Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2
Okys 17.09.2022 12:32

650, izskatās, ka mēs runājam par vienu un to pašu, tikai dažādos veidos.

To, ka pie spidometra rādījuma 100kmh, reālais ātrums ir mazāks, es zinu. Bet tāpat es zinu arī, ka iekļaujot šajā "ķēdē" mazāka diametra riteņus, tas reālais ātrums pie spidometra rādījuma 100kmh, būs vēl mazāks.

Zinu arī to, ka motora rpm un rādījums spidometrā būs tas pats, lai vai kāda diametra riteņus uzliktu, bet reālais (faktiskais) kustības ātrums no tā mainīsies. Ja mazāks riteņu diametrs, tad uz leju, bet ja lielāks, tad uz augšu. Un domāju, ka vairāk šeit nav ko risināt un diskutēt, jo tā ir taisnība

Okys 17.09.2022 10:52

spainis, nu jā, es par to pašu. Es šim visam, laikam kārtīgi neizlasīju sākumu un neiebraucu, kāpēc mēs par šo vispār diskutējam. Zemāk jau uzrakstīju, kas un kāpēc, lai arī citi saprot.

Okys 17.09.2022 10:41

650 rakstīja: Nene,riepas izmēram (diametram un/vai apkakārtmēram) nava ne mazākā sakara/ar.Nee.Jo Lohi šodiem (mums) ir gandrīz visos posteņos.Pat tā saucamo "riepu lohkalkulātōru" ir izgudojuši Viņi (lohi).Jā. www.laneks.lv/en/tyre-calculator/

Dimensions Tyre diameter, mm Speed, km/h

current 225 55 R17 679 100

new 325 25 R20 671 98.82

difference -8 -1.18

new 335 25 R22 726 106.92

difference +47 6.92

650, nezinu vai tu troļļo vai kā, bet nu es paguglēju, sakarā ar šo un, izrādās, man tomēr ir taisnība

Pieņemsim, motora apgriezieni ir 2000 RPM, riteņu un motora apgriezienu attiecība 1 pret 5, kas būtu 400 RPM riteņiem. Riteņa diametrs, piemēram, 670mm un ja pieņem, ka tas ir rūpnīcas izmērs, tad ātrums pie šādiem parametriem ir 50,5 kmh, gan reālais, gan tas, ko redzam spidometrā, jo spidometrs tā ir nokalibrēts.

Kāpēc? Tāpēc, ka to aprēķina pēc formulas:

Reālais ātrums = Riteņa apgriezieni x Riteņa diametrs x PI x minūtes stundā : milimetri kilometrā

Šajā gadījumā: 400 x 670 x 3,1416 x 60 : 1000000 = 50,5kmh

Pamainot riteņa diametru:

400 x 650 x 3,1416 x 60 : 1000000 = 49kmh

Kas nozīmē to, ka apgriezieni motoram tie paši, ātrumu spidometrā redzam to pašu (50,5kmh), bet reāli, ripojam uz priekšu par 1.5km stundā lēnāk. Un lai ar mazāka diametra ripuļiem sasniegtu to pašu reālo ātrumu, motora apgriezieni būs augstāki.

Pa manam, viss te ir diezgan skaidrs un tieši tā, kā iepriekš rakstīju

Okys 17.09.2022 10:02

feciic rakstīja: Kā reiz vakarā mājās braucot patirināju visādi-pašai kārbai aiztures nav, aizturi veido apgriezienu pacelšana, robeža atkarīga no gāzes pedāļa spiešanas-vienkārši atlaižot bremzi sāk tukšgaitā, ja no vietas min tad starts notiek ar ap 2k rpm, ok man benzīns bet stāsts diezvai baigi mainās dīzelim.

Šurpu turpu slēgāšanās neesmu novērojis nevienam lietotajam DSG, ņemot vērā ka kārba cieši sadarbojas ar motoru tad šī noteikti ir lieta kas jāpārbauda. Kautvai pieķīlējoš egr var šādu brīnumu darīt. Noskrējiens nenozīmē neko.

feciic, tā šurpu turpu slēgāšana jau notiek tāpēc, ka, mašīnasprāt, nepietiek vairs jaudas, lai vilktu ar augstāku pārnesumu vai arī kāja bijusi nedaudz par smagu, centienos noturēt ātrumu uz 50kmh, nevis 49kmh. Esmu pamēģinājis, ka kruīzs tādā ziņā ir "profesionālāks" par mani un labāk māk to ātrumu noturēt, bet ejot nedaudz kalnā, arī tas vienā brīdī saprot, ka jāmet atpakaļ uz zemāku robu. Konkrēti manam pasātam, ir sajūta, ka 50kmh ir pats minimums, lai vispār kustētos ar 5 robu, ja brauc pa taisnu ceļu, bez baigās slodzes. 55kmh, jau ir normāli.

Okys 17.09.2022 9:51

msh, nu tam, ka tie būs vienā vērtībā, negribas ticēt. Dzīvē, apkārt, visi, kas pārsēdušies uz automātiem (stipri lietotiem, protams), tos slavē. Un vecumi tur visdažādākie. Brīžam liekas, ka no mēness esmu tāpēc, ka man pēc mēneša lietošanas, tas automāts vienalga nepatīk, ko es jau zināju pērkot. Tam, ka bendzīnmotori būs dārgāki, par dīzeļiem, ko var jau redzēt tagad, tāpēc, ka uz 100 dīzeļiem ir pāris bendzīnnieki, tam gan es piekristu, un pa lielam, dīzeli izvēlējos tāpēc, ka šim konkrētajam, bija ziemas paka ar slapjo autonomku.

Par to, cik ilgi plānoju lietot šo auto.. agri vai vēlu, visiem mums nāksies pārsēsties uz stulbajiem elektromopēdiem. Nāks tuvāk tā X stunda un sacels mums degvielai akcīzes, visādi citādi nospiedīs ar nodokļiem un padarīs iekšdedzes dzinēju lietošanu par turīgu kolekcionāru izpriecu. Tāpēc, visdrīzāk, negaidot to stundu, bet sekojot līdzi situācijai, mēģināšu pēc līzinga beigām, tikt no autiņa vaļā. Ņemot vērā iepriekšējos braukšanas paradumus, nobraukums uz to laiku, plānojas uz 220k.

Ko darīt pēc tam, nezinu... cerība uz to, ka elektromobīļi būs vai nu attīstījušies tik tālu, ka ar tiem varēs nobraukt jēdzīgu attālumu un visur būs infrastruktūra, lai tos ātri uzlādētu... vai arī otra cerība uz to, ka tie būs saradušies tik daudz, ka pasaule sāks saprast, cik daudz atkritumu to baterijas ražos, cik daudz vērtīgu resursu patērēs, lai tās saražotu un ka varbūt jādomā vēl kāda alternatīva tam.

Okys 16.09.2022 22:20

650 rakstīja: Lai ar automātu pastāvīgi/ikdienā tā korekti brauktu rokas režīmā, būtu vajadzīga par kārtu augstāka kustību koordinācija.Skaties, kāds vel pamanīsies asākā situācijā pa paradumam arī "sajūgu" nospiest.Kombinēt būtu pašsaprotami un ok, bet ja jāt visu laiku manuālajā, priekš kam tad vispār tas automāts.Ja nu vienīgi kāds galīgi netīkams auto ir iekritis lietošanai un nākas ar to sadzīvot.

Bremzēt ar kārbu- nu labi,ar atlaistu gāzi ripojot tas uz augšu slēgsies tā nesteidzīgi slinki, bet kāda te problēma, ja ir taustiņi.

Atbilde uz jautājumu - "priekš kam, tad vispār tas automāts?" Tāpēc, ka jēdzīgas jaudas relatīvi jaunu mašīnu ar manuālo kārbu, normālu ietilpību un universāli, vispār nevar nopirkt, kā arī pasaule iet uz turieni, uz kurieni tā iet, un tad, kad izlemšu Pasātu kādreiz pārdot, tad nākošais potenciālais pircējs paprasīs, kas tie tādi par cipariem uz kloķa un kur ir P, D un R... bēdīgi, bet tā tas ir..

Okys 16.09.2022 22:15

Riepu izmērs Alltrackam (manam) ir 225/55/R17 un disks 8J ET41. Itkā, no rūpnīcas.

Un pēc manas saprašanas, riteņa (disks ar riepu) diametram vajadzētu gan ietekmēt ātruma rādījumu spidometrā. Ja pieņem, ka mans izmērs ir OEM, tad, piemēram, mazāka diametra riteņiem, pie spidometra rādījuma 90kmh, reālais ātrums būtu par pāris km zemāks. Tas pats ar motora apgriezieniem. Mazāka diametra ripuļi = vairāk apgriezienu motoram, pie tāda paša reālā ātruma, kā ar lielākiem ripuļiem. Vai tad nē?

Okys 14.09.2022 18:06

Tieši tā, kā feciic raksta - startēt ar cirtienu. Kad tas bija nepieciešams, ar manuāli to varēja, piemēram, lecot ārā krustojumā, lai tam, kurš tūlīt brauks aiz manis, nebūtu jābremzē. Ar DSG, mašīnai, kura man tuvojas, jābūt nedaudz tālāk, nekā biju pieradis... Pieļauju, ka daudzi cilvēki vispār tam nepievērš uzmanību..

Ar kārbu nevajadzētu būt problēmām, autiņš ņemts Moller auto, ar 122k pārbaudītu nobraukumu un atvests no Zviedrijas. Cik pirms tam painteresējos, problēmām ar "zaļajām tehnoloģijām" līdz 200k nevajadzētu parādīties..

Okys 14.09.2022 0:02

Nortel, tas arī ir tas, kas traucē. Un brīžam liekas, ka ne 0.2 sekundes, bet vismaz sekunde.. ir jau arī Alltrackam tas launch control, ja ieslēdz ESP vai ESC Sport un turot nospiestu bremzi un reizē gāzi grīdā, kur apgriezieni stāv uz 2500 rpm, tad gan Pasāts no vietas aizlido, bet neliekas īsti veselīgi ar tādu sviestu nodarboties visu laiku. Pietiktu kkāds vidusceļš starp to un normālo uzsākšanu, bet tādu opciju nav.

Ja par to 4 un 5 roba slēgāšanos ap 50kmh, tad glābj te kloķis "S" jeb Sporta režīmā. Nezinu tikai, cik ļoti tas patēriņu ietekmē, bet ap 50, tad turas normāli 4 robā.

Okys 13.09.2022 13:22

Msh, par to biju domājis, bet man īsti negribas kaut kam, kaut kur uztaisīt stipri mazāku resursu, nekā to paredzējis ražotājs. Nav man īsti informācijas un saprašanas, kā likt tam DSG automātam no vietas iekustēties ātrāk, jo tik, cik man par to ir saprašana, tas nebūtu veselīgi sajūgam. Ne jau katru reizi uzsākot tas rāviens ir vajadzīgs un iltermiņā, droši vien, vienkārši nāksies sadzīvot, bet tā sajūta ir "bēdīga", ka 85kw manuālais Passāts tevi iekustina ātrāk, par 140kw automātu. Un tas tā tiešām ir.. uzrāviens, kas seko jau tūlīt pēc iekustēšanās, protams, nav salīdzināms ar veco pasātu.

Okys 12.09.2022 19:17

Mazs update, sakarā ar šo visu.. Passat Altrack jau kādu laiku ir iegādāts. Mēnesi esmu nobraukājis.. automātisko kārbu ciest nevaru un arī visdrīzāk, nekad nevarēšu. Protams, tā nav salīdzināma ar sievas 2006. gada Golf Plus automātu, jo ir daudz ātrāka un liekas arī nedaudz "gudrāka", bet sajūta vienalga ir tāda, ka esmu pagājis soli atpakaļ un manas braukšanas prasmes ir pasliktinājušās, jo gluži vienkārši, tā kārba ir lēnāka un dumāka par mani... Tagad, pirms lēkt krustojumā, domāju divreiz, jo konkrēti 140kw 2019.g Pasātā esošā DQ381 7-pakāpju kārba nevar mani no vietas iekustināt tik ātri, cik es to varēju ar manuāli...

Pie tā, ka šī kārba īsti nav piemērota Latvijas ātruma limitiem, arī jau sāku pierast, jo, piemēram, braucot precīzi ar ātrumu 50km/h, kārba ļoti, ļoti gribētu mesties jau 5 robā un kaut kur pie 51,52 km/h, to arī dara, bet pietiek vējam uzpūst uz gāzes pedāļa un tā metas atpakaļ uz ceturto robu. 55+ km/h jau var pabraukt puslīdz normāli. Līdzīga cīņa, bet ne tik izteikta, notiek ap 90-95kmh, starp sesto un septīto robu.

Tā kā, piekrītu izteicieniem, ka nevis automāts tev pielāgojas, bet tu tam pamazām pielāgojies..

Un jā, sakarā ar manu sākotnēji uzdoto jautājumu, kuru daudzi nesaprata, atbilde ir - Jā, to mierīgi var izdarīt un nekas slikts nenotiek. Nav pilnīgi nekādu rāvienu vai kādas sajūtas, ka tas vispār kaut kam kaitētu, bet nu tas ir tikai mans viedoklis.

Okys 04.08.2022 20:23

650, es nerunāju par uzsākšanu slīpumā vai ripošanu atpakaļ. Runāju par vienkāršu apgriešanos, lai sāktu braukt pretējā virzienā. Ar manuāli tas ir atstrādāts tik gludi, ka kamēr mašīna praktiski apstājas (necērtot pa bremzēm līdz pilnīgai "miera stājai", jau ir ielikts pirmajā robā un laideni tiek sākts braukt. Un tas notiek vienkārši pats no sevis, nevis speciāli pie tā piedomājot. Nevienu manuāli tā neesmu nokāvis. Saprotu, ka izklausos pēc idiota, kurš nekad nav braucis ar automātu ilgstoši, bet lai nu kā, darbības ar to man liekas lēnākas un neveiklākas, nekā to izdaru ar manuāli..

Okys 04.08.2022 18:43

Nortel, es arī labprāt izvēlētos manuāli, bet par tādu naudu, gribas to aparātu kaut kad varēt arī pārdot. Un arī uz manuāli un kaut cik jēdzīgu jaudu, opciju vispār nav.

Bet mans jautājums vienalga aktuāls... cik ļoti šīm kārbām un sajūgiem slikti būs vēl ripojot lēnām atpakaļ, jau iemest "Draivā", lai sāktu kustību uz priekšu?

Okys 04.06.2014 10:29

sarashkins PALDIES!

Beidzot, vairāk nav jautājumu. Šim linkam nebiju uzdūries.

Tur viss ir paskaidrots, ideāli.

Vēlreiz paldies.

Okys 04.06.2014 9:34

raimondsm, paldies, bet pilnīgi neko nesapratu. To, kas ir pluss, mīnuss un masa saprotu tāpat, bet pārējais, ko uzrakstīji, nezinu, kā tas atbild uz manu jautājumu.

Okys 04.06.2014 8:51

Crankshaft paldies, bet man pilnīgi nekas netapa skaidrāks. Par to balti zilo vadu pasāta štekerī, arī biju sapratis tieši tāpat, ka priekš antenas, kura lien ārā.

Bet tajā pašā laikā, 90% aptaujāto, apmeklēto, izmēklēto avotu apgalvo, ka manā pasātā ir pastiprinātājs antenai.

Ja būtu pilnīgi skaidrs tas, ka uz balti zilo vadu (pasāta štekerī) es to antenu neiedarbināšu, tad atkrīt variants tur pievienot 12 voltus.

Paliek tikai 2 varianti - nopirkt augstāk minēto pričendāli un pievienot 12 voltus tur vai nedarīt neko un atstāt, kā ir.

Ja nu TOMĒR pērku to pričendāli, vai es no tā kautko iegūšu? Vai to vajag? Ir skaidrs, ka OEM maģis baro antenu caur pašu antenas ligzdu. Vai man to vajadzētu darīt manā variantā ar Pioneer maģi? Es, protams, varētu nopirkt to pričendāli, bet negribu ieguldīt naudu, ja tas man neko nedos.

Okys 28.03.2014 16:15

ak, nu līdz trešdienai to nevarēšu izdarīt.

Sakarā ar turbīnu un tai piederošo pārējo loriņu padarīšanu, man saprašana ir maza, tāpēc pašlaik vienīgaie jautājumi, kas neliek mieru ir sekojoši.

Turbīnu man sataisīs, atvedīs uz servisu, ieliks autiņā. Kas notiek tālāk? Ir vajadzīga vēl kāda regulācija pēctam? Man autiņš vilks tikpat labi, kā bija, pirms turbīna nobeidzās? Ja gadījumā nevilks un man nepatiks, ko ir iespējams darīt lietas labā?

Okys 28.03.2014 15:20

Par to ģeometriju neko nesapratu. Ko tad var pārbaudīt, ja nav pieslēgts kompis un nekas nav izārdīts?

Okys 28.03.2014 15:16

To pārspiedienu trešajā robā dabūt bija 50 uz 50, jo mēs tieši tā arī testējām. Var gadīties līdz 4500 aizspiest un nebūs. Ceturtajā un augstāk jau varēja, ja vilka uz lielajiem apgriezieniem. Bet nu ceturtajā uz tādiem apgriezieniem arī ātrums jau ir diezgan liels.

Okys 28.03.2014 13:09

Nu jau nolemts, ka atjaunošu esošo turbīnu, bet pie autiņa tikšu tikai trešdien

Tad arī skatīšos, kas un kā. Pats atjaunot nevedu, izmantoju servisa starpniecību.

msh, ar to pārspiedienu bija tā. Nelepojos ar savām izdarībām, bet, piemēram, 6 robā, ieminot pedāli grīdā un nelaižot vaļā, līdz 195-200 kmh var ieskrieties, kas ir jau pāri 3500 apgriezieniem. Pietiek pedāli nedaudz atlaist un atkal nospiest, tā viss, ieslēdzas "limp mode" un autiņš vairs nevelk. Šajā brīdī arī parādās kļūda par pārspiedienu. Piemēram, 4 robs, ja līdz tiem 3500 un vairāk (kā kuru reizi), arī neatlaižot pedāli ieslēdzas limp mode un uzreiz arī kļūda. Noslāpē, pielaiž, viss atkal strādā. Nekādās gonkās nebraukāju un pa šoseju vairāk kā 100/110 nekad nebraucu, tāpēc 3500+ apgriezieni man praktiski nekad nav nepieciešami, ja nu vienīgi 1,2 robs, bet tur limp mode nekad nelaidās. Biju pie Saldus rajonā (kur pats dzīvoju) izslavēta dīzelista, tas man 15 minūtes skaidroja, kas, kur, kā, bet lai ar tādu cilvēku runātu, domāju arī pašam nepieciešamas zināšanas. Praktiski neko no stāstītā nesapratu, tik vien to, ka, ka uz mazajiem apgriezieniem velk labāk, nekā vajadzētu un to kautkur, kautkā, kautko darot, ir iespējams regulēt.

Okys 28.03.2014 11:10

Es +/- rēķinu vēl apmēram 40,50 tūkstoši nobraukt... Tad jau sanāk, ka laimes spēle. ak, un ar aukstu motoru jau nemaz nevar tā uzreiz mīt grīdā...

Eļļu man arī pēdējā laikā spēcīgi ēda, arī, protams, degvielas patēriņš lielāks bez turbīnas mocot, līdz kamēr sasniedz vajadzīgo ātrumu.

Ok, redzēs, pagaidām vedīšu, lai atjauno. Ja kas būs vēl garantijas laikā, tad skatīsies, ja vēlāk, tad meklēs lietotu.

Vienīgi par to pārspiedienu... Manam pasātam turbīna kautkā arī regulējas? Vai var pieļaut variantu, ka Pasāts ir čipots un to darījis iepriekšējais īpašnieks? Es, protams, toreiz nodiagnosticējot šo kļūdu, painteresējos, kas un kāpēc, bet konkrētu atbildi neviens nevarēja sniegt. Fakts ir tāds, ka autiņš vilka labāk, nekā tādam pasātam būtu jāvelk.

Okys 27.03.2014 14:38

P.P.S. Arī nekādas čipošanas un milzu turbīnas man neinteresē, vienkārši gribu, lai autiņš iet tā, kā gāja visu laiku. Man ar to pietika.

Okys 27.03.2014 14:37

P.S. Pašlaik nav runas tik daudz par naudu. Vairāk interesē kvalitāte, skatoties uz šiem diviem variantiem. Jaunu turbīnu pirkt pilnīgi izslēgts, tur cena ir nesamērīgi augsta attiecībā pret mašīnas vērtību.

Okys 27.03.2014 14:34

Īstenībā, par čipošanu un turbīnas atbilstību manam Pasātam arī neesmu pārliecināts, to noārdītu vēl pagaidām neesmu redzējis.

Ir tā, ka jau no nopirkšanas, autiņš velk diezgan ņipri. Cilvēki, kas izbraukuši, saka, ka pirmais rāviens ir krietni lielāks, nekā tādiem Pasātiem būtu jābūt. Pats nekad, neko neesmu čipojis un tādā sakarā interesējies.

Vienīgā problēma, kas bija jau no sākta gala, kas diagnosticējas kā kļūda, ir turbīnas pārspiediens, īpaši 4,5,6 robā, pārsniedzot 3500 apgriezienus. Tā kā vajadzības man tik tālu vilkt praktiski nekad nav, jo visam pietiek līdz +/- 3000 apgriezieniem, tad nepievērsu tam nekādu uzmanību. Izpaudās tas tā, ka pārsniedzot to robežu, motors aiziet (angliski) limp mode režīmā, kad praktiski pazūd jauda. Noslāpē, pielaiž, iet atkal. Bet ne par to stāsts. Pēdējos mēnešos, turbīna pamazām beidzās nost. Sākumā, pa brīdim bija jauda, pa brīdim nebija, vēlāk ap 2000 rmp un uz augšu, sāku dzirdēt, ka turbīna kauc un spēks arī tikai uz tiem apgriezieniem parādās. Tad jau sāka knapi iet arī no vietas uzsākot, kamēr netiek līdz tiem apgriezieniem. Pašās beigās jau palika problemātiski apdzīt. Uz 90 braucot, jāmet 4 robā, lai puslīdz droši un laicīgi aizietu garām. Tad nu arī sāku interesēties. Aizbraucu, servisā sākām pētīt, saštukojām, ka ar tādu turbīnu braukt vairs nevar, jo risks, ka motors aizies raznosā.

msh, vienalga īsti nesaprotu, ko darīt. Meklēt lietotu vai uzticēt servisam, lai ved uz Rīgu restaurēt? To jādabū gatavu iespējami ātri, autiņš nepieciešams ikdienā, arī darbam.

Okys 25.01.2014 13:03

Kā izrādās, Fiesta nederēs, jo ja ņem to, tad jau paveras iespējas arī citiem autiņiem. Cik atradu, svars par pārdesmit kilogramiem Fiestai pārsniedz 1500, so, būs lielais nodoklis, ko sākumā nezināju. Arī Citroen nederēs, ne C4, ne C3, tiem visiem svars pāri 1500kg. Visas corsas arī neder, lielie motori iet pāri svaram... paliek Peugeot 206.. Vēl kādas idejas? Protams, ja neieciklējas uz 1500kg, tad sieva grib Renault Megane, vizuāli tas autiņš viņai sen jau patīk, bet nu tur cits svars uzreiz, taču cena būtu pieņemama.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti