Sab. transporta josla Brīvības

juriz Reģ.: 09.06.2001

Gan jau pamanījāt

No VEF tilta līdz Teikai tagad pirmā ir sabiedriskajam transportam.

Pēc manām domām - līdzekļu izšķērdēšana. Tāpat kā pa visu Brīvības (ielu un tml.) pa pirmo tāpat reti kurš brauc, izņemot pašu sab. transportu. It sevišķi intensīvi tieši līdz VEF tiltam. Pēc tam laikam daļa nogriežas pa Senču/Pērnavas.

Pie tam zīmes dīvaini saliktas. OK, dažas pareizi, tieši virs joslas, bet daļa sānā, uz stabiņiem. Ko tad, trollim tagad jālaiž pa zālīti, stabiem pāri?! Vai varbūt visa brīvībene tajos posmos ir sab. transportam

Ak jā, kaut ko arī luksoforu regulējumos sajaukuši. Vismaz dažos biaj ne tā kā parasti.

Pie opeļcentra vispār dzeltenai mirgoja. Nu kārtīgi pa brīvdienām pastrādājuši.

 
Velomens Reģ.: 21.10.2007
0 0 Atbildēt

juriz rakstīja: Gan jau pamanījāt

No VEF tilta līdz Teikai tagad pirmā ir sabiedriskajam transportam.

Pēc manām domām - līdzekļu izšķērdēšana. Tāpat kā pa visu Brīvības (ielu un tml.) pa pirmo tāpat reti kurš brauc, izņemot pašu sab. transportu. It sevišķi intensīvi tieši līdz VEF tiltam. Pēc tam laikam daļa nogriežas pa Senču/Pērnavas.

Pie tam zīmes dīvaini saliktas. OK, dažas pareizi, tieši virs joslas, bet daļa sānā, uz stabiņiem. Ko tad, trollim tagad jālaiž pa zālīti, stabiem pāri?! Vai varbūt visa brīvībene tajos posmos ir sab. transportam

Ak jā, kaut ko arī luksoforu regulējumos sajaukuši. Vismaz dažos biaj ne tā kā parasti.

Pie opeļcentra vispār dzeltenai mirgoja. Nu kārtīgi pa brīvdienām pastrādājuši.

Tas, ka tur būs sab trans joslas, tak teica jau sen. (un pie tam būs arī otrā virzienā)

Un izlasi CSN divreiz, ko nozīmē un kā uzstāda tās dīvainās sab. trans. joslas zīmes.

P.S. A, bez joslām tur tiešām varēja iztikt

juriz Reģ.: 09.06.2001
0 0 Atbildēt

298.4. 505.zīme "Josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem". Josla, kas paredzēta tikai pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem un taksometriem, kuri brauc vienā virzienā ar pārējo transportlīdzekļu plūsmu. Zīmes darbība attiecas uz joslu, virs kuras zīme uzstādīta. Ja zīme uzstādīta ceļa labajā pusē, tās darbība attiecas uz labo braukšanas joslu;

Kaut kā pirmā piegājienā šo punktu neatradu, tad jau ir OK. Bet nu izšķērdība vienalga.

juriz Reģ.: 09.06.2001
0 0 Atbildēt

Nu tur ieguvums efektivitāte ir labi ja 5%, jo tajā posmā sastrēgumu tāpat nav. Nogriešanās iespēja jau paliek tāpat no tās jolas, kas tur radīja nelielas bremzes. Pats sab. transports tur visu bremzēja, dēļ kā tajā pirmajā joslā arī gandrīz neviens nelien. Varbūt vienīgais autobraucējus atbrīvos no lieka stresa.

KSI Reģ.: 29.10.2003
0 0 Atbildēt

Man jau arī šķiet, ka būtu pieticis ar stāvošo autiņu aizvākšanu - uzliec zīmi «stāvēt aizliegts» un basta.

Jautājums šajā sakarā cits - centrā un uz Zemitānu tilta šī sabtrans josla ir nodalīta ar nepārtraukto līniju (un marķēta ar «A»), kas pāriet pārtrauktā pirms krustiem, ļaujot parastiem mirstīgiem tajā brīdī ieņemt šo joslu lai nogrieztos pa labi.

Uz Brīvības ielas šādas nepārtrauktas līnijas nav - arī jau senāk izveidotajā posmā no Struktoru līdz VEF k/n.

Vai pēc CSN nav tā, ka - ja nav nepārtrauktā līnija, tad 5m pēc zīmes varu atkal iekārtoties šajā joslā ar leģendu, ka kaut kad taisos griezties pa labi?

Varbūt tāpēc arī pa sen izveidoto sabtrans joslu Struktoru>VEF parastie auto brauc bez bēdu un nevienu CP neesmu manījis?

ursis Reģ.: 11.07.2002
0 0 Atbildēt

KSI rakstīja: Man jau arī šķiet, ka būtu pieticis ar stāvošo autiņu aizvākšanu - uzliec zīmi «stāvēt aizliegts» un basta.

Jautājums šajā sakarā cits - centrā un uz Zemitānu tilta šī sabtrans josla ir nodalīta ar nepārtraukto līniju (un marķēta ar «A»), kas pāriet pārtrauktā pirms krustiem, ļaujot parastiem mirstīgiem tajā brīdī ieņemt šo joslu lai nogrieztos pa labi.

Uz Brīvības ielas šādas nepārtrauktas līnijas nav - arī jau senāk izveidotajā posmā no Struktoru līdz VEF k/n.

Vai pēc CSN nav tā, ka - ja nav nepārtrauktā līnija, tad 5m pēc zīmes varu atkal iekārtoties šajā joslā ar leģendu, ka kaut kad taisos griezties pa labi?

Varbūt tāpēc arī pa sen izveidoto sabtrans joslu Struktoru>VEF parastie auto brauc bez bēdu un nevienu CP neesmu manījis?

es pamanīju 30,-ls un 1 punkts,tiesa sestdienas rītā un uz apsolūti tukšas ! Brīvībenes

man vajadzēja pa labi uz Vairoga ielu(un ko es kā āzis stāvēšu VIENS vidējā joslā?),a sab.tr tā arī nebiju pamanījis tagad zinu

ja skatījos skeptiski ka piepisas CP-formāli,tad tagad esmu par formālu ŠO drāšanu VISUR,jo... es nejutos NEKO pārkāpis

KSI Reģ.: 29.10.2003
0 0 Atbildēt

ursis rakstīja:

KSI rakstīja: ... un nevienu CP neesmu manījis?

es pamanīju 30,-ls un 1 punkts ...

Ok, kāds ir pamanījis

Tie 30LVL+1P nenozīmē, ka biji k-ko pārkāpis, vnk CP izdevās iekasēt.

Bet jautājums paliek atklāts - kādi ir atgriešanās nosacījumi sabtrans joslā, ja nav uzkrāsota nepārtrauktā līnija...

seaman Reģ.: 18.08.2005
0 0 Atbildēt

ursis rakstīja:

KSI rakstīja: Man jau arī šķiet, ka būtu pieticis ar stāvošo autiņu aizvākšanu - uzliec zīmi «stāvēt aizliegts» un basta.

Jautājums šajā sakarā cits - centrā un uz Zemitānu tilta šī sabtrans josla ir nodalīta ar nepārtraukto līniju (un marķēta ar «A»), kas pāriet pārtrauktā pirms krustiem, ļaujot parastiem mirstīgiem tajā brīdī ieņemt šo joslu lai nogrieztos pa labi.

Uz Brīvības ielas šādas nepārtrauktas līnijas nav - arī jau senāk izveidotajā posmā no Struktoru līdz VEF k/n.

Vai pēc CSN nav tā, ka - ja nav nepārtrauktā līnija, tad 5m pēc zīmes varu atkal iekārtoties šajā joslā ar leģendu, ka kaut kad taisos griezties pa labi?

Varbūt tāpēc arī pa sen izveidoto sabtrans joslu Struktoru>VEF parastie auto brauc bez bēdu un nevienu CP neesmu manījis?

es pamanīju 30,-ls un 1 punkts,tiesa sestdienas rītā un uz apsolūti tukšas ! Brīvībenes

man vajadzēja pa labi uz Vairoga ielu(un ko es kā āzis stāvēšu VIENS vidējā joslā?),a sab.tr tā arī nebiju pamanījis tagad zinu

ja skatījos skeptiski ka piepisas CP-formāli,tad tagad esmu par formālu ŠO drāšanu VISUR,jo... es nejutos NEKO pārkāpis

neesu tur sen braucis, kā tur tagad sanak - ja grib pa labi uz Vairoga , tad tikai no otrās? un sab trns. no pirmas labās dragā taisni pāri krustam uz centru?

KSI Reģ.: 29.10.2003
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Tad jau jāpiekasās taviem spriedel'jumiem un jāskaidro,ka šajā gadījumā CP neko ''neiekasē'' , tikai konstatē pārkāpuma faktu. Iekasē banka

Labi CP neiekasē, bet «izraksta rēķinu», gudriniek.

CSN:

«105. Ja ceļš apzīmēts ar 505., 506., 508. vai 509.ceļa zīmi, pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transportlīdzekļu vadītājiem, izņemot taksometrus, aizliegts braukt, kā arī aizliegts apturēt transportlīdzekli šajā joslā.

106. Ja josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem apzīmēta ar 505.ceļa zīmi un 940.ceļa apzīmējumu (burts A) un iekārtota brauktuves labajā pusē, un NAV ATDALĪTA no pārējās brauktuves ar NEPĀRTRAUKTU ceļa apzīmējuma līniju, transportlīdzekļa vadītājam jānogriežas pa labi no šīs joslas. Šajā joslā atļauts iebraukt arī, lai pasažieri iekāptu transportlīdzeklī vai izkāptu no tā, ja tas netraucē pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu vai taksometru satiksmi, kā arī lai izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu.»

Tātad - ja šāda nepārtrauktā līnija nav vispār, tad es varu atgriezties šajā joslā kaut vai 10cm pēc šīs zīmes un «sākt gatavoties veikt labo pagriezienu», jo nekur nav noteikts, cik m vai cm pirms krustojuma es drīkstu sākt gatavoties veikt labo pagriezienu.

Tieši šādas likuma nianses dēļ kādam gan uz Zemitānu tilta, gan uz 13.janvāra ielas, gan citur LOĢISKI ir IENĀCIS PRĀTĀ uzkrāsot nepārtraukto līniju un uzzīmēt A burtu.

(P.S. uz Zemitānu tilta CP «izrakstīja rēķinus» tieši par nepārtrauktās šķēršošanu)

Iespējams, ka ursis jau vienu krustu iepriekš bija ieņēmis šo joslu (pie kam Ropažu iela vienvirziena - tajā iegriezt nevar), un tāpēc izpelnījās 30LVL+1P.

Tātad - CSN saka: nedrīkst braukt pa joslu, lai nogrieztos, ja:

1) ir zīme 505 (ir);

2) UN ir ceļu apzīmējums 940 (nav);

3) UN ir nepārtraukta līnija (nav).

Sanāk, ka jaunajā Brīvības ielas posmā izpildās tikai viens no trim UN.

Peksiic Reģ.: 07.11.2003
0 0 Atbildēt

redz, Riigaa parasti labaa maleejaa josla vienmeer ir visbriivaakaa(jo sevishkji tas attiecas uz Brivibeni). Atliek paarveidot sho joslu par sab trans, tad jau saakas lielaa bljaushana.

juriz Reģ.: 09.06.2001
0 0 Atbildēt

Peksiic rakstīja: redz, Riigaa parasti labaa maleejaa josla vienmeer ir visbriivaakaa(jo sevishkji tas attiecas uz Brivibeni). Atliek paarveidot sho joslu par sab trans, tad jau saakas lielaa bljaushana.

Nav jau bļaušana par to, ka tā josla ir, bet tā, kā jau pats raksti, ir bezjēdzīga šajā posmā, ielā (lasi, lieki iztērēta nauda).

Jā, no Teikas puses līdz VEF tiltam gan tai joslai būs jēga. Tur varētu būt uzlabojumi sab. transporta kustībai. Bet šeit, praktiski nekas nemainās. Lielākā problēma šajā posmā ir Teikas krustojums, bet nez kāpēc, tieši pirms tā, tā josla beidzas. Tad jau to vajadzēju tur paturpināt, pie tam ar nepārtraukto līniju, lai tiešām tie autobusi var smuki braukt pāri, nevis gaidīt, kamēr čupa nogriezīsies no Brīvības (kas nu tur)

KSI Reģ.: 29.10.2003
0 0 Atbildēt

1) nevienam nav iebildumi, ka tiek veidotas sab trans joslas tur, kur tas tiešām ir nepieciešams.

2) šīs joslas ir dabā jānoformē saskaņā ar CSN. Stulbi ir iztērēt kaudzi naudas liekām zīmēm, nesazīmēt horizontālo zīmējumu un nosēdināt CP, kas ķer šoferus «uz muļķi».

Ja izpildās abi šie, tad viss Ok.

It sevišķi tas būtu jāsaprot Deksteram, kurš te fano par pareizu valsti ...

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Tās sabiedriskās joslas ilgi nedzīvo - pats sabiedriskais iebrauc tur dziļas rises un pēc tam braukā pa citām joslām, jo nav jau pienākums braukt pa šo joslu. Tad jau labāk atbrīvot papildus joslu no stāvošajiem auto, nekā praktizēt sab. joslas ķeksīša pēc, jo Eiropa tā prasa. Eiropa neprasa haltūru, bet gan konkrētu plānu kas tiek darīts, lai uzlabotu satiksmi, nu tad mūsu bāleliņu lepni atbild, ka veidos sabiedriskā transporta joslas, nu ok ja joslas tad joslas, tik aizmirsa piebilst, kā tas izskatīsies dzīvē. Tikpat labi varēja atbildēt, ka likvidēs sastrēgumu veidojošos trolejbusus un arī tas atbilst ES plāniem

Par CSN:

Kā īsti saprast 106. punktu "... kā arī lai izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu"?

Tobiš izbraucot uz ceļa varu to izmantot kā ieskriešanās joslu vai drīkst tikai šķērsot to?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Kāpēc? Sabtranss gūs lielāku popularitāti,ja tam nenāksies tupēt korķos kopā ar visiem pasātbraucējiem un degunu urbinātājiem pie luksoforiem.

Lai nu kas bet sabtranss ar to nekādu popularitāti neiegūs, par to "rūpējas" RS. Reālāk ka pārsēdīšos uz ciskudrilli kamēr vien sezona to ļauj, un varbūt pat kā savulaik skolas laikā - arī ziemā to turpināšu - kādreiz tas ļoti patika. Cita opcija būtu vilciens.

P.S. bet kamēr vien man autosam būs stāvvieta, neredzu kādēļ izmantot RS, privātos - jā tos izmantoju kad Mārupe > Rīga javeic "vienpersoniski" - tad bieži nav jēga dzīt savu autosu !!!

juriz Reģ.: 09.06.2001
0 0 Atbildēt

Run ajau par to, ka šitas tiešām izskatās pēc ķekša.

OK, vakar konstatēju, ka ir arī virzienā uz centru tā josla, no opeļcentra līdz vairoga pārvadam, vai tur arī bik pa vidu, līdz Elkoram, nepaskatījos. Daudzi arī pēc inerces tur vēl stāv pirmajā joslā, kur varēja pirms tam. Tā ka sabiedriskais vālē tik pa otro, nekas nemainās.

Arī starppilsētu buss šorīt lepni cunčināja pa otro joslu. Tas taču arī laikam var pa to sabiedrisko joslu laist.

Ta jau būtu uzlikuši uz Valdemāra ielas sab. joslu un miers. Tur nebūtu tik ķeksis, bet reāls ieguvums sabiedriskajam transportam. Lai gan tur tad vajadzētu uzvilkt nepārtraukto, citādi visiem vajadzētu "nogriezties" un "uzgriezties".

Par auto vulgaris šoreiz nerunāsim

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

juriz rakstīja:

Ta jau būtu uzlikuši uz Valdemāra ielas sab. joslu un miers. Tur nebūtu tik ķeksis, bet reāls ieguvums sabiedriskajam transportam.

Vot interesanta nostāja. A kas, ar parastiem, privātiem auto sabiedrība nepārvietojas??? Jeb tikai penšiem un bezdarbiekiem ar trolejbusiem visur ir jāpaspēj laikā, bet pārējie, kas brauc paši var sēdēt sastrēgumā???

Paldies Dievam, bet Kr.Valdemāra ielā A joslu iekārtot nevar, jo by default tur ir tikai viena josla uz katru pusi un brauktuves platums pēc LV standartiem neļauj savilkt strīpas 2+2 joslām.

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

Sabiedriskaa transporta josla uz Briiviibas ielas liidz Alfai galiigi nav vajadziiga, taa pat arii taalaak ne. Vieniigais, kas buutu daraams - aizliegt staaveet ielas malaa. Veel - izveidot mashiinaam apstaashanaas vietas pie lielaakajaam maajaam un veikaliem. Sabiedriskaa transporta josla tur veicinaas sastreegumus un avaarijas. Pirms tam ljoti viegli bija apbraukt viedeejaa un kreisajaa joslaa sabliiveejushos skreejeejus pa labo joslu Tieshaam kjeksiisha peec izveidota, galiigi nav ko dariit, vai arii neprot straadaat satiksmes organizeetaaji.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Chankaishi rakstīja: Sabiedriskaa transporta josla uz Briiviibas ielas liidz Alfai galiigi nav vajadziiga, taa pat arii taalaak ne.

Piekrītu.

Bet nav nekādas jēgas vārīties šeit, savā sulā, ir jāraksta protesta vēstules uz www.rdsd.lv/...

un uz RD Satiksmes un transporta lietu komiteju

www.riga.lv/...

Visi šie absurda lēmumi tiek pieņemti tur!

MEGADELFINO Reģ.: 21.03.2003
0 0 Atbildēt

KSI rakstīja: Man jau arī šķiet, ka būtu pieticis ar stāvošo autiņu aizvākšanu - uzliec zīmi «stāvēt aizliegts» un basta.

Ko jūs cepaties, ka jāliek zīme stāvēt aizliegts virzienā prom no centra? Tāda zīme jau sen ir uzstādīta līdz pat Juglas burgeru tirgotavai.

Piekrītu, ka sabtrana joslu varēja taisīt sākot no gājēju luksofora pie Palmu ielas, jo reti kad sastrēgums ir garāks kā līdz turienei.

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

man gan patika/netrauceeja taa sabtransa josla - trolejbusi nevandās pa citām joslām

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Chankaishi rakstīja: Sabiedriskaa transporta josla uz Briiviibas ielas liidz Alfai galiigi nav vajadziiga, taa pat arii taalaak ne.

Piekrītu.

Bet nav nekādas jēgas vārīties šeit, savā sulā, ir jāraksta protesta vēstules uz www.rdsd.lv/...

un uz RD Satiksmes un transporta lietu komiteju

www.riga.lv/...

Visi šie absurda lēmumi tiek pieņemti tur!

Domaaju, ka taadas protesta veestules vinjiem tiek izmantotas kurinaashanai. Ja nu vieniigi to jautaajumu Zebraa vai Bez tabu uzdot.

scope Reģ.: 16.09.2005
0 0 Atbildēt

Chankaishi rakstīja:

Domaaju, ka taadas protesta veestules vinjiem tiek izmantotas kurinaashanai. Ja nu vieniigi to jautaajumu Zebraa vai Bez tabu uzdot.

Nav tik traki.

Pēc iesniegumu likuma viņiem mēneša laikā ir jāatbild uz personas iesniegumu.

Tā arī notiek, ka pēc 30 dienām saņem atbildi(izskatītu sēdē, direktora parakstītu).

Tas, vai atbilde apmierina jautātāju - tas jau ir cits jautājums.

Bet vieglāk jau ir neko nedarīt un sūdzēties, cik viss ir slikti(tm)...

juriz Reģ.: 09.06.2001
0 0 Atbildēt

Te jau par vēlu protestēt, jo nauda jau iztērēta. Pieņemts rotestu, ņems nost zīmes, krāsos A burtus atkal ciet. Atkal nauda jātērē.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

smaidiigais rakstīja: man gan patika/netrauceeja taa sabtransa josla - trolejbusi nevandās pa citām joslām

Tulīt tāda pati josla būs arī Maskavenē, no Doles līdz Dienvidniekam. Abos virzienos...

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

smaidiigais rakstīja: man gan patika/netrauceeja taa sabtransa josla - trolejbusi nevandās pa citām joslām

Tulīt tāda pati josla būs arī Maskavenē, no Doles līdz Dienvidniekam. Abos virzienos...

Vispār jau normālā pasaulē šo joslu atstātu stāvēšanai, bet busus palaistu pa tramvaja sliedēm. Arī sabiedriskā transporta joslai ir jābūt efektīvai - t.i. noslogotai - bet tas, ka tur būs divas paralēlas pusnoslogotas tak sastrēgumus risinās labāk, vai ne?

scope Reģ.: 16.09.2005
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

smaidiigais rakstīja: man gan patika/netrauceeja taa sabtransa josla - trolejbusi nevandās pa citām joslām

Tulīt tāda pati josla būs arī Maskavenē, no Doles līdz Dienvidniekam. Abos virzienos...

Jautājums: cik tajā posmā ir sab. transporta maršrutu, kas kustās pa ielu un cik bieži tas notiek?

P.S. Tur gan reāli tas mazāk ietekmēs autovadītājus, jo pirmā josla bieži vien bija aizņemta ar stāvētājiem.

P.P.S. Varbūt kāds zin, kāpēc no Gaisa tilta dažas dienas atpakaļ nevarēja griezties pa labi uz Dominu vai zem Gaisa tilta mest riņķī?

Cerams, ka tā "tikai taisni" zīme ir pagaidu...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti