Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2
Abavnieks 27.12.2017 10:54

Foršais, tu sāc man patikt! Var jau būt, ka es nekā nejēdzu no auto, jo diemžēl tikai beidzamos 25 gadus esmu nostrādājis dažādu Eiropas, Amerikas, Japānas un Korejas autoražotāju tirdzniecības firmās Latvijā. "Mūžu dzīvo, mūžu mācies" diemžēl nav noticis, un tādēļ nepiekrītu Tavai provinciālajai pieejai!

Pareizi arī tas, ka es neesmu izbaudījis uz savas ādas, kā pieslēdzas slaucamais aparāts manam naudas tesmenim kad iebraucu servisā. Tādēļ ka servisā iebraucu apmēram 2x gadā tikai lai veiktu tehniskās apkopes, varbūt nomainīt riepas un ja tiešām nepieciešams, tad garantijas ietvaros pa velti kaut ko nomainīt.

Bet es zinu, kas ir "slaucamais aparāts", jo esmu no tiem, kas viņu pieliek tiem, kas savas nolietotās mašīnas, kuras vislabakais būtu pārdot, vēl mēģina dabūt pie dzīvības! Un to es daru 12h stundas dienā un 6 dienas nedēļā! Un jāstrādā ir tik daudz, jo "slaucamais aparāts" Latvijā ienes apmēram 3x mazāk kā vidēji Eiropā, Tātad man nav iespēju pēc slinki nostrādātām 8h doties mājās un sākt remontēt savu auto. Bet es tomēr strādāju 2x vairāk kā vidējais latvietis un nopelnu arī 2x vairāk, tādēļ varu atļauties braukt ar jaunu auto tikai tā garantijas periodā un netērēt naudu tā remontam!

Tādēļ arī iesaku citiem sākt domāt un rēķināt pasaules līmenī, nevis kā bijušās PSRS nomalē!

Un tas ir lieliski, ka kādam patīk remontēt un restaurēt vecus auto! Tā ir laba nodarbe kā hobijs brīvajā laikā, kas var ietaupīt naudu, ja negribas neko citu peļņu nesošu darīt! Un tas ir labs bizness, kad remontē svešam par naudu!

Abavnieks 26.12.2017 22:30

Nē, Tu kļūdies! Resursam ir jābūt saprātīgam un sakarīgam ar izmantotā materiāla īpašībām! Priekškam milzīgs resurss un tā nodrošināšanai lietots super materiāls par bezjēdzīgu cenu? Autiņam pēc 10 gadiem izskats ir kā vecmammai vai vectēvam! Nu ja tas ir Tavs sapnis, tad sorry!

Ja nē, tad priekš kam Tev motora resurss 0.5 milj/km.

Es, pērkot auto, skaidri apzinos, ka nolietojums kustamai mantai ir milzīgs, privātpersonai vismaz 15% gadā, kompānijas auto 20%. Tātad, pēc 5 gadiem pārdodot lietoto auto, es saņemšu labi ja 45% no sākotnējās cenas. Un nekādu sevis cirpšanu es nejūtu, es drīzāk cenšos "apcirpt" jauna auto pārdevēju!

Abavnieks 26.12.2017 22:01

Varbūt vienreiz vajag saprast, ka rupnīcā automātam izštancēt motora detaļas un pēc tam robotam salikt jaunu motoru neizmaksā dārgāk, kā kādā servisā izņemt auto motoru, to izjaukt, nomainīt kloķenes šāles, virzuļu gredzenus, padeves vārstus un turbīnu, tad visu salikt un iemontēt atpakaļ automašīnā, visu noregulēt utt., samaksāt pieņēmājam, meistaram, mehāniķim un priekšniekam utt.

Ja nav ko darīt un aiz gara laika, protams, var labot nokalpojušus lūžņus, bet tad arī paliksi par vecu mantu lietotāju, pukstēsi par mazu algu un lieliem nodokļiem!

Abavnieks 26.12.2017 21:42

Msh, Tu galīgi iebrauci auzās! Kur es teicu, ka mašīnas taisa sūdīgākas vai tās paliek sūdīgākas? Tās taisa aizvien labākas un labākas!!!!! Katrs jaunais modelis ir par kārtu labāks kā iepriekšējais!!! Katrs jaunais VW ir labāks par iepriekšējās paaudzes Audi! Jeb Tu uzskati ka VAG koncernā strādā muļķi - jo speciāli taisa VW sliktāku kā Audi, jeb neizmanto Audi atklājumus nākošajā VW modelī? Drīzāk jau Tu esi atpalicis savā domāšanā, ka, jo ilgāk kalpo mašīna, jo tā labāka! Tad jau mobīlais telefons Tev arī vislabākais ir tāds, kāds bija 90.gadu sākumā - maziņš čemodāniņs! Vai tāds Tev vēl ir? Un ja vairs nebrauc ar 1. Golfu (nu labi, otro), tad kāpēc Tu visu to augstāk esošo penteri sarakstīji, jo pats tā nedari?? Tak 30-gadīgais esot labāks par jauno!

Abavnieks 26.12.2017 10:19

Raimond! Ideāls ir motors, kuru nevajag remontēt! Nobrauc pāris simts tūkstošus un nodod pārkausēšanai.

Priekš kam lielu tilpumu un resursu 1milj. km? Tāds ir smags, no dārgiem materiāliem, tātad lielam izmaksām. Gribi lētāk, lej no čuguna. Trīs litru motors tad svērs kādu pustonnu! Cik izmaksās tādas pustonnas vadāšana?

Tādēļ inženieri sen ir nonākuši pie saprātīga slēdziena - mazs, jaudīgs, maz rijošs, no salīdzinoši lētiem materiāliem, ar izturības resursu 5-10 ekspluatācijas gadiem (200-300tūkstoši km) ir vidējam lietotajam visekonomiskākais variants!

Vispār varbūt laiks ir sākt aizmirst iekšdedzes dzinējus? Elektromotors ir 10x vienkāršāks un izturīgāks par to! Tam, vienkārši tehniski pieejot, ir 1 kustīgā detaļa - rotors!

Abavnieks 22.12.2017 19:05

Es braucu ar tautas klases Opel automašīnu, jā jaunu, tādu var nopirkt sākot no 20 000 eiro! Nav mana vaina, ka tā (par minēto cenu!) aprīkota daudz labāk nekā 95% tā saucamo "premium" klases auto, kuru cenas sākas no 50000 eiro!

Abavnieks 21.12.2017 19:08

Nav obligāti jāstaigā ar lukturi! Mana autiņa tālie LEDi atslēdzas, ja apgaismo objektu kuram ir atstarotāji! Tādēļ gājēji, esiet redzami un jums acis neviens nežilbinās!

Abavnieks 03.05.2017 19:28

Bet varbūt jāskatas uz to jautājumu savādāk: cik pārtikušai un bezrūpīgai ir jābūt dzīvei, lai vieglprātīgi riskētu un būtu gatavi šķirties no naudas?

Abavnieks 15.04.2017 23:26

650 rakstīja: Interesanti būtu uzdzirdēt viedokļus par to, cik lielu vērtības kritumu konkrētos ciparos gada vai trīs gadu laikā kurš uzskata par pieņemamu.Pirms 25 gadiem pieņemami bija tikai paņem pabrauc un obligāti pārdod dārgāk. Tad bija tūkstotis gadā par desmitgadīgu auto. Tagad pērk jaunu pa 30 to kas sanāk un pec 3g atdod pa 15.Ja vispār kāds ņem. Un tā arī ir, ka pēc pāris gadiem lielākā daļa izdevīgo pircēju no tā auto kratās vaļā visiem spēkiem.Ja tas ir privāts pirkums- kur ir jēga?? Nu dikti interesanti būtu, ja kaut viens zinātājs uzliktu godīgu aptuveno kalkulējumu. Cik gadā esat ar mieru zaudēt? Ne procentos vai decibelos, bet konrēti Naudas vienībās??

Auto vērtības kritumu iesaku rēķināt elementāri: vērtība gadā krītas par 20%! Piemēram: sākuma vērtība jaunam auto 20000, pēc gada tā būs -20% jeb 16000. Vēl pēc gada 16000-20%=12800, utt. Tas pie nobraukuma ap 20t km gadā. Ja nobraukums lielāks, tad lieto korekcijas koeficientu - reālais km/20t km. Rupji rēķinot 3-gadigs auto jāpērk par cenu 50-60% no jauna auto cenas, bet 10-gadīga auto vērtība ir tikai ap 10% no jauna auto cenas. Auto markai ir niecīga nozīme, daudz lielāka nozīme ir iepriekšējā braucēja rūpēm par auto, bet to nevar zināt, pārdevējs tikai "karinās makaronus uz ausīm".

Abavnieks 05.04.2017 21:07

Tā gluži nav, ir pārbaudīts desmitiem reižu! Sarkanais slēdzas iekšā tad, kad ātrums ir virs 30km/h, varbūt pat pie 30,1km/h. Braucot uz 29 līdz 30, var izbraukt bez "stopa".

Protams, jāņem vērā arī auto riepu izmērs, kas var ietekmēt spidometra rādījumus!

Abavnieks 28.03.2017 19:04

Kad kāda TV kompānija sāks rādīt kādus 30 kanālus Ultra HD kvalitātē, tad varbūt būs jēga pirkt tādus UHD televizorus! Bet šķiet ka kādus pāris gadus nāksies iztikt ar HD, un tie paši ne jau Latvijas TV.

Abavnieks 08.03.2017 16:12

A kāpēc ar biznesa jautājumu griezies pie auto portāla? Vai taisies savu biznesu sākt auto tirdzniecībā, remontā vai citā sfērā, saistītu ar auto?

Abavnieks 07.03.2017 9:43

Jautājumu varētu uzstādit sekojoši: Kas labs (priekš lietotāja) var būt, ja trīs gadus atpakaļ knapi no bankrota izbēdzis uzņēmums PSA nopērk ar zaudējumiem strādājošo Opel? Varianti ir vairāki: a) PSA varbūt iet tik slikti, ka pat Opel palīdzēs viņiem izdzīvot jeb savādāk sakot - divi vārgie, balstot viens otru, kopā spēs līdzināties vienam stipram;

b) PSA kopā ar savu ķīniešu investoru ir pietiekami daudz naudas un ambīciju, lai mēģinātu kļūt par lielu un ietekmīgu Eiropas auto ražotāju, kas spētu konkurēt ar Japānas un Korejas , kā arī vācu WV ražotājiem. Tam var noderēt Opel iestrādnes elektro un hibrīdu auto tehnoloģijās.

c) ķīnieši vienkārši lēnām nopērk Eiropu. Līdzīgi kā ar Volvo.

Jebkurā gadījumā Opel nekādas rožainas perspektīvas neredzu. PSa savu Peugeot marku droši vien pozicionēs kā dārgo marku, Opel kā vidējo, bet Citroen kā ekonomisko klasi. Kaut ko līdzigu pirms gadiem mēģināja iepriekšējais Opel īpašnieks GM - Cadillac kā dārgā, Opel kā vidējā, bet Chevrolet kā lētā klase, bet nekas nesanāca. Vai PSA kāps uz tā paša grabekļa, rādīs dzive. WV viss izdevās, tam ir Audi, WV un Škoda.

Bet mums ka lietotājiem nav ko sevišķi pārdzīvot! Mūsdienās visi autiņi kļūst stipri līdzīgi gan pēc izskata, gan kvalitātes. Manuprāt nozīme ir tikai auto vecumam, nobraukumam un cenai. Man izvēles kritēriji ir vienkārši: vai ir piemērots manam vajadzībām, vai patīk, vai varu atļauties!

Abavnieks 22.02.2017 11:25

Ja tie autiņi tiks aprīkoti ar filmēšanas iekārtām, kas fiksēs pārkāpumus ierakstot un policistiem nevajadzēs visus pārkapējus apstādināt, bet sodus sūtīs pa pastu, tad tiešām sodos savāks milzīgas summas! Vismaz sākuma, kamēr izlaidīgie braucēji sapratīs, ka katru dienu maksāt sodus ir dārgi un bezjēdzigi.

Bet ja policija strādās tapat kā līdz šim, t.i. pie katra ātruma pārsnieguma par 20km/h mēģinās apturēt pārkāpēju, rakstīs soda protokolus pusstundu utt., tad efektivitāte būs niecīga. Visiem tiem autiņiem droši vien būs vienas sērijas numurzimes ar cipariem pēc kārtas, tos ātri atkodīs un interneta aplikācijās varēs lietot kaut vai Waze lietotāji.

Abavnieks 18.02.2017 15:55

Kungi! Ja nezināt kad kādu ātrumu slēgt, nopērciet auto ar automātisko kārbu! Nebūs Jums problēmu un smadzenes nepārkarsīs un nervi būs kārtībā un netraucēsiet citiem normāli braukt!

Abavnieks 29.01.2017 21:53

Pilnīgi pareizi - vismaz 2/3 Latvijā esošās auto ir jāliek zem preses! un auto parku var samazināt uz pusi! Tagad katrs kam ir tūkstotis eiro kabatā uzskata, ka ar auto ir jābrauc uz veikalu, kas atrodas vairāk kā 100m no mājām, ka katrs bērns ir jāved uz skolu, kas atrodas puskilometru attālumā no mājām, jāatved mājās arī, vēl uz mūzikas skolu vai sporta skolu, utt.

Un pērk tos lūžņus, vēlams bembjus, meršus vai audi, volvo, jo tie ir "krutie" un var plātīties ar tiem. Un tad remontē kaktu servisos "pa lēto", pērk lietotas detaļas utt. Tādā veidā "baro" tūkstošiem lietotu auto tirgoņu, kā Tu saki - biezo kaklu spekulantus, servisniekus, šrotu laukumus un detaļu zagļus. Visi viņi ne mums, ne valstij neko nedod, jo 90% darbojas neoficiāli, "kešā". Un tādu darboņu ap auto biznesu ir desmitiem tūkstošu, neko viņi nerada, tik skaita naudu un patērē resursus.

Tās tiešām ir "dzīres mēra laikā"!

Abavnieks 29.01.2017 18:27

Jauns auto ir pus gadu, tad jau lietots. Ja Tev 5-8 gadu lietots auto ir "šikošana", tad tiešām nerīko "dzīres mēra laikā" un brauc ar velosipēdu!

Par tehnikas sasniegumiem man vari nestāstīt - beidzamos 25 gadus esmu nostrādājis auto tirdzniecībā vairāku pasaules lielāko autoražotāju pārstāvniecībās!

Abavnieks 29.01.2017 18:20

Nevienam nenovēlu tādus auto pirkt, ja nu vienīgi muzeja kolekcijai! Kur likt? Pārstrādāt!

Abavnieks 28.01.2017 18:59

Cilvēki mīļie! Par ko Jūs spriedelējat un tērējat laiku? Par 10 gadu vecu volviķi! Gribat uzzinat, vai 20 gadsimtā izstrādāts produkts ir vēl labs 21gadsimta otrajā gadu desmitā! Protams, ka vēl kalpo un ir lietojams! Bet varbūt netērējiet laiku, ejiet labāk pastrādājiet un nopelniet naudu normālam modernam auto!

Abavnieks 28.01.2017 18:50

Ļoti vispārīgs jautājums! Uz tādu nevar dod konkrētu atbildi! Ir ekonomiskākais, ir jaudīgākais, ir klusākais, ir ekoloģiskākais, ir dīzeļi, benzīna, gāzes, elektriskie utt. motori. Katram ir savi plusi, gan savi mīnusi.

Mani nekad nav uztraucis tas, vai motors izturēs vairāk par 200000km, ar tādu nobraukumu auto vajag vienkārši pārdot. Manā uztverē par tādiem spriest ir tas pats kas kavēties pagātnē, tipa: kad mēs augām, tad pat zāle bija zaļāka. Nu, tie, kam nav nākotnes, lai to dara. Mani vairāk interesētu, kādi ir jauni sasniegumi autobūvniecībā, ar kādu motoru, tā fīčām, vajadzētu meklēt savu jauno, nākošo auto!

Abavnieks 24.11.2016 20:15

IKP ir iekšzemes kopprodukts. Tā lielumu neietekmē no ārzemēm atsūtīta naudiņa.

Abavnieks 22.11.2016 16:29

Citāts:"pētnieki ir izpētījuši, ja ienākumi strādniekiem atšķiras no vadoņiem vairāk kā 7 reizes, tā sākas revolūcijas". Latvijā apmēram 50% strādājošo saņem algu līdz 450 eiro/mēnesī. Tā tātad ir reālā strādnieku alga! 7 reizes lielāka alga ir 3150.

Iznāk, ka bija jāsākas revolūcijai jau 2015 gadā! Bet nekā, latvieši tik gaužas un neko nedara! Skatās, kā priekšnieki un bagātie kļūst bagātāki, bet nabagie vēl nabadzīgāki!

Abavnieks 19.11.2016 11:41

Latvijā auto ir sava veida statusa rādītājs. Daudziem šķiet, ka jo lielāks un "prestīžāks" ir tavs auto, jo svarīgāks tu pats esi. Lielākā daļa braucēju nopirkt jaunu, tiešām labu auto nevar atļauties. Tad nu savu mazvērtības kompleksu atliek slēpt zem krietni nolietotu tā saucamo "premium" klases auto maskas. Nu, no tādiem vislētākie ir Volvo un modelis XC90 ir visuzkrītošākais.

Pilna valsts ar tādiem MB, BMW un Audi lūžņiem, nav ko tikai Volvo aprunāt.

"Nabadzības dēļ jau neiesim lepnumu zaudēt"!

Abavnieks 19.11.2016 11:27

Riepas parametri jau ir vismaz 3 - diametrs, platums un augstums. Spiediens riepas iekšpusē cenšas riepu (šķersgriezumā) padarīt apaļu, bet lai tā labi turētos uz ceļa ir nepieciešama plakana virsma.

Tādēļ, jo lielāks riepas diametrs, jo lielāks (parasti) tās platums un mazāks augstums, rezultātā jo sarežģītāka karkasa konstrukcija, lai riepas āŗējā mala ieturētu plakanu virsmu. Tas pats, jo mazāks augstums, jo sarežģītāka konstrukcija. 45% profila riepa būs dārgāka par 55 profilu, bet tā par 65 profilu (pie vienāda diametra).

Saprotams, jo sarežģītāka konstrukcija, jo izstrādājums dārgāks!

Protams, vēl cenas svārstās atkarībā no tirgus pieprasījuma un mārketinga. Un tās ir vismaz 50% atkarībā no sezonas - pērc ziemas riepas pavasarī un vasaras riepas rudenī, būs vislētāk!

Abavnieks 05.11.2016 18:54

Vissliktāk uzturēti ceļi šķiet sliktiem vaditājiem, kuri nejēdz sagatavot savas automašīnas braukšanas apstākļiem. Ideāli celi ir tikai ideālā valsti, tādu man nav gadījies redzēt!

Protams, vienmēr jācenšas sasniegt to labāko, bet droši vien ir jāsāk pašam ar savu prasmju palielināšanu un auto sagatavošanu. Kad kļūsi par ideālu vadītāju ar ideālu auto, tad varēsi sākt zākāt ceļus un to uzturētājus!

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti