2020.g. 14.decembrī Valsts policijā saņemta informācija no kāda iedzīvotāja par to, ka Ventspilī ar automašīnu BMW pārvietojas vīrietis, kurš, iespējams, atrodas alkohola reibumā. Ap pulksten 13:30 Ventspilī, Jēkaba ielā tika apturēta vīrieša vadīta automašīna BMW un konstatēts, ka viņš pārvietojies, būdams 4,35 promiļu reibumā un bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām. Vīrietis jau iepriekš ir nonācis policijas redzeslokā par braukšanu dzērumā un bez tiesībām.
Kā redzams grafikā viskozitāte 5w un 20w ir vienāda pie darba temperatūras ap 80C. Man šķiet ka tas otrs skaitlis bija ar vides temperatūru saistīts, kur darbina tipiski. Joprojām uzskatu ka lietotiem motoriem liet biezāku eļļu nepieciešamība ir leģenda vai mīts.
Esmu aplauzies pat ar pilna izmēra rezerves riteni, kas nebija tieši tādā pat profila augstumā. Rezultātā mirgojoša roķene check engine un limp mode pat īsti nesasniedzot 50km/h.
Protams ir grūti no gaisa tilta stāvot uz labo pēc tam ļaut cēli iekārtoties tam, kurš tev tikko bijis priekšā un būdams gudrāks par pārējiem iznesās caur Elkora stāvlaukumu.
Nebiju domājis neko sev pieprasīt. Tās vairāk personīgas atziņas pēc Berlīnes un Drēsdenes satiksmes, kur jūt cieņu un sapartni savstarpēju vairāk, kas man pietrūkst Rīgā.
Kā tā sanāk ka auto lohi, velo traucē, kājāmgājēji pašnāvnieki un visi kaut kā kopā kust?
Jā google translate no youtube "instant karma" video.
Iespējams nav šis gadījums un līdēju Rīgā netrūkst.
Tomēr aicinu būt vispārīgi iecietīgiem, jo gadījumi atšķirās un man arī ir bijuši varianti, ka esmu līdis nevis lai ieriebtu rindā stāvētājiem, bet tāpēc ka nezināju, neuztvēru joslas vai krustojuma īpatnības.
Arī vakar vedot šķidru kravu, biju neticami lēns un uzmanīgs pagriezienos, ko varētu galīgi nesaprast apkārbraucēji.
Vienkārši nedomāt uzreiz pašu sliktāko par lēniem, vai dīvainiem braucējiem, jo gan jau ir kāds iemesls tam.
Lai arī nav ieviesti vēl nekādi dīzeļu ierobežojumi, tomēr kaut kādu iemeslu dēļ cilvēki LV reģistrē aizvien vairāk benzīna auto. Piem 2009.g. 4k benzīna un 18k dīzeļi, bet 2019. g. 10k pret 10k. Interesanti, kas ir "nav degvielas" pozīcijā, kas pieaug pēdējos 5 g vismaz. Elektrība baigā minoritāte.
Mana doma bija ka jaunākiem auto tā adaptācija degvielai varētu notikt ar dzinēja vadības bloku automātiski, jo ir kloķvārpstas devējs, gaisa masas mērītājs, spiedienu un temperatūru sensori. Kā arī ar turbīnu var iepūst lielāku spiedienu. Vecākiem gan jau nepieciešama regulācija, ko parasta autobraucējs neveiks. Tēmā taču golf 7, kas ir gana jauns.
Man bija studiju laikā skoda fabia ar apaļajām miglām 1.4tdi. Zinu kam ir benzīna. Puslīdz moderns auto, nu ir isofix, ABS, signalizācija rūpnicas. Mazas riepas, nu diezgan ekonomisks 4l dīzeļa pa šoseju auto. Protams ir cietas plastmasas, skaļi salonā un nav jaudas.
Nevaru piekrist patēriņam vajdzētu pievērst šad un tad uzmanību jo tas parādā arī auto tehnisko stāvokli. Tomēr arī izdevumi par degvielu ir viena no lielākajām pozīcijām auto, piem 10Eur/100km ir tūkstotis Eur uz katriem 10k nobrauktajiem, ko vismaz es salasu dažos vasaras mēnešos.
Es jau te vienreiz par to spirtu virzīju diskusiju. Nav diez kādu iespēju aizbēgt, jo vismaz Neste 95 ir E10 jeb gandrīz 10% spirta, bet 98 ir E5 marķējums uz pistoles, kas ir attoiecīgi 5% bioetanola.
Cik esmu lasījis 10% arī ie tā robeža, ka jau nepieciešama auto pārbūve. Droši vien to vairāk izjūt auto kas neadaptējas (vecāka gadagājuma atmosfēriskie benzīna un karburatora mazā tehnika)
Man bija iestatījumos iespēja pie intensīvas priekšējo logu slotiņu darbības sinhronizācija ar aizmugurējo auto režīmā. varbūt jums arī ir tur ķeksis?