Kārtot: Dilstošā secībā
1 2
martinslusis 11.12.2013 19:03

Varu padalīties ar savu pieredzi... Man uz dzimšanas dienu tika uzdāvināta nauda, jo ar draudzeni bijām nolēmuši lidot uz Itāliju un ar īrētu auto izbraukāt Itālijas ziemeļus.

Līdz ar to bija nepieciešamība pēc GPS ierīces. Skatoties piedāvājumu, nonācu pie secinājuma, ka lielākā daļa veikalos par sakarīgu cenu nopērkamo navigāciju ir vismaz 2-3 gadus vecas un visai lēnas, turklāt skārienjutīgais ekrāns nereaģē tik labi kā mūsdienu telefoniem.

Līdz ar to es beigās par ~70-80 eiro iegādājos Navigon aplikāciju uz sava iPhone tālruņa, strādāja ļoti labi. Patika, ka tā kā telefonam ir arī iespēja pēc GSM torņiem noteikt aptuveno lokāciju, navigācija ļoti ātri atrod GPS satelītus pat tad, ja programma tiek atvērta pirmo reizi. Otrkārt, arī tur man bija iespēja novilkt jaunākās kartes telefonā, lai nebūtu vajadzības izmantot interneta pieslēgumu ārzemēs. Joprojām ļoti vienkārši varu izvēlēties kuru valstu kartes turēt tālrunī un regulāri novilkt jaunākās versijas.

Var, protams, arī pirkt atsevišķu GPS ierīci, bet, ja ir viedtālrunis ar normālu ekrānu, iesaku apdomāt variantu par navigāciju tālrunī, sanāks lēti un ērti. Turklāt vienmēº būs līdzi navigācija, kas reizēm var noderēt (man ir sanācis savu Navigonu izmantot arī kājām ejot).

martinslusis 11.12.2013 19:12

Nepretendēju uz lietpratēja statusu, bet par KIA, cik esmu no apkārtējiem dzirdējis, tiešām mainās viedoklis. Cilvēki lēnām sāk KIA pieskaitīt pie tīri labas kvalitātes auto ražotājiem, lielā mērā pateicoties tieši ilgajai garantijai un Cee'd panākumiem. Īpaši tas attiecas uz jaunākās paaudzes Cee'd un Pro Cee'd.

P.S. Tieši grasos iegādāties savu pirmo auto un Cee'd bija viens no variantiem, bet šī foruma tēma mani nedaudz sabiedēja.

martinslusis 11.12.2013 21:19

aansis rakstīja:

Shiirs rakstīja: Viedtelefons un igo8.

Vairak neko nevajag.

Viedtelefons un... ko vien sirds kāro. Pašlaik pārmaiņus lietoju Sygic un Navigon. Sygic patīkamāk rēķina "taisnos" maršrutus, kad gribas pa mazajiem ceļiem ekskursijā pabraukt. Navigon ir labs tāliem pārbraucieniem ar ļoti labu "lane assistant", kas uz bāņiem savlaicīgi ļauj ieņemt pareizo joslu un atrast pareizo izbrauktuvi. Sygic reizēm ieteiks griezties "pa labi", lai gan brauc pa atdalītu joslu un nogriešanās ceļš ir aiz betona barjeras - uz palīgjoslas izrādās vajadzēja nobraukt jau kādu km iepriekš...

Man nav pieredzes ar sygic vai igo8, bet arī es par Navigon lane assistance varu teikt tikai to labāko - kā jau teica, pārsvarā pat ļoti sarežģītos ceļos var saprast pa kuru joslu jābrauc. Šī funkcija īpaši noderēja Itālijā, bet arī pa ceļam uz Ukrainu pāris reizes palīdzēja.

martinslusis 12.12.2013 15:31

Par TomTom ir tā, ka man personīgi vizuāli labāk patīk TomTom, tomēr Navigonam, piemēram, Baltijā ir krietni detalizētākas kartes.

martinslusis 20.01.2014 16:52

smaidiigais rakstīja: manas domas - visiem 6 gadīgiem auto un vecākiem mūsdienās tas ir laiks, kad sākas problēmas, sīkākas vai lielākas, tas ir cits jautājums. Tā ka - lai ko Tu nopirktu šādā vecuma grupā, esi gatavs uz neplānotiem remontiem un remontiņiem. No sīkumiem kā logu pacēlāja slēdzis līdz - nu jā...

Par auto.

labākais price/performance būtu tā kā F Fokus, un, ja vēl patīk tā pasportiski braukt, tad ar to varēs.

Liekas, ka praktiskākais būtu Octavia, no Tevis minētajiem.

Man gan nepatīk neviens no tiem. Es ņemtu francūzi - dēļ mīkstākas piekares. Varbūt pat Dacia.

Pirmkārt, paldies visiem par jau izteiktajiem ieteikumiem! Otrkārt, kā īsti ir francūžiem ar kvalitāti? Vienkārši par tiem arī ir dzirdētas visādas lietas, bet man pašam reāla viedokļa par viņiem nav, jo saskarsmes ar franču auto nav bijušas gandrīz nemaz. Par mīkstāku piekari biju dzirdējis, jā. Skatījos arī, ka pāris Renault Clio bija par sakarīgu cenu, vienīgi tie laikam ir pārāk mazi.

martinslusis 22.01.2014 23:28

Paldies visiem par ieteikumiem! Arī diskusija par apdrošināšanu ir interesanta, jo tāpat būtu vēlāk meklējis, kur īsti apdrošināties, ņemot vērā, ka man ar to nav bijusi saskarsme.

Ceru, ka kaut kad nākotnē man būs iespēja iegādāties arī jaunu auto ar garantiju. Ja tā būs, tad noteikti tā darīšu, jo aiztaupa stresu un lieku čakaru. Priekš pirmās mašīnas gan tas laikam būtu par šerpu. Turklāt domāju auto ņemt līzingā, jo pirms tam nebiju tam baigi krājis naudu, lai gan ticu, ka varu atļauties.

Kā ir cīnīties ar rūsu (ja gadījumā izvēlos Mazdu vai Focusu)? Cik reāli ir kaut ko darīt lietas labā? Un cik tas izmaksā?

martinslusis 23.01.2014 0:38

Par Mazdām ir tā, ka skatos gan uz 3. gan 6. Mazdu, jo cenas un komplektācija ir pievilcīgas. Par rūsu lasīju, ka ir svarīgi ziemā, kad uzsnieg, regulāri mazgāt auto (1-2x mēnesī), lai sāls nebojātu virsbūvi.

Vienīgi, ka gandrīz visām mazdām CSDD tehniskās apskates protokolā ir ieraksts "Nesošās konstrukcijas stiprību neietekmējoši korozijas bojājumi." Pieļauju, ka tas ir par rūsu riteņu arkās, visticamāk? Ja tā, tad cik bīstama tāda rūsa ir? Pieņemot, ka es veiktu apstrādi ar kolumba norādītajā servisā (ar Krown pretkorozijas līdzekli)? Vai no tā ir ļoti jābaidās vai tomēr var to pasākumu ierobežot, pievēršot tam pietiekamu uzmanību?

Vēlreiz paldies visiem, kuri palīdz ar padomu! Kad būšu pusgadu pats ķimerējies ar savu auto, tad jau tā lieta kļūs daudz skaidrāka, bet šobrīd man tajā visā pieredze ir minimāla.

martinslusis 23.01.2014 0:40

Ak, jā! Vēl gribēju jautāt jūsu domas par autogāzi. Nopietni apsveru iespēju ierīkot autogāzi, lai nebūtu tik ļoti jālauza galva par degvielas izmaksām. Man vairākiem darba kolēģiem ir gāzes iekārtas mašīnās un viņi it kā ir ļoti apmierināti, tomēr ir pietiekami bieži dzirdēts, ka motoram tomēr gāze par labu nenākot, jo virzuļi ātrāk nolietojoties.

Ja es, piemēram, Mazdai, Škodai vai Toyotai uzstādītu autogāzi ar papildus eļļošanu vai tiešām motors ātrāk nolietotos?

martinslusis 22.04.2014 23:57

M77 rakstīja:

smaidiigais rakstīja: 369 km sodien, neviena policista.

Arī vakar >400km un neviena.

Man svētku dienās vairākas reizes sanāca braukt maršrutā Jaunciems->Centrs->Jaunciems un šķiet, ka katru reizi bija vismaz pāris ekipāžas pa ceļam. Apstādināt gan neapstādināja, bet sestdien redzēju pat 6-7 ekipāžas.

martinslusis 04.02.2015 17:01

Ja ir interese, varu tīri no tehniskā viedokļa ar video palīdzēt. Jo pats jau piekto gadu strādāju MTG un esmu iepriekš viskaut ko filmējis un montējis.

martinslusis 06.02.2015 11:44

Es šonedēļ biju uz DBS ziemas braukšanas kursu, jo Ziemassvētkos man bija māsa uzdāvīnājusi.

Man gan bija arī ar teoriju (CSDD bezmaksas apmācībā, cik saprotu, ir tikai praktiskā daļa), bet kopumā bija noderīgi. Tur gan tieši praktiskā daļa bija noderīga, teorija bija tāda virspusēja.

Noderīgi, lai vajadzības gadījumā būtu jau pareizi refleksi iestrādājušies, kad nevari paspēt nobremzēt un ir jāapdzen priekšā stāvoša mašīna vai kāds cits šķērslis un jāatgriežas atpakaļ savā joslā.

Bija vērtīgi arī tādā ziņā, lai saprastu, ka ziemā ir svarīgi pagaidīt līdz stūre nostrādās, nevis priekšlaicīgi pagriezt to vairāk nekā vajag un pazaudēt saķeri vispār.

Tādā ziņā, ka uz ledus paiet daudz ilgāks laiks līdz mašīna sāk mainīt virzienu pēc stūres pagriešanas, līdz ar to ir jau jāsāk laicīgāk griezt stūri un arī atgriezties savā joslā ir jāsāk jau pirms tu vēl īsti līdz galam esi apbraucis šķērsli. Principā, ja vienmēr ir jādomā vienu soli uz priekšu, tad ziemā tas ir vēl svarīgāk.

martinslusis 06.02.2015 11:45

P.S. Man bija cits instruktors, uzvārdu gan tagad neatceros.

martinslusis 11.02.2015 9:41

Patiesībā ir nedaudz citādāk. Tagad kā reiz vairāk iemāca braukt.

Piemēram, kaut vai tie paši apļi un citas sarežģītas situācijas tagad ir obligāti, turklāt aplī ir jāpārkārtojas 2. joslā, ja nebrauks ārā nākamajā izejā.

Arī ātrums tagad eksāmenā ir jāuzņem ātrā tempā. Ja tur lēnā garā ieskriesies līdz atļautajiem 50 km/h, tad tas jau ir mīnuss eksāmenā.

Ir vairākas labas lietas ieviestas un izskatās, ka būs vēl vairāki citi uzlabojumi (ilgāks eksāmens utt.).

Protams, nevar noliegt arī apgalvojumu, ka instruktoram ir svarīgi pēc iespējas vairāk nopelnīt.

martinslusis 19.02.2015 16:14

Iesaku nākamreiz nostāties tā, lai logi būtu kamerai aiz muguras.

Šī ir klasiska un rupja kļūda, ko operatori pieļauj, jo, pirmkārt, fons nav tik interesants un, otrkārt, fons ir daudz gaišāks par cilvēku, līdz ar to vai nu cilvēks ir nepietiekami izgaismots vai arī fons ir pārgaismots.

Turklāt, ja nostājas tā, lai logi ir kamerai aiz muguras, tad tie tieši otrādi palīdz vienmērīgāk izgaismot interevējamo.

Tas tāds padoms par brīvu

martinslusis 22.02.2015 12:41

Es kā reiz pirms pāris mēnešiem aizdomājos - cik tālu ir jāpaspēj iebraukt pie dzeltenā krustojumā, lai nebūtu pārkāpums?

Vai ir ar mašīnas priekšu jāiebrauc krustojumā? Vai varbūt visai mašīnai ir jābūt krustojumā jau?

Vienkārši, cik ir ievērots, dzeltenās gaismas ilgums dažādos luksaforos ir atšķirīgs. Šitā esmu gandrīz iekritis pāris reižu.

martinslusis 23.02.2015 18:25

Jap, tā arī domāju un tas arī bija tas, ko gribēju jautāt. Tas, ka, ja var nobremzēt, tad jābremzē jau ir skaidrs. Bet domāju, ka, ja gadījumā ir stridīga situācija kādreiz, tad lai nezināšanas pēc nepaņem priekšā, lai gan vainīgs neesmu.

Pa sarkanajiem, protams, nebraucu, bet reizēm ir tā, ka liekas, ka vēl mierīgi paspēs un tad pēkšņi izrādās, ka tajā krustojumā dzeltenais ir īsu brīdi.

Pārsvarā apzinīgi apstājos, bet ir situācijas, kad liekas, ka bremzēt ir absurdi, īpaši, ja pēc tam nākas vēl vairākus sarkanos gaidīt nākamajos krustojumos dēļ tā. Benzīns lieki nokurinās un laiks arī lieki iztērēts.

martinslusis 12.03.2015 17:41

Nu ar velobraucējiem ir tā, ka tā, protams, tā lieta ir jāattīsta un tā, bet pašiem velobraucējiem ir jāsāk vairāk ievērot noteikumus un sekot līdzi savai drošībai. Jo regulāri gan pāri sarkanajam mauc, gan neskatoties pāri ceļam dur vai pats labākais – brauc pa ceļu, lai gan tieši blakus atrodas velojosla (šitā vienreiz Viestura prospektā redzēju tēvu ar sīko braucam pa ceļu blakus velojoslai, uznāca kārtīgas dusmas, jo tur atļautais ātrums vēl bija 70 km/h).

Un par velojoslām runājot - to lietu vajag attīstīt, bet tad ir jāizvēlas atbilstošas vietas (nevis Lāčplēša ielu) un velojoslas ir jāsavieno. Piemēram, ir foršs veloceliņš no centra uz Vecāķiem, bet vienā posmā veloceļš pazūd un ir jābrauc pa šauru brauktuvi, kur tas ir visai bīstami. Tā kā ir rūpīgāk jāplāno velojoslas.

martinslusis 13.03.2015 18:06

Vēl ir jautājums par to, ko būtu jāmaina, lai situācija uzlabotos... Jo es arī pats, kad pirms pāris gadiem braukāju ik pa laikam uz darbu ar velo, arī diezgan regulāri pāri sarkanajam braucu (tiesa gan nočekoju, ka tiešām tuvumā nevienas mašīnas nav), īpaši vietās, kur ir pauze starp viena virziena sarkano signālu un otra virziena zaļo signālu.

Vai palīdzētu lielāki sodi riteņbraucējiem? Mācību stundas skolās?

martinslusis 24.03.2015 12:44

Ehh, rītvakar jau citi plāni ir. Palaidu garām, ka tas jau tik drīz notiek...

martinslusis 24.03.2015 22:29

Ok, domāju, ka 2. aprīlī tikšu.

martinslusis 03.04.2015 14:17

Vakardienas kopbildes un uzvarētāji:

failiem.lv/u/fnjdozb

Bet nu es vakar filmēju, nevis fočēju un līdz ar to bildes ir kā ir – brīdinu uzreiz. Video gan būs daudz labāks un to es domāju līdz nākamās nedēļas sākumam uztaisīt.

martinslusis 04.04.2015 22:32

Lūk, arī video no pasākuma

martinslusis 04.04.2015 22:33

P.S. Sorry, vietām nedaudz trīc kadrs, jo jaunajai kamerai adapteris brāķēts un nedarbojas objektīvam stabilizācija. To gan jau nākamnedēļ novērsīšu

martinslusis 13.04.2015 13:40

Bija arī Passat? Palaidu garām

martinslusis 21.10.2016 19:58

Nu kā to ņem. Piekrītu, ka jāmācās pa ielām, jo citādi neiemācīsies reālā satiksmē braukt, vismaz ne pa Rīgu. Bet par nesagatavotiem vadītājiem - nav tik traki.

Protams, vajag pieredzi jebkuram, lai labi brauktu, bet pa apli, piemēram, jaunie vadītāji brauc labāk nekā daudzi pieredzējušie, kuri bieži nejēdz pa apli pareizi braukt. Jau kādu laiku eksāmenā ir aizrādījums, ja brauc pa ārējo joslu, zinot, ka nebrauks ārā pirmajā izejā.

Tāpat arī korķos korektāk brauc - paskatās vai nenosprostos satiksmi, ja iebrauks krustojumā, jo tieši tā veidojas korķi, kad spiežas krustojumā iekšā, kad jau sen ir skaidrs, ka tāpat zaļās gaismas laikā netiks pāri un tad arī perpendikulāri braucošajiem bremzē satiksmi.

Vēl, protams, arī gājēju un riteņbraucēju ceļu šķērsošana, gājēju palaišana, veicot pagriezienu utt. Zinu cilvēkus, kas jau ļoti ilgi brauc ar auto un viņi nesaprot, ka ir jāskatās labajā spogulī, kad šķērso riteņbraucēju ceļu un jādod viņiem ceļu.

Tas tā nedaudz cits viedoklis par šo tēmu. Vai jaunie vadītāji vāra arī sūdus? Bet protams! Taču jebkurā lietā prakse ir vajadzīga un reizēm pa īstam mācību gūst tikai tad, kad nelielus sūdus jau pats sākot braukt ievāra.

Bet kopumā vismaz daļa instruktoru šobrīdz diezgan labi sagatavo satiksmei. Un prasības eksāmenos ir augušas.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti