Elektronikas tur nav. Visticamāk indukcijas spoles problēma. Skaties kontaktus arī, atstarpi un pašu sveci.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Elektronikas tur nav. Visticamāk indukcijas spoles problēma. Skaties kontaktus arī, atstarpi un pašu sveci.
DekstersFF rakstīja: Elektronikas tur nav. Visticamāk indukcijas spoles problēma. Skaties kontaktus arī, atstarpi un pašu sveci.
Pirmkārt šim mocim indukcijas spoles vispār nav un otrkārt pārējās vainas jau ir vairākākas reizes pārbaudītas.
lagger rakstīja: kāds kko saprot no šo motociklu elektronikas??? Es jau kādu laiciņu meģinu pielaist sava vectēva moci bet bez rezultātiem, jo nekādi nevar dabūt pietiekoši spēcigu dzirksteli.
Ko nozīmē pietiekoši spēcīgu? Tā vai nu ir, vai nu nav.
ps
bākā benzīns ir? varbūt ir ielieta soļarka?
Ko nozīmē pietiekoši spēcīgu? Tā vai nu ir, vai nu nav.
ps
bākā benzīns ir? varbūt ir ielieta soļarka?
dzirkstele ir tāda ka pieliekot roku pie svečvada to mazliet kutina nevis sit tā ka nevar noturēt roku (kā tam vajadzētu būt) un uz sveces vispār nekāda dzīvība nav ieraugāma.
un par to soļarku c,mon tik jau stulbs es neesu.
lagger rakstīja:
dzirkstele ir tāda ka pieliekot roku pie svečvada to mazliet kutina nevis sit tā ka nevar noturēt roku (kā tam vajadzētu būt) un uz sveces vispār nekāda dzīvība nav ieraugāma.
Aķi pārbaudīji? Kontakti? Masas vads? Svečvadi? Kādā stāvoklī? Varbūt kāds relejs noklājies.
un par to soļarku c,mon tik jau stulbs es neesu.
Nu dzīvē ir visādi pigori redzēti.
lagger rakstīja:
DekstersFF rakstīja: Elektronikas tur nav. Visticamāk indukcijas spoles problēma. Skaties kontaktus arī, atstarpi un pašu sveci.
Pirmkārt šim mocim indukcijas spoles vispār nav un otrkārt pārējās vainas jau ir vairākākas reizes pārbaudītas.
Ja tev liekas, ka nav indukcijas spoles un tā tam jābūt, tad varbūt tev vēl par agru to moci kustināt!
Iesaku palasīties te pieejamo literatūru par to laiku močiem, gan kaut ko derīgu atradīsi- www.retromoto.lv/...
Objekts Nr 15 ir minētā indukcijas spole jeb augstsprieguma transformātors, pannai tas vienkārši ir integrēts aizdedzes blokā. skinonsan.users.photofile.ru/...
Tas gan neizslēdz iespēju, ka ar to varētu būt problēmas - kādi vijumi ir uz īso un netiek saražots pietiekams augstspriegums, nu vai arī svečvadi, svece ir kaput utt.
Lasi grāmatas.
M77 rakstīja:
lagger rakstīja:
DekstersFF rakstīja: Elektronikas tur nav. Visticamāk indukcijas spoles problēma. Skaties kontaktus arī, atstarpi un pašu sveci.
Pirmkārt šim mocim indukcijas spoles vispār nav un otrkārt pārējās vainas jau ir vairākākas reizes pārbaudītas.
Ja tev liekas, ka nav indukcijas spoles un tā tam jābūt, tad varbūt tev vēl par agru to moci kustināt!
ar to ka viņam nav indukcījas spoles es domāju to ka tā nav maināma un atsevišķa kā, piem. ižiem minskām jawām un citiem tā laika močiem, jo tā ir kopā ar aizdedzes tinumiem.
M77 rakstīja: Objekts Nr 15 ir minētā indukcijas spole jeb augstsprieguma transformātors, pannai tas vienkārši ir integrēts aizdedzes blokā. skinonsan.users.photofile.ru/...
Tas gan neizslēdz iespēju, ka ar to varētu būt problēmas - kādi vijumi ir uz īso un netiek saražots pietiekams augstspriegums, nu vai arī svečvadi, svece ir kaput utt.
Lasi grāmatas.
protams paldies par noderīgo linku, bet es vairāk cerēju dzirdēt kāda cilvēka viedokli kas ir šim visam kādreiz gājis cauri.
Man cita starpā ir bijušas divas Pannonias, vēl Kovrovec 175, IŽ49, Planeta Sport krosinieks un Jawa 634. Nav tur nekāda kosmosa zinātne, bet ir jāsaprot elektrība, jāsaprot, kā tā dzirkstele tur rodas, tad pietiek ar voltmetru un ommetru, un posmu pa posmam pārbaudot var nonākt līdz problēmas iemeslam. Nu tur, piemēram, jāpārbauda tinumu pretestības, kondensātora derīgums utt, kas pirmkārt arī šķiet varētu būt pie vainas, bet sāc ar vienkāršāko = nomaini sveci un svečvadu/pīpīti uz jaunām, tad skaties tos tinumus, kas aizdedzē rada dzirksteli, kondensātoram arī ir būtiska loma, pārbaudi, vai tam ir paredzētā ietilpība.
T5:
1.Pareizi jau tev teica,ka spole ir.Kāds izpildījums tā jau ir nianse.
2.Nekur nav teikts ka spoels vijums nav caurs.Dzirkstele ir atmosfēras spiednā,bet nav cilindros zem spiediena.
Jo dzirkstle,jeb izlāde meklē vieglāko ceļu,nu gluži kā cilvēks
Bet nu no bla bla bla.
1.Uzliec citu kondensatoru.
2.Izmēri svecvadu,pīpīti. te pat labi būtu nopirkt pīpīte BEZ pretestības. Vari arī iesākumam viņu vispār nelikt-vadu pa taisno uz sveci. Ideāli būtu atrast sveces bez pretestības.
3.Taad paskaidroju kāpēc. JO vājā vieta Pannonia ir tieši spararats,kurš ir ar patstāvīgiem magnētiem.Kas nekad nav bijuši kvalitatīvi jau -toreiz-. Bet nu jau sen nav tik spēcīgi kā jaunībā,un dzirkstele kurbulējot ir tāda kāda nu ir.... Ja iestumjot vēl sāk rūkt un brauc,tad ar kurbuli palaist ir lielas problēmas. Tāpēc aizdedzes ķēdē ir jāizslēdz jebkuri R posmi,lai nenoēd dzirksteli.
4.Mopēdisti zin kā pie spoles pieslēgt kārtīgu spoli,un tas bieži palīdz.
Bet visslabāk jau tevi pasūtīja uz retromoto.lv .
Jo arī manas zināšanas par Pannonia,ir bērnības atmiņas,un kaimiņ onkas -mātes vārdi- cīnoties ar T5 ģeneratoru,aizdedzi....
M77 rakstīja: Man cita starpā ir bijušas divas Pannonias, vēl Kovrovec 175, IŽ49, Planeta Sport krosinieks un Jawa 634. Nav tur nekāda kosmosa zinātne, bet ir jāsaprot elektrība, jāsaprot, kā tā dzirkstele tur rodas, tad pietiek ar voltmetru un ommetru, un posmu pa posmam pārbaudot var nonākt līdz problēmas iemeslam. Nu tur, piemēram, jāpārbauda tinumu pretestības, kondensātora derīgums utt, kas pirmkārt arī šķiet varētu būt pie vainas, bet sāc ar vienkāršāko = nomaini sveci un svečvadu/pīpīti uz jaunām, tad skaties tos tinumus, kas aizdedzē rada dzirksteli, kondensātoram arī ir būtiska loma, pārbaudi, vai tam ir paredzētā ietilpība.
ok. bet piem. kā var pārbaudīt vai kondencātors vispār ir derīgs???
Būs vnk ielikt jebkuru citu,jebkurš te ir domāts moto vai auto,vienalga. Lai vēl saprotamāk der no mopēda,IŽ,JAWA un utt(VAZ,GAZ,ZAZ).
Pārbaude ir... tā saucamā ideotu pārbaude
1. Pieliek vadus ,lai var iespraust 220V rozetē. Nu tā lai
pats nedabū - pa nagiem-
Ja izsist mājā korķus tad kondensators ir beigts
2. Ja korķi netika izsisti. tad izraujot vadus no rozetes(ideāli jā tā ir kontakt dakšiņa) un vadus savienojot ir jābūt labai dzirkstelei. Tikai nepaņem vadus rokās,tad dzirksteli izjutīsi pats
3. tūlīt -pirmais - uzrakstīs traktātu,sakopētu no google
P.S. vnk un nedārgi tak būs paņemt citu kondensatoru?
Pārbaudot būtu labi ja tev līdzās būtu kāds,kas spēj izsaukt... palīdzību...medicīnisko ātro...
ursis rakstīja: Pārbaudot būtu labi ja tev līdzās būtu kāds,kas spēj izsaukt... palīdzību...medicīnisko ātro...
Nu nevajaga jau tik ekstreemi - tur tieshaam no saakuma zvans uz 112, peec tam tik turpinaat! Pieliec pie akumulatora vai kaut vai lielaas apaljaas baterijas, paturi, nonjem, pagaidi laicinju - ja dzirksteles nebuus - beigts tas kondensators. Ja ir testeris - pieliec pie vadinja un korpusa - nedriikst buut savienojums! Jaa - izlaade starp centraalo vadinju un korpusu, cik nu atminu Ja kas - lai paarbaudiitu kjeedes, pietiek ar bateriju, paaris vadinjiem un attieciigu lampinju. Elektriskaas kjeedes, protams Kontakti, cerams, tiiri un gludi, bez bedriites? Tas ar svariigi! Peec sheemas iznaak, ka akumulaatoraizdedze, ne magneto, tad tiem magneetiem pie iedarbinaashanas maza noziime.
Chankaishi
Ja ir testeris - pieliec pie vadinja un korpusa - nedriikst buut savienojums! Jaa - izlaade starp centraalo vadinju un korpusu, cik nu atminu Ja kas - lai paarbaudiitu kjeedes, pietiek ar bateriju, paaris vadinjiem un attieciigu lampinju. Elektriskaas kjeedes, protams Kontakti, cerams, tiiri un gludi, bez bedriites? Tas ar svariigi! Peec sheemas iznaak, ka akumulaatoraizdedze, ne magneto, tad tiem magneetiem pie iedarbinaashanas maza noziime.
===================
Par pārbaudīšanām piekrītu, personīgi es pirmām kārtām pārbaudītu kondensatoru - ja nu tas gadu gaitā ir "izžuvis" un sit "uz masu"? Kontaktus notīrīt- loģiski, atstarpi pārbaudīt arī, kaut gan, gadu gadiem stāvot, atstarpe jau nemainās Vispār jau "ārtgaitas motocikls Pannonia", jeb "pannija", kā sauca to manā jaunībā, bija diezgan īpatnējs produkts Un tā aizdedze ... tas tiesa, ģenerators ar 'arējo rotoru", konstruktīvi tāds pat, kā motopēdiem ar Šauļu motoriem un JAWA
50 ccm dzinējiem, ar īpašu superdarbaspēju neizcēlās, bet, par cik "pannijai" ir jābūt akumulatoram, tolaik izplatīta "mēra", 6V7Ah, tad iedarbinot patiešām ģeneratora magnētu stāvoklim nav jābūt noteicošajam -
to var ievērtēt, pavērojot lādēšanu motoram jau strādājot.
Man nevienai no abām pannām nebija akumulātora, gāja tāpat, tā ka magnētiem tomēr bija zināma nozīme.
Akumulatora aizdedzei NAV. Es gan nezinu vai ir jābūt vispār.
Te ir analogs Vespa=Vjatka. Akumulators shēmā ir,bet ne jau aizdedzei.
P.S. Ar vāju spriegumu kondensatoru kvalitatīvi nepārbaudīsi. Ne velti viņam darba spriegums ir vismaz 400V. Pie 12V un mazāk slēptie defekti nemaz neuzrādīsies. Liec vien zināmu,vai jaunu.
lagger rakstīja: kāds kko saprot no šo motociklu elektronikas??? Es jau kādu laiciņu meģinu pielaist sava vectēva moci bet bez rezultātiem, jo nekādi nevar dabūt pietiekoši spēcigu dzirksteli. Varbūt kāds kādreiz ir ar šiem močiem savu laiku ņēmies un zina kas iespējams varētu būt vainīgs???
Īsumā........
Ir 2 veidu aizdedzes... Es nezinu kurai ir jābūt tajā panonijā...
1 veids.... Antīkais... Magnetto aizdedze.... Ir pastāvīgais magnēts, kas griežas, jeb maina polaritāti un ģenerē elektrību, kas uzkrājas kondensatorā... Ir kontakti, kas nosaka izlādes brīdi.....
Sistēmas vājā vieta ilgtermiņā ir pastāvīgā magnēta atmagnetizēšanās laika ietekmē...
Teorētiski magnētu var atjaunot vai pat pārmagnetizēt otrādi....
Rūdīta tērauda gabals, kas nonācis spēcīgā magnētiskajā laukā, saglabā daļu magnētisma....
Katrs var mājās izpildīt astotās klases fizikas eksperimentu ar šujamo adatu.
2 tips... Elektroniska figņa.. Ir strāvas avots, ķipa akumulators un elektroniska vai mehāniska dzitksteles veidošanas vadība... Hola devējs vai kontakti...
Indukcijas spoles ir abos gadījumos.
Ģenerators arī ir rotējošs magnēts, bet tas nav no šīs operas....
Īsumā - aizbrauc uz argusu, noērc jaunu kondensatoru...
- ursim taisnība, naxrenizē pretestības..... Radio jau tev nebūs jāklausās
- magnētu vajadzēs jaunu=stiprāku...
panonija t5
kāds kko saprot no šo motociklu elektronikas??? Es jau kādu laiciņu meģinu pielaist sava vectēva moci bet bez rezultātiem, jo nekādi nevar dabūt pietiekoši spēcigu dzirksteli. Varbūt kāds kādreiz ir ar šiem močiem savu laiku ņēmies un zina kas iespējams varētu būt vainīgs???