Kuras riepas izdevīgāk pirkt, vieglas un dārgas, vai smagas un lētas? Un kādas būs izmaksas ilgtermiņā?
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Kuras riepas izdevīgāk pirkt, vieglas un dārgas, vai smagas un lētas? Un kādas būs izmaksas ilgtermiņā?
Vispār jau ne tikai svara dēļ liek vieglmetāla diskus :-)
Jo lielāki ruļļi, jo mazāks max ātrums. Ir izveikts eksperiments dabā. Sekojoši arī patēriņš degvielai, bet tas nav tik ātri piefiksējams bez speciāla aprīkojuma.
Tas svars kombinācijā diskam ar riepu, var atšķirties uz viena izmēra pat 3kg (svarojām 16"). Reizinam ar 4 un ir par ko aizdomāties. Šādu giraskopu motorīts apvienojumā ar bremžu iekārtu groza starp katru manipulāciju ar pedāļiem.
Fizikas likumi gan saka pretējo - jo tālāk no centra (lielāks ārējais diametrs), jo lielāks ātrums pie vienas un tās pašas rotācijas frekvences.
Cik es saprotu, tad lielākam diskam iznāk garāks plecs un motoram grūtāk kustināt riteni un visu mašīnu pie tāda pleca. Attiecīgi motorīts nespēj griezt lielākus diskus tik ātri kā mazākus. Tāpēc arī maksimālā sasniedzamā frekvence kā reiz samazinās.
Aprūsējis bleķinieks labāk savelk visas ceļu ka_kas un saveido disbalansu -rezultātā sajātas riepas un balstiekārta , nemaz nepieminot vizuālo pievilcību..
Ja tos diskus pēc ziemas sezonas nomazgā, tad tur 2-3 gadus pat nekas nerūsē un nav jāpiekrāso. Ziemā izvēlos bleķiniekus un nav žēl uz pavasar bedrēm uzsist.
man jau liekas ka vasarā bedres tā pat netrūkst
nu turpini vien mazgāt...
droši vien tuvo gaismu xenonus arī taupi , pa dienu slēdz gabarītus+migliniekus
manuprat tas salikums arī skatā labak?
jā jā kakāt labāk..
P.S. reāli smieklīgi šitie ''miglas'' klauni .
P.S.S. varbūt 1reiz gada ir REĀLI vajadzigi tie miglinieki + īsam brīdim noder ja tuvās gaismas lukturis nokviecies , kamēr tiek līdz lampiņmaiņai .
tā jau ir. vizuālā pievilcība ir svarīgāka.
Mani uzjautrina ka tofika autors pēkšņi atklājis šito dabas parādību. Saucas jau tomēr "vieglmetāla diski", nevis "vieglie diski", jo pie kājas ka metāls vieglāks, bet tā ir vairāk. Mašīnai tad tas vēl būtu pie kājas, mani šitas vairāk uz velosipēda kaitina, jo tur dubultie alumīnija dangi izraisa jūtamu svara pieaugumu.
"tofika autors" par šito uzrakstīja tāpēc, ka turpat 100% publikas ir pārliecināta, ka lietie diski vieglāki visos gadījumos. Vismaz tā varēja spriest pēc diskiem veltītajiem tekstiem. Ne tikai latviski. Arī angliski rakstošās publikas pārliecība par lieto disku vieglumu ir "ticības" līmenī
tērauda disks vieglāks par lieto disku
Ja jūs jautāsiet kādam autobraucējam vai īpašniekam par lieto disku priekšrocībām, tad atbildei parasti saņemsiet īso lekciju par mazāku neatsperoto daļu masu, mazāku lineāro un leņķisko inerci, smukāku paskatu un precīzākiem izmēriem. Pie kam ir izveidojies uzskats , ka lietie diski vienam un tam pašam riepas izmēram vienmēr ir vieglāki par tērauda, jo tie taču ir "vieglmetāla". Pirms gada, kad nolēmu uzlikt uz atseviškiem disku komplektiem gan ziemas, gan vasaras riepas, vajadzēja izlemt par diskiem vasaras riepām. Auto Škoda Yeti, riepas 215/60 R16. Autosalonā pacilāju viena tipa oriģinālo lieto disku, sevišķi viegls man tas nelikās.R16 riepām Škoda piedāvā divus, "Moon"un "Spectrum" katrs pēc kataloga sver 10,5 kg.
Man ienāca prātā ķecerīgā doma, ka tērauda disks ..nemaz nav smagāks par "vieglmetāla", un sameklēju katalogā datus par tērauda disku ko lieto šīm riepām :tas ir VW, 3C0601027AQ03C ,un sver 9.7 kg (!) , tātad, 0.8 kg vieglāks par vieglmetāla disku. Secinājums : ja jūs disku izvēlē riepām R16 un mazāk, interesē ne tik daudz "paskats", bet "vieglums", tad iesaku pārbaudīt pēc kataloga, jeb kaut vai nosvērt ( daļa disku tirgotāju nemaz diska svaru neuzrāda ), lai uzzinātu, vai tiešām šo "vieglumu" , salīdzinot ar tērauda disku, iegūstat.