Savulaik 80nieks ar karbi smirdēja kā benzīna kanna - vaina bija meh pumpīti, kas laida garām...patiesības labad jāsaka, ka sevišķi vasarā drusku smird arī tagad, jo karbis tomēr nav gluži hermētiska sistēma, sevišķi pēc 30+ gadiem. Domājams, ka tavā gadījumā jāiet cauri barošanas sistēmai, kur laiž garām, es nedomāju, ka izplūde dod benžas smaku salonā (par gāzi ir dzirdēts gan tādas lietas).
Nē nu cik pārdevēji, tik arī dusmīgi pircēji, domāju, ka tur nav ko kasīties un uz to arī nekādu tiesību nav. Par to dzīšanu uz servisiem arī esmu domājis, savādāk pēc nesenas pieredzes ZB tie jautājumi un skatīšanās kā uz smērētāju....tā arī pateicu, vēlies pērc, nevēlies nepērc - tad vēl domas, kas tikai neesot mašīnai pirms pārdošanas jānomaina. Vārdu sakot cilvēki īsti neizprot naudas vērtību un visu pārējo kas ar to saistās.
1) Par pirmo kategoriju - tur vēl ir jāizdala sīkāk, bet arī tādā gadījumā šīs mašīna pamatā izķer laukos, nevis Rīgā un pierīgā, ja arī tomēr Rīgā, tad pamatā ar domu izmest pirms tehniskās - tipiski nobraukšanai līdz gadam.
2) Tā ir pietiekoši liela summa. Manuprāt tieši K - 3K ir tas aktīvākais lietoto tirgus, tas ir drusku svaigāks, nekā variants Nr.1 - sevišķi dažādu ne pārāk cienītu marku/modeļu jomā. Ir cilvēki, kas var tos 2K sagrabināt, bet neņems nekādus operatīvo/finanšu līzingu.
3) Pieminētie 5 un uz augšu manuprāt ir 2 varianti - vai nu ņem pie dīleriem mazlietotu, vai arī ieved paši, no tās pašas DE piemēram.
Pardon, gadās asāk izteikties....Bet tur jau tā būtiba ir, ka tajā restorānā PVNs tiek maksāts vienu reizi, patērētājam apēdot produktu - restorāns kā jur persona PVN nemaksā, to pieskaita galaproduktam. Bet te kādām VIDa prātiņā ir ienācis, ka var no vecas lamatas otrreiz PVN iekasēt, kaut jaunībā jau tas nomaksāts...es vēl saprastu, ja tas būtu jur personas auto, par ko PVNs nav maksāts.
Pie lietota NĪ pirkšanas jau neviens nemaksā PVN....iepretīm jauna pārdošanai.
Principā viss šis velk uz privātīpašuma likvidēšanu kā tādu..pie katrām manipulācijām, sevis piederoša manta periodiski jāizpērk atkal un atkal....
oi, bet kā vēl segmentā līdz 3K ir targaši...pats pedējā laikā esmu pārdevis divas ģimenei piederošas mašīnas šajā cenu kategorijā....jaunākājai kā sūdu mušas nāca sms ar "piedāvājumiem", pārsvārā kādus 600-700 simtus zem ssa cenas (to laikam plāno sev ieraut. Par vecāko interese bija mazāka, taču arī neiztrūka visādi "vilinoši" piedāvajumi, viens umņiks pat izteica nosacījumu, ja esot nodoklis samaksāts. Lieki teikt, ka uz visu šo uzliku brūno Nikolaju...Gan jau ka atrodās kādi, kas uz šo pavelkās, vai arī limonādes, kad kādam vajadzēja jau vakar pārdot. tagad gan ir tendence, ka jaunākas mašīnas tomēr pērk un visādi lietoti (10-15g) budžeti un veci 25-30g prēmiumi nav vairs modē, vismaz ne Rīgā/pierīgā.
Par tām mašīnām jau kādreiz kādā no ES valsīm ir samaksāts PVN, kāpēc, lai tas tiktu samaksāts vēlreiz, pārdodot lietotu mantu...Tavu analoģiju izmantojot veikalā par maizi samaksā cenu ar PVN, pēc pāris dienām ēdot pēdējās rikas, samaksā vēlreiz, jo maize taču ir mainījusies - veca jau gandrīz palikusi.
Skatos ss.lv, kas iekrīt acīs, tad paskatos e-csdd, kas pēdējā skatē - nav pilna info, bet šo to saprast var, atgāzu problēmas atmetu momentā/tāpat kā metinātos aparātus.
Pārējais ir apskatē uz vietas...Atkarībā no cenas ir lietas, kur var acis pievērt, pirkt ar defektiem, utt.
No plačiem neņemu vairāku iemeslu pēc :
1.Gandrīz vienmēr pārmaksā, jo auto ir no kāda paņemts nobičojot cenu, bet tev tirgo stāstot diferambas par to cik superīgs avto, cik laba cena, ka tādu nevar atrast, utt. Arī nekāda atbildība viņiem nav.
2.Ja pērk auto no targašiem, praktiski vienmēr būs jāpiemaksā nodoklis, kaut ar svaigām skatēm - tas vidēji būs kāds simts klāt - jo šie darboņi parasti ņem nost no uzskaites, tā arī viņus atpeilēt var + rēķins/izziņa (ap 50eiro).
kasinsh79 rakstīja: Ehh, labi te dažam labam, kad darbs sasniedzams teju ar kājām. Lai arī pats nedrīkstu žēloties, arī varu aiziet kājām max 25 min., tomēr darba specifika man prasa pastāvīgi būt mobilam, tādēļ arī nīkstu (gan ne tik trakā) sastrēgumā ikdienas. Slavenās Valdeķu ielas un Graudu ielas virzienā uz CSDD pusi ir visai jautras no rītiem
Tomēr ienāca prātā manas sievas variants, kad no dzīvesvietas Ziepniekkalnā viņai katru dienu jāmēro ceļu līdz Duntes ielai turp un atpakaļ. Totāli zemē izmests laiks, no rīta ap 7:20 - kādas 35 minūtes, vakarā ap 17:15 - pat visas 50 minūtes korķos Maigi sakot, nekāda ekoloģijas pienesuma no viņas (gan mazauto Hyundai i20 ar laikam litrīgu benzīna sirsniņu) Rīgai nav vis. Arī darbs prasa būt mobilai, vizītes pie klientiem ik pa laikam utt. Es te par to, ka arī Rīgā reāli besī ārā sastrēgumi, ko apbraukt neprot arī Waze...
Katram regulārām sastrēgumam Rīgā ir vismaz kāds rerouts...tos wāze nepazīt lielākoties + waze arī neprognozē korķus, tie parādās tad, kad pats jau esi iekšā vienā.
Par to ekoloģiju...pilsētai labi, ja ej ar kājām - nelieto sabtransu un maksā nodokļus - IIN un NĪN, auto nelieto - laukumi nav nepieciešami (tirsēju bandas kvieks, tavs auto - tava problēma - piekrītu, bet tad ir jāatdod daļa IIN un NĪN, vai arī kas pretīm jādod), bērnu nav. T.i., kas kādam citam labi, pašam reti arī kad ir labi.
Rīgā braukāt pāri Daugavai - OK centrs cita opera, darbs/mācības <--> mājas , sevišķi ja vēl kādā kaktu mirkorajonā sanāk dzīvot nereti ir tas pats, kas dzīvot pierīgā un braukāt uz to pašu rajonu - cilvēki ir to sapratuši.
Šitie durvju pārbaudītāji drusku smīdina - bet nu lai jau pārbauda - kaitinošāk ir prasītāji vai mašīnai (pārdodamai) pārlasīts motors, nomainīts spararats, utt. ir skumji, ka cilvēki reāli nesaprot naudas vērtību - ne pārdodot, ne arī pērkot, it kā jau var saprast, katram tā grūti nāk - bet auto 1-2K vērtībā nav nekas mūžīgs, ideāls utt. - tas ir pārvietošanās līdzeklis, kas prasa ieguldījumus.
Tad vēl visādi ļimonadņiki, kam uz vietas jāsasola viens, pie pārrakstīšanas, kaut kas cits atkal.
Par tiem saloniem runājot - tas vairāk ir kultūras nevis jaunuma jautājums - ir cilvēki, kas sakopj arī pa 300-400 eiro pārdodot - vecs, bet patīkami, ka nav musarā jāiesēžas.
Viss ir ar ko salīdzina, ja arī uz tām pāris ielām, drīzāk virzieniem, kur tie sastrēgumi rodas, tie ir, tad pēc pusstundas, max stundas tie vairāk tur nav un tas ir tikai Rīgā, pārējā LV to nav, kā jau pareizi arba norādīja.
Turklāt Rīgā tas lielā mērā ir apvedceļu trūkuma dēļ, neefeltīva, lēna un dārga sabtransa dēļ, kā jau pieminēto neeksistējošo park&ride sistēmu dēļ t.i. problēmu, kas ir jārisina no augšas. Taču tā kā mums visu ir pierasts risināt no apakšas - ar cilvēku neērtības, administratīvi radītiem šķēršļiem, sodiem un čakarēšanu šāda pelnu kaisīšana un pelnu kaisītāji sev uz galvas ir ļoti izdevīgi tiem, kas nespēj/negrib šīs problēmas risināt, tā vietā ievieš slaukšanas mehānismu auto vadītājiem ar "ekoloģisku" auto nodevu.
Ideja par stāvlaukumiem pie dz ceļa stacijām ir laba/atbalstāma, diemžēl praksē tur parādās maksas stāvvietas/ierobežojumi.
Tā ir maucība n - pakāpē, viens - ušakovs bedres nelāpa, bet gan uzkar 50 70vietā un 30 50vietā (tas, ka vairāk "neeksistē" pāra ierobežojumi 80,60 un 40 ir fakts, neies jau čakarēties), otri - CPisti atkal ierīko pļaujas vietu plānam - protokoliem ar tiem, kas pēc ieraduma tur braukuši...beigās abi "lieli" malači, uz papīra skaisti, bet problēmu nerisina, jeb pagrūž uz leju, jeb kā mums viss no apakšas - parastajam cilvēkam vieni "pienākumi" un sodi, bet augšai "pilnvaras" un iespējas. Šo vajadzēja uz kādu Bez tabu palaist, lai ne tik vien ausainais pataisnojās, bet arī mentu Kens dabū pastostīties par savu geroju izgājienu !
Kas tieši provincē ir lētāks ? Varbūt 2 lietas - NĪ un pakalpojumi (ja ir kāds kas tos sniedz)
Pārējais viss, maksā tik cik maksā (nereti dēļ nekonkurences vēl dārgāk kā Rīgā). I-neta tirsēju mītus, ka dārzā viss no gaisa krīt, pilnas kūtis un šķūņus atstāstīt nevajag.
Es neteikšu, ka tie bāņi ir kā galds vienmēr, bet tomēr ir patīkami vienus 100+ km nobraukt pa divjoslu ceļu ar vidējo 110-120, bez jebkādas vajadzības pēc apgoniem, bez vilcieniem priekšā, utt. Arī pašā Viļņā, pareizāk sakot ap to ir patīkami pārvietoties, jo manā skatījumā tur ir efektīvs lokveida apvedceļš, iepretīm Rīgas pudeļu kakliem, turklāt ar sakarīgiem sarkano intervāliem galvenajos virzienos.
Pie mums ceļu kopšana ļoti variē....Rīgā tīra slinki un vēlu, Salaspilī momentāli, savukārt mazāk nozīmīgus, piem Ķegums- Sigulda, vai arī Tīnūži - Ikšķile notīra pilnībā līdz 2 dienām pēc snigšanas...
Kas tā par shēmu...prasta laužu tracināšana ar vairāksolīšanu, ir dažreiz tādi redzēti - neko neiebilstu, ja uzreiz tā arī pasaka, tādos nepiedalos. Bet, ja vazā cilvēkus uz auklas cerot, ka nu saskrūvēs dubultā - tad tā ir vnk muļķošana - pareizi darīji, ka uzliku Nikolaju tam pasākumam. Ar auto gan tā nav manīts - pārsvarā pārdod un miers. Tas, ka ssā siro targaši, kas sms sūta ar saviem "piedāvājumiem" gan ir fakts.
Da labi, rumāņus apdzinām..bravo. Vajadzētu paskatītes kāpēc EE un LT ir tik tālu - kaut gan skaidrs aptuveni, LT ir normāli bāņi (kas turklāt ir salīdzinoši tukši iepretīm pierīgas reto 2 joslu ceļu murgiem), bet EE praktiski nav granteņu, ja arī ir, tad tiešām tādas, kas uz pāris viensētām vai mežu ved.
msh rakstīja: Tiešām, esi pārliecināts? Švaki tev ar loģiku, bet tas nav nekas jauns. Kreisā soļķa lietošana vairāk ir saistīta ar vēlmi ieseksot centu, kas ir individuāla un kam ir diezgan maz saistības ar rocību, un nevis ar rocību. Kā reiz argumentus "es labprātāk brauktu ar benzīnu, bet varu dabūt kreiso ķīseli" es esmu dzirdējis no cilvēkiem kam ir jūtami labāka rocība nekā man, un ir pietiekami nācies dzirdēt par karakteriem, kas 5-10 gadus vecos bembjos un audī lej krievu/baltkrievu soļķi.
Visekonomiskākais veids kā darbināt ķīseli jebkurā gadījumā ir nevis kontrabasa soļķis bet gan atrabotka - es pat vienu kas tā dara, pazīstu - viņš arī izskaidroja matemātiku - litrs atrabotkas 15 centi, viņš vēl pielej benzīnu lai tā paliktu šķidrāka, gala rezultātā sanāk 21 cents uz litru, tātad simts kilometrus var nobraukt par max 1 eiru - kontrabasa soļķis tur smagi pienes ūdeni. Kā viņš teica, viņam mēnesī šitā sanāk ietaupīt uz 300 eirām, un ja motors pēc kāda laika izbeidzas [viņam tur bija kaut kāds 20 gadus vecs nissans], tas jau sen ir sevi atpelnījis.
Motors, jeb pareizāk sakot degvielas sistēma - kas nu kuram ir sūknis/forsunkas vai pumja dūži/autonomās sprauslas - izbeigsies kādā brīdī ar 100% garantiju, no tādas atrabotkas lietošanas, vai arī nevarēs kārtejo dūmainības testu TA iziet, jautājums būtu vienīgi par ietaupījumu, ja tie tiešām ir pie 300 eur mēnesī, tad domājams pirkt lamatu reizi gadā un nobraukt sanāk labāka ekstra nekā, kreisais zoļķis.
Par tēmu runājot, cik dzirdēts ~20-25 centi lētāk apmēram litrā sanāk.
Ir tādi, kuriem šķiet, ka autiņs par knapi 2K eiro kalpos desmitiem gadu, ka tur ir jābūt bezmaz pārlasītam motoram, uzpulētām, uzpucētām, bet tāpat pārdevējs kko slēpj, melo....Ieteiktu laiku ar tādiem netērēt - ir targaši makaronu kārēji un pircēji feniņpisēji ntajā pakāpē.
Par to 300 un liela nauda...pat brāļa 80jam, kas ir viena no lētākajām mašīnām uzturēšanā kas pieejama(vēl..) LV šobrīd, par lukturi, spārnu un tuč tuč bamperi izmaksāja pie 150 eiro uz rokas pirms pāris gadiem...300 eiro mazlietotam auto, pie dīlera ir kapeikas, tā kā par milzu naudu atļaušos pasmīnēt
Protams ir tirsēji, kas nekad nevar būt norunātā laikā un vietā - vai tas ir tēmas vērts, lai katrs vērtē.
Pie nosacījuma, ka termostats neverās ciet t.i. nesilda motoru līdz noteiktai T pa mazo loku. Tikpat labi, var arī vaļā nevērties - tas gan šajā situācijā nebūs īsti saistoši, jo tādā gadījumā par aukstumu sūdzēties nevarēs...
Ir gadījies veco 80ku ar karburatoru pārliet, pārsvarā, ja auksts jāgroza un noslāpst...tur varējā ar starteri kārtīgi izzāģēt un aizgāja, bez jebkādām citām darbībām.
Šajā gadījumā domājams, ja neatkārtojas, nevajag kašķi meklēt un turpināt braukt.
Tak tas ir tipiski Austrumu garā - pakazuhai un cara vai bajāru izdomātiem nepopulāriem lēmumiem un pilnīgs powers, ka tauta ņetjaņit ne pēc iespējam, ne pēc maka biezuma šādiem lēmumiem....Bet nu Maskava un Pēterburga vs visi pārējie ir KF realitāte jau labu laiku.
Nez kāds ir avatara mesidžs - ka vajag arī šeit lekt uz ecešām un būt svētākiem par pāvestu ?! Ja reiz nevar eļļas kurinātājus izskaust - aiz kuriem naturāli smird visa šoseja- tad kādā skarā te muldēt par kkādiem dīzeļiem, kurs starp citu vajadzētu pārbaudīt vai tirgotā zupa DUSos atbilst kvalitātes standartiem...bet vieglāk jau visu ir no "apakšas" ieviest - kas arī ir sirdī tuvs visiem Austrumniekiem.
Ne viss NOR(īpaši) un vispār Z valstīs ir labs un par piemēru ņemams, tas viens.
Otrs, tur arī algu līmenis ir drusku cits, par ko parasti vienmēr mīl piemirst taksētāji un sodītāji.
Trešais, kāda jēga ir šim sodam ? Kāds tiek apdraudēts? Šis ir vispārīgs jautājums sodīšanas mānījas jomā.
Par šaurām stāvvietām runājot, tur kur nav par cilvēkiem padomājuši, tādas vietas vajag ignorēt, kā piemēram Berģu depo, kur knapi durvis atvērt var....Labs piemērs, kā vajag stāvvietas ierīkot ir IKEA - domā par cilvēkiem, komerciālu iemeslu dēļ, bet tomēr. Sodīšana neskatoties uz ko, noved pie tā, ka paši sodītāji degradējās, jo likums jau strādā tikai no apakšas uz leju vai ne ?
Bet nav jau tikai negatīvi piemēri, pašam vienreiz sanāca Raganā aizsapņoties un Bīriņu virzienā drusku uzmīt, daudz nē, bet virs puslegālajiem +10. Neko, pirms baltās zīmes beigām stāv balts auto ar strīpu pa vidu, pasauca malā - standarta drusku par ātru braucam - es neko darīt, kā ir tā ir, paskatījās, ka neesmu sū vārījis un legāli pabrīdināja braukt uzmanīgāk. Kā arī todien darīju .
Bet drusku atkāpjoties, komunikācijas stils cilvēkam draudzīgs un ne līdz galam robotisks (kā piemēram vienam netrafarētajam, kas mani pirms pāris gadiem noķēra). Es gan nekad par tiem ātrumiem, nečakarējos - bija, ta bija. Manuprāt sodi par stāvēšanas pārkāpumiem, pēc to ietekmes uz drošību ir neproporcionāli, pie kam par visiem - gan papildzīmju neievērošanu, gan pašu stāvēšanas aizliegumu.
Un ja tā konkrētāk, tad piemēram Olaines PP savu atksaiti mēra protokolos...pavisam oficiāli. Kas par to daudz ko pasaka. Un, ja tā notiek vienā vietā, tad noteikti ir arī citur...Bradypusam taisnība - Adm sodi jau ir budžetā, pie kam gan valsts gan arī mazo ķeizaristu (visādu tur Jūrmalu un ko). Par ko vispār ir runa ? Piesieties par ko sodīt var visiem, jo negrēcīgu cilvēku, kā zināms no bībeles, nav...vajag vien attiecīgo mēru un ciparu, darbības jau sekos !
Izplūde gan laiž tikai sākumā vai ne ?
Man izskatās, ka tur kkas pagaidām laiž cauri mazliet un iesakumā..