Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3 4
ValdisM 11.06.2008 14:02

ATUS rakstīja:

Magistrs rakstīja: Visneērtākie standarta beņķi ir japoškās.

Muļķības, no Holandes līdz LV 26h nonstopā ar Toyota Carina 96g. Jutos pietiekami ērti.

P.S. īstenībā stulbi teikts, pasēdi piemēram Celica standarta sēdekļos utt. Nepielīdzini viena auto neērtumu visiem konkrēta reģiona auto. Tik pat labi es varu izteikties par BMW, sen atpakaļ nācās pabraukt piespiedu kārtā ar 316bmw sēdekļi galīgi neērti, laikam visi vācu auto ir ar neērtiem beņķiem xD

26h nonstopā??

Tu ko čurāji pudelē?

ValdisM 13.06.2008 12:59

msh rakstīja: Trīs komats septiņi litri uz 100 km? Drukas kļūda vai forda elektronikas kvalitāte?

A ko tur brīnīties. Normāls moderna , jauna un neobraukta dīzeļdzinēja patēriņš mierīgā braukšanas režīmā.

ValdisM 15.06.2008 23:58

msh rakstīja:

ValdisM rakstīja:

msh rakstīja: Trīs komats septiņi litri uz 100 km? Drukas kļūda vai forda elektronikas kvalitāte?

A ko tur brīnīties. Normāls moderna , jauna un neobraukta dīzeļdzinēja patēriņš mierīgā braukšanas režīmā.

Protams. Ar piebildi - tas ir vw lupo trīscilindru ķīselītis vai kaut kas +/- ekvivalents motora tilpuma un bundžas svara ziņā

nu Skodas rūpnīcas cilvēki bija taišījuši eksperimentu (pie reizes arī reklāmas kampaņu) ar jauno Octaviju 1,9tdi. 'Viņi izdabūja vidējo patēriņu kaut kādā 1000km braucienā zem 3l/100km. Pie tam braukts tika gan pa līdzenumiem, gan pa kalniem, pa bāņiem, pa lauku ceļiem, pa pilsētām, ciematiem.u.t.t

Vidējais aātrums visa brauciena laikā bija kaut kur 77km/h (tas ir ļoti pat OK, ja ņem vērā ka braukts tika arī pa pilsētām.

Tā kā dabūt no jauna Volvo uz tukšās, taisnās Pleskavas šosejas pateriņu 3,7l/100km nav nereāli- vienk. jāievēro kaut vai tie ieteikumi, kas rakstīti Statoil Ecoceļs programmā.

ValdisM 17.06.2008 1:25

Uggga rakstīja:

Marekovich rakstīja:

Magistrs rakstīja: Ar D5 var iekļauties zem 5 litriem pa štrāsi vēsā mierā. Pat braucot uz 130. Tas nav nekāds pagājušā gadsimta tehnoloģiju dīzelis. Tur visa elektronika ir gandrīz kā benzīnniekam, ar zondēm, dačikiem ut.t.

Tieši tā. Jau vairāk kā pusgadu ar tādu braucu ikdienā. Pilsētas vidējais patēriņš ir 5,6l/100km. Ja sāk gonkot, uzkāpj līdz 5,8 bet ne vairāk. Stāsta gan, ka kompis melojot par 300g uz 100km bet ar visu to patēriņš ir smieklīgs. Pa štrāsi ap 4l grozās.

Var jau šo to piesapņot, bet vairak nevajag pīpēt to draņķi. Ražotājs pat knapi šosejai dod tādu patēriņu, kāds tev pilsetā esot

Atkal jau... Cilvēks kam IR šāds auto un kas ar to braukā, pasaka kāds ir reālais patēriņš tajā režīmā kādā viņš braukā. Savukārt kaut kāds gudrinieks apskatās google.lv ražotāja datus un pasaka ka tā nu nekādi nevar būt, jo redziet ražotājs saka pavisam kaut ko citu.

Pirmkārt-ražotāja patēriņa aprēķina metodika krasi atšķiras no konkrētā lietotāja braukšanas apstākļiem,maršrutiem un braukšanas stila.

otrkārt-aprēķins veikts ar domu ka brauc vidējais statistiskais lietotājs (lietotāja) kam maz sapratnes par moderno auto un nav vēlēšanās iedziļināties auto uzbūves un darbības principos, izprast degvielas patēriņu, satiksmes plānošanu, ekobraukšanu.u.tt.

Tas ka ir cilvēki kas brauc ne tikai ar kājām un rokām , bet arī ar galvu un spēj panākt zemāka patēriņu par ražotāja norādīto, nenozīmē uzreiz ka viņi melo.

ValdisM 17.06.2008 20:41

Magistrs rakstīja: Izskatās, ka msh ir nopietni uzkāries uz pirmā auto pārslimošanu.

Audi: lielai daļai tā ir trauma uz visu mūžu....

ValdisM 19.06.2008 20:33

msh rakstīja: Ak jā, maza piebilde - Maģi, tu domā, ja es baigi gribētu ko citu, es pusotra gada laikā nebūtu paņēmis kādu mk2/mk3 golfu vai B3/B4/C3/C4?

A tu zini- bez mk2/mk3 golfu vai B3/B4/C3/C4 ir arī citi labi auto uz pasaules.

ValdisM 19.06.2008 23:44

Vispār jau šitie donori ir jāmeklē iekš ss.lv.

Nu om tagad mosh grūtāk kaut ko atrast , jo cilvēki jaunus auto pērk mazāk, tātad turas pie vecajiem.

Nu bet pirms gada tur bija atrodams pa kaut kādiem 350Ls zeltītas krāsas amerikas versijas 85.gada 740-tais ar smilšu krāsas ādas salonu, lietajiem diskiemu.tt.t

Neesmu Volvo fans, patiesībā 740 no dizaina viedokļa pat nepārāk patīk, taču skatoties uz to konkrēto eksemplāru.. siekalas tecēja. Kaut kāda patīkama aura tādiem autiņiem tomēr ir...

ValdisM 19.06.2008 23:47
ValdisM 20.06.2008 19:49

Fridrihs rakstīja:

Gregers rakstīja: +1

Pie izslīdēšanas lielākoties būs vainīgs augstais smaguma centrs.

Te nu gan tu kļūdies! Mašīnas inereces spēkus nekādīgi neietekmē tās smaguma centra augstums.

Mašīnu ar augstāku smaguma centru vienkāršāk ir apmest, nevis samest salīdzinot ar tikpat lielu zemāk esošu smaguma centru.

Wrong!!!

Tā kā smaguma centra šūpošanās ietekmē mainās auto riteņu vienas un otras puses noslogojums, tad varam secināt ka vienā brīdī automašīnai abās pusēs būs dažāda riepu virsmas spiede (lasi saķere) uz segumu.

Ja dažādas saķeras- tas nozīmē ka tas ļoti pat nopietni ietekmē izslīdēšanas problēmu.

ValdisM 29.06.2008 17:04

juha rakstīja: Ja tas tā bez brīdinājuma pēksņi sākās, tad varētu būt, ka aķim kāda celle ir vai nu galīgi nobirusi vai bez 5 minūtēm nobirusi. Manam A80 bija līdzīgi simptomi. Kad auto piepīpēja, kādu laiku padarbināja, tad aķis it kā rādījās labs (pēc noslāpēšanas auto smuki leca utt.), bet nākamajā rītā atkal nekā.

Un vēl - pēc kā spried, ka aķis Tavam auto labs? Tāpēc, ka relatīvi jauns? Ir zināmi gadījumi, ka pasaules mēroga zīmolu ražojumi iznīkst pēc viena gada kalpošanas.

Par tiem aķiem pilnīgi pareizi. Tāpēc es tos pirku un pirkšu pašus lētākos, galvenais ka 2 gadu garantija.

ValdisM 29.06.2008 22:51

Gregers rakstīja: A ko tu cepies?

Kasko iesipi un neuztaisiji vienai no zagtākajām mašīnām pasaulē?!

Airbagu var tiešām ielikt no citas, lietotas/sasistas mašīnas.

Pameklē kādu sakarīgu placi un pasūti lai atved no kāda vāģa kuram iznīcināta pakaļa, bet likt ļoti, ļoti iesaku pie dīlere.

Pirmkārt saliks pareizi un kā cilvēks minēja nedabūsi sejā no kļūdaini pieslēgta spilvena otrkārt garantija, ka nesasips elektroniku pieslēdzot(kas nav retums) treškārt ja vajadzības gadījumā nenostrādās tad būs no kā jautāt.

p.s. Nelādi spilvenu, labāk lai lieku reizi nostrādā nekā atstāt sejas nospiedumu stūrē un stiklā.

+Jautājums. Kā tieši viņš sabojāja stiklu? Esmu redzējis simtiem avāriju, nekad nav bijis, ka spilvens sabojā stiklu, parasti tikai atver paneli!

Nu nav tā viena no zagtākajām mašīnām pasaulē. Lielākā daļa pasaules tādu auto nemaz patiesībā nepazīst.

Zagtākā tā ir Latvijā šeit esošā audi kulta dēļ, bet piem. ASV zagtākais auto ir Honda (Acura) Accord

ValdisM 29.06.2008 23:00

viktors1961 rakstīja: varbūt kāds aptuveni var pateikt, par cik šrotā šo varētu atdot. Autiņš tikko apskati pa nullēm izgājis, arī tagad ir braucams, kapots dzīvs, lukturi dzīvi ar visām ausīm. Beigts pr. stikls, panelis, bampers un lonžeronu gali paplacināti 2,5 TDi, 140 zs, 6mkārba, ādas beņķi, subis, 97 gads.

Ja šis auto līdz šim ir labi kalpojis, salabo un mauc tālāk. nekādi sarežģīti un dārgi remonti nav nepieciešami- stikls jauns, bamperis, lampas un panelis lietuvas šrotos u.t.t, airbagu vari arī neatjaunot ja jau tik dārgi maksā

ValdisM 29.06.2008 23:14

Sviestc rakstīja:

Uggga rakstīja:

fanks rakstīja: Es 2 gadus nobraukāju ar Ford Mondeo, tiesa, krietni jaunāku, 2008 gada! Pārdevu par 2200EUR. Visumā adekvāta cena. Patiešām, bet par 93.gada prasīt tik daudz!!! Kad tas tikko no Sierra pārtapis par Mondeo!! Nez nez!

Un vēl, kā vareji 2 gadus nobraukāt ar max 1/2 gadu vecu mašīnu?

nu ir,ir gadījumi,kad VIP ļaudis tiek pie aperāta,vēl pirms to prezentē Ženēvā. lūk,reāls piemērs,Kriminālo Pēterburgu skaties? Tad lūk,tajā seriālā kad 1994 gada maijā žurnālists Serjogins ielidoja Stoholmā,tad viņu tur tā abu advokātu bijušā,un Serjogina topošā seks partnere sagaidīja ar Saab 9-5,kuru tik 1997 gadā ražot sāka. Domā ka viņa 98 gadā,pēc vismaz četru gadu lietošanas,arī to Saabu kādam pa lēto nenogrūda?

+1

P.S. Žēl ka man nav TV, daudz ko "labu" (Kriminālā Pēterburga) laikam palaižu garām

ValdisM 30.06.2008 15:04

msh rakstīja:

ValdisM rakstīja:

Gregers rakstīja: A ko tu cepies?

Kasko iesipi un neuztaisiji vienai no zagtākajām mašīnām pasaulē?!

Airbagu var tiešām ielikt no citas, lietotas/sasistas mašīnas.

Pameklē kādu sakarīgu placi un pasūti lai atved no kāda vāģa kuram iznīcināta pakaļa, bet likt ļoti, ļoti iesaku pie dīlere.

Pirmkārt saliks pareizi un kā cilvēks minēja nedabūsi sejā no kļūdaini pieslēgta spilvena otrkārt garantija, ka nesasips elektroniku pieslēdzot(kas nav retums) treškārt ja vajadzības gadījumā nenostrādās tad būs no kā jautāt.

p.s. Nelādi spilvenu, labāk lai lieku reizi nostrādā nekā atstāt sejas nospiedumu stūrē un stiklā.

+Jautājums. Kā tieši viņš sabojāja stiklu? Esmu redzējis simtiem avāriju, nekad nav bijis, ka spilvens sabojā stiklu, parasti tikai atver paneli!

Nu nav tā viena no zagtākajām mašīnām pasaulē. Lielākā daļa pasaules tādu auto nemaz patiesībā nepazīst.

Zagtākā tā ir Latvijā šeit esošā audi kulta dēļ, bet piem. ASV zagtākais auto ir Honda (Acura) Accord

Ar ko cilvēki brauc un kam ir sūdīgs detaļu piedāvājums, to zog. Un kāds mums sakars ar to, ko jeņķi zog? Jamu klimatā arī honda ir mašīna...

Oho! Audi un sūdīgs detaļu piedāvājums? Ja ir rez.daļu veikals , tas 99,9% tirgos Audi daļas.

ValdisM 30.06.2008 15:12

Gregers rakstīja:

Magistrs rakstīja: Kasko tā ir zemē nomesta nauda. Liekēžu barošana.

Ja braukā ar 500 eur vērtu auto tad tev piekritīšu, citos gadījumos Kasko ir veids kā saprāīgi plānot savus izdevumus t.i. izvairīties no neplānotiem izdevumiem.

Bet visā visumā PN, tirsējs jeb kā tev pašam patīk teikt TUKŠPĻŪTIS tu esi vecais!

Kasko atkarībā no auto vecuma maksā 200-100Ls, nu vidēji kādi 400-500ls.

Tie ir ikgadējie izdevumi.

Ja auto nākas remontēt, apdrošinātāji to novilcina, marinē mēnešus 3. Tātad tajos 3 mēnešos man ir nepieciešams auto, tad ir jānopērk vismaz kaut kāds 500Ls šrots ar apskati ar ko pārvietoties.

Un beidzamais- ka remonts bieži vien parasti tiek izpildīts viduvējā vai sliktā kvalitātē, uzliek tavam auto lietotas daļas,u.t.t.

Nu nez, manuprāt tas ir vērts tikai ļoti jauniem, ļoti dārgiem, retiem auto. Parastam 10 gadīgam širopotrjobam (fordi, audi, WV,Opel, Mazda, Toyota) nav vērts, ja ņem vērā cik daudz rez.daļu par kasko gada cenu var iepirkt piem.Lietuvas šrotos.

ValdisM 30.06.2008 15:16

ValdisM rakstīja:

Gregers rakstīja:

Magistrs rakstīja: Kasko tā ir zemē nomesta nauda. Liekēžu barošana.

Ja braukā ar 500 eur vērtu auto tad tev piekritīšu, citos gadījumos Kasko ir veids kā saprāīgi plānot savus izdevumus t.i. izvairīties no neplānotiem izdevumiem.

Bet visā visumā PN, tirsējs jeb kā tev pašam patīk teikt TUKŠPĻŪTIS tu esi vecais!

Labojums 200-1000Ls

Kasko atkarībā no auto vecuma maksā 200-100Ls, nu vidēji kādi 400-500ls.

Tie ir ikgadējie izdevumi.

Ja auto nākas remontēt, apdrošinātāji to novilcina, marinē mēnešus 3. Tātad tajos 3 mēnešos man ir nepieciešams auto, tad ir jānopērk vismaz kaut kāds 500Ls šrots ar apskati ar ko pārvietoties.

Un beidzamais- ka remonts bieži vien parasti tiek izpildīts viduvējā vai sliktā kvalitātē, uzliek tavam auto lietotas daļas,u.t.t.

Nu nez, manuprāt tas ir vērts tikai ļoti jauniem, ļoti dārgiem, retiem auto. Parastam 10 gadīgam širopotrjobam (fordi, audi, WV,Opel, Mazda, Toyota) nav vērts, ja ņem vērā cik daudz rez.daļu par kasko gada cenu var iepirkt piem.Lietuvas šrotos.

ValdisM 02.07.2008 1:43

RHINO rakstīja: būs gadijusies lētā plastmasa

a tu toč esi pārliecināts ka tas ir BMW

Kāda nozīme markai.

Visiem auto vienā jaukā brīdī šis tas sāk grabēt.

Patiesībā pāris gadi pa Latviju- un dažs labs BMW,Audi,Saab , Volvo grab pat vairāk kā viens otrs japāņu auto.

ValdisM 02.07.2008 1:44

Centis_Nuudele rakstīja:

exif rakstīja:

Tie trokšņi dažreiz mēdz interesanti pārvietoties.

It sevišķi pēc Jāņiem...

man ir gadījies izārdīt pusi salona, lai finālā konstatētu ka grab rocenes trose atdures kronšteinā zem grīdas.

nu u bij vērts tādēļ tā pis*ies???

Nav vieglāk vnk mūziku skaļāk ieslēgt vai vnk neņemt vērā.

ValdisM 03.07.2008 0:47

kasinsh79 rakstīja: Kad leišiem saucu mūsu krāsošanas cenas, viņi teica, ka esam saspieduši galvu

Viņiem visa autiņa pārkrāsošana maksā ap 500 eur par so so kvalitāti un līdz 1000 eur par a la Glazūra krāsojumu

Tā kā - ir vērts aizbraukt uz LIT

Nu vismaz tur tiešām ir adekvātas cenas.

Rīgā tiešām ir cilvēki galvas saspieduši.

Bet arī Latvijas provincē var atrast pa normāliem cipariem kas krāso. Tiesa kad es šeit sāku stāstīt ko un par kādām cenām bija darījuši, man sāka di*rst virsū , ka es tipa piž*u.

ValdisM 03.07.2008 11:00

2. Vietas kur šādi dabūt sānā ir daudz – Olimpija, Alfa, Domina, Krustojums pie Strēlniekiem utt.

Olimpijā tagad salika zīmes pie pazemes stāvlaukuma griestiem.

Principā tās zīmes neatbilst LVS ne pēc izmēra , ne pēc konfigurācijas, ne pēc novietojuma ( tās būtībā ir nevis zīmes, bet pie stāvvietas griestiem piekārtas metāla plāksnes ar mazām zīmēm iekšā. Un lai arī tās zīmes neatbilst nekam, policija rakstot tur pazemē notikušo CSN protokolus, ņem tās vērā nosakot vainīgo.

Ja piem. agrāk bija tā - ka tie kas brauc iekšā stāvvietā pa galveno centra brauktuvi, bija spiesti it kā palaist visus kas brauc no labās puses pa šķērsbrauktuvēm, ko bieži vien nedarīja un tāpēc bija regulāri CSN (2 gadu laikā pats tādus redzēju piem. 4 reizes), tad tagad ir tā ka braucošajiem iekšā pa centrālo eju ir priekšoroka ,savukārt braucošajiem no labās puses ir viņus jāpalaiž ņemot vērā tās pie griestiem piekarinātās metāla plāksnītes.

Tādā lūk veidā jārisina ēkas projektētāju radītās glupības.

ValdisM 06.07.2008 18:24

Viktos rakstīja: Kas jauns posmā Rēzekne -- J-pils ???

Šodien jādodas uz J-pili un kur braukt caur preiļiem vai arī jau daudz maz sakarīgi ir pa taisno braukt ???

Par braukšanu pa taisno aimirsti vēl vismaz līdz nākamā gada beigām.

brauc caur preiļiem- tagad arī no Feimaņiem līdz Preiļu raj robežai uzliets jauns asfalts.

ValdisM 06.07.2008 18:33

msh rakstīja:

ValdisM rakstīja:

Oho! Audi un sūdīgs detaļu piedāvājums? Ja ir rez.daļu veikals , tas 99,9% tirgos Audi daļas.

To tu labi pateici Teiksim, piemērs - topikā apspriestajai mašīnai oriģinālā haube maksā 600-800$ - orientējošā cena no lapas, uz kuru elcats.ru pārsūta. Pieņemu gan, ka vienalga tā ir zema, vismaz detonācijas datčiks priekš manas mucas, kas tur norādīts 52$, man izmaksās uz 40 ls. Nu un tātad, būs tev A6, nograusi nedaudz priekšu un iesi uz veikalu pirkt oriģinālos bleķus vai tomēr uz šrotu? Kaut kādus kreisos sūdus liks tikai feniņdrāte, kuram ieseksots sanis svarīgāks par kvalitāti un haubes gadījumā, arī paša drošību

Vai nav vieglāk tādā gadījumā aizlaist uz Uk ar ryaniaru pa divdesmit Ls, iepirkt pa kādiem 500Ls labā stāvoklī esošu šādu A6, ieliet benžu lai tiktu līdz latvijai (nu tā uz 400Ls), pa ceļam paskatīt eiropu, atdzīt to A6 uz latviju, noņemt visas sava autiņa salabošanai nepieciešamās daļas, pārējās daļas notirgot ss.lv (ja jau tu saki ka šrotos nekā nav, tad aizies uz urrā).

Un pēc visa šitāda vēl labā plusā var palikt.

ValdisM 09.07.2008 3:01

Siksparnis rakstīja:

Ozz rakstīja: Lietuvietees pat par 50 ls var jau saakt....

jaapagaida kameer veel nokritiis....

Rēķinies, viena iztaba caurstaigājama, skaņas un siltuma izolācija nu ņikāda, virtuve maziņa, toletē jāsperās ar pakaļu ar priekšu, sienās var būt plaisas. bet nu 50 kaut kā neticās

Nu 3 mēn ir pagājuši un relaitāte ir tāda ka vien dzīvokļa īpašniece ar lielām mokām nopārdeva 3 istabu dzīvokli ar visām mebelēm pa 56tk eiro- tas ir kautm kur pie 39-40tk Ls.

Dzīvoklis tieši blakus skolai, 50m no tramvaja pieturas, 500m no Rimi lielveikala, 3km no rīgas centra (bez korķiem).

NI cenas burtiski lido zemē...

ValdisM 10.07.2008 1:13

Kamazs rakstīja: Ok, ar auto uz Turciju? Es tur biju, pagājušogad.

Auto: Honda Prelude '94, 2.3 automāts

Izmaksas ar manu mašīnu (benzīns un daži maksas ceļi) ~540-600 Ls. Autiņš te, Latvijā, pa pilsētu rij ~10-11 l/100km, Polijā piefiksēju patēriņu ap 7,5 l/100km. Mans vāģis ir neprātīgi zems - nepietiek ar to, ka tā ir Prelūde, tā vēl ir sēdināta un es biju uzlicis 205/50 zemprofila riepas. Vairākās vietās uz ceļu nelīdzenumiem, bedrēm uzdauzīju apakšu, bet, par laimi, viss beidzās laimīgi. Ja tev ir kaut nedaudz augstāks aparāts, problēmas nebūs. Benzīns visur principā bija ok, bet mēs centāmies lieties smukākajos un (attiecīgi dārgākajos) tankos.

Principā izbraukt var, tikai jārēķinās, ka sanāks braukt cauri visai Austrumeiropai ar visām no tā izrietošajām sekām: ceļu kvalitāte (brīžīem katastrofāla), auto vadīšanas kultūra (reizēm suicidāla), kopējā atmosfēra (dažkārt bija sajūta, ka esam kaut kādā Āzijas ciematā). Mēs izbraucām tā: Latvijas, Lietuva, Polija, gribējām Ukrainu, bet tur nežēlīgas rindas uz robežas, braucām apkārt - Slovākiju, Ungāriju, Rumāniju, Bulgāriju, Turciju un atpakaļ caur Grieķiju un tad atpakaļ uz Bulgāriju etc.. Ceļā pavadījām nedēļu, bet tas bija par maz - vislaik sanāca braukt. Iesaku rēķināties ar ilgāku laiku. Ceļi tur brīžiem katastrofāli, tāpēc reizēm dienā sanāca nobraukt smieklīgus attālumus, kamēr citreiz (kad tiek uz bāņa), pusdienā cauri visai Turcijai. Bija divas satikšanās ar policiju - Slovākijā mani noštrāfēja uz kādu 1000 vietējo naudiņu (gandrīz paģību, bet par laimi tas ir 20 ls) un rumānijā iebraucot robežsargs neticēja mūsu apdrošināšanas polisei, gribēja, lai pērkam zaļo karti. Abās reizēs es neko lieku nemaksāju.

Braucām pa diviem vai trim autobāņiem - viens Turcijā, šķērsām pāri visai valstij līdz Istanbulai, nebija pārāk dārgi, otrs Ungārijā, liels gabals ieekonomējās un ceļš ļoti labs, arī nebija pārāk dārgi. Iebraucot Bulgārijā jāpērk obligāti vignette.

Daži svarīgākie komentāri:

1) Polija ir nežēlīgi garlaicīga un gara

2) Bulgārija ir diezgan forša, attieksme no cilvēkiem laba, mazā kalnu ciematiņā sapirkāmies vietējos tomātus, gaļu un sieru, šausmīgi garšīgi un nežēlīgi lēti.

Mēs Eiropas robežu šķērsojām kaut kur kalnos, pēc tam, kad kādus 100 km bijām braukuši pa aizdomīgu, mazu, līkumotu celiņu un reiz mums priekšā bija iznākusi milzīga spalvaina, melna cūka (laikam mājas) un pēc tam ceļu aizšķērsojas liels aitu ganāmpulks. Turpceļā iebraukt bija īzī.

Izbraukt no Turcijas Eiropā - oi, oi. Mašīnu lika izkraut pilnīgi tukšu, tad iedzina angārā un uztaisīju rentgenu. Pēc tam vēl apšļakstīja ar kaut kādām ķīmikālijām. Aizraujoši, karoče, izklaide uz kādu stundu, pusotru.

3) Turcija ir brīnišķīga valsts - tā šķita daudz civilizētāka par visām pārējām AEiropas valstīm, kurās bijām. Cilvēki pretimnākoši, draudzīgi...vienīgais, satiksme neprātīga. Man bija tā laime izbraukt pa Istanbulas centrālajām ielām gan agri no rīta, gan pīķa stundā. Nu, no rīta kā no rīta Rīgā - nav lielu problēmu, atradām arī privātu pārkingu sānieliņā, viss forši. Pusdienā iela pārvēršas par milzīgu augtomasu, kas kā receklis lēnām kustās. Cilvēki lien viens otram priekšā bez kompleksiem un vēl pīpina. Viņi visu laiku pīpina. Bet satiksme kustās ātrāk nekā Rīgā nez kādēļ, laikam tādēļ, ka visi viens otru laiž un nečakarējas. Un tad vēl viņiem ir tāda brīnišķīga lieta kā policisti, kas regulē satiksmi -- pie krustojumiem ir mazas būdiņas, no kurām sastrēgumos izskrien menti, kas ar mazām svilpītē un asām rokas kustībām fantastiski efektīvi koordinē plūsmu.

Karoče, iespaidi vispozitīvākie, lai gan mašīnu tur ļoti daudz un braukšana ir ekstrēma. Visur var aizbraukt arī dienas vidū.

Cits stāsts ir autobānis pie pilsētas - tur ir, nezinu, man šķiet 6 joslas vienā virzienā un pa dienu tās ir līdz lūpai pilnas ar mašīnām dažādos ātrumos, vidēju ~90-120 km/h. Tas ir tas pats sastrēgums, kas pilsētā, tikai daudz lielākā ātrumā. Ne vājiem nerviem.

Jā un tagad, iespējams, svarīgākais komentārs:

4) Rumānija.

Tā valsts ir viens totāls pizģetc. Tā ir milzīga, bet nomalēs - katastrofāli atpalikusi ES valsts. Sajūta kā braucot pa milzīgu Latgali/Daugavpili. Jo tuvāk Ukrainas robežai, jo sliktāk. Ceļi ir vienkārši DRAUSMĪGI. Tas ir tā, tu brauc it kā pa asfaltētu ceļu, tad piepeši ieraugi milzīgu apaļu caurumu pašā šosejas vidū, kas acīmredzami ved uz zemes centru, tu rauj malā, a tur ir neprātīgi augstas rises, kas skrāpē tavas mašīnas vēderu un nomale, kas vairāk atgādina Sigulas klintis. Es nezinu vai viņi tur labo ceļus, redzēju ielāpus, bet tur 100% ir jābūt gatavam uz vienkārši caurumu ceļa vidū.

Tad, reizēm, tur ir ceļi kas simtiem kilometrus veidoti no betona plāksnēm. Tu brauc pa viņiem un jūties kā vilciens - tuc, tuc, tuc, tuc, tuc..ātri pabraukt arī nevar.

Lieki piebilst, ka mēs izvēlējāmies lielākoties vai nu Eiropas nozīmes ceļus, vai vietējās nozīmes pašus lielākos. Mazi ceļi ir vēl šausmīgāki.

Tad vēl kāda šausmīga lieta: apdzīvotās vietas. Rumānijā ir ļoti daudz mazu ciematu, kuri ir ļoti šauri, bet neprātīgi gari un sastāv tie no vienas ielas (šosejas) un mājām abās pusēs. Šie ciemati var būt desmitiem kilometru gari un tie atrodas ļoti tuvu viens otram. Teorētiski, var jau skriet arī tur, taču es nedaudz raustījos no viņu mentiem, kamerām, tāpēc vidēji maucu uz 70+, attiecīgi, ļoti lēni un nogurdinoši.

Mēs braucām arī pa kalniem, pa kalnu ceļiem, brīžiem ļoti augstu. Tur notika vērienīgi ceļu remonti,kas reizēm nozīmēja apskrāpēt man mašīnas apakšu un gaidīt ilgi pie luksaforiem. Ceļi tur, par laimi pārāk šauri nebija, tikai stāvi, bez nodrošinājumiem un sirdi stindzinoši reizēm.

Pilns ar čigāniem. Un zirgiem. Uzmanieties no pajūgiem - viņi tur kā mašīnas mauc.

5) Bukareste

Šī pilsēta prasa īpašu komentāru. Mēs mēģinājām gan tai izbraukt cauri, gan apbraukt apkārt. Tā ir katastrofa, nevis autosatiksme tur. Centrā, baucot cauri, tiek ignorēti visi noteikumi, tajā skaitā veselā saprāta: visi brauc pa visurieni, reizēm no kreisās malējās joslas griežas pa labi un otrādi. Man palika bail par savu autiņu un redzot sastrēgumu, kas brieda tālumā, metu riņķī un braucu pa apvedceļu.

Kas bija vēl šausmīgāks. Tas pats, kas centrā, tikai vietas mazāk (!), šaura, bedraina, izbraukta divvirzienu šoseja, uz kuras nav luksaforu, tāpēc pie krustojumiem veidojas kilometriem garas smago rindas un pārbraucot šo krustojumu jāuzmanās no dulliem rumāņiem, kas nebremzējot mauc tev virsū (tā reāli notika, knapi paguvu izbraukt).

Pēc tam pats šausmīgākais, nonācām nežēlīgā sastrēgumā (joprojām uz apvedceļa), zem viadukta. Nezināmu iemeslu dēļ kaut kā nebija iespējams tikt uz lielā ceļa tā kā normāli cilvēki to dara - pa uzbrauktuvi. Tur stāvēja milzīga mašīnu rinda, bet plūsma brauca tai garām un brauca augšā pa citu uzbrauktuvi pretēji noteikumiem, izskatās, ka pa pretējā virziena nobrauktuvi. Šajā brīdī sastrēgums pārvērtās par tādu kā putru, kur visi autiņi kustās visos virzienos. Dabūju lekt laukā, lai pabrīdinātu priekšā esošo kravas auto, ka aiz viņa esmu es un tur nevar padot atpakaļ. Par laimi, ar ļoti riskantu manevru mums izdevās pa pretējā virziena joslām, šķērsām pāri sadalošajai joslai izbraukt uz lielceļa (2 joslas katrā virzienā). Principā tas bija murgs.

Rumāņi brauc kā idioti, tas jāņem vērā. Reiz T veida krustojumā, kad es devu ceļu tiem, kas brauc pa galveno, lai pats nogrieztos pa kreisi, vesela kolonna ar rumāņiem apstājās man labajā pusē un pofigā izbrauca visiem šķērsām.

Ir tikai viens bet - ir Rumānija un ir Transilvānija. Tā nav viena valsts, vismaz spriežot pēc satura. Ja jums sanāk, brauciet caur Transilvāniju, tā ir skaista, eiropeiska, tur ir vidēji normāli ceļi, sakarīgāki autovadītāji un dzīve vispār ir skaistāka šajā reģionā. Plus arhitektūra, pilis, vampīri, etc..

Bet tā vispār, bija interesanti. Iesaku.

Labs stāsts.

Tik redzams ka cilvēks nav bijis ne Latgalē, ne Daugavpilī.

Nu nav tur tik traki, patiesībā Rīgas pievārte ir vairāk "aizlaista" un nekopta nekā vidēji statistiski Latgale.

Protams aizlaistas vietas var atrast it visur, taču piem. izbraucot pa visām Latvijas galvenajām šosejām (Liepājas, V-pils, Valmieras, Pleskavas,Bauskas,D-pils,Rēzeknes) nekāda dižā atsķīrība starp Lartvijas novadu attīstību vai atpalikumu ir maz novērojama.

ValdisM 13.07.2008 23:17

Velomens rakstīja: Pašam braucot uz Berlīni sanāca 15,5h ceļā (tas ar visām ceļabiedru pīpēstmīzt pauzēm)

Un 1,7 ķīselim vidējais patēriņš ar ķieģeļa aerodinamiku -

5,9 l/100km

Tas tikai pierāda to ka uz šosejas dīzeļa ekonomija salīdzinājumā ar benzīndzinēju ir minimāla.

nesen izbraukājām maršrutu Rīga-Varšava-Prāga-Tatru kalni-Rīga ar 18 gadīgu mazdu 626 2.0 benzīnu. Vidējais patēriņš visā braucienā - 6,4l/100km. braucām 4-atā, pilns bagāžnieks. pa bāni 130km/h un uz augšu, pārējā ceļā centāmies iekļauties plūsmā- tādēļ ātrums bija vid 80-120km/h

1 2 3 4

Lasītākie raksti

Jaunie raksti