Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5
eidis 10.08.2023 20:01

WALA rakstīja: Par to kā procentu likmju celšana patiesībā neapkaro inflācijas cēloņus, saruna ar ASV ex - Sercretary of Treasury, kontekstā ar Federal Reserve celtajām USD procentu likmēm: 

Un Eiropā ECB kontekstā situācija ir līdzīga, lai arī ne vienmēr salīdzināma ar ASV. 

P.S. un tas patiesībā nav kapitālisms kurš "pats sevi apjāj", tas ir aplami regulēts kapitālisms, un drīzāk izlikšanās par tēmu kā apkarot inflāciju ... Precīzāk būtu labi izglītot cilvēkus par šādu lēmumu ietekmi uz reāliem cilvēkiem ...

Procentu likmju celšana novērš cenu veidošanas spirāli, ne pašu cenas pieaugumu. Tā tikai izsmērē pieaugumu laika, tādejādi neļaujot inflācijas gaidām bezgalīgi pumpēt cenu. 

Un tas strādā - sociums sagaida izdevumu pieaugumu un iepirkumus samazina, tādejādi atjaunojot pārdevēju cīņu par piecīti pircēja sasvīdušajā roķelē.

Inflācijas iemesls šobrīd ir covid un kara nauda, kas vnk ir piedrukāta klāt un tai nav preču seguma.

eidis 10.08.2023 19:55

aizejošais rakstīja:

650 rakstīja: Ta kādu tur advokātu, normāls advokāts sākas no 150eur/h un ar savu laiku lieki nebārstās.Taisnība galvenokārt tam, kur ir pieejams šāds speciālists un kuram (vēlams) ir pienācīga tribīne "sava viedokļa" izteikšanai.

Man personīg arī nav dižu iebildumu ne pret kāda individuālo materiālo stāvokli, nedz pret iespējamajām viņa interesēm.Vienīgi ka "es" negribētu piedalīties kādas atsevišķas "interešu grupas" līdzfinansēšanā.Tā dēvētā elektro"tēma" ir acīmredzami iebraukusi globālās auzās.

Globālās auzas ir sākušās ilgi pirms...

Domāju, ka tās ir augšanas grūtības, ne auzas. Elektroauto ir nenoliedzami efektīvāks un noteikti aizstās iekšdedzes. Bet nu tās augšanas grūtības..... Jādomā, ka switch zirgs> auto bija tik pat smags. Tā bija izbraukšana no auzām, ja kas

eidis 09.08.2023 13:34

elektrosaules zemē Norvēģijā murgam vēl nāk klāt orientēšanās - tās e-stacijas nemaz tik viegli nav atrodamas. Ja degvielas stacijas ir viegli pamanāmas, tad e-stacijas ir visādos pagalmos un stāvvietu stūros sabāztas. + neviens tīkls nenorāda pilnīgu punktu karti. Nācās lietot 3 aplikācijas, lai atrastu ērtāko (tuvākais neder, jo tur nav ko darīt to 1-1,5h)

eidis 04.08.2023 10:44

Konuss rakstīja: Tur jau drīzāk pauguri būs bijuši, ne kalni. Nu ok, pa puslīdz taisnām (pārredzamām) šosejām tā var darīt, bet serpentīnos un stāvos kāpumos/kritumos tādā veidā drīz vien bez bremzēm paliksi un atradīsi taisnāko ceļu lejā. Kalnos drīzāk otrādi - kalnā braucot var attīstīt lielāku ātrumu jo viegli apstāties, lejup braucot stipri prātīgāk.

Šādi rīkojos KUR IESPĒJAMS.

Normāli kalnos bremzēju ar motoru + darba bremze impulsiem. Kompānijā bija iespēja novērot noķīlējušu bremzi, jo kolēģis visu laiku ar darba bremzi strādāja

eidis 04.08.2023 10:43

Norvēģiem ir ievērojami jautrāki serpentīni kā Itālijā (izņemt dažas vietas IT ZR, kur vecie ceļi iezīmēti vienā līmenī ar jaunajiem). Čīlē vēl jautrību palielināja metode būvēt grants serpentīnus, kur laiku pa laikam vēl irigācijas bija pa ceļu palaistas

eidis 04.08.2023 10:40

Bradypus rakstīja: "ieskrieties stingri virs atļautā pa kalnu uz leju, ja priekšā gaidām kāpums" - tā jau pauguru, ne kalnu braukšana. Kalnos slīpumi ir kilometros mērāmi un tur nekāda ieskriešanās nepalīdz. Tad, kad pamēģināsi ar to uti nobraukt kādu serpentīnu 40km garumā, tad paskatīsies degvielas patēriņu un varēsi runāt par kalnu pieredzi.

Nu pļa. Pie Bergenas ir ceļš 17% ar kritumu 25km garumā. .Tā, ka pašam vien būs jāpamēģina

Protams, ka ieskriešanās 25km neko nedod. Jaudas gan tai utij mums diviem pietika. Bija gana veikls. 

Un jau teicu - ņemot vērā, ka nejūti saķeres atšķirību SUV un sedanam, kalnu pieredze ir jāapgūst tev.

eidis 03.08.2023 15:30

Bradypus rakstīja:

eidis rakstīja:

Volx rakstīja: Starp citu, arī es to nenojaušu.

Pagaidām visekonomiskākais, ar ko esmu braucis, ir PSA 1.2 motors, 3 cilindri. 

Tur man sanāca 5.2

Toyota Yaris hibrīds. 3.5l pa Norvēģijas kalniem. 3.5l = ar bākas metodi

Vēl jau jābūt pacietībai un prasmei to ekonomiju no auto izspiest. Nez - tur stumšana smagos posmos ar ietilpst?

Man jebkurš nemotors, kas ir ņemts nomā, momentāni tērē 10+ litrus. No 1.0 Fiestas sanāca pēc bākas metodes 13 litrus izspiest un tāpat pret kalnu ātrāk par 70 nevarēja dabūt - fūres gāja garām

Viseknomiskākais ceļojuma rādītājs kalnainos ceļos ir bijis ar 3.0 dīzeli, kas neticami iztika ar ~5.9 litriem.

Nu tur jau tā lieta, ka es nevienu brīdi neekonomēju. Un man ir diezgan plaša pieredze gāzt pa kalnu ceļiem, kā rezultātā es tur pārvietojos ātrāk par lielu daļu lokāļu. Ir gan mendele (īpaši ar nemotoriem) izmantot reljefu. T.i. ieskrieties stingri virs atļautā pa kalnu uz leju, ja priekšā gaidām kāpums. Auto jūtu labi, gāžu uz saķeres robežas. Pa šoseju, kur radari, gan rātni - nepatīk man tā NO sodu aprēķinu metodika.

Un 3,5l. Pieņemu, ka lielu lomu tur elektromotors spēlē. Acīmredzot tai utij tas sanāk prāva jaudas deva un pret kalnu diezgan ilgi var vilkt. Īpaši gan nepētīju kā tās piedziņas slēdzās. Nebija interesanti

eidis 02.08.2023 14:48

Nu baltkrievi gan ir stipri nemierīgāki par krieviem. Tā, ka nav īsti zināms kam kas nav labs gaidāms. Baltkrievi tomēr ir spēcīgi eirocentrēti un ar Možem povtoritj + sauso ateju pagalmā tur nevar izrullēt.

eidis 01.08.2023 19:05

Bet par to auto nefanoju. Īpaši par Toyota variatoru kombo ar mazlitrāžas motoru - bremzēšana ar motoru bija izmisīga štepselēšana starp dažādiem režīmiem. Neviens no tiem nebija ne īsti drošs, ne efektīvs, ne tehnikai draudzīgs. Slapju muguru no kalna lej;a bija.

Bet 3,5l /100 gan bija. Fantastika

eidis 01.08.2023 19:02

Tas ir par 1,5 nedēļu NO. Diezin vai sanāks tikai uz leju tik ilgi

eidis 01.08.2023 13:13

WALA rakstīja: Intersanti - no "koka" gatavotas vēja turbīnas:

www.thecooldown.com/green-tech/modvion-wooden-wind-turbine-sweden/

Nez, nebūs tāpat kā ar Dāņu koka tiltiem ?!?

Lāpstiņas no koka ir pat ļoti perspektīva metode - elastība kokam ir līdzīga kā tiem kompozītiem, tikai ar svaru un ražošanu jātiek galā. Ticu, ka labs aprēķinu softs un CNC darbagalds šo visai drīz varēs paveikt

eidis 01.08.2023 13:09

Volx rakstīja: Starp citu, arī es to nenojaušu.

Pagaidām visekonomiskākais, ar ko esmu braucis, ir PSA 1.2 motors, 3 cilindri. 

Tur man sanāca 5.2

Toyota Yaris hibrīds. 3.5l pa Norvēģijas kalniem. 3.5l = ar bākas metodi

eidis 31.07.2023 14:07

GB12 rakstīja: Pēc astoņu mēnešu auto meklējumiem vakar sanāca tāds spontāns pirkums - izsolē ieķēru Volvo V60 R-Design D4 (190 ZS dyzelinas, 8 pakāpju automatas), 2018. gada, no Nīderlandes... Kopumā auto šķiet OK, ir pāris vizuālu štruntu, kas jāsataisa (jānokrāso aizmugurējais bampers, pāris sīkās buktes jāizvelk un jānokrāso diski). Naudiņu nolocīju, tā ka, jāgaida kādas 2-3 nedēļas, līdz atnāks mājās. Redzēs, kas beigās no tā visa sanāks, pirmo reizi pērku auto aukcionā.

A kā tie auto nonāk izsolēs? 

No uzņēmēja viedokļa - nepieļautu. Pārdotu kautvai sievasmātei. Atņemts? Tad jau pat diski būs kantaini. Jo kāpēc jārūpējas, ja iet uz galu?

eidis 28.07.2023 12:58

Davidich rakstīja: Pajautā autospeci par opeli! Pat pliks tērauds tā nerūsē kā opelis.

autospeci nav tāpēc lai sniegtu ekspertīzi rūsēšanā. Autospeci vnk tirgo pretrūsas apstrādi. Un Jurka tikai tirgo. Bez ekspertīzes. Tas kadrs stingri stāv uz 2 kājām: demogoģija un komercija

eidis 26.07.2023 12:59

darklight rakstīja:

eidis rakstīja: Kāda ir TFSI speciālās uzturēšanas prasības / ieteikumi?

Es pat nezinu, ko tur var ieteikt, ja nu vienīgi ik pēc 50k to motoru pilnībā izjaukt, iztīrīt, izpucēt un salikt atpakaļ. Galvenā viņa problēma ir eļļošana, kad, aizsērējot kanāliem, atsevišķas komponentes pārstāj eļļoties, kaut kas sāk dilt, pa motoru sāk peldēt skaidas, kas nodara vēl lielāku ļaunumu. Trakākais, ka tas principā nekādi nav pamanāms, kamēr ir iestājušās jau neatgriezeniskas auzas. Var jau būt, ka varētu līdzēt arī periodiska kaut kādu tīrošo eļļas piedevu iegāšana. Hvz.

Nopirku jau ar aizsērējušiem (apzināti). Iztīrīju, nomainiju virzuļus uz jaunākiem (izturīgāki eļļas gredzeni) un tgd jau 15k nekādu problēmu īsti neredz. Bet eļļu pamainīšu biežāk, jā.

eidis 25.07.2023 14:38

Kāda ir TFSI speciālās uzturēšanas prasības / ieteikumi?

eidis 24.07.2023 10:21

Krotow rakstīja: Stāsta ka uz vagoniem sēdēšana Indijā pēdējos gados esot gājusi mazumā. Citādi nevajag to un peldēšanos ķīmiskajos atkritumos aizliegt. Dabiskajai izlasei jānotiek.

Jau 5 gadus atpakaļ Nevienā lielpilsētā (Mombajā gan nebiju) neredzēju nevienu uz jumta sēdošo. Zobu mazgāšana ar Gangas ūdeni un sakošļātu zariņu gan bija pilnīgi ok.

eidis 24.07.2023 10:17

WALA rakstīja: Ir protams Rīgā vietas kuras nereti saucas "x" -kalns kuras visas +/-  ir virs 4 metri un augstākas.

Bieriņi tak nav nekāds kalns. Apskatījos vertikālo plānu. +/-0.000 = +10.7

eidis 21.07.2023 13:37

Šis nosacījums ir spēkā arī attiecībā uz robotu putekļu sūcēju - tie protot ļoti rūpīgi ierīvēt grīdas seumā ļoti lielā platībā

eidis 21.07.2023 13:34

Nu krievijas vēsture saka, ka zaudēts karš = sabrukusi vara. Jādomā, ka esošai varai vairāk būs jānodarbojas ar iekšpolitiku kā ārpolitiku. Jo arī varaskārie reģionālie careļi nekur nav pazuduši un lokālā vate viegli pieslejas uzvarētājam.

eidis 21.07.2023 11:09

Volx rakstīja:

eidis rakstīja: Es tev piešķiru tiesības!

FB ir distributīvi. Piem I-grams, kas tas pats vien ir. 

Nop. Plaušu vēzis būs pīpēšana, taisnās zarnas no sarkanās gaļas, sarkoma no saules utt. Lielu daļu vežu var saistīt ar mazkustīgu dzīvesveidu, demenci lielā mērā arī, bet tur ir daudz kas neskaidrs. Savukārt kuņģa vēzis būs tiešas heliobaktērijas sekas. 

Gadījumu skaita pieaugums pamatā ir saistāms ar dzīves ilguma pieaugumu. Īpaši demence. Novērst pieaugumu lielā mērā var mainot dzīvesveidu - pārtiku, kustību daudzumu, infekcijas, aptaukošanos, samazinot traumas. Kā redzams lielākā daļa izmaiņu ir pretrunā viena otrai un smalkā balansa atrašana un noturēšana ir atslēga

Paldies par tiesībām

Ja neskaita sauli, tad pārējās slimības tak ir no tā, kas nonāk tavā mutē?

Nop. Urbānā dzīvesveida dēļ nomācošais infekciju skaits izplatās pa gaisu. Mutē nonākušas gan parasti ir stipri smagākas. Savukārt HIV, papilomas vīrusam (dzemdes kakla vēzis) nepieciešama tieša iekļuve asinīs. Savukārt ebolai tieša iekļuve no asinīm. 

Nu un liela daļa ir slimību (demence, kā arī daļa vēžu) ir saistītas DNS vai šūnu degradāciju, kas ir tiešas sekas vecumam + laiskam dzīvesveidam

Dabai ir superjaudīga laboratorija - tā nešaubīgi atrod visas iespējamās iekļuves un nekavējoties tās izmanto.

eidis 21.07.2023 11:02

WALA rakstīja: Rīga ir 2 metri virs jūras līmeņa, tā ka pārējie (kas augstāk) var neiespringt (es tuvu pie 10 metri virs). ;)

Man Rīgā ir 10.37 bāzes atzīme.

Man liekas, ka Rīga tikai Daugavas senlejā ir pazema.

eidis 21.07.2023 10:58

Tas vnk ir standarta selektīvās domāšanas modelis: paņemam visus Sorosa tekstus un atlasam tos 3%, kas pievelkams šodienas realitātei. Pārējos 97%, kas neatbilsts un ir acīmredzami murgi, uzskatām kā nebijušus.

eidis 20.07.2023 16:11

MMX rakstīja: Interesantas lietas notiek graudu darījuma sakarā. Krievi pateikuši, ka aiziet no darījuma, jau ir apšaudījuši ostas sabojājot vairākus desmitus tūkstošus tonnu graudu un draud nogremdēt visus peldlīdzekļus, kas tuvosies Ukrainas ostām. 

Rietumi vismaz pagaidām izliekas par beigtiem un aprobežojas ar domīgiem izteikumiem, Āfrikas valstis pagaidām arī klusē, kaut gan būs pirmie kas cietīs, ASV, kas vēl nesen Ķīnas piekrastē kaut ko tur braši deklarēja par kuģošanas brīvību, arī ir pieklusuši un nekas nav dzirdams no brašajiem turkiem, kas vēl nesen runāja par to, ka visu saorganizēs bez Krievijas. Kaut kā rodas iespaids, ka Krievija arvien vairāk iziet uz tīru šantāžu, bet lielie "demokrātijas aizstāvji" ir tik mīksti, ka sāk jau paliekties. 

Acīm redzot vienīgais veids kā šajā pasaulē nodrošināt savu drošību un intereses ir kodolieroči, viss pārējais - līgumi, starptautiskās tiesības, NATO un citas apvienības ir pilnīgs sūds.

Reāli jo dziļāk šajā karā, jo vairāk jautājumu sev par to, ka varbūt jāmigrē kaut kur uz Rietumu pusi. Tauta beidzot ir konstatējusi, ka mūsu iekšējā drošība jau labu laiku ir mirusi, vate aptaujās saka, ka Ukrainā notiekošais joprojām ir nevinnozīmīgs, un NATO kontekstā mēs arvien vairāk sākam izskatīties pēc reģiona, kas kara gadījumā ar Krieviju tiks iemainīts apmaiņā pret kara pārtraukšanu. Varbūt vienīgi poļi, somi un zviedri mūs izglābs, pārējie tātikai ietirgos Krievijai.

Krievi ir pietiekami lieli graudu piegādātāji un šo instrumentu izmanto cenas paaugstināšanai.  

Šajā gadījumā katram, kas kko aizrāda viņi piedāvā savus graudus. Bada situācija nav. Ir tikai dārgāk..... kas Āfrikā, iespējams, nozīmē vienu un to pašu. Bet tur vadoņiem nav līdz graudu cenām

eidis 19.07.2023 13:10

Es tev piešķiru tiesības!

FB ir distributīvi. Piem I-grams, kas tas pats vien ir. 

Nop. Plaušu vēzis būs pīpēšana, taisnās zarnas no sarkanās gaļas, sarkoma no saules utt. Lielu daļu vežu var saistīt ar mazkustīgu dzīvesveidu, demenci lielā mērā arī, bet tur ir daudz kas neskaidrs. Savukārt kuņģa vēzis būs tiešas heliobaktērijas sekas. 

Gadījumu skaita pieaugums pamatā ir saistāms ar dzīves ilguma pieaugumu. Īpaši demence. Novērst pieaugumu lielā mērā var mainot dzīvesveidu - pārtiku, kustību daudzumu, infekcijas, aptaukošanos, samazinot traumas. Kā redzams lielākā daļa izmaiņu ir pretrunā viena otrai un smalkā balansa atrašana un noturēšana ir atslēga

1 2 3 4 5

Lasītākie raksti

Jaunie raksti