Aleksandrs, 16.maijs 2022 22:50
Paldies. Faktiski situācija ir sekojoša:
1. Nobraukta pirmā nedēļa
2. Iknedēļas pauze 42 h
3. Pa otru nedēļu kompensētas 3 h, kuras pievienotas pie ikdienas atpūtas
4. Nobraukta otra nedēļa
5. Iknedēļas pauze 42 h
6. Šonedēļ plānoju arī iztrūkstošas 3 h pievienot pie ikdienas atpūtas.
Izcēlās diskusija starp profesionāliem šoferiem, domas dalījās. Lūdzam jūsu, eksperta viedokli!?
Cik saprotu pēc iepriekšējās atbildes, rīkojos pareizi!?
Ēriks Griģis:
1.Ja brauciens ir starptautisks kravu pārvadājums, tad drīkst divas nedēļas pēc kārtas ņemt saīsinātos divus iknedēļas atpūtas laikus. Kompensācija tad jāņem par abiem saīsinātajiem iknedēļas atpūtas laikiem trešajā iknedēļas atpūtas laikā, tas būs 51h.
2.Ja kravas pārvadājums vietējais, tad divas nedēļas pēc kārtas nedrīkst saīsināt iknedēļas atpūtas laikus.
Pirmās nedēļas saīsinājums ir kompensēts pareizi, otrā nedēļā - nepareizi.
No iepriekšējās regulas:
8.pants 6.punkts.
Atkāpjoties no pirmās daļas, transportlīdzekļa vadītājs, kas veic starptautiskos kravu pārvadājumus, var izmantot divus secīgus saīsinātos iknedēļas atpūtas laikposmus ārpus tās dalībvalsts, kurā veic uzņēmējdarbību, ar noteikumu, ka vadītājs izmanto vismaz četrus iknedēļas atpūtas laikposmus jebkurās četrās secīgās nedēļās, no kuriem vismaz divi ir regulārie iknedēļas atpūtas laikposmi.
Avots - iepriekšējais!
Aleksandrs, 16.maijs 2022 17:47
Labdien. Brīvdienās ir bijis saīsinātais iknedēļas atpūtas laiks 42 h. Cik lielu kompensāciju jāpievieno šonedēļ pie ikdienas atpūtas 11 h, lai kompensētu nenostāvētu 45. 3h vai 21?
Ēriks Griģis:
Jāpievieno 3h liela kompensācija.
No Regulas EK Nr. 561/2006:
6. Jebkurās divās secīgās nedēļās transportlīdzekļa vadītājs paņem vismaz:
- divus regulārus iknedēļas atpūtas laikposmus, vai
- vienu regulāru iknedēļas atpūtas laikposmu un vienu saīsinātu iknedēļas atpūtas laikposmu, kas ir vismaz 24 stundas. Tomēr saīsinājumu kompensē ar atbilstoši ilgu atpūtu, kas paņemta pirms trešās nedēļas beigām, kura seko attiecīgajai nedēļai.
7. Jebkuru atpūtu, kas ir ņemta kā kompensācija saīsināta iknedēļas atpūtas laikposma vietā, ņem kopā ar atpūtas laikposmu, kura ilgums ir vismaz deviņas stundas.
Avots:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX:02006R0561-20200820
Aldis, 13.maijs 2022 21:39
sveiki.piedarbinot masinu baigi dūmo.balti dūmi.diezgan ilgi,kauns no kaimiņiem.kādu gabaliņu pabraucu apstājos tadkāda vaina varētu būt. nedūmo tas notiek no rītiem.kāda vaina varētu būt.
Ēriks Griģis:
Vaina meklējama motorā. Remontservisā to atradīs un izlabos!
Jānis, 8.maijs 2022 21:25
Labdien, Gribēju uzzināt no cikiem līdz cikiem Latvijā kravas vaditjam skaitās nakts darbs? Cikos drīkstu no rīta izbraukt lai būtu droši?
Ēriks Griģis:
Nakts darbs Latvijā vai ārvalstīs, ar Latvijā reģistrētu kravas auto vai autobusu, ir no 01:00 līdz 05:00 pēc Latvijas laika.
(4) Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic jebkura ilguma darbu naktī laikposmā no pulksten 01.00 līdz 05.00, tad kopējais ikdienas darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas katru 24 stundu laikposmā.
Avots:
Ceļu satiksmes likums, 31.² pants. https://likumi.lv/ta/id/45467#p31_2
Martins Berzins, 7.maijs 2022 12:14
Aptuveni cik liela ir Csng kompensācija ja ir iegūta 1.grupa,politrauma...Paldies
Ēriks Griģis:
OCTA apdrošināšanā cietušās personas fiziska trauma.
1. Apdrošināšanas atlīdzību cietušajai personai par tās sāpēm un garīgajām ciešanām fiziskas traumas dēļ nosaka, pieņemot, ka nemateriālie zaudējumi šai personai ir nodarīti apmērā, kurš aprēķināms, izmantojot šādu formulu:
A = B + (P1 x C+ P2 x C + ... + Pn x C), kur
A – kopējais apdrošināšanas atlīdzības apmērs par cietušās personas fizisku traumu (euro);
B – minimālo mēneša darba algu* summa, kas noteikta atbilstoši šā pielikuma 2. punktam;
P1 ... Pn – katram miesas bojājumam piemērojamais koeficients procentos atbilstoši šā pielikuma 3. nodaļai;
C – bāzes koeficients (10 minimālo mēneša darba algu* apmērā).
2. Minimālo mēneša darba algu* summu atbilstoši miesas bojājumu smaguma pakāpei (B) nosaka šādi:
2.1. ja cietušajai personai ir smagi miesas bojājumi, pieņem, ka tā ir 25 minimālo mēneša darba algu* apmērā;
2.2. ja cietušajai personai ir vidēja smaguma miesas bojājumi, pieņem, ka tā ir 15 minimālo mēneša darba algu* apmērā;
2.3. ja cietušajai personai ir viegli miesas bojājumi, kas radījuši veselības traucējumu, pieņem, ka tā ir piecu minimālo mēneša darba algu* apmērā;
2.4. ja miesas bojājumi rada veselības traucējumu līdz sešām dienām, pieņem, ka tā ir vienas minimālās mēneša darba algas* apmērā.
3. Aprēķinot apdrošināšanas atlīdzības kopējo apmēru par cietušās personas sāpēm un garīgajām ciešanām fiziskas traumas dēļ, ņem vērā miesas bojājumus un to smaguma pakāpi, ko nosaka atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 17. jūnija noteikumu Nr. 340 "Noteikumi par apdrošināšanas atlīdzības apmēru un aprēķināšanas kārtību par personai nodarītajiem nemateriālajiem zaudējumiem" 5. punktā minētajiem dokumentiem.
1.2. Cietušās personas sakropļojums, invaliditāte
4. Apdrošināšanas atlīdzību cietušajai personai par tās sāpēm un garīgajām ciešanām sakropļojuma vai invaliditātes dēļ nosaka šādā apmērā:
4.1. ja cietušajai personai ir audu bojājumi – redzamas rētas un (vai) pigmentācija, sejas un (vai) ķermeņa daļas asimetrija (bez funkcionāliem traucējumiem), – vienas minimālās mēneša darba algas* apmērā;
4.2. ja cietušajai personai ir audu bojājumi, kas radījuši funkcionālus traucējumus, – triju minimālo mēneša darba algu* apmērā;
4.3. ja cietusī persona kļuvusi par 1. grupas invalīdu, – 10 minimālo mēneša darba algu* apmērā;
4.4. ja cietusī persona kļuvusi par 2. grupas invalīdu, – piecu minimālo mēneša darba algu* apmērā;
4.5. ja cietusī persona kļuvusi par 3. grupas invalīdu, – triju minimālo mēneša darba algu* apmērā.
Avots:
https://likumi.lv/doc.php?id=267451
PS.
Esmu izskatījis dažus atlīdzības atteikuma gadījumus, kad, atlīdzības saņemšanai no apdrošinātāja, apdrošinātājs ir prasījis uzrādīt Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrā veiktu ekspertīzi ar atzinumu.
Bez šāda atzinuma atlīdzība netiek izmaksāta!
Viena atzinuma sniegšana par dzīvu fizisku personu, ja nav ekspertīzes noteicēja lēmuma par tiesu medicīniskās ekspertīzes noteikšanu, veicot dzīvas personas un medicīnisko dokumentu izpēti, maksā 197,92 eiro.
Nekāda medicīnas iestādes izziņa, apliecinājums, ārstējoša ārsta vai ārstu komisijas slēdziens manos izskatītajos gadījumos netika ņemti vērā!
Atlīdzības atteikuma mērķis ir saprotams - ja nav iespējams samaksāt 200 eiro par ekspertīzi, nav pietiekoši daudz dokumenti, kas apliecina satiksmes negadījumā gūtās traumas vai ar to saistāmu un iegūtu invaliditāti, dokumenti nav pienācīgi aizpildīti, atbilstošu speciālistu un ārstējošo ārstu parakstīti, tajos ir atrodamas neatbilstības, tad atlīdzību var neizmaksāt!
Avots:
https://likumi.lv/ta/id/292914-valsts-tiesu-medicinas-ekspertizes-centra-maksas-pakalpojumu-cenradis
Ģirts, 21.aprīlis 2022 12:11
Labdien, Ērik!
Vai drīkst sastādīt saskaņoto paziņojumu, ja vadītājam līdz ir ID karte?
Ēriks Griģis:
LTAB mobilā lietotnē, ticams, ka jā, jo datus lietotne ielādē automātiski par tiem transportlīdzekļu īpašniekiem/vadītājiem, kas atrodas OCTA datu bāzē!
Rakstiski - nē, jo nav iespējams aizpildīt SP veidlapas 9. punkta ailes, kurās jānorāda vadītāja apliecības numurs, kategorijas un apliecības derīguma termiņš, lai otrs iesaistītais par apliecības patiesumu varētu pārliecināties!
Bareckij, 2.aprīlis 2022 15:59
Labdien! Ja es samainīju numurus savstarpēji starp savam 2 automašīnam, tad OCTA apdrošinašana saglabāsies vai nē? Vienkarši es par to paziņoju savam apdrošinatājam, bet man pateica, ka OCTA polisi nevar partraukt sakarā ar to ka mašīnai ir tikai mainījušās registrācijas numura zīmes, kurā gadījumā OCTA polise savu spēku nezaudē. Bet vai izdarot šos reğistrācijas darbības, saņemot jaunas tehniskas pases CSDD, vai tiešam OCTA polise nezaudē savu spēku? Paldies par uzmanību!
Ēriks Griģis:
Polise savu spēku nezaudēs, bet apdrošinātāja teikto vajadzētu gan saglabāt!
Kā to izdarīt, pēc brīža!
Vispirms par to, kā vai ko Jūs domājāt, man rakstot!
1. Jūsu man rakstītā teksta jautājums:
i) samainīju numurus savstarpēji starp savām 2 automašīnām, tad OCTA apdrošināšana saglabāsies vai nē?
2. Jūsu darbība:
ii) par to paziņoju savam apdrošinātājam!
3. Apdrošinātāja atbilde:
iii) man pateica, ka OCTA polisi nevar pārtraukt sakarā ar to ka mašīnai ir tikai mainījušās reģistrācijas numura zīmes...?
4. Kāpēc Jūs pēkšņi rakstiet man par polises pārtraukšanu (it kā apdrošinātāji ko tādu esot pieminējuši! Kāda suņa pēc viņiem par to būtu bijis jārunā?)?
Gadījumi, kad tas ir iespējams!
No OCTA likuma:
10.pants. Apdrošināšanas līguma izbeigšana pirms termiņa
https://likumi.lv/ta/id/87547#p10
Kā saglabāt apdrošinātāja teikto?
Nosūtiet rakstisku informāciju apdrošinātājam par reģistrācijas numurzīmju maiņu automobīļiem un palūdziet Jums rakstisko atbildi atsūtīt uz savu adresi!
Edijs, 23.marts 2022 16:40
Nopirku Volvo S80 2007. gada D5, pabraucu pāris mēnešus un sāka kārba gļukot. Visu kārbu atrestaurēja un it kā kārba strādāja normāli tikai pēc kārbas maiņas sāka motors neriktīgi strādāt, bija lielāka vibrācija nekā vajag. Tika atrestaurētas sprauslas, bet motora darbība neuzlabojās. Konstatēja kad kompensatori un rokeri jāmaina, taču rokoties dziļāk atklāja kad nolūzis kompensatoram stiprinājums. Salaboja galvu, nomainīja kompensatorus un rokerus, ar ultraskaņu iztīrija galvu un kolektoru. Taču motora darbība tāpat neuzlabojās. Aidzinu pie dīlera un šie teica kad bojāts vadības bloks. Uzliku lietotu vadības bloku, sprauslas pierakstīja, bet atsķiras cilindru kustība. Teica kad vai nu sprauslas, kuras jau 4 reizes pārbaudīju un ir vesalas. (Kad mainīja ielika divas citas nevis esošās). Vai kad kompresijas nav kuru arī nomērija. Neviens īsti vairs nevar pateikt kas par vainu. Mašīnu jau laboju gandrīz pusgadu, un nevar atrast vainu
Ēriks Griģis:
Šeit atbildu uz jautājumiem, kuros nedaudz orientējos, tas ir, par transportlīdzekļu apdrošināšanu, likumiem, šoferu apmācībām, satiksmes noteikumiem, reizēm arī par daža laba pārkāpumiem!
Nav man VOLVO bijis! Neesmu servisā VOLVO remontējis!
Pusgada laikā var pat iemācīties remontēt, bet vainu atrast - ne vienmēr!
Savam auto parasti pārbaudu degvielu, sprauslas, sūkni, sūkņa stieni. Neko jaunu Tev nepateikšu! Ja nu vienīgi:
i) ja kas nolūzis, tad meklēju, vai pie vainas vibrācija, trieciens, stiprinājums, nodilums, brīvkustība, motora vai kārbas balsti, cilindru darba kārtība, apsteidzes leņķi, atbilstoši izgatavotāja noteiktajam;
Ceru, ka pārbaudīji!
ii) degviela, sprauslas, sūknis, uzstādītie ieplūdes leņķi, gaisa sūce gofrā, ieplūdes vai izplūdes kolektoros, to blīvēs, vai kāds cauruļvads pie vainas;
Ceru, ka pārbaudīji!
iii) sprauslu gredzeni un sprauslu ražība, kas var nebūt vienāda pie darba kārtībā esošām sprauslām, kā četrās pārbaudēs tika noteikts! Dažādas sprauslas, sprauslu gredzeni arī ...
Un pie dīlera vajadzēja tomēr pamēģināt ar jaunu vadības bloku!
Vitalijs Barkovskis, 28.februāris 2022 13:14
Labdien! Vakar notika avārija un man ir jautājums vai jūs varat iedod savu tālruņa nr. Un vai varam sazvanīties ? vajadzīgs eksperts kas izvērtētu mašīnas stāvokli un lai pateiktu cik liela atlīdzība varētu būt?
Paldies!
Ēriks Griģis:
Zaudējuma aprēķinu cietušajam transportlīdzeklim veic:
i) pretējās puses OCTA apdrošinātājs;
ii) Jūsu KASKO vai OCTA apdrošinātājs, ja tas noslēgtajā OCTA līgumā ar Jums ir atrunāts.
Andris Vismanis, 19.februāris 2022 14:08
Labdien,Vai euro standarta EN ISO 20471,kurš Latvijā ir spēkā no 2013 gada jūnija prasības ir obligātas izpildei ceļu satiksmes dalībniekiem un dienestu darbiniekiem,kuri stādā uz auto ceļiem diennakts tumšajā laikā?Kādi tiesību akti vai likuma normas to nosaka?Vai arī šim euro standartam,kurš darbojas daudzās eiropas valstīs Latvijā ir tikai ieteikuma raksturs,kas satiksmes,kas satiksmes dalībniekiem un dienestu darbiniekiem nav saistošs?Konkrēti euro standarts EN ISO 20471 nosaka,ka atrodoties uz auto ceļa ar atļauto braukšanas ātrumu 90km/st obligāti jālieto 3klases atstarojošie elementi,bet CSN rakstīts labi redzami gaismu atstarojoša materiāla elementi.Tad kas var noteikt,kas tumsā ir labi redzams[ar kādām metodēm] pie dažādiem braukšanas ātrumiem? Ar cieņu A.Vismanis
Ēriks Griģis:
Ministru kabinets to var noteikt, kā obligāti izmantojamu standartu vai MK noteikumu veidā!
No Standartizācijas likuma:
13.pants. (1) Standartu piemērošana ir brīvprātīga.
(2) Ministru kabinets var noteikt obligāti piemērojamus Latvijas nacionālos standartus. ...
(3) Normatīvajos aktos var izdarīt netiešas atsauces uz standartiem, kuri normatīvajos aktos nav paredzēti kā obligāti piemērojami standarti, bet kurus var piemērot, lai izpildītu normatīvajā aktā noteiktās obligātās prasības.
(4) Attiecīgās nozares ministrija sadarbībā ar standartizācijas tehnisko komiteju iesniedz nacionālajai standartizācijas institūcijai publicēšanai tās tīmekļvietnē normatīvo aktu prasību izpildei piemērojamo standartu sarakstus.
Avots:
https://likumi.lv/doc.php?id=50425
Likumi un MK noteikumi, kuros ir tiešas atsauces uz standartiem:
https://www.lvs.lv/page?slug=tiesibu-akti
mika, 15.februāris 2022 14:07
Labdien,
interesē,,2004 gada touranam varbūt maza problēmiņa,, vai liela,, Ir tāda lieta ka brīžam nevar izlēgt aizdedzi, atslēga sprūst, stūre nav bloķeta.t,i, atslēgu nevar pagriezt,Ko darīt? jāmaina visa iekša vai ko nedarīt|?Paldies
Ēriks Griģis:
Remontservisā Jums paskaidros!
EDGARS KALNIŅŠ, 8.februāris 2022 16:46
Labdien!
Vai varētu vienkāršiem vārdiem paskaidrot, kas ir
Transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšana, uz ko tā attiecināma?
Ēriks Griģis:
Autovadītāja nosūtīšana veikt pārvadājuma pakalpojumus citā valstī!
Šofera darba devējs, pamatojoties uz savstarpēji noslēgtu līgumu ar šoferi, nosūta viņu strādāt citā valstī!
Nosūtīšana darbā citā valstī ir saistīta ar kabotāžas pārvadājumiem vai autopārvadājumiem citas valsts vai valstu teritorijās.
Par šofera nosūtīšanu darbā neuzskata turp-atpakaļ pārvadājumus (braucienus), valsts šķērsošanu tranzītā, vienas kravas izkraušanu vai iekraušanu atpakaļceļam dažādās valstīs, nobrauktā autoceļa sākuma vai beigu posmu kombinētā starptautiskā divpusējā pārvadājumā.
No Autopārvadājumu likuma:
15) kombinētais pārvadājums — kravas pārvadājums, ja kravas automobilis, piekabe, puspiekabe ar vilcēju vai bez tā, vai to kombinācijā vai 20 vai vairāk pēdu konteineri brauciena sākuma (beigu) posmā izmanto autoceļu, bet pārējā posmā dzelzceļu, iekšējos ūdensceļus vai jūras ceļus, ja kāds no ceļa posmiem, izņemot autoceļu, pārsniedz 100 kilometrus taisnā līnijā. Kombinētā pārvadājuma ietvaros brauciena sākuma (beigu) posmu veic pa autoceļu starp kravas iekraušanas (izkraušanas) vietu un tuvāko kravas iekraušanai (izkraušanai) piemēroto dzelzceļa staciju vai rādiusā, kas nepārsniedz 150 kilometrus taisnā līnijā no iekšējo ūdensceļu ostas vai jūras ostas, kur kravu iekrauj (izkrauj)"...
Autopārvadājumu likums, 1. pants. https://likumi.lv/ta/id/36720#p1
Aleksandrs, 29.janvāris 2022 9:12
Labdien. Paldies par atbildi par nakts darba laikuNorvēģijā. Nez kāpēc Vegvessen tam nepievērš uzmanību, jo uzņēmumā nakts maiņas strādājošie šoferi mauc pilnu klappi pa 15 stundām, lielākā daļa ir izgājusi arī pilnu tahogrāfa kontroli, bet par nakts darbu nekad netika aizrādīts...!?
Sakiet lūdzu, vai strādājot valsts iekšienē, paliek spēkā noteikumi par ikmaiņas valsts sākuma /beigu ievadi?
Ēriks Griģis:
Autovadītājs strādā (vai darba devējs viņam liek strādāt) tā, kā viņu kontrolē!
Jā! Maiņas sākumā un beigās valsts ir jāievada!
REGULA (ES) Nr. 165/2014
34.pants.
7. Transportlīdzekļa vadītājs digitālajā tahogrāfā ievada to valstu simbolus, kurās viņš uzsāk un pabeidz ikdienas darba laikposmu. Tomēr dalībvalsts var pieprasīt transportlīdzekļu vadītājiem, kas veic iekšzemes pārvadājumus dalībvalstī, papildus dalībvalsts apzīmējumam ievadīt sīkākus ģeogrāfiskos datus ar noteikumu, ka dalībvalsts ir paziņojusi minētos sīkākos ģeogrāfiskos datus Komisijai līdz 1998. gada 1. aprīlim.
Transportlīdzekļu vadītājiem nav nepieciešams ievadīt informāciju, kas minēta pirmās daļas pirmajā teikumā, ja tahogrāfs automātiski reģistrē atrašanās vietas datus saskaņā ar 8. pantu.
Tālāk skatīt šeit!
Pirmās daļas pirmais teikums:
34. pants
Vadītāja karšu un reģistrācijas diagrammu izmantošana
1. Transportlīdzekļa vadītāji izmanto datu reģistrācijas diagrammas vai vadītāja kartes katru dienu, kad tie vada transportlīdzekli, sākot no brīža, kad tie saņem transportlīdzekli. Reģistrācijas diagrammu vai vadītāja karti neizņem pirms ikdienas darba laikposma beigām, izņemot gadījumus, kad to atļauts darīt kāda cita iemesla dēļ. Reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karti drīkst izmantot, nepārsniedzot laiku, kam tā paredzēta.
Saskaņā ar 8. pantu:
VIEDIE TAHOGRĀFI
8. pants
Transportlīdzekļa atrašanās vietas ikdienas darba laikposma konkrētos punktos reģistrēšana
1. Lai veicinātu pārbaudi par atbilstību attiecīgajiem tiesību aktiem, automātiski reģistrē transportlīdzekļa atrašanās vietu šādos punktos vai tuvākajā punktā šādām vietām, kur ir pieejams satelīta signāls:
— atrašanās vieta ikdienas darba laikposma sākumā,
— ik pēc trim stundām – uzkrātais transportlīdzekļa vadīšanas laiks,
— atrašanās vieta ikdienas darba laikposma beigās.
Šajā nolūkā transportlīdzekļos, kurus pirmo reizi reģistrē 36 mēnešus pēc 11. pantā minēto sīki izstrādāto noteikumu stāšanās spēkā, uzstāda tahogrāfu, kas pieslēgts pozicionēšanas pakalpojumam, kura pamatā ir satelītnavigācijas sistēma.
Avots:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/ALL/?uri=CELEX:32014R0165
Jelena, 27.janvāris 2022 15:50
labdien! man ir bmw. Uzliku uz sava auto bmw originalo m pack (prieks. un aizm.bamperi, m sture, sdadow line). Uzliku ari konfort adas salonu un divzonu klimatkontroli. Tagad komplektacija nesakrit pec vin ar rupniecas komplektaciju. Kasko polisa ir obligati janorada, ka auto tagad nav rupniecibas komplektacija un ierakstit kadas izmainas ir?
paldies
ar cienu. J.
Ēriks Griģis:
Kasko apdrošinātājam jāpiesaka izmaiņas apdrošinātam auto. Pēc tam būs jāuzrāda (elektroniski jānosūta) iegādes dokumenti vai servisa rēķins par iegādi un uzstādīšanu!
Apdrošinātājs tad izmainīs līguma (polises) noteikumus!
Ceļu Apsaimniekotājs, 27.janvāris 2022 15:49
Vai CSN remontvietas aprīkojumā aprakstītais ir drošs? Paldies.
Ēriks Griģis:
Aplams un Latvijā jau CSNg izraisījis ir 253.punkts!
Aleksandrs, 24.janvāris 2022 23:09
Labdien. Vai varētu būt, ka Norvēģijā nav spēkā norma par 10 h nakts darbu?
Ēriks Griģis:
Nakts darba laiki Norvēģijā ir spēkā, tikai tie ir atšķirīgi no Latvijā noteiktajiem!
Vispārējs noteikums, - ja nakts laikā no 21:00 līdz 06:00 ir nostrādātas vismaz 3 stundas, tad 24 stundu periodā nedrīkst strādāt vairāk par 8 stundām!
Sjåfører nattarbeid.
(1) Arbeid mellom kl. 21:00 og kl. 06:00 er nattarbeid. Arbeidsgiver og arbeidstakers tillitsvalgte ved virksomhet som er bundet av tariffavtale, kan skriftlig fastsette et annet tidsrom på minst åtte timer som omfatter tiden mellom kl. 00:00 og kl. 06:00. Som nattarbeid regnes ikke arbeid på to skift som legges mellom kl. 06:00 og kl.00:00.
(7) Arbeidstiden for arbeidstaker som arbeider mer enn tre timer om natten skal ikke overstige åtte timer i løpet av 24 timer dersom arbeidet innebærer en særlig risiko eller betydelige fysiske eller psykiske belastninger.
Avoti šeit!
https://arbeidsmiljoloven.com/paragraf/nattarbeid/
Forskrift om arbeidstid for sjåfører og andre innenfor vegtransport
https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/Forskrift-om-arbeidstid-for-sjaforer-og-andre-innenfor-vegtransport/id92497/
Jānis, 18.janvāris 2022 22:47
Lūgums precizēt..digitālajā tahogrāfā, ja auto ar tādu ir aprīkots, ievada tās valsts simbolu, kurā viņš iebrauc. Tas nozīmē 1) ievada beigu valsti LV un sākuma valsti LT. Tāpat pie jebkuras nākamās robežšķērsošanas: beigu valsts izbraucošā un sākuma valsts iebraucošā jeb 2) ievada tikai to valsts simbolu, kurā iebrauc, piemēram sākuma valsts LT un attiecīgo sākuma valsti, kurā iebrauc nākamajā.
Ēriks Griģis:
1. Ja tahogrāfā ir paredzēts ievadīt valsti vadītāja kartē, tad tikai jāievada valsts, kurā vadītājs iebrauc.
2. Ja tāda darbība nav paredzēta, tad iebraucot valstī, vadītājs izņem karti, ievadot beigu valsts simbolu un ievada jaunās valsts simbolu, karti ievietojot atpakaļ tahogrāfā.
3. Tahogramma no analogā tahogrāfa ir jāizņem un pretī izņemšanas šķērslīnijai, ko tahogrāfs diskā uzvelk automātiski, jāieraksta jaunās valsts simbols!
Skolnieks biju pie Jums kursos, 9.janvāris 2022 13:05
Pasniedzej, sakiet, kas jauns sogad sofera darba laikos, mus te Vacija baida ar sodiem, bet nesaka par ko.Braucu krieviska firma, vienigais vacietis ir firmas ipasnieks, parejie krieviski runajosie no dazadam valstim un tie ari neko nezina, paldies!
Ēriks Griģis:
Tad te Jums būs papildinājums toreizējām nodarbībām darba un atpūtas laiku modulī!
No 02.02.2022. transportlīdzekļa vadītājs digitālajā tahogrāfā, ja auto ar tādu ir aprīkots, ievada tās valsts simbolu, kurā viņš iebrauc pēc dalībvalsts robežas šķērsošanas, tiklīdz viņš minētajā dalībvalstī ir pirmo reizi apstājies.
Minētā pirmā apstāšanās ir tuvākajā iespējamā pieturvietā uz robežas vai pēc tās šķērsošanas.
Ja dalībvalsts robežu šķērso ar prāmi vai vilcienā, transportlīdzekļa vadītājs ievada valsts simbolu ostā vai pienākšanas stacijā.
Ja transportlīdzeklis ir aprīkots ar analogo tahogrāfu, tad apstājoties disks ir jāizņem un starp piktogrammu un ātruma ailēm ar roku jāieraksta valstu koda atzīme jau kopš 2020. gada 21. augusta.
Ja transports ir reģistrēts Vācijā, vari paprasīt īpašniekam, vai runa ir par šo regulas papildinājumu:
Ab dem 02. Februar 2022 müssen alle Fahrer von Fahrzeugen, die mit einem digitalen Fahrtenschreiber ausgestattet sind, jeden Grenzübertritt dokumentieren (vgl. Artikel 34 der VO (EU) Nr. 165/2014 neu).
Dazu müssen die Fahrer den nächstmöglichen Halteplatz an oder nach einer Grenze ansteuern und dann das Symbol des Landes eingeben, in das sie gerade eingereist sind.
Wenn das Fahrzeug mit einem analogen Fahrtenschreiber ausgestattet ist, muss ein handschriftlicher Vermerk auf der Tachoscheibe bereits seit dem 21. August 2020 erfolgen.
No 21.02.2022. pārvadātājam jānodrošina, ka transportlīdzekļi, kas ir uzņēmuma rīcībā un tiek izmantoti starptautiskajos pārvadājumos, atgrieztos vienā no saimnieciskās darbības centriem, kas atrodas uzņēmuma reģistrācijas valstī, vismaz astoņu nedēļu laikā pēc izbraukšanas no tās. bet ja Jūs nebrauciet ārpus Vācijas, tad tam nav nozīmes:
Rückkehrpflicht des Fahrzeugs
Im Marktzugangsrecht wurde hinterlegt, dass alle für genehmigungspflichtige grenzüberschreitende Fahrten eingesetzten Fahrzeuge ein Mal binnen jeder freien Kombination von acht zusammenhängenden Kalenderwochen in den Niederlassungsmitgliedstaat zurückkehren müssen. Diese Vorgabe muss ab dem 21. Februar 2022 erfüllt werden.
Tā pat uz Jums var neattiekties par kabotāžas pārvadājumiem, ja nebrauksiet, piemēram, uz Beļģiju, Holandi, Franciju:
Kabotage an den Grundregeln wurde nichts geändert. Neu ist, dass infolge eines ausgereizten Kabotagepensums (max. drei Beförderungen in sieben Tagen infolge einer beladenen Einfahrt oder max. eine Beförderung binnen drei Tagen infolge einer unbeladenen Einfahrt) eine „ Abkühlphase” von vier Tagen folgen muss, während der im selben „Aufnahmemitgliedstaat” keine weiteren Kabotagebeförderungen erlaubt sind. Die Neuregelung gilt ab dem 21. Februar 2022.
Arī transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšana darbā, kas uz jums neattiecas, ja darbs ir tikai Vācijas teritorijā. Bet ko var zināt, ja, gadījumā, Jūs nosūta darbā, nevis veikt divpusēju pārvadājumu, uz Latviju, tad darba devējam būs vairāk darba deklarācijas aizpildē un iesniegšanā IMI portālā!
Entsendete Kraftfahrer
Bei den Entsendebestimmungen gibt es Sonderregelungen für entsendete Kraftfahrer: reine Transitfahrten und sogenannte bilaterale Beförderungen sind vom Entsenderegime ausgenommen.
Bilaterale Beförderungen führen auf direktem Weg vom Mitgliedsstaat der Niederlassung in den Zielstaat und von dort direkt zurück.
Alle anderen Kabotage- und grenzüberschreitenden Beförderungen unterliegen den Entsendebestimmungen. Die Neuregelungen gelten ab dem 2. Februar 2022.
Visi Mobilitātes paketes nosacījumi vācu valodā:
https://www.stuttgart.ihk24.de/branchen/verkehrswirtschaft/sozialvorschriften-beschaeftigung/sozialvorschriften/mobilitaetspaket-i-beschlossen-4841812#titleInText0
Latviski te var palasīt:
https://www.atd.lv/lv/jaunumi/semin%C4%81ru-cikla-%E2%80%9Cizmai%C5%86as-starptautisko-autop%C4%81rvad%C4%81jumu-nozar%C4%93-kas-gaid%C4%81mas-2022gad%C4%81%E2%80%9D-pirm%C4%81s
https://www.atd.lv/lv/jaunumi/semin%C4%81ru-cikla-%E2%80%9Cizmai%C5%86as-starptautisko-autop%C4%81rvad%C4%81jumu-nozar%C4%93-kas-gaid%C4%81mas-2022gad%C4%81%E2%80%9D-otr%C4%81s
Andra, 30.decembris 2021 19:48
Labvakar, mersedes benz a160 1.7 dīzelim sāka degt sarkana akumulatora lampiņa, pēc tam sāka pūst tikai aukstais gaiss, siltais pazuda, stūre kļuva grūti griežama un motors palika klusāks, kas varētu būt par vainu?
Ēriks Griģis:
Remontservisā vainu noteiks un, cerams, arī izlabos!
Wiiiii, 20.decembris 2021 22:53
Sveiki, vēlos uzzināt, kas notiek situācijā, kad notiek CSNg, abiem auto ir OCTA, bet nelaimes gadījumu izraisījušā auto vadītājam nav vadītāja apliecības, respektīvi OCTA nav spēkā, abi auto norakstās, cietušā OCTA vēršas ar regresa prasību, kas notiek ar cietušio auto, kas to pēc regresa apmaksas patur nelaimes gadījumu izraisisījušā auto vadītājs, vai kas ar viņu notiek? Paldies.
Ēriks Griģis:
Cietušā TL īpašnieks (Jūs), paziņojot pretējās puses OCTA apdrošinātājam par apdrošināšanas gadījumu, pēc tam rakstot tam iesniegumu par zaudējumu atlīdzības kompensāciju un atlīdzības saņemšanas veidu, iesniegumā norādāt, ko īpašnieks (Jūs) vēlēsies darīt ar TL atliekām, ja a/m tiks uzskatīts par bojā gājušu vai remonts nebūs lietderīgs, t.i., atstāt atliekas sev, vai atdot tās OCTA pretējās puses apdrošinātājam!
Apdrošinātājs TL atliekām noteiks atlieku vērtība, protams, izdevīgāko sev - apdrošinātājam.
1. Par noteikto a/m atlieku vērtību (iespējamo lielāko) apdrošinātājs samazinās Jums izmaksājamo zaudējuma atlīdzību, ja atliekas paturēsiet sev.
2. Savukārt, noteikto (iespējamo mazāko) a/m atlieku vērtību apdrošinātājs ierēķinās Jums izmaksājamā zaudējumu kompensācijā, ja savā rakstiskajā norādē Jūs būsiet TL atliekas paredzējis nodot apdrošinātājam.