Pēdējā laikā ievēroju, ka daudzi pārvietojas ar ieslēgtiem tuvās gaismas un miglas lukturiem. Tāda kombinācija žilbina pretimbraucējus un pilsētas satiksmē nav nekādas nepieciešamības pēc papildus lukturiem. Kādi iemesli ir šādai rīcībai - cilvēks neizprot gaismu ieslēgšanas kārtību savā automobilī?
Būs kā gājējam jāiegādājas dažtūkstošu lumenu kabatas lukturis un jāspīdina pretī?
Miglas lukturus apgaismotos ceļa posmos lietot pat aizliedz CSN. Varbūt jāinicē izmaiņas noteikumos un apdzīvotās vietās vispār jāaizliedz miglas lukturu izmantošana?
Kad tuvajās gaismās bija ielikti Nightbreakeri, tad dienas laikā taupīju tos, un braucu ar ieslēgtām miglām, bet tās jau pie TA skatās, vai nav pa augstu. Taka apmalēs nebraucu, rāda korekti un nevajadzētu nevienam acīs spiest.
Tagad migliniekus slēdzu iekšā tikai sliktos redzamības apstākļos.
iuziite rakstīja: Khmm, nekad neviens ar migliniekiem nav apžibinājis. Toties, spiež acīs ielas apgaismojums, ka dēļ pa nakti braucu ar saulessargu pa izgaismotām ielām (šī gan jau tik mana īpatnība) Taču busiņi un "džipi" gan, sevišķi, ja aizmugurē.
Nedēļas nogalē sanāca pavizinaties ar auto kuram adaptīvās gaismas. Tas tik ātri izslēdz tālos un tuvos pagriež pa labi, ka nezinu kā kādam var tās traucēt.
Laikam esi īsa...
Adaptīvās gan jau arī priekšā braucošajiem pie pietiekami lielas augstumu starpības acis ēd ārā.
"Adaptīvās gan jau arī priekšā braucošajiem pie pietiekami lielas augstumu starpības acis ēd ārā." šis tik ātri tās izslēdz, ka priekšā braucošais knapi piefiksē kur tas auto ir, vismaz konkrētajam auto. Mēs izspriedām, ka ja paši pārslēgtu, tad to darītu krieti vēlāk nekā auto.
Es par to ka tās nerausies uz kreiso pusi vai leju ja kāds priekšā brauks... Vakar sanāca kārtīgi izbaudīt augstuma atšķirību - liepājā pa brīvībeni braucu pa labo joslu, un bik uz atpakaļ pa kreiso brauca VW T5, lukturi laikam bija parasts ksenons - un nežēlīgi žilbināja, jo augsts.
Ikdienā pretī braucošos ar adaptīvajām neredzu, laikam pie vainas tas ka ar tādām mašīnām pa lielam brauc tikai dižajā pilsētā un tās apkārtnē dzīvojošie, vienreiz pirms pāris gadiem naktī braucot ar salieķi gan gadījās tādu lietu piedzīvot - pretī braucošais pārsimt metrus pirms manis pārslēdzās uz tālajiem, bet tie acīs neiekoda. Man pa lielam sanāk pārslēgties kādu 800 metru attālumā, "great power comes with great responsibility" (c) Uncle Ben.
iuziite rakstīja: oo jā " bet kaitina (vairāk nekā traucē), ja ieslēgta pakaļējā migla." Citreiz pat riktīgi kož acīs.
Tātad netiek izmantota paredzētajos apstākļos. Likumā rakstīts - to drīkst izmantot tikai sliktas redzamības apstākļos; šaubos ka braucot pa šoseju ar 100m redzamību kādu migla var traucēt vai kaitināt.
Diemžēl šo fenomenu es esmu pat tehniskās apskates stacijā piedzīvojis - TA rūķītis palūdz, lai šoferis ieslēdz prieksējās miglas, bet es, rindā aiz viņa stāvot, redzu ka iedegās reizē arī aizmugurējais... Un šitādi ir ne mazums, brauc pa apgaismotu, apdzīvotu vietu, uz spīdina priekšā pakaļā visu iespējamo...
Tas varbūt tāpēc, ka VAG grupas auto miglas ieslēdz izraujot kloķi uz sevi. Tam ir divas pozīcijas - priekšējie un aizmugurējie. Ja stingrāk pavelk, tad to pirmo klikšķi nejūt un ieslēdz visus.
Kas tur nav forši? Manā gadījumā (škoda - attiecīgi no VAG) nevar sajaukt. Tas nav tā uz izjūtu, bet gan ļoti labi saprotami, kad un kas ieslēgts - vai 1x, vai 2x.
Un vēl uz paneļa deg lampiņas. Varbūt kādam vecākam autiņam arī nedeg, bet pa ceļiem ar iedegtu pakaļējo miglu brauc nereti arī gana jauni.
Vai nu cilvēkam ir dziļi vienalga, ko saslēdzis (jo vairāk, jo labāk), vai arī tiešām neatjēdz, ko slēgt (par tiem, kas ieslēdz visu).
Nu ja tu tajā brīdī brauc pa milzīgu, veļasdēlī sabrauktu grants ceļu ar labu ātrumu, un uz indikācijas diodēm neskaties, varbūt. Bet pa lielam tā ir miglu lietošanas neprašana. Kad man bija 16 gadi, es arī tā mēdzu darīt, pa nakti braukt pa šoseju ar ierubītiem visiem iespējamajiem lukturiem. A80 priekšas miglu nebija, kamēr A90q sāka ripot pa ceļu, biju jau iemācījies, kam tā pakaļas migla ir domāta.
Atkal kādam mēnešreizes panesušās un miglas sāk traucēt... Man labāk patiktu ja ķertu tos, kam viens lukturis skatās uz augšu - neesmu vēl piedzīvojis ka kāds žilbinātu ar miglām, bet šķībus lukturus gan redzu bieži.
Man jau netraucē priekšejie 'miglinieki' vienalga, kā saslēgti, jo kā jau minēja es arī neesmu sastapies, ka migla būtu tik šķībi ielikta, ka žilbinātu pretīmnakošos (tomēr miglinieki stāv pie zemes un jābūt ir īpaši šķībām rokām lai šādu varoņdarbu paveiktu)
Vairāk kretinē, ka katrs trešais ar savām šķībajām rokām nepareizi ir ielicis spuldzi savās gaismās un tie gan labi žilbina jo stars debesīs ķer NLO....
Vēl šķiet esam tā noilgojušies pēc 'miglas'.. jo kā parādas kaut kāda migla(kaut mazakā) tā visi kā viens rubī pakaļējo miglinieku un lepni brauc.
Bet nu par nepareizajiem luktura stariem gan varēja kādu soda naudu iekasēt(kaut 10€ robežās) pie riepu protekta reidiem. Jo nu, ik gadu, vasarai beidzoties viena un ta pati problēma, kuru it kā uz ziemu iedresē, bet vasarā atkal visi palaižas un katru gadu vienu un to pašu jāmaļ gan pa forumiem, gan TV sižetos.
Nu ja,viņa tak speciāli zemē spīd.Lai Kurmji nelien priekšā.Vajg pie piecstāvenes tumsā piebraukt un ierubīt tos migliniekus- interesanti kura stāva balkons taps redzams (domāju pie likumīgi noregulētiem kādu 3-šo stāvu redzēsi, bet ja tur iebāzt xujehrenonus, tad mož pat visu māju...)
Tas bija attiecināms uz tām sarunām, kur kaut kādi pundurasi parasti mums zinātniski skaidroja kko tur par miglinieku staru- ka tipa viņi "zin", ka tas lūk esot stingri norobežots kā ar nazi nogriezts un ka ievietojot tur xuhrjenona spuldzes nevienam nekas slikts nenotiekot.Es reiz biju ielicis pilnīgi jaunus oem migliniekus un likumīgi tos noregulējis un ar atbilstošām spuldzēm.Un speciāli tos izmēģināju pilnīgā tumsā.Uz sienas varēja saredzēt nelielu gaismu 2-3 stāva līmenī- jautājums cik šī liekā gaisma top "neliela" pie nepareiza regulējuma, vai ja kāds izglītots pnimpmis tur iemuģī xenona spuldzi ar 3x lielāku gaismasspēju...
Sūds ar tuvajiem + miglām, bet kāda x-sa pēc aizvien vairāk tādu tirliņu, kuri tumsā brauc bez iedegtiem aizmugures lukturiem? Nedēļas laikā esmu tādus manījis vairākus, signalizē tādam visvisādi, cilvēks acīmredzami jūtas komfortabli un nesaprot. Tādiem vēlu satikties ar CP pēc iespējas ātrāk, kamēr nav avāriju izraisījis un kādu nositis (negribot var nākties atsēdēt cietumā). It kā nieks, bet ar mega bīstamību
Bez iedegtiem aizmugures lukturiem brauc tirliņi, kuriem ir dienas gaitas lukturi, kas deg tikai priekšā. Pēc noteikumiem viss kārtībā, bet iestājoties tumsai sākas sūdi.
Pa manam šis CSN noteikumu punkts, kas to pieļauj, ir pilnīgi šķībs. Ar dienas gaitas lukturiem, bez iedegtiem aizmugures lukturiem, vajadzētu ļaut braukt tikai transporta līdzekļiem, kuriem ir automātisko gaismu sensori un kas krēslai iestājoties automātiski ieslēdz tuvās gaismas un aizmugurējos gabarītlukturus.
Kāpēc tu tādus mani? Jo tu brauc pa pilsētu, konkrētāk - pa dižo pilsētu, kur visas malas ir apgaismotas ar laternām, un jaunajām kastēm ir saradušies dienas gaitas lukturi. Es liepājā reizēm tumsā mēdzu aizmirst ieslēgt lukturus - un tu vēl brīnies ka cilvēki, kam priekšā kaut kas spīd, neieslēdz tuvos...
Vai tad pats neesi no jauno tehnoloģiju atbalstītāju bariņa? Te Tu redzi to jauno tehnoloģiju...
Ārzemju forumos esmu dzirdējis par stāstiem, ka pat pilnīgā naktī ir satikti šādi dienasgaismas braucēji, kas vilkušies uz priekšu ar savu LED virtenīti.
Uzskatu, tai jābūt kategoriskai prasībai, kad lukturi ieslēdzas krēslā jeb pustumsā automātiski. Un viss, problēmas vairs nebūs. Vismaz tagadējam manam auto tā ir (un tā ir bijis arī pirms esošā auto).
Tā arī ir, tikai iekš menu to opciju var izslēgt.Taupītāji taču to izmanto.Tas vispār jocīgi- agrāk jāja, ja pašieliktas miglas spēja būt ieslēgtas bez gabarītiem.Tagad neko nejāj- kaut vai ieliec metināmo elektrodu tajās kolhoza pašliktajās dienasgaitās. Ir dimmeris, nav- viss pofig.Uz TA noņem nah nost, bet tikko aizbrauc aiz stura, tā dari ko vien gribi.
Kāpēc braucam ar miglām+tuvie pilsētā?
Pēdējā laikā ievēroju, ka daudzi pārvietojas ar ieslēgtiem tuvās gaismas un miglas lukturiem. Tāda kombinācija žilbina pretimbraucējus un pilsētas satiksmē nav nekādas nepieciešamības pēc papildus lukturiem. Kādi iemesli ir šādai rīcībai - cilvēks neizprot gaismu ieslēgšanas kārtību savā automobilī?
Būs kā gājējam jāiegādājas dažtūkstošu lumenu kabatas lukturis un jāspīdina pretī?
Miglas lukturus apgaismotos ceļa posmos lietot pat aizliedz CSN. Varbūt jāinicē izmaiņas noteikumos un apdzīvotās vietās vispār jāaizliedz miglas lukturu izmantošana?