Ideālais jaunais labi remontējamais motors

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Tātad - benzīns, gāze, nekādu ekstru, turbīnu utt., prasts, pietiekami liels tilpums, liels motora resurss, viegli jaucams un remontējams, viegla piekļuve galvenajiem remontējamajiem mezgliem. Pilnīgs... šodienas peļņas kārajiem turbīnotajiem mazmotoru 200 000km resursa ražotājiem. Ekonomija pamatojas uz gāzes izmantošanu, lielu motora resursu, lētiem remontiem. Varbūt vēl kādu papildus tehno klāt, jādomā, tur bremžu rekuperācija utt. Maināma kompresija - par sarežģītu un dārgu gan jau.

Internetā pieejams diezgan daudz informācijas par visādu motoru konstrukcijām, veiksmīgiem un aplamiem risinājumiem. Ko no tā mācīties un ko pārņemt jauna motora konstruēšanā ar minētajiem parametriem.

www.youtube.com/watch?v=cry2y1nMXNI

www.youtube.com/watch?v=RrxVeZZQVhI

www.youtube.com/watch?v=z8sL1RDyRgc

www.youtube.com/watch?v=04DyYeMQmxU

www.youtube.com/watch?v=e5PSiVpJxYc

www.youtube.com/watch?v=CfQa-L25Jxw

šim, piemēram, 22.57 min maināmas cilindra čauals. Ir vērts, nav?

 
1 2
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kas tur vēl būtu jāapspriež - sajūgs, kārba, parastais un divmasu spararats un tā visa labošanas ērtums!

Palaidniex

04.01.2018 12:32 Nu vislabākais tad ir čuguna aizvēsturiskais divtaktu dīzelis, ja vērtēt pēc šādas mērauklas...

Ne divtaktu - četrtaktu, jāpārtaisa par gāzes dzinēju un ekonomiju dabū no tās gāzes un ekspluatācijas daudz vieglākā režīmā.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Daudzi dzīvo ar domu ,braukšu ar auto garantiju un tālāk vienalga . Formāli jau pareizi ,bet ar piebildēm .

Vai auto adosi dīleri par dīlera cenu '

Vai auto pats pārdosi ,taču jebkurš forumā pateiks ,ka pašam labāk tirgot ...un šeit sastopies ar topošo lieotātā auto pircēju . Kurš ir daudz lasījis par DSG ilgmūšibu u t t . Un izrādās , tavs sapņu auto īstenībā būs izmaksājis stipri dārgāk nekā biji sasapņojies

feciic Reģ.: 09.05.2008
2 0 Atbildēt

Pērkot auto operlīzē maksimālās izmaksas jau ir samaksātas, ja auto izdodas pārdot virs dīlera atpirkuma tas jau ir izmaksu samazinājums.

Vairak uztrauc doma par to ka samazinoties pieprasījumam pēc pēcgarantijas autiņiem tieši iespējamo grandiozo remonta izmaksu dēļ varētu pamatīgi kristies jau tā zemās atpirkuma summas, respektīvi jauna auto pircējs paliek par tā vienīgo lietotaju un pēc operlīzes beigām auto nonāk zem preses. Kaut kamēr kas šāds realizēsies jauni auto gan jau brauks tikai ar elektrību/ūdeņradi/atomenrģiju samazinot vai stipri palielinot kopējo auto sarežģītību.

Šo jau ļoti labi var redzēt ar franču auto, otreizējās pārdošanas cenas ir smieklīgi zemas tieši dēļ tā iemesla ka ieguldīt 5 gadīgā citroen divus tūkstošus ir kosmoss bet piecgadīgā Audi vēl tīri tā nekas.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Par ko arī stāsts!

Ja mašīnu pērc oplīzē, tad jau zini par cik lielu auto nolietojuma daļu samaksā. Pērc finanšu līzē - tāpat vari pārdot citam, kamēr līzē vai pēc līzes beigām - pats vari izlemt. Tiem cilvēkiem, kuri pērk mašīnu jaunu un līdz kapa malai - īsti nesaprotu viņus, bet nu labi - visu samaksāt šodien, kad naudas pirktspēja ir liela kešā vai ar pārskaitījumu var tikai ļoti turīgi cilvēli, bet tie tā tomēr nerīkojas. Tie, kuri krājuši līz pirkšanas brīdim - dara to pašu, ko nozīmē finanšu līzings, tikai visu "līzinga laiku" to mašīnu nelieto... Kāpēc līzings, īpaši oplīzings ir saprātīgāks - tu samaksā tikai par nolietoto, kā arī 200 EUR šodien pirktspēja ir lielāka kā tiem pašiem 200 EUR pēc 34 mēnešiem...

Beidzoties oplīzei - katrs pats var izlemt - gribu to lamatiņu pats kučierēt tālāk vai gribu pats "uzvārīties". Un te nu nonākam pie dilemmas - pats gribu uzvārīties, bet nepatīk riskēt ar pārdošanu, jo nu varu ieberzties. Kad šo risku uzņemas (grib uzvārīties) dīleris - vbiss slikti, kad pats ieberzies, tad sliktais auto... Tā teikt elementāra skaudība un nenovīdība visai vienpusēji aplūkojot situāciju.

Par lietu remontējamībui un izmaksām. Lietas maksā tieši tik, cik tās maksā. Tas DSG ir sasodīti labs, bet kas tāds nevar bū bezmaksas (vairāku aspektu dēļ). Un jebkurš mehānisms kalopo ļoti ilgi, ja to tehnoloģiski pareizi, nopteiktos intervālos apkopj/remontē/restaurē, vai tam nomaina mezglus.

Ļoti pareizi novērtētas izmaksas - vecam fraņču vai itāļu šrotam 2000 EUR ir nopietns ieguldījusm, tādam pašam bembim - nosacīti liels. Visu izsaka % no auto tirgus vērtības.

Un te atkal nav viss tik viennozīmīgi. Pieņemsim 15 000 vērtam bembim, atbilstoši stāvoklim un ražotāja rekomendācijām uz 200 kkm jāveic apkopes pa 3000 EUR (kaut ko vienmēr var mēģināt apmānīt un samazināt izmaksas (tā pie mums daudzi domā ka var apčakarēt visus, bet parasti tikai sevi)) ir 20% no vērtības. 6000 vērtai tik pat vecai Lagūnai 1000 EUR apkopes ir 16% no vērtības... Summa mazāka, remonts lētāks, procentuālās izmaksas lētākas.

Bet gala cipars vienam nostājās 15+3=18 kEUR (bet auto atkal kādu laiku neprasa ieguldījumus, 6+1=7 kEUR - un atkal auto neprasa ieguldījumus. No malas skatoties pirmā auto apkope ir puse no otrā auto vērtības - cīpars baiss, bet otrā auto vērtība kā tāda, pat ar apkopi - ir tikai 7 kEUR.

Un atkal viss maksā tieši tik, cik tas maksā. Pirmajam cena nebūtu tak tik liela, ja tas auto nebūu tā vērts, vai ne tā?

Viss maksā tieši tik pat cik tas maksā. Un katrs izvēlas to ko var pavilkt maks vai liek pavilkt ambīcijas. Sliktas, nekvalitatīvas apkopes lai tik mašīnu notirgotu, veic vai nu krāpnieki, vai nu santīm(*&$ji, jebšu perekups vulfgaris. Ja pērc sev - nešauj kājā - pērc auto bez veiktajām apkopēm vai ja auto jau tavs veic apkopes tieši tādā apjomā kā to noteicis ražotājs. Šajā ķēdē neko, izņēmot sevi, apmānīt NEVAR! Ja nevari pavilkt - tad tas auto nav tev. Ir jāpalielina ienākumi, nevis jāsauc auto par neadekvāti dārgu.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

p.s.

un tad stāstā iesaistās automašīnas, kur to īpašnieku/turētāju naudas trūkuma, investīcijas nepieciešamību nesaprotošu, skopuma vai citu iemeslu dēļ kaut ko neizdara tā kā ražotājs paredzējis.

Ielejam citu eļļu, nemākulīgi braucot nodeldēto sajūgu kaut kā "paļēto" samuģījam, principiāli ignorējot tehnisko šķidrumu maiņas (zinu dažus tādus kadrus personīgi), lietojot reāli sliktas kvalitātes detaļu analogus utt. mašīnu salāpa, lai tik kust. No šādiem auto lielākoties dzimst sāgas par mašīnu kvalitāti. Protams gadās pa kādam brāķim pilnīgi visiem ražotājiem vai tipiskākām lietām, kam jāpievērš uzmanība, bet tā godīgi, kā jums šķiet cik % vieglo automašīnu ir 100% ievērotas ražotāja apkopes, izmantojot ražotāja noteiktos vai patiešām atbilstošas kvalitātes mezglus? Parasti ir tā - kamēr garantija - apkopes veicam pie dīlera, baidoties pazaudēt garantiju, maksā tik cik dīleris piestāda un kad garantija cauri - tiek meklēti jebkuri alternatīvi letākie varianti, neiedziļinoties lētuma iemeslos...

Jo kā tas nākās, ka bieži no DE atnāk auto ar 300-400 K - un viss strādā, tad tam perekups notin uz 150kkm (nav svarīga auto pirmnreizējā izcelsmes valsts un pirmās reģistrācijas gads) un tad tirgo - tikko no vācijas, brauca mācītājs, sieviete...

Tad nu jautājums - kā tas auto TUR izturēja tos 250-400 kkm? Un kā šeit dzimst sāga par problēmām pie 200 kkm?

Jo Ne šeit auto otreizējā tirgu apkopj tik pat skrupulozi (lai vai cik tas maksātu) kā DE, nedz arī odometrs rāda patieso nobraukumu...

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Tava filosofija par to ka līzings ir prātīgāks it kā ir loģiska, bet es tai varētu piekrist tikai tad, ja mēs vēl dzīvotu PSRS ar komandekonomiku un valsts garantētām darba vietām. Pirms 10 un vairāk gadiem daudzi simti tūkstošu latviešu arī šitā filosofēja, līdz pienāca astotā gada beigas un viņi varēja bariem ar plikām dirsām emigrēt uz rietumiem, jo bankas bija atņēmušas gan līzingā sapirktās tačkas un nekustamo īpašumu, gan pēdējās piedirstās bikses novilkušas...

Un attiecībā par to filosofiju ka naudai krītas vērtība, un tādēļ prātīgāk pirkt līzē - vai tiešām bankās strādā muļķi un procentu likmes ir mazākas nekā inflācija, tb bankas dod altruistiskus pakalpojumus, pašas paliekot mīnusos?

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Kanibals

Redz kur Vairai mersis izjucis tā kā neatmaksājas taisīt, it kā neticas bet viss iespējams.

......

Vairai visi auto nojūk ,ka nevar remontēt,tā vismaz lasām presē . Lai gan ne jau vairai vienai tik neizturīgi tie lux vageni ,Rīgas mēriem u t t

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja: Es atkal esmu dzirdējis ka opeļa 1,9 dīzelis - GM izpildījumā esot ļoti cimperlīga padarīšana. Ko nu?

Un zinu desmitus gadījumu...

Katrs gadījums ir INDIVIDUĀLS, 70 kkm daktera režīmā pa kādas vēsākas Krievijas glubinkas pilsētas bezceļu būs baisāka nelaime par pusmiljonu Beļģijā...

Visi divmasu sajūgi maksā salīdzinoši lielu naudu, bet, piekritīsi, tos neliek speciāli tāpēc, lai sadārdzinātu mašīnas apkopes otrreizējā tirgū.

Lai labāk domājās - pilnīgi par jebkuras markas, jebkura modeļa auto var atrast gana daudz šausmustāstu par baisajām apkopju/remonta izmaksām, par to biežumu un pat tās sagrupēt problēmgrupās. UN? Nav nelūztošu vispār vai bezapkopju atomašīnu! Biežāk/retāk, dārgi/lēti ir šausmīgi subjektīvi vērtējami jēdzieni. Kas vienam šķitīs bieži/dārgi, citam liksies reti un lēti.

Nu, vispār jau liekas ka divmasniekus liek lai sadārdzinātu izmaksas - vai arī uz viņiem pēdējos 15 gadus nenormāli ekonomē, taisot jēlus sūdus. Kad redzi uz ielas kādu C4 A6 2.5 TDI - tu redzi mašīnu, kurai ir vairāk par 20 gadiem, bet visdrīzāk joprojām ir oriģinālais divmasnieks - jo problēmas un iemesls maiņai rodas pa lielam tikai tad, ja tiek celta motora jauda. Kas notika jaunajām kastēm, kad piepeši detaļa, kurai būtu jākalpo tikpat ilgi, cik mašīnas virsbūvei, vai vēl ilgāk, kalpo 5-10 gadus?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Konuss rakstīja: Pēc mērtausta pat diži nolietojusies neizskatās. Nedaudz tumšāka, kā ielejot, bet tas viss. Droši vien lejot lētāko eļļu, tā būtu jāmaina biežāk.

Kas Tev liek domāt, ka man mašīna ir plēšanai? Visai iespējams, ka šo vāģi pēc op. līzinga beigām izpirkšu, jo vāģis patīk, un tirgus vērtība tam būs krietni augstāka, nekā līzinga atlikusī vērtība.

No otras puses es jau teicu, ka gribu izmēģināt ievērot ražotāja instrukcijas. Jo neizmēģināsi, nepateiksi, vai Long-Life ir ok vai nav. Šobrīd ir ok.

Ir diezgan zīmīgi ka PAR longlife lietošanu izsakās cilvēki, kuri brauc ar jaunām, uz kredīta ieķertām mašīnām, bet es neesmu dzirdējis ka par 25-30 štuku braukšanu ar vienu eļļu pozitīvi izteiktos kāds, kas brauc ar sev pašam piederošu mašīnu, kurai ir vismaz 10 gadi. Nevenu pašu, ne reizi - un long life, ja kas, VAG ieviesa ap gadsimtu miju. Es savām mašīnām mainu reizi pa 15k, jo pa trasi nebraucu, turbīnas nav, leju sintētiku, lai arī lētu - un cik es redzu - tās 15 štukas - tas ir daudz. Ļoti bieži kaut kādu 10-15 gadus vecu, puņķaināku dīzeļu braucēji pasaka - "leju labu eļļu, mainu reizi pa 5-8k [kā kurš]" - jo grib lai motors uzticami kalpotu. Tās ražotāja instrukcijas, kurām tu šobrīd seko, ir domātas tikai vienam nolūkam - lai tu, jaunas mašīnas pircējs, izvēlētos fofāgenu, nevis, teiksim, opeli, jo opelim eļļa jāmaina 2x retāk un tātad izmaksas mazākas. Tev nav obligāti jāseko long life eļļas mūža aprēķinam - spidometru var pārkodēt lai tas rēķinātu intervālu, nevis eļļas termisko izstrādi pēc mistiskas formulas, un varēsi mainīt reizi pa 15k.

Attiecībā uz to, ka tu un te vēl viens saka ka viss ir labi - esat savām mašīnām neatkarīgā servisā, pašiem stāvot klāt, paprasījuši lai parauj nost vārstu vāku un paskatās kas apakšā darās? Ja pēc tām 300 štukām tur apakšā viss ir skaisti, tad vēl var cerēt ka tā arī ir - bet tikpat labi var gadīties ka tur apakšā var ar skrūvgriezni eļļas izdedžu kārtu kasīt nost...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

feciic rakstīja: 2,5 V6 TDi ar noskŗejienu zem 200k jau ar uguni jāmeklē, tāpat tas netiek ražots jau gadus 10+, tas sen jau vairs nav "jaunais", pat pirmo gadu 2.7 un 3.0 tdi jau lielajam vairumam tuvojas pusmiljona slieksnis(grabošas ķēdes un čurājošas sprauslas).

Ja pirms gadiem 20 importa mašīnām visām varēja no vienas mucas eļļu samainīt bez starpības mersis vai opelis, tad tagad starpība starp zemas/vidējas klases lietotas un tik pat lietotas premium klases uzturēšanas izmaksām paliek arvien graujošāka. Man personīgi ļoti patīk R klases mersis bet es tādu negribu(nevaru) atļauties uzturēt pienācīgā līmenī ar visiem elektro navarotiem, pneimo piekarēm, pilnpiedziņu utt utp, bet tapēc jau nav jābļauj ka mašīna mēsls un konstruktori idioti, ir godīgi jāatzīst ka nav naudas un jāizvēlas pieticīgāks auto.

Tev ir izveidota pareizās aitiņas domāšana - ja mašīna ir piekrāmēta ar puņķainām kosmosa tehnoloģijām, lai to spētu atļauties tikai biezi cilvēki, tad plebejiem ir jāapzinās ka viņam ir jābrauc ar dacia - viņš nedrīkst gribēt braukt ar MB!

Diemžēl problēma ir tāda, ka tāda veida/vecuma/klases kastes ir dārgas uzturēšanā nekvalitatīvu risinājumu un pārmērīgas sarežģītības dēļ. Līdz ar to tiešām - mašīna ir sūds - konstruktori gan nav idioti, jo viņi ir virzījušies uz citiem mērķiem. Paskatīsimies, teiksim, uz 30 gadus vecu Audi V8 un jaunu A8 - kas reāli ir izmainījies? Izskats, atbilstoši modei, tai pašai modei atbilstoši sakabināti koka ratu riteņi, salikti visādi knibuļi, vairāk skaņas izolācijas - nu ir cita piekare, jā, bet principā alumīnijam nebūtu jāizmaksā daudz dārgāk par makfērsona statnēm - bet beigās uzturēšanas izmaksu atšķirība ir kosmiska. Kāpēc? Nekvalitatīvi tehniskie risinājumi, sevišķi visādi vipendroni, bez kuriem varētu iztikt, jo domāti bling bling nolūkiem - nevis ka V8 būtu zemākas klases mašīna. Ja tu esi ar savu pareizās aitiņas lomu jau samierinājies, man šī situācija krīt uz nerviem - es varu atļauties uzturēt 30 gadus vecas, baudāmas premiuma mašīnas - diemžēl no tā, ko šodien ražo, es varētu uzturēt tikai kaut kādu daciju, un nevis dinamisku hečeku, vai sedanu ar pastāvīgo pilnpiedziņu. Kāda velna pēc? Kurš ir no tā ieguvējs, ražotājus neskaitot?

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Nē es neesmu sajūsmā par to ka katrs nākošais modelis paliek arvien sūdīgāks. Audi ir maksātspējīgu(prasīgu) cilvēku auto, diez cik pircēju šodien atrastu tas v8 paliekot tā laika izpildījumā. Arī šodien ir iespējams uzbūvēt auto kas kalpotu pusmiljonu tikai ar apkopēm, bet diezvai kāds tādu varētu nopirkt. Tavas maģiskais mk2 tika konstruēts uz rasējamā galda ar skaitīkļiem ierēķinot lielu rezervi aiz tā iemesla ka katra optimizācija bija sīki un smalki jārēķina- lētāk bija ražot ar rezervi nekā tērēt gadus divu kilogramu alumīnija ietaupīšanai, tagad tas ir mainījies pavisam otrādāk.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

mk2 - rēķināts ar lielu rezervi? Spēcīgi šaubos. Es ļoti labi redzu kāda "rezerve" ir bijusi virsbūvei; mans golfs ir salīdzinoši nesapuvis, bet rūsai viņš garšo labi - un es redzu kā ir ekonomēts vēl uz dažu labu otrā svarīguma mezglu, teiksim, visādiem salona elementiem. Kamēr ar spēka agregātiem nedrīkstēja lažoties kā šodien - mašīnai bija jāšķiļas un jāiet, nevis kā šodien, kad galvenais ir garantija, nevis tas, vai mašīna kalpo.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Emeša, ej labāk kučierē savu salieķi... ;)

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 0 Atbildēt

www.youtube.com/watch?v=9qkqp39eLc8

Maināmas kompresijas dzinējs

usaexperc Reģ.: 13.01.2018
2 0 Atbildēt

Kāpēc motors ir jāremontē? Ja patīk kautko visu laiku remontēt, nopērc elektromehānisko konstruktoru. Bet auto pamatuzdevums ir pārvietot pakaļu.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Kādreiz, senos PSRS laikos ,bija tāda populāra grāmata "Praktiskā Amerika" , tur cita starpā tika apgalvots, ka ASV ražoto auto dzinēji daudz vieglāk remontējami, nekā Eiropas auto dzinēji, piemēram, franču ražojumi.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Kāpēc gan ne - kamēr franči tomēr sāka ieviest augšējās sadales vārpstas un citas kosmosa tehnoloģijas, tikmēr jeņķi vēl šobaltdien diezgan daudz ražo OHV motorus...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

usaexperc rakstīja: Kāpēc motors ir jāremontē? Ja patīk kautko visu laiku remontēt, nopērc elektromehānisko konstruktoru. Bet auto pamatuzdevums ir pārvietot pakaļu.

Tāpēc, ka vēl nav izdomājuši tādus, kas neplīst. Un ja saplīst, tad nekādu pakaļu nepārvieto.

ro Reģ.: 14.06.2002
4 0 Atbildēt

Ziniet neesmu nekāds tehniskais guru , kā piemēram msh, bet nu nevaru nepiekrist viņam par to, ka tagad visu ražo uz īstermiņiem..palasot te dažu komentārus, šķiet iauto pilns ar oligarhiem..pirksim jaunus autu, baudāmos 1.5 nemotorus..cik tie forši..mosh pat 200000štukas nokalpos..sviests..lielākā daļa valsts iedzīvotāju tomēr pērk lietotus auto..daudzi no Vācijas..nu un gribētos redzēt, kā šie tikko no Vācijas pēc 5iem gadiem,šodien ražotie auto, ar saviem1.0-1.5 motoriem kalpos nākamajiem īpašniekiem..jaunu auto vispār nesaskatu jēgas pirkt, jo tam jau izbraucot no salona vērtība nokrītas par 30 %.. a lietotiem drīz motors virs 2.0 būs kā ar uguni jāmeklē..karoche kuda mir katjitsa

nordic Reģ.: 12.04.2002
1 3 Atbildēt

...izbraucot no salona vērtība nokrītas par 30%. Cik daudz tādus esi nopircis? Nepilnus 2 gadus atpakaļ, kad tika izlemts pirkt jaunu Q5, nodomāju arī ieekonomēt un cītīgi meklēju mobilē pat ne tikai no salona tikko izbrauktu, bet pat pieļāvu gadu vecu un līdz 12000 nobraukumu, rezultātā tika atrasti 2 eksemplāri ar man interesējošo komplektāciju un nobraukumu. Tā kā to cena no jauna pasūtāma atšķīrās tikai par 10%, tad arī vairāk variants atrast par tikko no salona izbraukušu ar kaut kādu atlaidi vairāk netika izskatīts. Tas tā, no paša pieredzes, nevis viena tante teica.

msh Reģ.: 16.04.2007
4 0 Atbildēt

Piedāvājums un pieprasījums ir divas dažādas lietas. Ja tu tādu gadu vecu mašīnu ar 12k nobraukumu gribētu steidzami pārdot, tu liktu to -30% cenu, kamēr par -10% cenu nevienam tāds nah nav vajadzīgs - ja var atļauties 90% no jauna cenas, tad var arī piemest tās dažas štukas un paņemt jaunu.

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 1 Atbildēt

"Piedāvājums un pieprasījums ir divas dažādas lietas" nu, kā tad ;) Ja arī būtu pieprasījums pēc tikko no salona izbraukta auto par 30% zemāku cenu, vai gadu veca auto ar 10 000 km nobraukumu ar līdzīgu nocenojumu, tad piedāvājumā tādu nebūs, atskaitot sistus vai ar nopietnu slēptu defektu. Tā "pilsētas leģenda" par 30% vērtības krišanos nav nekas cits kā to lietoto auto pircēju , kuriem nepietiek līdzekļu jaunam auto, psiholoģiskās pašmierināšanās mantra ;)

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Nē nu tas princips ir vienkāršs - paņem pārdod to gadu veco mašīnu un tu uzzināsi, cik tad šī ir no savas vērtības zaudējusi ;) "Piedāvājumā tādu nebūs", jo jaunas mašīnas lielākoties pieder bankām un tos lieto cilvēki, kas bankām regulāri maksā, bet ja nespēj, tad tālāk tiek galā ar visu banka, un tad ja nu akurāt kādam steidzīgi jānotirgo gadu veca mašīna, tā arī par adekvātu cenu fiksi aiziet. Bet ja visi mašīnas pirktu naļikā, mēs daudz biežāk varētu redzēt situācijas, kur gadu vecas mašīnas tirgo par to tirgus vērtību.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

"kas bankām regulāri maksā, bet ja nespēj, tad tālāk tiek galā ar visu banka"

,Arī dīleru un banku auto tirgotāju piedāvājumos jauni un gadu veci auto par 2/3 no salona cenas ir liels retums.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Nu bet dabiski - tās ir firmas, kuru mērķis ir gūt pēc iespējas lielāku peļņu, un kuru finanšu stāvoklis parasti neliek censties pēc iespējas ātrāk tās mašīnas pārdot

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

ro rakstīja: Ziniet neesmu nekāds tehniskais guru , kā piemēram msh, bet nu nevaru nepiekrist viņam par to, ka tagad visu ražo uz īstermiņiem..palasot te dažu komentārus, šķiet iauto pilns ar oligarhiem..pirksim jaunus autu, baudāmos 1.5 nemotorus..cik tie forši..mosh pat 200000štukas nokalpos..sviests..lielākā daļa valsts iedzīvotāju tomēr pērk lietotus auto..daudzi no Vācijas..nu un gribētos redzēt, kā šie tikko no Vācijas pēc 5iem gadiem,šodien ražotie auto, ar saviem1.0-1.5 motoriem kalpos nākamajiem īpašniekiem..jaunu auto vispār nesaskatu jēgas pirkt, jo tam jau izbraucot no salona vērtība nokrītas par 30 %.. a lietotiem drīz motors virs 2.0 būs kā ar uguni jāmeklē..karoche kuda mir katjitsa

Redzi, ražotāju patiesībā spiež nereālas ekonormas (tik trakas ka teju visi krāpjas), bet maksā viņam naudu PIRMAIS pircējs.

Kas notiek ar to auto pēc tam - ražotāju visai maz krata, jo lielāko daļu "dilstošo" daļu tāpat neražo ražotājs bet ražotrāja piegādātāji.

Es saprotu, ka Latvijā lielākā tirgus daļa ir kā reizi otrreizējais tirgus, bet pēc dažiem gadiem dēļ ekonormām un ražotāja vēlmes nopelnīt pēc iespējas vairāk (uzražojot tik lēti cik iespējams, lai 90% pirmo lietotāju savu brauktgribēšanu kilometros vai gados būtu iztērējuši un vēlams ne par centu izturīgāku - lasi dārgāku ražošanā) un tad iepārdot viņam atkal jaunu!

Kas notiek ar otro pircēju ražotāju patiesīā visai maz krata. To varētu žmiegt izdarī, ja auto ražotājam ar likumiem piespiestu nest atbildību par "nolietoto" auto utilizēšanu un pārstrādi. Kamēr tā nav - ekonomiski pamatoti ir ražot auto, kas noiet maks 3-5 gadi un 120-150kkm, bez nopietniem remontiem, un tad tas auto drīkst sabirzt čupā.

Tā kā ir šāda tencence - pēc zināma laika lietojamu auto ar uzrakstu "otrās rokas" atrast būš deficīs.

Nu gluži kā ar cigaretēm - Kā vienu cigareti pīpē trīs pīpmaņi bada laikā, pirmais pīpē cigaretes īpašnieks cik grib, otrais cik var, trešajam sanāk tikai tas, kas palicis pāri pēc pirmajiem diviem.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

nu jau sen ir tā, ka defekti izlien ari pirmā pircēja lietošanas laikā. tapēc teorija par pirmo lietotāju vairs nestrādā. un es ari pazīstu vairakus ļautiņus, kuri nopērkot jaunu mizu, brauc ar to ļoti ilgi. pat 10 gadus. tur jau var izbaudīt arī pilno problēmu ciklu.

īsumā, par katru cenu ir jaizvairas no alumīnija motoriem. mūsdienās pat čuguna čaulas alumīnija blokos aizet beigtas.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Es tā daru. Ar Merivu nobraucu 109 mēnešus un 213 tūkst.km, bet ar Fabiju pašlaik ir 53 mēneši un 109 tūkst.km. Ar Honda-Jazz ir 13 mēneši un 25 tūkst.km.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

vidējais Latvijas vieglā auto lietotājs nobrauc 15 kkm gadā, varbūt cipars mazliet audzis, bet nedomāju, ka daudz, ok - 17 kkm gadā. Ņemot vērā, ka to ciparu veido arī darba darīšanās braucošie ar prāvāku nobraukumu, varam secināt, ka privātpersona parastā nobrauc mazāk par šo ciparu...

un? kas sanāk? Privātpersonas ~12 kkm * 10 gadi = 120 kkm. Aptuveni tik arī tas jaunais auto kā nebūt ciešami droši novelk - līdz parasti lielajai, lasi dārgajai, dzinēja apkopei.

Tiem, kas ikdienā spiesti braukāt ne tikai uz no darba, bet arī pa darba darīšanām nobraukās no 25-45 kkm ar parastu vieglo auto

Lūk arī tie paši 75 -130 kkm saskries pa 3gadīgu oplīzinga termiņu. Otrreizējam pircējam vēl varētu sanākt kādu brīdi pabraukāt - līdz tiem 150-170 kkm, ko tie motori, īpaši tos nelaužot, arī varētu izturēt. No uzņēmuma oplīzinga auto, ja paveicas atliek 30-80 kkm braucami km, kas nozīmē parastajam mirstīgajam 3-8 gadi vēl ko braukt.

Tālāk - metāllūžņu pārstrāde...

Lielāko jauno auto masu vismaz šeit iepērk uzņēmumi - tie arī nobrauc tos 100-140 kkm pa 3-4 gadi. Privātie - jā - pērk par savu naudu, tik to pašu nobrauc 7-10 gados. Visa matemātika. Ir protams atsevišķi izņēmumi, bet kopējo bildi neietekmē teju nunemaz.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja: vidējais Latvijas vieglā auto lietotājs nobrauc 15 kkm gadā, varbūt cipars mazliet audzis, bet nedomāju, ka daudz, ok - 17 kkm gadā. Ņemot vērā, ka to ciparu veido arī darba darīšanās braucošie ar prāvāku nobraukumu, varam secināt, ka privātpersona parastā nobrauc mazāk par šo ciparu...

un? kas sanāk? Privātpersonas ~12 kkm * 10 gadi = 120 kkm. Aptuveni tik arī tas jaunais auto kā nebūt ciešami droši novelk - līdz parasti lielajai, lasi dārgajai, dzinēja apkopei.

Tiem, kas ikdienā spiesti braukāt ne tikai uz no darba, bet arī pa darba darīšanām nobraukās no 25-45 kkm ar parastu vieglo auto

Lūk arī tie paši 75 -130 kkm saskries pa 3gadīgu oplīzinga termiņu. Otrreizējam pircējam vēl varētu sanākt kādu brīdi pabraukāt - līdz tiem 150-170 kkm, ko tie motori, īpaši tos nelaužot, arī varētu izturēt. No uzņēmuma oplīzinga auto, ja paveicas atliek 30-80 kkm braucami km, kas nozīmē parastajam mirstīgajam 3-8 gadi vēl ko braukt.

Tālāk - metāllūžņu pārstrāde...

Lielāko jauno auto masu vismaz šeit iepērk uzņēmumi - tie arī nobrauc tos 100-140 kkm pa 3-4 gadi. Privātie - jā - pērk par savu naudu, tik to pašu nobrauc 7-10 gados. Visa matemātika. Ir protams atsevišķi izņēmumi, bet kopējo bildi neietekmē teju nunemaz.

dafiga pieredzes, kad dzinēji beidzas arī zem 100tkm. vnk nonāk nost cilindru pārklājumi un viss. izstaipas ķēdes, nodilst ķēžu zvaigznes.... vajag atgādināt par dsg pieriedzi? arī sākumā bira visas nost. ta var turpināt un turpināt

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Ir motori, arī “vecā kaluma”, kuri nenogāja pat 5 vai 10 kkm. Un? Brāķi gadās!

Kā arī cik % jauno dzinēju nenoiet tos 100 kkm? Kāda tiem litra jauda, kas bijis nobiršanas iemesls? Apkopes ievērotas? Braukšanas ieradumi un citi faktori?

Vēl agrāk DSG kārbu vispār nebija. Jebkura jauna tehnoloģija izslimo “bērnu kaites”. Un tagad - viss ir tik pat slikti ar to DSG?

Visu izsaka statistika, cik % dzinēju nobirst līdz tiem 100 kkm un kāpēc, un cik % dzinēju noiet 200+ kkm. Lai labāk saprastu - ja kāds izpletņlecējs izdzīvo piezemējoties neatveroties parašūtam tas izskan skaļi un bezmaz kļūst par pierādījumu, ka tā ir, neskatoties uz to, cik iet bojā šādos gadījumos, emaz nerunājo par to cik ir to, kam tie parašūti normāli atveras.

Visu izsaka nevis atsevišķi gadījumi, bet procenti no kopskaita!

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 0 Atbildēt

Un vēl cik procenti lietotāju ievēro apkopes intervālus. Tagad ir tendence vispāt nemainīt eļļu tikai braukt un tad tāds vācu bmw tiek tirgots latvijā

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Ne tikai intervālus, bet arī ražotāja prasībām atbilstošus mezglus un materiālus...

Nortel Reģ.: 16.03.2007
1 0 Atbildēt

Kur var nopirkt tik švakus jaunos auto?

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti