākas NUFAM Karlsruhe, paldies!
Ēriks Griģis:
Presei no 24.09., apmeklētājiem no 26.09. līdz 29.09.
https://www.nufam.de/de/nufam/die-fachmesse/
Valdis, 21.septembris 2019 21:08
Kad vēl šogad paredzama tuvākā auto izstāde kraveniekiem Vācijā?
Ēriks Griģis:
NUFAM 2019 Karlsruhe
Arnis, 21.septembris 2019 12:46
Pēc kādas formulas var noteikt automašīnas ātrumu. Ja automašīnā ar massu (auto pašmasa) 1280kg sāniski (sānā) ietriecās automašīna ar masu (auto pašmasa) 1830kg bremzēšanas ceļa nav. Un automašīnu ar 1280kg sāniski novelk par 4,7 metriem
Ēriks Griģis:
Pēc impulsu nezūdamības likuma:
https://www.siic.lu.lv/fiz/IT/F_10/default.aspx@tabid=3&id=304.html#navtop
Parasti izmanto datorprogrammas,
http://www.pc-crash.com/
ar skaidrojumu, piemēram:
http://www.pc-crash.com/#support
Arnis, 21.septembris 2019 9:43
Labdien.
Pie kā un kādā veidā var pasūtīt autoavārijas ekspertīzi un cik tas prieks maksā.
Ēriks Griģis:
https://www.latvija.lv/lv/PPK/PAKALPOJUMA/CENRADIS/c293/Cenradis
Igors, 19.septembris 2019 20:45
Ерик доброго дня, учился у вас в 2007 году, имею к вам один вопрос. При покупки автомобиля такси, машина оформляется на водителя инвалида с 17 бонус малус, держателем записывается SIA с 6 классом, как страховщики будут расщитывать премию OCTA по 17 или по 6 классу? Как правильно оформить что бы минимизировать стоимость полиса OCTA.
Ēriks Griģis:
По 6 классу!
Riepa, 15.septembris 2019 1:21
Vai ir kas jauns par ziemas riepām smagajiem? Paa
Ēriks Griģis:
Austrijā aizliegs labo pagriezienu!
Jaunas prasības ziemas riepu izmantošanā kravas automobiļiem Vācijā un Zviedrijā!
Riepu maiņa no vasaras uz ziemas sezonu autobusiem un kravas auto Vācijā jau ir sākusies! Mainot riepas vai to plānojot, jāņem vērā, kādas prasības būs nākošajā gadā!
i) No 01.07.2020. kravas automobiļiem no 3,5 PMt un AUTOBUSIEM ziemas periodā Vācijā ziemas riepām jābūt ne tikai uz velkošās ass riteņiem, bet arī uz stūrējamās ass riteņiem!
ii) No 01.12.2019. Zviedrijā stājas spēka šogad jūnijā pieņemtie noteikumi, kas nosaka, ka laika periodā no 01/12. līdz 31.03. iekšzemes un ārvalstu kravas automobiļu visu asu riteņi ir jāaprīko ar ziemas riepām, ja auto ir vairāk par 3,5 PMt.
iii) Kravas auto ar PM virs 7,5t nākošā gada pirmajā pusē Austrijas galvaspilsētā Vīnē krustojumos nedrīkstēs nogriezties pa labi, ja automobilim nebūs uzstādīts aktīvais aklā leņķa asistents!
Talbraucejs, 13.septembris 2019 12:42
Sveiks! Ka ta Vacija pagaja kravenieku parbaudes?
Ēriks Griģis:
Ir jau skatāmi un lasāmi daži publicētie rezultāti:
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/104232/4373769
https://www.ardmediathek.de/ard/player/Y3JpZDovL21kci5kZS9iZWl0cmFnL2Ntcy9iMzU2YjA1OC1lOGFlLTRiYmUtOGYxZS1jODg3ODdiYjg2MmU/
https://www.ndr.de/nachrichten/schleswig-holstein/Zahlreiche-Maengel-bei-Lkw-Kontrollen-im-Norden/lkwkontrollen110.html
https://www.youtube.com/watch?v=r2x-cApaw3E
12. septembra kontroles rezumē!
16.753 kravas auto Vācijā tika pārbaudīti, no tiem pārkāpumi tika konstatēti 9998.
Pārsniegts noteiktais ātrums tika fiksēts 4230 reizes, darba un atpūtas laiku pārkāpumi atklājās 1629 gadījumos, nenostiprinātu vai nepareizi nostiprinātu kravu šoferiem lika izlabot 1029 fūrēs, distances neievērošana tika konstatēta 1087 reizes. Pārējie bija tehniski vilcēja vai piekabes bojājumi.
655 autovadītājiem ar savām fūrēm tālāka braukšana tika aizliegta.
Andis Vacija, 10.septembris 2019 11:51
Latvija motocikla tiesibas eksamenu brauksana vairs nevaresot csdd nokartot, jo ir jau rudens.
Sakiet, kur vieglak legali iegut tiesibas vadit motociklu un auto? Paldies
Ēriks Griģis:
Manuprāt, Kenijā:
https://www.youtube.com/watch?v=POLZRr06cbg
Baikeris, 31.augusts 2019 18:07
Labdien!
Vai zem tilta motociklists drīkst patverties no lietus?
Skatoties notikušo Vācijā, man radās jautājums, paldies
Ēriks Griģis:
Šeit aktuāla informācija:
https://www.bild.de/regional/leipzig/leipzig-news/unfall-a9-mit-vier-toten-motorradfahrern-die-biker-sind-identifiziert-64325854.bild.html
CSN 121. Ja ar ceļa zīmēm vai ceļa apzīmējumiem nav noteikts citādi, apstāties un stāvēt aizliegts: ...
121.3. uz tiltiem, estakādēm, ceļa pārvadiem un zem tiem.
Notikuma vietā zem tilta brauktuves mala apzīmēta ar baltu, nepārtrauktu līniju. Tā nozīmē:
CSN 292.1. 920. ceļa apzīmējums – nepārtraukta līnija – apzīmē ... brauktuves malu ceļu posmos, kuros aizliegts apstāties un stāvēt, kā arī atdala joslu, kas paredzēta noteiktu transportlīdzekļu braukšanai.
A9 ir automaģistrāle, uz kuras apstāties aizliegts, izņemot piespiedu apstāšanās vietas, kuras var izmantot palīdzības izsaukšanai, un nomales, transportlīdzekļa bojājuma gadījumā.
Talbraucejs, 30.augusts 2019 23:12
Sveiks!
Kas jauns septemrim Vācijas ceļos? Paldies
Ēriks Griģis:
Juridiskos grozījumus skatāmies lekciju laikā!
Viens gan kraveniekiem ir būtisks!
12. septembrī notiks visvācijas kravas auto pārbaudes 725 iekšzemes ceļu punktos!
5000 policisti, BAGisti un muitnieki pārbaudīs kravu nostiprināšanu, gabarītizmērus fūrēm, slodzi uz asīm, vadītāja darba un atpūtas laikus, auto tehnisko stāvokli.
Andis, 29.augusts 2019 18:28
Labdien.
Ikdienā strādāju uz auto kurai ir analogais tahogrāfs
Vai digitālā karte ir jānolasa ik pēc 28 dienām, ja tā netiek izmantota jau vairākus mēnešus?
Ēriks Griģis:
Protams, ja tāda atd-jā Jums ir izņemta!
Lekciju laikā bez maksas nolasu kartes visiem autovadītājiem, ja ir vēlēšanās vai nepieciešamība analizēt kļūdas čipā reģistrētajos darba un atpūtas laikos!
Jānis, 22.augusts 2019 5:55
Labdien, šomēnes būšu Vācijā, vai paredzama kāda auto izstāde un tēma. Paldies
Ēriks Griģis:
No 12. līdz 22.09. IAA Frankfurte 2019
Galvenie favorīti (arī video) šeit:
https://www.autobild.de/artikel/iaa-2019-frankfurt-tickets-aussteller-oeffnungszeiten-karten-absagen-14743917.html
Peters, 22.augusts 2019 5:55
Sakiet, man ir BE un velku piekabi 3,0 vai vajag tahogrāfu vieglajam, ja kopējā masa pārsniedz 3,5 un piekabe ir kravas, paldies.
Ēriks Griģis:
Regula EK Nr. 561/2006 neattiecas uz Jūsu pārvadājumu, jo
3. pants neprasa uzskaitīt laikus:
h) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām ar maksimālo pieļaujamo masu, kas nepārsniedz 7,5 tonnas, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem kravu pārvadājumiem.
Auto, piekabei un tam, kas tajā iekšā, ir jāpieder Jums personīgi un tas nav paredzēts nomai vai citai komercdarbībai! Arī laivai, ūdens mocim vai kvadriciklam...
Ieva, 22.augusts 2019 5:55
Vai vajag tahogrāfu, ja ar vieglo velku dzīvojamo treileri, kur kopīgā masa ir virs 4 tonām? Paldies
Ēriks Griģis:
Nevajag!
Tikai Jums vajag BE kategorijas vadītāja apliecību.
Martins, 22.augusts 2019 5:55
Sakiet, vai būs jāuzstāda tahogrāfs vieglajos Transitbusikos?
Ēriks Griģis:
Jā!
Ja kravas busiņa PM ir no 2,4t līdz 3,5t, tad tahogrāfs tajos būs jāuzstāda, veicot starptautiskos kravas komercpārvadājumus.
Paredzamais laiks - nākošā gada otrā puse, 2010. gada izskaņa vai 2021. gada sākums.
Tautas palīdzības fonds, 22.augusts 2019 5:52
Vai iespējams auto apdrošināšana ar mēneša maksājumu? HV9626, AF2736083
Ēriks Griģis:
https://www.ltab.lv/