Cik maksāja savā laikā šis auto, kas un kur to varēja nopirkt?
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Cik maksāja savā laikā šis auto, kas un kur to varēja nopirkt?
Sākumā Gaz 21 maksāja 18 000 rubļu, taču pēc 1965.gada reformas tā cena bija 5000 rubļu. Pēc šāda auto gadiem varēja pavadīt rindā. Parasts ārsts nevarēja atļauties šādu Volgu. Parasti tādas Volgas stāvēja garažā kosmanautiem, zinātniekiem, aktieriem un žuļikiem.
Daudzi to varbūt nezin, taču Gaz 21 tika aprīkots ar automātisko ātrumkārbu. Kopumā tika saražotas 700 vienības Gaz 21 ar automātisko kārbu. Taču to pircēji bija ļoti neapmierināti ar tālāku šo ātrumkārbu apkopi, jo tai bija nepieciešama augstas kvalitātes īpaša eļļa, kuru nebija viegli dabūt. Tādēļ daudzi steidza šīs ātrumkārbas nomainīt pret mehāniskajām ātrumkārbām.
Vispār ir lasīts ka centrālās plānošanas dēļ tās mašīnas pa lielam nokļuva visādos tālos PSRS nostūros, kur tomātkārbas eļļas vienkārši nebija.
Kad 1958.gadā Briseles starptautiskajā automobīļu izstādē Gaz 21, otrās sērijas modelis izcīnija uzvaru un ieguva Eiropas atzinību, Amērika sāka nopietni uztraukties. It sevišķi pēc tā atgadījuma, kad Hrušķovs piedraudēja, ka pārpildīs Amēriku ar PSRS ražotajiem automobīļiem. Pēc šādiem draudiem amerikāņi pieņēma slepenu lēmumu nepieļaut Gaz 21 ienākšanu Amērikas auto tirgū, jo tas nozīmētu lietu tirgus daļas zaudēšanu līdz ar to arī lieku finanšu līdzekļu zaudēšanu. It kā esot pat nodibināta speciāla grupa, kura tad arī nodarbojās, lai nepieļautu šo automobīļu nonākšanu Amērikas tirgū. Iespējams, tas šīs grupas darbs, ka Gaz 21 ar automātisko ātrumkārbu tik strauji piedzīvoja neveiksmi.
Šitas izklausās pēc sazvērestības teorijas Ar ko tad krievi būtu iekarojuši to ASV tirgu - volgu? Lai tā kaste būtu bijusi tur kaut cik konkurētspējīga, tai būtu bijis jābūt specdienestu versijai ar V8 motoru, bet vienalga rezultātā būtu mašīna kaut kur vienā līmenī ar amerikāņu mašīnu apakšgalu, ja ne zem. Un vispār nekur jau krievu tomāti nepazuda - tie tikai pazuda no PSRS plašu masu pieejamības, jo ne tur bija materiāli, ne mehāniķiem tāds līmenis. Lielajiem limuzīniem jau tāpat bija tomāti, un man liekas ka specdienestu V8 volgām arī.
Gaz21 amerikāņu tirgus daļu cerēja iegūt ar masveida auto pārdošanu, līdzīgi, kā kara laikā masveidā saražoja T34 tabkus. Gaz 21 pārdošanas cena Amērikā bija plānota tikai 1500 dolāri.
Tik tiešām PSRS specdienestu Volgām ar indeksu 23 bija automātiskās ātrumkārbas, jo mehāniskā ātrumkārba bija pārāk vāja prieķ V8 dzinēja.
Savam tirgum nespēja masveidā ne zapiņus saražot, un tad amerikāņu tirgum masveidā volgu būtu spējuši saražot...
Paskatoties uz tā laika jeņķu mašīnām - nu 1,5k zaļo būtu par kādu trešdaļu mazāk nekā līdzvērtīga jeņķu mašīna tajā laikā, bet tiem varēja piemest pāris simtus un dabūt pieklājīgu motoru...
Problēma nebija nauda. Labs inženieris (mans vecais) pelnīja ap 200 rbl mēnesī. Jauns moskvičs (nedaudz vēlāk žigulis) maksāja ap 5000. Sniedzami. Bet rindas kārtībā. Pēc gadiem 10...
Volgas rindu nebija. Tās piešķīra "nomenklatūrai". Vai par īpašiem nopelniem. Arī sportistiem. Manā sporta veidā riteņbraukšanā, piemēram, Jānis Deisonam, Harijam Japiņam.
Es savu pirmo auto 1971. gadā nopirku no kāda kara laika trofeju saglabājuša kurzemnieka. Tas bija 1939. gada BMW.
Piedāvāju aplūkot šo video. Par kgb volgām. Volgām bija v8 un automāts, kas izskatījās kā mehāniskā ( lai diversanti neatpazīst no malas).
Super video.
Kam interesē par vecām mašīnām, labs kanāls.
Paldies, ļoti interesants raidījums.
Volga jeb GAZ 21
Par un ap GAZ 21