Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3 4 5
JanJan 31.07.2018 21:40

Vienīgi sapratu, ka ASV Teslām ir 7-8 gadu garantija, tā jau it kā super. Vienīgi pavisam drīz sāksies masveidā garantijas beigu laiks... Un ko tie īpašnieki tad darīs, kad Tesla sāks plēst nenormālus tūkstošus par katru lietu? Turklāt palasot, liekas, ka nav jau tikai sīkumi... Elektromotori arī tiekot mainīti pa labi un pa kreisi... Un atkal no sērijas - neko nejauc ārā, tik visu pa blokiem tikai maina... Kad garantija beigsies, tad auto vērtība būs 0, jo kurš gribēs grūst iekšā baigos tūkstošus.

JanJan 01.08.2018 8:40

Kamēr vēl praktiski visiem Tesla automobiļiem ir garantija, tikmēr neviens neko diži nedomā. Vot, ja viņi nesakārtos rezerves daļu pārdošana, autorizēto servisu utt jautājumus līdz kaut kādam 2020-2022.gadam, vot tad viņiem jau ūdens smelsies mutē, jo tajā brīdī īpašnieki sapratīs, ka viņi to savu mašīnu vairs nevar uzturēt un 8-10 gadīga auto pielietojums ir uz šrotu...

JanJan 01.08.2018 8:54

Nu ja nepieciešams ņemt 5-6 gadu līzingu (un tad vēl jādomā, kā sakasīt pirmo iemaksu minimālā apjomā), tad nevarētu teikt, ka vari atļauties pirkt jaunu auto. Optimālais variants (nu finansiāli domājot) būtu pirkt lietotu auto bez kredīta (lietotiem auto ar procentu likmēm gan ir čābīgi). Šitā sērga jau ir visur - telefons ar jāpērk jaunākais iphone uz nomaksu, jo kontā reāli tādas naudas nav... Jādzīvo ir atbilstoši saviem līdzekļiem. Ja tu savam auto vari sakrāt līdzekļus 1-2 gados, manuprāt, tas ir ok, ja Tev būtu jākrāj kādus 6 gadus, tad drīzāk teiktu, ka tiek mēģināts uzlēkt augstāk par savu pēcpusi.

JanJan 01.08.2018 9:30

Es jau nesaku, ka jāpērk liels A6 ar lielu motoru. Var jau arī skatīties kaut ko pieticīgāku un zem 10 gadiem. Var jau to pašu škodu nopirkt 4-5 gadus vecu.

JanJan 01.08.2018 11:59

Nav jau runa, ka Teslai vai kādam citam vajadzētu izveidot savus servisus visā pasaulē. Tas jau nav reāli, bet problēma jau ir faktā, ka šie nemaz negrib tirgot detaļas nevienam un uzspiež vai nu mans serviss vai uz šrotu.

Un nav jau nemaz ne tuvu tik kruta tur ASV, ka visi tikai ar jauniem auto brauktu. Protams, ka tur tas īpatsvars ir lielāks, kā pie mums. Viņiem ar salvage problēma ir tāda, ka ir lielas darba spēka izmaksas, līdz ar to kaut kādu sūdainu piecgadīgu ševroletu nemaz nav vērts taisīt, jo remonts ar 100 USD/h likmi maksās vairāk, kā auto paša vērtība. Vidējais vieglo auto vecums ir 11.7 gadi 2017.gadā.

JanJan 02.08.2018 10:28

Te uzreiz jautājums - kas notiks, kad auto salūzīs un vedīs uz garantijas remontu? Kāda iespēja, ka Mollerā var sākt raut pieri un teikt, ka paši vainīgi, noteikti Jums tajā ļevajā servisā sačakarēja visu... Neesmu pircis jaunu auto, ko šobrīd raksta garantijas noteikumos, nebūs tur kaut kas minēts par autorizētiem x markas autoservisiem?

JanJan 02.08.2018 18:47

Uzņēmumam, protams, tā jau cita lieta. Bet nu privātpersonām... Ok, šobrīd Euribor ir 0, līdz ar to procenti ir mazi, kādi 2%, tad tur tas zudums nav tik liels, bet ja tie ir kādi 3-5%. Cik bija pirms krīzes?

Jā, ja Tu to savu uzkrājumu kaut kā investē un pelni lielo citronu, tad vēl var diskutēt, bet vairums jau to naudu vienkārši apēd, nodzer, nobrauc utml. Līdz ar to ņemot jebkuru kredītu, Tu tikai samazini savu naudas apjomu un pārmaksā...

Tā vispār ir fakin ģeniāla loģika, kam tik cilvēki neņem kredītu. Gribās aizbraukt ceļojumā, bet kontā susņaks. Labi, paņemam 2k patēriņa kredītu pa kādiem 7-10% gadā. Pēc tam līdz nākamajai sezonai cītīgi maksā mēnešmaksājumu. A kur problēma to kredītmaksājuma apmēru atlikt nost un sakrāt tam ceļojumam vai pirkumam tāpat, tādā veidā ietaupot procenta maksājumus, līguma slēgšanas komisiju utt?

Hipotekārais kredīts, protams, cita lieta, bet in general visādi patēriņa tipa kredīti (auto līzings jau tas pats arī ir, tik jauniem auto zemas likmes dod) tevi padara tikai nabagāgu, Tu iztērē savu nākotnes naudu, lai varētu kaut ko nopirkt drusku ātrāk.

JanJan 03.08.2018 9:58

Nu tas, ka vairums cilvēku vienkārši nemāk apieties ar naudu tas jau skaidrs. Kāpēc domā visādi ātrie kredīti zeļ un plaukst? Ne jau tāpēc, ka rada baigo labumu sabiedrībai... Viņi pelna miljonus uz to, ka cilvēks nemāk sabalansēt savu budžetu un dzīvo no algas līdz algai.

Par nekustamo īpašumu piekrītu - tur tas periods ir ilgs, inflācija darīs savu. Hipotekārais pa lielam ir vienīgā opcija. Bet īsāka termiņa ikdienas vajadzības - kredītņēmējs parasti paliks zaudētājos, vienīgi, ko Tu iegūsti ir tā prece vai pakalpojums drusku ātrāk. Izņēmums ir, ka, piemēram, reizēm veikali dod iespēju pirkt uz bezprocentu nomaksu. Piemēram, samaksā 3 daļās nevis vienā to pašu summu.

Aaaa un starpcitu, arī kredītiem var piedēvēt nabadzības slazdu. Ja tu katru mēnesi maksā procentus (vienalga vai tas ir patēriņa kredīts ceļojumam, līzings par auto, dators uz līzingu tikai par 20 eur mēnesī utt), tas jau automātiski samazina tavus neto ienākumus katru mēnesi par kaut kādu summu. Principā tas ir kā algas samazinājums, papildus nodoklis...

JanJan 03.08.2018 13:06

Es ļoti labi zinu, kas nabadzības slazds, bet uz ātrajiem kredītiem tur jau līdzīgi iet - ej tikai lielākā bedrē no kuras netiec ārā. Ļoti reti, kad kāds kredīts palīdzēs tikt ārā no nabadzības slazda... Nu varbūt vienīgi gudram jaunietim no nabadzīgas ģimenes paņemot studiju kredītu (pieņemot, ka viņam to iedos). Kredīti drīzāk tik pasliktinās situāciju.

Jā, tavs piemērs ir tīri labs, bet tur jau tā lieta, ka nospiedošais vairums jau tā nedara. Ņem tāpēc, ka burtiski met pakaļ un stāsta cik tas ir zaibis un viegli. Tad jau vēl ar cilvēki uzķeras uz absolūtiem skaitļiem - nu kas, tur tie 20 eur pa virsu - tas taču nav daudz. Paņem vienu, divas, trīs reizes utt. un pēkšņi 20 jau pārtapuši varbūt vairākos simtos pa gadu...

JanJan 06.08.2018 11:28

Krokodils rakstīja: Tā kā mūsu autoceļi 80% ir vienjoslas, tad protams braucot pa div vai trīsjoslu ceļu cilvēks, kā brauc tā brauc... PO uz to teoriju, vai tām pāris braukšanas stundas reizēm kur kādreiz mācija, ka ir jābrauc pēc iespējas tuvāk labajai ceļa malai....

Nesen pie stūres aizrullējot Vācijā, man bija kūlturšoks, cik tur viss tas solīdi strādā. Uz štrāses arī ja ielien kreisajā un dzen fūres kuras labajā.. tu jau tā ar 140 brauc, bet aizmugurē, pa kreiso kāds vēl ātrāk - NEVIENS pakaļā nelien. Drošā distancē nobremzē un gaida kad pa.isīsi malā!

Protams ja labā brīva un turpināsi sēņot tad sāks midžināt un ja turpināsi sēņot pat pasūdzēsies vnk poličiem.... BET NEVIENS BAMPERĀ TEV NELĪDĪS!

Nevienu 'labo' apsteigšanu nepiedzīvoju, jo tā ir agresīva braukšana kuram ir normāls sodiņš ar soda punktiem.

Bet pie mums ja arī kreisajā tu kādu apsteidz un brauc 110(90vietā) aizmugurē viens brauc uz 120/130, iesēžas reāli astē, 1m no bampera, midžina, streso..... un vēl visādus pigorus rāda. A ko man darīt? maukt labajam sānā?...

Protams par kreisā josla aizņemšanu ja labā brīva, tur ir cits stāsts, bet TAS IR JĀRISINA POLICIJAI!

Policijai beidzot to ir jāsāk skatīties un sodīt ikdienā. Bet ja pats redzi kādu, tad pasažieris ņem rokā video ierakstu, kamēr tu zvani par brīvroku sistēmu policijai. Un attiecīgajai 'zosij' seko kamēr pārtver poliči. Parādi fiksēto pārkāpumu un tā pārmāci.

Bet redz visi ir pārak aizņemti.... Visi mak tikai mācīt sēžot dīvānā, bet ka pašam jāpakustina tās mīkstās vietas, tad visi klusē. Un tad grib lai kas mainās....

Starpība ir tāda, ka Rietumeiropā par distances neievērošanu liek normālus sodus. Man te paziņas dzīvo un strādā Beļģijā - arī sākumā bija pārsteigti, ka visi diezgan cītīgi ievēro distances utt. Pēc tam no citiem uzzināja kādi ir sodi... Saprata, ka distance jāievēro.

Vēl - neesmu, protams, to piedzīvojis, bet stāstīja, ka policija mēdz darīt tā - brauc, ierauga pārkāpumu, piemēram, ātruma pārsniegšana, piefiksē un turpina sekot, tad vēl pamana tam pašam distances neievērošanu, vēl varbūt nepareizi apsteidz pa joslām, pārkārtojas pa nepārtraukto utt. Tad beigās ceļ nost un piestāda rēķinu pēc pilnas programmas, nevis tikai par vienu lietiņu izsaka brīdinājumu vai 20 eur sodu...

JanJan 07.08.2018 7:20

Nu atkarībā, ko pērc - ja Latvijā ekspluatētu 5 gadīgo auto, kuram nepārāk sen beigusies garantija, tad jā. Ja 10 gadīgu ievestu auto, kas pabijis vairākās valstīs, tad visticamāk viņi tev tāpat neko vairāk nevarēs pateikt.

JanJan 07.08.2018 8:49
JanJan 07.08.2018 9:30

Protams, ka šis jau ir nu tāds galējais variants, ka bļin aizmugures piedziņa nozāģēta. Bet anyway, tas tik parāda, ka lietots auto ir lietots, tas obligāti ir jāved uz servisu pārbaudīt pirms pirkšanas, citādāk nemaz nevar.

JanJan 10.08.2018 8:51

Nu diemžēl tā ir LV ikdiena. Domāju vairums te katru dienu redz, ka mauc pie sarkanās gaismas, apdzen uz līkumiem, aizbrauc taisni pa nogriešanās joslu utml. Braukšanas kultūra mums ir zem katras kritikas. Darīt neko daudz jau nevaram mēs paši. Nu varbūt vienīgi video reģistrators noder? Ja nu ir tā avārija un var atrast izraisītāju, kas paļubomu aizbrauks prom... Varbūt kāds zin, var tur reāli no tā aizbraucēja kaut ko piedzīt un policija soda, ja nav notikuma vietā pieķerts, bet tikai pēc numurzīmes?

JanJan 13.08.2018 7:00

Jā, vislabāk šķiet vnk regulāri mazgāt auto. Vienalga pats ar rokām mājās, automātiskajās utt. Ir, protams, grūti dabūt nost tos līķus, bet bieži mazgājot daudz mazāk sakrāsies tomēr.

JanJan 20.08.2018 9:00

Neveiksmīgs eksperiments, kuru būtu nepieciešams likvidēt. Cik sanāk pa Tallinas šoseju braukt, tā neapdomīgas apdzīšanas, lēkāšanas un bīstamas situācijas vienmēr redzu. Cik nav bijis, ka pretīm braucošie nagļakā apdzen un tīši spiež tevi nost tajā nomalē, citreiz arī vietās, kur jau ir nepārtrauktā.

Man nav pienākums konstanti braukt pa nomali. Tiem, kas apdzen, toties ir pienākums pārliecināties par drošību pirms sava manevra veikšanas...

Ja 4 joslu šoseja ir par lielu un dārgu, tad jātaisa 2+1. Cik nu nedaudz esmu pabraucis ārpus LV pa šādiem ceļiem, liekas, ka strādā ļoti labi! Mierīgi brauc, sagaidi, kad tavā virzienā būs tā papildus josla, apdzen tās fūres un pārējos lēnos un brauc mierīgi tālāk.

JanJan 20.08.2018 9:18

Nu vismaz drošāk vajadzētu būt. Piemēram, braucot uz Tallinu ir barjera pa vidu. Līdz ar to arī tīri praktiski nav iespējams ieskriet kādam purnā. Bet pat, ja barjeru neliek, doma jau būtu, ka apdzīt uz šāda ceļa nedrīkst vispār - tāpēc arī tā +1 josla, kas mainās.

JanJan 20.08.2018 9:26

Nu barjerai, vai vismaz kaut kādiem mīkstajiem stabiņiem tur toč pa vidu ir jābūt, citādāk, protams, visādiem atmarozakiem nepārtrauktās neko nenozīmē. Tur es 100% piekrītu.

Ja tur brauc ikdienā, pieņemu, ka cilvēki tiešām pierod, bet tiem, kas tur retāk brauc parasti tas sagādā lieku stresu un galvas sāpes, jo nu satiksmes virzība tur tomēr nav normāla un pietiekami droša, manuprāt. Bet ar to pierašanu jau arī - nu cilvēki pierod arī pie 15 grādiem istabā, pelējuma un tekoša jumta, bet tas jau nenozīmē, ka tas ir baigi kruta.

JanJan 21.08.2018 9:48

Piemēram, braucot uz Tallinu ceļam pa vidu ir sadalošā barjera, Tu tā netīšām vnk nevari iebraukt pretējā joslā.

JanJan 21.08.2018 9:56

Kaut ko tik vizuāli atbaidošu šķiet redzu pirmo reizi. Tad jau auto ar mainītajiem un nekrāsotajiem bamperiem/spārniem/durvīm utt izskatās labāk.

Mani uzjautrināja e csdd informācija, laikam autors to vēl nebij skatījies. Nēnu ok, sludinājumā jau raksta nedaudz kas tur mainīts, bet, ja jau tikko sataisīji nafig tad tirgo? Gan jau vnk negribējās uz tolmetu dzīt un izdomāja kaut kā iziet tehnisko un iesmērēt kādam tālāk.

JanJan 21.08.2018 13:17

Bildē gan ir Garkalne, nezinu, kā pie viņiem soda, bet Rīgā pašvaldības policija soda tikai pēc izsaukuma par auto novietošanas pārkāpumiem. Pat Vecrīgā ir ielas, kur ir stāvēšanas aizliegums pa dienu, bet cilvēkiem pajāt un iela puspilna visu dienu, piegādes transportam nākas stāvēt uz ietvēm. Pa vairākiem gadiem tik policiju redzēju tik 1x vai 2x.

JanJan 21.08.2018 13:31

Krustojumiem ne obligāti ir zīmes. Ja ir vienādas nozīmes krustojums, tad var arī nebūt nevienas zīmes.

JanJan 21.08.2018 13:33

1) visticamāk tas bija izsaukums - nezinu par Garkalni, bet Rīgā pašvaldībnieki par stāvēšanu soda tikai pēc izsaukuma;

2) pašvaldībnieki visticamāk skatās, ka pēc kartes tur ir iela un pofig... Par tām privātajām un slēgtajām ielām vispār labs jautājums cik tāds veidojums ir legāls. Nesen lvportālā lasīju atbildi, kur jurists pateica, ka pēc likumdošanas privātajiem ielas nemaz nevarot piederēt (var piederēt ceļi), lai gan praksē redzam, ko citu...

3) jāpārsūdz likuma kārtībā, nu tīri pēc loģikas grūti uzskatīt ar vārtiem norobežotu teritoriju par krustojumu...

JanJan 27.08.2018 9:31

Vaina nav mašīnā, bet galvā sistajā šoferī. Pat, ja ir kaut kāda sakarība, tad drīzāk tas ir tā, ka cilvēks, kuram dibens niez un visu laiku vajag uz wc paspēt, nopērk jaudīgu un agresīvu mašīnu tāpēc, ka viņš tā grib braukt. Nevis jaudīgs auto iemāca viņam būt agresīvam.

Nu kaut vai mūžsenā tēma ar 18 gadniekiem un bmw. Nu saskatījies filmas, seriālus un klipiņus youtube, nokārtojis tiesības... Tagad nu skries un pirks PAREIZO piedziņu, jo viss pārējais ir sūds un varēs driftēt!!! Ar atceros no vidusskolas laikiem, kad pirmie dabūja tiesības un auto - cītīgi gaidīja ziemu, pat lietus laikā brauca uz stāvlaukumiem un "driftēt" utt. Vai tad auto vainīgs, vai tomēr smadzeņu apmērs?

JanJan 27.08.2018 9:53

Ieteiktu apdomāt vai tiešām nevar iztikt tāpat? Te jau arī minēja jumta bagāžnieku, tāda opcija neder? Corolai tik mazs klīrens? AWD? Ikdienā pa tādiem bezceļiem?

Kāpēc to visu saku - par 5k neko daudz jaunāku un labāku nenopirksi, turklāt, ja tas ir dīzelis, tad rēķinies, ka pērkot 10+ gadīgu auto, kas visticamāk ievests no ārzemēm, tam būs vismaz kādi 300-500kkm ar nezināmu servisa un visu pārējo vēsturi. Savu mašīnu taču labi zini un zini, kā braukts, uzturēts. A tur padsmitgadīgu dīzeli no sazinkurienes...

1 2 3 4 5

Lasītākie raksti

Jaunie raksti