Aivis, 19.oktobris 2022 14:51
Pēc avārijas aizvedu auto uz servisu, kas teicās, ka sadarbojas ar apdrošināšanas kompānijām. Viņi sastādīja nepilnīgu tāmi un par to tika celta sūdzība apdrošinātājiem. Dēļ tā serviss atsakās tālāk sadarboties šajā lietā un neatgriež auto pieprasot segt tāmes izmaksas. Nekādi dokumenti par tāmēšanu vai citu darbu veikšanu nav parakstīti, jo viņi paši teica ka visu izdarīs. Apdrošinātāji atsakās segt tāmēšanas cenu sakot, ka serviss ir pašu izvēlēts, nevis kāds no viņu sadarbības partneriem.
Kā man šajā situācijā rīkoties, lai atgūtu savu auto un lai es varētu to pārvietot uz citu servisu nepaliekot zaudētāja lomā.
Ēriks Griģis:
Jums pašam ir jāvienojas ar servisu par viņu pakalpojumiem, ja bez rakstiskas vienošanās nodevāt servisam savu auto.
Neticu, ka mutisko vienošanos strīdoties varēsiet pierādīt!
Apdrošinātāji saka pareizi! Ja apdrošinātājs nav Jums piedāvājis nogādāt auto šajā servisā, tad viņam nav arī nekādas saistības attiecībā par to, ko rakstījāt.
Par remontu servisā:
https://lvportals.lv/e-konsultacijas/22902-ja-apdrosinatajs-neakcepte-klienta-izveleto-autoservisu-2021
Egils, 17.oktobris 2022 21:34
Labdien gadu atpakalj iegafajos autoevakuatoru.automasinai ir uz jumta bakugunis dzeltenas un pie kabines prozektors platformas apgaismojumam.ieprieksejais saimnieks apskaidroja ka tas drikst but tikai nedrikst but pieslegtas.vai tiesam ta ir jeb pareizak butu njemt nost lai nebutu liekas problemas? Paldies,Egils
Ēriks Griģis:
Ja autoevakuators domāts tehniskās palīdzības sniegšanai - atļauts iedegt dzelteno bākuguni, ja veic avārijas vai ceļu satiksmes negadījuma seku likvidēšanas darbus, tad obligāti jāiededz dzeltenā bākuguns.
Ja prožektors raida gaismas kūli noteiktā virzienā tāla objekta apgaismošanai, tad nedrīkst. Ja tas nav grozāmlukturis, bet ir lukturis, kas nekustīgi apgaismo tikai platformu, tad ieslēgt to drīkst darba vietas apgaismošanai darbu izpildes laikā.
No CSN:
36. Iedegta mirgojoša oranža (dzeltena) bākuguns nedod priekšroku. To lieto, lai pievērstu citu ceļu satiksmes dalībnieku uzmanību un brīdinātu tos par iespējamām briesmām. Mirgojoša oranža (dzeltena) bākuguns obligāti jāiededz transportlīdzekļu vadītājiem, kas:
36.3. uz ceļa veic ceļa uzturēšanas darbus, kā arī citus remonta vai avārijas seku likvidēšanas darbus;
37. Ja, veicot ceļa uzturēšanas, remonta, avārijas vai ceļu satiksmes negadījuma seku likvidēšanas darbus, transportlīdzekļu vadītāji iedeguši mirgojošu oranžu (dzeltenu) bākuguni, viņi drīkst neņemt vērā ar ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumiem noteiktās prasības un atkāpties no šo noteikumu 85., 86., 87., 88., 92., 93., 95. un 97. punktā minētajām prasībām
38. Mirgojošu oranžu (dzeltenu) bākuguni ceļu satiksmē atļauts iedegt arī tiem transportlīdzekļu vadītājiem, kuri vada transportlīdzekļus, kas pēc savas konstrukcijas ir paredzēti specifiskiem uzdevumiem (lielgabarīta automobiļi, traktortehnika u. tml.), transportlīdzekļus, kas tiek izmantoti specifiskiem uzdevumiem (tehniskās palīdzības, ceļu uzraudzības automobiļi u. tml.), kā arī komunālo dienestu (elektroapgādes, siltumapgādes u. tml.) transportlīdzekļus, ja šādu transportlīdzekļu atrašanās uz ceļa var radīt traucējumus vai bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
169. Prožektorus un grozāmlukturus atļauts iedegt tikai tiem transportlīdzekļiem, kuriem piešķirts operatīvo transportlīdzekļu statuss, ja netiek apžilbināti citi transportlīdzekļu vadītāji.
Ilmārs, 9.oktobris 2022 7:04
Labdien, busiņš arpiekabi kopējā masa virs 5 tonnām,sastāvs reģistrēts uz firmu, turētājs firmas īpašnieks fiziska persona vai ir vajadzīgs tahogrāfs?Paldies.
Ēriks Griģis:
Pēc aprakstītā - vajag!
Nevajag, ja pārvadājumi atbilst EK 561/2006 regulas 3.pantā noteiktajam:
3. pants
Šī regula neattiecas uz pārvadājumiem ar:
a) transportlīdzekļiem, ko izmanto regulāriem pasažieru pārvadājumiem, ja minētajā pakalpojumā ietvertā maršruta garums nepārsniedz 50 kilometrus;
aa) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām, kuru maksimālā pieļaujamā masa nepārsniedz 7,5 tonnas un kurus izmanto:
i) tādu materiālu, iekārtu vai mehānismu pārvadāšanai, ko transportlīdzekļa vadītājs izmanto transportlīdzekļa vadītāja darba veikšanā; vai
ii) ar kuriem piegādā preces, kuras ražotas amatniecībā,
tikai 100 km rādiusā no uzņēmuma bāzes vietas, un ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav transportlīdzekļa vadītāja pamatnodarbošanās un pārvadāšana netiek veikta kā komercpārvadājums;
b) transporta līdzekļiem, kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 40 kilometrus stundā;
c) transportlīdzekļiem, kas pieder vai ko bez transportlīdzekļa vadītāja nomā bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienesti, ugunsdzēsības dienesti vai sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki, ja pārvadājuma veikšana izriet no šo dienestu uzdevumiem un ir to kontrolē;
d) transportlīdzekļiem, ko izmanto ārkārtas situācijās un glābšanas operācijās, tostarp transportlīdzekļiem, ko izmanto humānās palīdzības kravu nekomerciāliem pārvadājumiem;
e) specializētiem transportlīdzekļiem, ko izmanto medicīnas vajadzībām;
f) specializētiem avārijas transportlīdzekļiem, kas darbojas 100 km rādiusā ap to bāzes vietu;
g) transportlīdzekļiem, ko testē uz ceļa tehniskās attīstības, remonta vai uzturēšanas nolūkā, kā arī jauniem un pārbūvētiem transportlīdzekļiem, kas vēl nav ekspluatācijā;
h) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām ar maksimālo pieļaujamo masu, kas nepārsniedz 7,5 tonnas, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem kravu pārvadājumiem;
ha) transportlīdzekļiem, kurus izmanto kravu pārvadājumiem un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot jebkādu piekabi vai puspiekabi, pārsniedz 2,5 tonnas, bet ne 3,5 tonnas, ja pārvadāšana netiek veikta kā komercpārvadājums, bet gan ir uzņēmuma vai transportlīdzekļa vadītāja veikts pašpārvadājums, un ja transportlīdzekļa vadīšana nav personas, kas vada transportlīdzekli, pamatnodarbošanās;
i) komerciāliem transportlīdzekļiem, kam ir vēsturisks statuss saskaņā ar tās dalībvalsts tiesību aktiem, kurā tie tiek ekspluatēti, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem pasažieru vai kravu pārvadājumiem.
Avots:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A02006R0561-20200820
Ģirts, 2.oktobris 2022 12:58
Labdien! Situācijā, kad smagā transportlīdzekļa vadītājam izkraujot preci izraisās avārija, kad pa ceļu braucošs vieglais auto nepamanot lafeti iebrauc tajā. Smagais auto ir novietots stāvlaukumā ar aizmuguri tieši pie braucamās ceļa daļas, varbūt pat nedaudz uz tās, jo tur nav redzama braucamās ceļa daļas norobežojoša līnija, kā rezultātā tam nolaižot lafeti, tā atrodas virs braucamā ceļa daļas. Lafetei sānos nav neviens apzīmējums un ir grūti pamanāma, kā rezultātā vieglā auto vadītājs iebrauca tajā. Kurš ir vainīgais, pēc loģikas smagā auto vadītājs, bet ceļu policija sodīja vieglā auto vadītāju, par to, ka nav redzējis šo šķērsli un neieturot distanci ir iebraucis tajā. Vai nav tā, ka lafete ir ārpus smagā auto gabarītiem, kuru nolaižot izvirzījums ir virs 1,5m, vai smagā auto vadītājs nav vainīgs šajā situācijā pārkāpjot šo likumu: "193. Krava jāapzīmē atbilstoši šo noteikumu 239. punktā minētajām prasībām, ja: 193.1. priekšpusē vai aizmugurē tā izvirzīta ārpus transportlīdzekļa gabarītiem tālāk par 1 m."? Vai arī lafete neskaitās pie kravas, bet tad vai smagā auto vadītājam nebija jāievēro droša preces izkraušana, jo šajā situācijā pie piepaceltas lafetes ja būtu braucis džips vai motociklists, tur bez galvas varētu palikt.
Ēriks Griģis:
1. Vispirms platformai būtu jābūt aprīkotai ar tās izgatavotāja noteiktiem apzīmējumiem vai pazīšanas zīmēm.
2. Pēc CSN 239.p. arī transportlīdzekļa daļas, kas izvirzītas ārpus CSN 193.p. minētajos gadījumos ir jāapzīmē ar 6.transportlīdzekļu pazīšanas zīmi no CSN 3.pielikuma.
CSN 239. Ārpus transportlīdzekļa gabarītiem izvirzīta krava vai transportlīdzekļa daļas šo noteikumu 193. punktā minētajos gadījumos diennakts gaišajā laikā jāapzīmē ar gaismu atstarojošām signālplāksnītēm vai karodziņiem (malas garums 400 mm), kuriem abās pusēs pa diagonāli novilktas baltas un sarkanas 50 mm platas svītras (3. pielikuma 6. punkts), bet diennakts tumšajā laikā un nepietiekamas redzamības apstākļos – ar minētajām gaismu atstarojošām signālplāksnītēm vai iedegtiem lukturiem: priekšpusē – baltiem, aizmugurē – sarkaniem, sānos – oranžiem (dzelteniem).
3. Ja kravas automobīļa vadītājs un/vai viņa darba devējs iepriekšminēto nebija nodrošinājis, tad policista lēmums 10 dienu laikā jāpārsūdz!
4. Par radītiem zaudējumiem atbild darba devējs!
Kravas automobīļu kravas liftu signālplāksnīšu paraugi, ko piedāvā izgatavotājiem:
https://www.ladebordwand-ersatzteile.de/warnflaggen-ladebordwand-lkw-warntafeln-warnfahnen/
Egils, 26.septembris 2022 19:37
Sveiks.Ar ko atšķiras,piekabe transporta platforma,no piekabes transporta motovedējs?
Ēriks Griģis:
Transporta platforma paredzēta dažādu kravu pārvietošanai.
Piemēri attēlos:
https://www.bing.com/images/search?q=transporta+platforma&qpvt=transporta+platforma&tsc=ImageHoverTitle&form=IGRE&first=1
Piekabe-motovedējs paredzēta divriteņu mototransportlīdzekļu pārvadāšanai.
Piemēri redzami attēlos:
https://www.l-auto.lv/lv/view/108
Pasūtot izgatavotājam piekabes motovedējam speciālu (platāku un riteņu šķērsbāzes attālumam atbilstošu) priekšējo un aizmugurējo riteņu nostiprināšanas aprīkojumu, var pārvadāt arī triciklus un kvadriciklus.
Ilmārs Rimša, 26.septembris 2022 5:39
Labdien, interesē 95 koda apmācība pie jums
Ēriks Griģis:
Kopā ar filmēšanas grupu piedalos e-apmācības izstrādei autoskolām!
Tāpēc šobrīd es klātienes nodarbībās 95.kodu nelasu.
Juris, 5.septembris 2022 21:37
Vai varat dot padomu, kur var apstīties radara fiksēto pārkāpumu no policijas auto?
Ēriks Griģis:
Policijas uzfilmēto materiālu var lūgt pārsūtīt uz e-pastu, jo policija šim nolūkam ir iegādājusies speciālu programmu.
Samaksu par administratīvā pārkāpuma procesā izmantoto un valsts nodevu tiesā nedrīkst prasīt!
Ģirts, 12.augusts 2022 8:25
Labrīt, Ērik! Vai pareizi saprotu, ka Latvijā, lai vadītu kravas auto sastāvu, kura vadīšanai nepieciešama BE kategorija, 95 kods nav vajadzīgs, bet Vācijā ir, ja sastāva pilna masa lielāka par sešām tonnām, pat ja vilcējs ir vieglais auto? Kur meklēt informāciju par kravu pārvadājumiem ar transportlīdzekļiem, kuru vadīšanai nepieciešama B, vai BE kategorija? Paldies!
Ēriks Griģis:
Vācijas tiesību aktos nav norādes par 6t un BE ar 95.kodu!
Vācijā ir kods B96, kas arī Latvijā ir spēkā, jo ieviests pēc Vācijas pieredzes! Kodam B96 nav nekāda saistība ar 95. kodu! Pēdējais ir nepieciešams profesionālajiem C un D kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem visās ES dalībvalstīs.
Attiecībā uz BE Vācijā, kas tieši tāds pats ir arī Latvijā:
1) B kategorijas automobīlis;
2) piekabe vai puspiekabe, kuras pilna masa nepārsniedz 3500 kg.
Secinājums!
BE sastāva maksimālā pieļaujamā masa nedrīkst pārsniegt 7t!
Avots un cita informācija par B un BE klases transportlīdzekļiem:
https://www.adac.de/verkehr/rund-um-den-fuehrerschein/klassen/pkw/
Vēl tas pats par Vāciju:
https://www.fuehrerscheine.de/fuehrerschein/fuehrerscheinklassen/be-fuehrerschein/#alter-klasse-3-fuehrerschein-darf-ich-damit-einen-be-anhaenger-fahren
Tomass, 25.jūlijs 2022 22:37
Labdien!
Cik realistiski būtu transportēt mašīnu no Saud Arābijas. Un kāds varētu būt izmaksas?
Ēriks Griģis:
Prasiet to transporta kompānijai, kas starptautiskos kravu pārvadājumus veic ar kuģiem. Internetā tādu ir pietiekoši!
Piemērs, kur darba dienās sola atbildi cenu pieprasījumam stundas laikā:
https://vervo.lv/lv/kravu-parvadajumi/logistikas-pakalpojumi/kravu-parvadajumu-cenas
Linda, 29.jūnijs 2022 8:49
Sveiki,
cik izmaksātu Kasko pilnīgi jaunai automašīnai Renault Arkanai?
Ēriks Griģis:
Jautājiet to vairākiem apdrošinātājiem un no viņu piedāvājumiem izvēlaties sev to labāko!
Raitis, 25.jūnijs 2022 23:52
Skaidrs!Es protams,tur pat uz vietas uzrakstīju,ne sūdzību,bet iesniegumu,ka inspektors nolauza sviru,un sakarā ar to,lai kompensē zaudējumus.Paldies jums par informāciju!
Ēriks Griģis:
Lai Jums izdodas tikt pie kompensācijas!
Raitis, 25.jūnijs 2022 19:28
Paldies!Es biju domājis,vai ar šādu,nolauztu sviru,viņiem bija tiesības palaist mani piedalīties ceļa satiksmē?Ja es aizbrauktu ar,jau,nolauztu sviru,tas kā min.būtu 2,loğiski domājot,kā tas ir,šajā gadījumā?Vai te nav pārkāpts likums?
Ēriks Griģis:
Ja bojāta kāda no vadības ierīcēm, kas nepieciešamas transportlīdzekļa drošai vadīšanai, vai apgrūtināta tās darbība, novērtējums 2.
Bet ja kāda no vadības ierīcēm, kas nepieciešamas transportlīdzekļa drošai vadīšanai, nedarbojas, tad novērtējums 3.
Ja sviru nolauza TA darbinieks, tad vienīgais risinājums, viņaprāt, bija tikt vaļā no sūdzības un Jums, kopā ar sabojāto transportlīdzekli!
Raitis, 24.jūnijs 2022 12:30
Labdien!Ejot tehnisko apskati,inspektors man nolauza ātrumpārslēdzēja sviru(pie stūres),apskati neizgāju,jo viens no CO rādītājiem bija par augstu.Uz vietas uzrakstīju iesniegumu,lai tiktu prom,inspektors man ieteica ar pildspalvu pārslēgt ātrumus.Jautājums,vai viņi tā drīkstēja rīkoties?un ko man darīt?
Ēriks Griģis:
1.Nolauzt viņi neko nedrīkstēja!
2.Sūdzība jāraksta maiņas priekšniekam.
3.Atlīdzība par KASKO jāprasa savam apdrošinātājam!
4.Civiltiesiskā kārtībā atlīdzība jāprasa CTA apdrošinātājam, kas apdrošinājis tehniskās apskates darbinieku atbildību!
5.Pēdējais - prasību atlīdzināt TA nodarītos zaudējumus jāiesniedz tiesā.
Toms, 21.jūnijs 2022 21:22
Ir iestāde Rīgā,kur pēc manas buktes var noteikt ar,kādu ātrumu manī ietriecās,jo man apdrošinātāji saka ,lai es pierāda ātrumu ar kādu vinja brauca.
Ēriks Griģis:
Ir Valsts tiesu ekspertīžu birojs, ir Starptautiskā Neatkarīgo ekspertu federācija!
https://www.vteb.gov.lv/lv/par-mums
https://www.1188.lv/en/catalog/legal-services-2620/snef-starptautiska-neatkarigo-ekspertu-federacija-893346
Toms, 21.jūnijs 2022 19:47
Un vai man nebija priekšroka un,kā,jūs domājat par manu atgadījumu?
Ēriks Griģis:
Nebija priekšroka arī gadījumā, ja abi jūs braucāt atpakaļgaitā!
CSN 78. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.
Toms, 21.jūnijs 2022 19:42
Sveiki,man notika avārija,kur,es no Pārkinga braucu atpakaļgaitā un man no labās puses ietriecās un es paliku vainīgs,bet kā var Lv noteikt ātrumu ar,kādu manī ietriecās!
Ēriks Griģis:
Ātrumu var noteikt ar dažādiem paņēmieniem! Kā to izvēlēsies policija vai apdrošinātājs noteikt katrā konkrētā gadījumā, nevaru pateikt.
Vainīgs paliki, jo neizpildīji CSN 82.punktā noteikto!
CSN 82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, transportlīdzekļa vadītājam minētā manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība
Sabīne, 18.jūnijs 2022 14:40
Sveiciens!Mamma iegādājās māju.Kaimiņi no pretējās mājas pie mammas vārtiem novieto savus 1-3 automašīnas,sakot,ka iepriekšējie saimnieki ļāva un pie savas mājas vārtiem viņiem neesot vietas.Uz lūgumu nenovietot savas mašīnas pie mammas mājas,nereaģē.Ko uzlikt vietā,kur liek auto?Privātīpašums?Iestādīt koku?
Ēriks Griģis:
Jautājums jārisina pašvaldībā. Var lūgt uzlikt saskaņotu zīmi, var rakstīt ziņojumu pašvaldības policijai.
Ģirts, 12.jūnijs 2022 9:32
Paldies par atbildi, Ērik, bet mans jautājums bija par ko citu, es tik tā neskaidri to noformulēju, laikam.
Piemēram, vai 306. zīme "kravas automobiļiem braukt aizliegts" , kura aizliedz braukt kravas automobiļiem un to sastāviem, kuru pilna masa pārsniedz 3,5t., attiecās arī uz B, Vai BE kategorijas kravas auto sastāviem, ja to masa pārsniedz 3,5t?
Ēriks Griģis:
Ja reģistrācijas apliecībā ir ierakstīts, ka auto ir kravas automobīlis, tad, uz to vai uz tā sastāvu ar kravas piekabi, atkarībā no pilnās masas, attiecas vai neattiecas 306. aizlieguma zīme.
B vai BE kategorija nenosaka kravas vai vieglais automobīlis, vai to sastāvs!
Ģirts, 11.jūnijs 2022 8:56
Labrīt Ērik! Ir noteikumi, kuri attiecās uz kravas auto un to sastāviem, kuru pilna masa pārsniedz 3,5t.
Kā īsti ir - auto masa pārsniedz 3,5t, t.i. C kategorijas auto, vai sastāva masa pārsniedz 3,5t, tad varētu būt arī B kategorijas auto ar piekabi? Paldies.
Ēriks Griģis:
1. B kategorijai atbilst
1.1. ja auto PM līdz 3,5t, piekabes PM - līdz 750 kg, bet sastāva pilna masa nepārsniedz 4250 kg.
1.2. ja auto PM līdz 3,5t, piekabes PM pārsniedz 750 kg, bet sastāva PM nepārsniedz 3500 kg.
Jāmācās B kategorija 11 dienas klasē, jākārto B kategorijas teorijas un braukšanas eksāmeni gan skolā, gan CSDD.
2. BE kategorijai atbilst,
ja auto PM līdz 3500 kg, piekabes PM līdz 3500 kg, tad sastāva PM nepārsniedz 7000 kg.
Jāmācās trīs dienas autoskolā klasē, jākārto tikai BE braukšanas eksāmens skolā un CSDD.
3. B 96.koda kategorijai atbilst,
ja auto PM līdz 3500 kg, piekabes PM pārsniedz 750 kg, tad sastāva PM jābūt robežās no 3500 kg līdz 4250 kg.
Klasē nav jāmācās, jākārto tikai BE braukšanas eksāmens CSDD.
andris, 9.jūnijs 2022 15:03
Internetā iegādājāmies jaunas cieto bortu SUV Nokian riepas.
Pēc uzlikšanas Divas reizes riepu servisā pārbalansējām riepas ar mērķi novērst auto vibrācijas.Šis riepu serviss atzina,ka vienu riepu nav iespējams kvalitatīvi nobalansēt. Devāmies pie Riepu Garažas,kur riepas pirkām.Arī tur vienā no punktiem atzina,ka viena riepa ir netradicionāla un nosūtīja uz savu testēšanas stendu Brīvības gatvē.Beigās tur apgalvoja ka riepa ir nobalansēta un viss ir kārtībā.
Vibrācija ir mazāka,bet ,diemžēl, nav pilnīgi pazudusi.Kur Latvijā iespējams veikt neatkarīgu riepas testu,lai pārliecinātos un varētu pieteikt garantijas pretenziju?
Ēriks Griģis:
Mana pieredze ir, ka Latvijas gadījumā līdzīgu ekspertīzi, tikai citām riepām, firmas pārstāvis nosūtīja veikt Zviedrijā.
Vai te nav PTA gadījums un riepa pārdevējam būtu jāapmaina!?
https://www.ptac.gov.lv/lv?utm_source=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F