Vai ar velosipēdu var braukt pa ietvi?

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Latvija pašlaik ir teju vienīgā valsts pasaulē, kurā atļauts uz ietves pārvietoties ar velosipēdu, apzinoties veloinfrastruktūras trūkumu. Kā skaidro CSDD, attīstoties velo infrastruktūrai, paredzēts pārejas posms, nosakot, ka velobraucējiem primāri jābrauc pa ceļu vai velojoslām un uz ietves drīkstēs atrasties tikai izņēmuma gadījumos.

 
msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Man ir labi. Ne jau es cēli stāstu ka ejot ar kājām, laidīšu tikai tos, kas zvanīs ar zvaniņu [izmantojot tavu terminoloģiju - tevi tramdīs], bet tos kas nē, tu izliksies nemanām, pat tad, ja tas nozīmēs avāriju, kur tu, visdrīzāk, paliksi uz trotuāra guļam, bet velosipēdists aizbrauks - bet pēc tam tiršu kādam, kurš pastāsta, kas notiek zvanot, ka tramda... Kā šito sauc, nekonsekvence? Vai vienkārši tukšpļūtīšana no cilvēka, kurš ar velosipēdu nebrauc un tāpēc fišku nerubī?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Kā tad, pajoliņ, kā tad - Velopisēdisti nihilisti tādi triecienizturīgi un neapgāžami, bet gājēji trausli kā pūpēži...

Šitādi augstprāši kā tu visnegaidītākajā brīdī parasti tiek pie savas karstākās vēlēšanās piepildījuma - liktenīga apbalvojuma par savu supersvarīgumu...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kāpēc neapgāžami? Man pašam tādas pieredzes nav jo gājēja formātā eju ar acīm vaļā un supermenu ar pasaules nabas nosliecēm netēloju, nākas vien paļauties uz tās paziņas pieredzi, kurai veselas divas reizes ir gadījies ka velosipēdists šai uztriecas, abi gar zemi, velosipēdists pieceļas un aizbrauc, viņu tikmēr no asfalta jāatlipina un jāpieceļ garāmgājējiem. Principā nepārsteidzošs rezultāts - ne tikai velosipēdistam ir kudiž lielāka potenciālā enerģija, bet arī viņš attiecībā pret dzelzi ir nekustīgs. Tev varbūt būs mugurā zilā maiciņa ar sarkano S burtu, bet tie diez vai palīdzēs satiekoties ar tavā virzienā uz 30 kmph kustošu dzelža gabalu, kuram kopmasa ir uz 100 kilo. Ja velosipēdists būs apzinīgs, viņa liktenīgais apbalvojums būs izsaukt tev ātros. Kā jau teicu, pašam tādas pieredzes nav, bet nu pieņemu ka pie manu ragu augstuma kaskadieris dabūtu spēcīgu sitienu pa vēderu vai muguru, un var pat gadīties ka man izdotos pievelkot otru roku, noturēt ragus taisnus un noturēties, no kā izrietētu to ka kaskadieris tiktu burtiski nopļauts. Velosipēda lielākais bojājums varētu būt kaut kas bremžu kloķim vai pārslēdzējam, kaskadierim diez vai būtu patīkami un bez traumām piedzīvot ka kāds šāds diezgan neliels objekts ietriecas viņā.

Tas tā, filosofija, piemirstot to ka es braucu tā, it kā aiz katra nepārredzamā līkuma būtu sagaidāms visļaunākais. Tikmēr tava lielība izklausās pēc piedzēruša cilvēka, jo tiem, tāpat kā tev, ir jūra līdz ceļiem. Pastāsti man, kā tu normāli braucošu velosipēdistu, kurš tevi, supersvarīgo gājēju, nebūs pietiekami jauki patramdījis ar zvaniņu, apbalvosi - aurodams centīsies skriešus panākt? Baidos ka pa ķērienam tev tikai trāpīsies neko sliktu nedarījuši velosipēdisti.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Viens šodienas novērojums - jo klusāks velosipēds, jo labāk - braucot ar klusu velosipēdu, gājējiem nav lieka stresa un šos var droši pa zālīti uz 30 kmph apdzīt - kad velosipēdam tika uzlikta čīkstoša krava, gājēji jau sāka palikt tramīgāki...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

msh ar saliekamo felleri 30 kmh...

minhauzens2

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Jaunībā izdevās ar Salūtu pa grunteni īslaicīgu ~40 uzspiest, mērot pēc sekojošā Moskviča spidometra - GPS tajos laikos pie rokas nebija Bet nu konstants 30 satiksmē nebūt nav viegls ātrums.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

salūts ar lielajiem ratiem ir "mazliet" vieglāk noturams dziesmā...

bet es noprotu ka tādi muļķi kā Rabobank, Astana, Katusha and Milram komandu menedžeri reāli zaudē talantu, kas varētu normāli cīnīties par dzelteno maiku Tour de France, Giro di Italia, par Beļģijas un Holandes viendienas bruģa velogonkām nemaz nerunājot. Pie kam varētu reāli ieekonomēt uz ekipējumu, jo tāds $ūda saliekamais ar dajebkādu pārslēdzēju maksā reāli kapeikas...

Reāli žēl lasīt, kā tāds talants iznīkst uz kaut kādiem Dieva aizmirstiem, nožēlojamiem, ļauno gājēju apsēstajiem Liepājas trotuāriem...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nē, ar salieķi normāli bija ap 25, tomēr bik lielāki rites zudumi un vēl ģeneratorrumba, kura konstanti zem slodzes - 30 ar ceļavēju. Milzīgajam tikmēr trešais robs priekš manām kājām sanāk 28 kmph un bezvējā tad tā arī sanāk turēt. Šitam te, sestdien nofočēts, ar ventas rumbu fonā

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kaut gan principā slodzes ziņā starpība nav, vienkārši salieķim robi iekrituši jēdzīgāki, šitam arī prasītos bik pazemināt pārnesuma skaitļus, bet reizēm garš trešais noder.

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

msh, pa pilsētu uz 30 agri vai vēlu beidzas slikti. Man paveicās, aklā 70-gadīgā kundzīte brauca salīdzinoši lēni un mana galvai iestrēga starp viņas bamperi (mani bija ķivere) un asfaltu. Sasitimus saārstēju pāris nedēļu laikā.

Es pilsētā ap 20 km/h turu un krustojumos skatos 5x.

Šim čalim nepaveicās:

extreme.lv/2015/07/22/%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C-%D0%B8%D0%BA%D1%81-%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/

Un viss ko mēdiji atspoguļoja:

www.delfi.lv/news/national/criminal/trolejbuss-notriec-velosipedistu-kalnciema-iela-riga-virieti-ar-smagam-traumam-nogada-slimnica.d?id=46246677

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu un kāds agonijai uz 20 kmph ir pluss, attiecībā pret braukšanu uz 25-30? Iespēja ar tizlu smaidu sejā kaitināt autovadītājus, maisoties viņiem pa kājām? Es kā reiz tur, kur jāmanevrē kopā ar mašīnām, griežu augšā 30-35, lai arī tas ir ātrums, kādu es ilgstoši nevaru noturēt - jo es tomēr piedalos satiksmē. Citur - atbilstoši situācijai un velosipēdam.

Par to rakstu - ļoti vispārīgi izlasīju, tā kā tur ir austrumu valodā, nācās izmantot gūgļa tulkotāju uz angļu valodu, bet tur šis tas piekliboja. Skumji. Bet no tiem fragmentiem, ko varēju saprast, sanāk ka iemesls - brauca aizdomājies un brauca ar velosipēdu, ar kuru brauc mērkaķa pozā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Aizvakar beidzot saliku šitento kabatas raķeti, vakar ar drāti ieslēdzis rumbu ceturtajā robā, aizvilkos līdz liepājai, pirmajā veikalā nopirku pārslēdzējam trosi, pēc tam brauciens cauri visam centram uz citu veikalu bija tik pilns ar kaifu ka skudriņas pār muguru skrēja - klausījos labu dziesmu un nodarbojos ar slalomu starp gājējiem un stabiem. Tā kombinācija - septiņniecīte rumbiņa ar mazu, manevrētspējīgu velosipēdu pilsētā ir graujoša 20-25 kilometri stundā gājēju pilnā liepājas centrā - ļoti patīkams ātrums, var taisīt daudz virāžu, kas tam velosipēdam labi sanāk, bet ja nu kas, atliek uzcirst pa bremzēm, bremzēšanas ceļš tomēr ir tikai kādi 3-4 metri pie tiem 25 kmph.

Ja viss par labu, nedēļas nogalē būs jāaizminas līdz dižajai pilsētai, pārbaudīt vai tur tiešām daudziem ir pašnāvnieciski instinkti kā palaidniekam...

x_rays Reģ.: 22.04.2003
0 0 Atbildēt

Kā tev paveicās, ka es tur nebiju, citādi būtu traucējis iet, dabūtu asfalta ķīseli pagaršot.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

"Впереди никого, готовлюсь переехать улицу Баложу."

Šo rakstu izlasīt VISIEM velobraucējiem! Un šo teikumu obligāti iezīmēt sarkanu! Kā jau daži saka - CSN ir rakstīti ar asinīm - tad nu ar šī velobraucēja asinīm, kas redzamas bildē, ir jāiezīmē tā CSN daļa, kas liek velosipēdu stumt, šķērsojot neregulējamu pāreju!!!

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

msh, ko nozīmē traucē autovadītājam? Latvijas ceļi un ielas nav UK šaurās joslas (kur 2m ir normāla josla). Jebkuru lēni braucošu objektu var apsteigt, ja domā ar galvu un nevis tikai man PIEDER ceļš un es maucu un visi laiž pa malām. Kamēr velosispēdisti nesāks braukt pa brauktuvi, tikmēr nekas autovadītāju attieksmē nemainīsies. Pa ietvi drīkst braukt tikai bērni un vecāki kas pavada bērnus. Lēni un respektējot gājējus.

aansis, tas čalis brauca pa ietvi, pretēji braukšanas virzienam. Lietoja sporta pedāļus pilsētā, ka ir nevajadzīgi un lieki. Brauca bez dzīvības un veselības apdrošināšanas. Daudz kļūdu un par to viņš samaksāja. Par kļūdām vai vienaldzību gari vai vēlu kāds samaksā. Bet pēc visa tā, cilvēks ir saglabājis pozitīvu skatījumu uz dzīvi.

Jūs šeit rejaties par to kam ir priekšroka, kam nav. Bet "idioti" ir starp visām satiksmes dalībnieku grupām. Jums ir jāmācās no problēmām izvairīties un citu kļūdām.

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

aansis, šajā situācijā arī velosipēds bija jāstumj? Nu kā var braucot iekšā pagalmā neskatīties?

twitter.com/merelysimple/status/634395817466568705

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Nē, šajā situācijā velosipēdam priekšroka. Problēma jau ir tajā, ka velosipēdisti nejēdz un neatšķir, kur ir un kur nav. Attiecīgi vienā maisā tiek sabāzti un vainoti autovadītāji, neatkarīgi no tā, kurš ir patiesais vainīgais. Šada situācija nekādi neved pie problēmas risinājuma - t.i. skaidrām savstarējām satiksmes dalībnieku attiecībām.

Diemžēl mūsu valstī satiksme balstās uz burtisku normatīvo aktu ievērošanas principu, nevis savstarpējo cieņu un sapratni. Un tādā vidē diemžēl ļoti bīstama ir CSN nezināšana - īpaši mazāk aizsargātajiem.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

andzins1111

"Pa ietvi drīkst braukt tikai bērni un vecāki kas pavada bērnus. Lēni un respektējot gājējus"

Tā vis nav gan

Pa ietvi pilnīgi legāli drīkst braukt joprojām! Ar nosacījumu - ieteikumu, ka drīkst jau arī izvēlēties braukt pa ceļu. Taču nekas nav obligāti.

Bet, zinot, kā ar satiksmi Rīgā, no personīgās pieredzes - ieteiktu no tā izvairīties.

Ir tikai viena lieta, ko ļoti atbalstu - ar velo pa ietvi - cik nu mierīgi vien iespējams. Bez jebkādas gājēju malā dzīšanas vai tml. Uz ietves karaļi ir viņi.

Ne reizi nav bijis neviena konflikta ar gājējiem, pa ietvēm ar velo braucot. Gadās "iestrēgt" aiz gājējiem vienā rindā (sānis), tad apbraucu nekurnēdams pa zāli. Starp gājējiem - tik lēni, ka pašam netīk

Tad īslaicīgi apdzenu tos pa ceļu, piemēram.

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

kasinshs79, tāpēc jau CSN saka "netraucējot" gājējiem. Bet 35 km/h un nebrīdinot traukties garām nav netraucējot. Pats ar velo pārvietojos jau gadus 20 vismaz, un braukt nozīmē 20-25 km/h nepiebremzējot pie katra krustojumu vai iebrauktuves sētā, tātad tikai pa brauktuvi. Vilkties un izbaudīt dzīvi pa trotuāru drīkst. Latvijā, pagaidām.

msh, 35 km/h tas ir gandrīz 10 m/s, 20 km/h 6 m/s. Tevis minētie 3-4 m lai apstātos ir vairāk kā viena sekunde. Un tici man, tas ir daudz. Nogriešanās manevrs normālam autovadītājam ir cik, nu teiksim 3 s? Tātad viņam tevi ir jāierauga 30 m no krustojuma, lai viņs paspētu pabeigt manevru.

P.S Cik Tev zobratu priekšā, izskatās ap 36?

krix Reģ.: 04.10.2002
0 0 Atbildēt

Esmu pret velobraucējiem, kuri kvartāla robežās mētājas no brauktuves uz ietvi un atpakaļ.

Vēl trakāk, ja tas notiek uz vienzirziena ielas un velobraucējs minas pretēji braukšanas virzienam...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

aansis, šajā situācijā arī velosipēds bija jāstumj? Nu kā var braucot iekšā pagalmā neskatīties?

twitter.com/merelysimple/status/634395817466568705

Nasing spešal. Pašam arī ir sanācis dragājot pa "veloceliņu" liepājā, ganībenes malā, mukt pa labi no viena, kurš nogriezās no ganībenes - mukt, jo tas bija ar milzīgo ričuku, kuram nav tās labākās bremzes, līdz ar ko opcija "nometiens pa nažiem" nebija tas gudrākais variants, jo būtu beidzies mašīnai sānos. Vēl viens no iemesliem, kāpēc ārā no liepājas mēdzu braukt pa ganībenes braucamo daļu visā garumā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

x_rays ja vien tu neesi pasaules klases sprinteris, dziļi pie kājas, jo arī tavus bļāvienus no aizmugures "NĀC ATPAKAĻ! DABŪSI PAGARŠOT ASFALTA ĶĪSELI!" nebūtu sadzirdējis, jo ausis bija aizbāztas ar austiņām

andzins1111 ko nozīmē traucēt? Nu iedomājies ka tu esi jaunliepājā, pie ledushalles, un tev vajag pēc iespējas ātrāk tikt pāri, uz lielo ielu, tātad jāšķērso tramvajtilts pa otro joslu. Kā brauksi, ar tizlu smaidu sejā uz 20 kmph pa sadalošo līniju, cerībā ka garām braucošās mašīnas no abām pusēm ar tevi nesakontaktēsies, vai uz tiem 20 maisīsies pa priekšu savai joslai? Uz 20 var vilkties ielai gar malu, ne krustā, kaut gan kāda velna pēc uz 20 būtu jāvelkas pa ielu, tas ir trotuāra ātrums. Un tu arī tikko aprakstīji, kas ir gājēju traucēšana - tā saucamā "brīdināšana" pilnīgi bez jebkādas vajadzības. Pēc tavas loģikas man braucot caur liepājas centru būtu jātaurē bez apstājas, kas ir pilnīgi nevajadzīga cilvēku traucēšana, un ar kuru roku tad es vēl lai robus slēgāju... Ar milzīgo ričuku, par cik tam ir tikai nožēlojams tinkšķītis, to vispār nelietoju un tikai izveicu manevrus pēc vajadzības, ar salieķi, par cik tam tomēr ir jēdzīga taurīte - nu otrdien vienu reizi pat sanāca uztaurēt - gāju pa šauru trotuāru uz kādiem 25-30, priekšā gāja trīs jaunieši, vietas it kā pietiktu, bet nu klasiskais variants, divi katrs pa savu malu, un viens pa vidu peld, tad nu nācās uztaurēt - to taurīti, protams, dzird un tad nu šie tur pamuka malā - cita lieta ka pie mums gājēji nav pieraduši pie visādiem signāliem un mūk, nevis vienkārši sarūmējas.

Un jā, tavas acis tev viļ - priekšā ir 44 zobi, aizmugurē 18. Vasaras variants ar optimālajiem ātrumiem 11/13/15/17/21/25/30 kmph priekš manām kājām. Pa ziemu aizmugurē bija 22 zobi, varēja rakties pa sniegu un dubļiem kā ar kalnieti, bet vmax tad arī bija 22-24 kmph un ne vairāk...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Lasu un pēc pēdējā komenta saprotu kads baiss mazvērtības komplekss piemīt emeša...

Esot mašīnā viņš ir varens pret velobraucējime, esot uz velo ir gājēju nīdējs...

Grūti tā dzīvot laikam...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

A kas ir tas, ka tev obligāti vajag kādam uzbrukt, kur vien iespējams? Šajā tofikā man, blakus tofikā vernonam - kāds komplekss ir tas?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Man uzbrukšana un būšana opozīcijā, atšķirībā no te dažiem leģendāriem tēliem, pilnīgi ir pie vienas vietas, bet 20-30 km/h uz trotuāra un tāpēc cepiens par nelietīgajiem maitām - gājējiem, un mistiski skaidrojumi, kāpēc jānesās kā ar terpentīnu pakaļā tieši pa ietvi, ne brauktuvi un ekonomēt sekundes bīstamā veidā - neatstāj iespēju secināt ko citu...

Minies ka labāk pa brauktuvi, uzvelc zaļu vesti ar uzrakstu pulidrillis un, tici man, visiem būs vieglāk...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti