iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
topinamburs 20.01.2024 15:14

2.5 reizes? tas ir kā, ja vasarā 250, tagad 100? Cik kwh uz 100 km?

topinamburs 20.01.2024 11:20

imzz rakstīja: Runājot par elektroauto, galvenais jautājums ir nevis par pašu auto, bet tā uzlādes iespējām publiskajā tīklā. Neviens elektroauto cienītājs nespēs noliegt, ka EV uzlāde ir ilgāks un sarežģītāks process, nekā ICE uzpilde DUS,jo ietver dažādus operatorus, dažādas telefonu aplikācijas, dažādu uzlādes punktu dažādu pieslēguma vietu skaitu un jaudas iespēju atškirības. Un lielāku risku, ka kādi no tiem nestrādās. Sevišķi ziemā. Un jautājums, cik vispār ir elektroauto īpašnieku, kuriem nav uzlādes iespējas mājās. Man aizdomas, ka to būs sasodīti maz.

(Pašlaik) nevienam, kam nav savas rozetes, vai pieejas tādai, EV nav ērti lietojams! 

Gan tāpēc, ka nekad nevar zināt, vai un kāda publiskā uzlāde būs pieejama, gan tādēļ, ka publiskās uzlādes izmaksas sasniedz līdzvētīga iekšdedzes auto lietošanas izmaksas. 

Tāds nu tas kapitālisms ir - cenu uzliek maksimālo,  tādu, kādu tirgus ņem pretī.

Jāgaida konkurence, kas cenas paraus uz leju, jo ir tīri interesanti vērot, ka biržā kilovats maksā desmit centi, bet uzpildes stacijās - piecdesmit Bet konkurences piesātinājums var nemaz tik ātri nepienākt - ja elektroauto skaits augs straujām par uzlādes spieslēgumu skaitu. Šādi tādi ziediņi gan jau rādās, Neste, Virši, pat Lidl - visi gribēs gabaliņu pīrāga, un cenas taps nedaudz mazākas...

topinamburs 20.01.2024 0:51

Bradypus rakstīja: Un kāpēc tikai par nomu? Jo stereotipiski savs auto ir tikai ikdienas sēdēšanai korķos vienā un tajā pat maršrutã?

Es savam auto absolūti lielāko daļu nobraukums arī salasu kā tūrists.

arī korķos sēdēt ekonomiski jēdzīgāk ir elektromobilī, benzīns nekūp gaisā pa tukšo. 

Absolūti lielākajai daļai cilvēces, kam ir automobiļi, nobraukuma lielāko daļu sastāda 'sēdēšana korķī', jeb trijstūris - gulta - rakstāmgalds - bode

topinamburs 19.01.2024 19:34

Par nomu nav pārsteigumu - ja lietotājam tūristam kaut kur svešās vietās jāuztraucas par to, kur, kā un par cik lādēt elektroauto, pie tam tas prieks maksā dārgāk - tad kāpēc gan to izvēlēties?

Par topika virsrakstu - tie EV pircēji, kas uzķērās uz modīgo haipu, un, vaig vai nevaig, nopirka EV, nepadomājot visus par un pret - tad ir iespējami gadījumi, kad mīļā miera labad jāpāriet atpakaļ uz benzīnkapli. It īpaši nāk prātā panelenēs mītošie.

topinamburs 19.01.2024 18:48

tādā veidā, ka elektroauto uz 100 km tērē ap 2 litri benzīna ekvivalenta, pārrēķinot benzīna energoietilpību kilovatstundās

neviens iekšdedzes dzinējs neko tādu nevar un nekad nevarēs piedāvāt

topinamburs 19.01.2024 17:26

Paliks / nepaliks, viens pīpis. Pie noteikta EV piesātinājuma tāpat ar tiem brauks vairāk km, jo tas vienkārši būs lētāk.

topinamburs 19.01.2024 17:24

Esmu braucis tikai ziemā, iegādājos elektroauto janvāra sākumā. Varu nobraukt 250 km ar uzlādi, jeb ar 60 kwh. Man ikdienai pietiek atlocītiem galiem. Arī lādēšana problēmas nesagādā, tas notiek mājās, kamēr čuču gultiņā. 

Vēl kādi jautājumi?

topinamburs 14.01.2024 11:28

Avārijas pret auto daudzumu un nobrauktiem km ir vairāk, kā pirms 50 gadiem?

topinamburs 14.01.2024 5:45

Atis_Jansons rakstīja: Sen zināms paradokss: rātns autovadītājs savu iemaņu līmeni ceļ lēni. Iespējams – neceļ nemaz. Pēc licences iegūšanas viņš (viņa) labvēlīgos apstākļos diezgan ātri kaut cik apgūst ātrumus līdz 90 km/h un pie tā arī paliek. Pirmajā ziemā savukārt notiek minējumi – kāds tad ir tas “drošais ātrums” uz sniega? Uz ledus? Minējumi, jaukti ar bailēm. 


Un cilvēks, noteikumus nepārkāpdams, brauc pa savu (un sava auto) spēju robežu. Bez rezerves. Nedroši.

Tālajos pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, kad sāku savas rallista gaitas, Latvijas un PSRS izlases treneris Aleksandrs Karamiševs šo kaiti lika ārstēt tā – pa šoseju jums jābrauc ar pilnu klapi (ierobežojuma “90” tad vēl nebija)! Tad uz grants ar 120 km/h (neko daudz ātrāk mūsu žiguļi negāja) nebūsiet saspringti. Un mēs vilkām līdz Cēsīm 50 minūtēs, līdz Liepājai stundā un 45. Šajā gadsimtā tik ātri nav braukts. Nedrīkst. Slikti. Ātruma pieredzes rezerve netiek uzkrāta. Bet tā ir ļoti noderīga, gluži nepieciešama arī lēnākos režīmos, jo, apstākļiem vai situācijai pēkšņi mainoties, ļauj reaģēt ātri, precīzi, pareizi.

Atsauce uz citu gadsimtu ar citiem aut citu intensitāti un citu braukšanas kultūru. 

Ne viss no tā ir pielietojams šodien.

topinamburs 13.01.2024 5:49

msh rakstīja: Šodien gadījās atrauties sodiņu. Aizbraucu uz Liepāju, pārbraucu pāri Jaunajam tiltam, pie Depo nogriezos pa kreisi, pārbraucu pāri Zemnieku ielai un nometis golfu vienā kabatā, aizgāju uz gabaliņu tālāk esošo veikalu. Atnācu atpakaļ, iedarbināju, apgriezos lai brauktu uz Depo, ieskrienos, priekšā dzeltenais, nah, pie sarkanā nebraukšu pāri, apstājos, stāvu - pa zemnieķeni atbrauc musaru buss, nogriežas pa labi, iestumjas ar pakaļu pirmajā Depo stāvvietas iebrauktuvē - sāku braukt, griežos iekšā, hujaks, iedegas disene, attaisu logu, "apstājies tur tālāk" - apstājos, atnāk musars, paprasa dokumentus; "vai zināt kāpēc apstādināju?" - "nav ne jausmas" - "nebija ieslēgti lukturi" - atnāk pēc brīža, hujaks, paprasa uzrakstīt epastu; ieballēja 40 eiras - musars, jauns ambālis, pēc toņa spriežot jutās kaut ko labu izdarījis. Tā nu tas notiek muļķu, piedošanu, lohu zemē - kā Ainārs Kadišs ļoti precīzi uzrakstīja - solis pa labi, solis pa kreisi - sodīs - un vienīgais kas ikdienu padara ciešamu ir drāzēju ierobežotais skaits, un vienas daļas cilvēcība vai nevēlēšanās čakarēties dēļ sīkumiem.

Par ko pretenzijas? Par to, ka aizmirsi lukturus ieslēgt?

topinamburs 05.01.2024 5:43

msh rakstīja: Tā, sēdies divi. Es par šito neko neminēju, jo TĀ NAV JĀBŪT - tā ligzda ir piemuhļīta. Mašīnām ar centrālās elektrības bloku kas darbina lukturus, tajā skaitā B6/B7, piekabes āķa ligzdu jādarbina savam, atsevišķam vadības blokam - kāds ir izpildījies un piemudrījis to ligzdu paralēli lukturiem - C5 tas būtu normāli, B6 nē.

kāpēc divi? Ja kāds pirms lietotāja ir šito darbiņu izveicis - tad tikai pieci, ja pats atrada un šaizi novērsa. 

PN - pats reiz, aiz to, ka nebija ātrumā citas bezizejas, bet piekabi kabināt vajadzēja - piemuhļīju pa taisno pie lampām tādam modelim, kur tas nebija paredzēts. Piekabe bija aprīkota ar lediem, un tas nekādu problēmu neradīja. Kādus piecus gadus...

topinamburs 04.01.2024 8:14

Linkaits solīja nezciktur tās šosejas, uz visām pusēm! Apvedceļu nupat atslogoja, ar Ķekavas posmu un Rīgas t s Austrumu maģistrāli. 

Bet - vai atceries Slāvu apli pirms tilta būves? Bija sastrēgumi, un tagad arī ir. Jaunu joslu un ceļu un priekšrocību izbūve automašīnām tikai rada vietu vēl automašīnām. 

Es uzskatu, ka esošais ceļu tīkls ir jāpilnveido, izskaužot dažādus melnos punktus, bet dārgus infrastruktūras projektus vajag uzmanīgi...

topinamburs 02.01.2024 20:01

Neba visiem muguras traumas ir vienādas! Vienam vieglāk ir nosēsties zemāk, citam - grūti nokniebt sūdu!

topinamburs 28.12.2023 6:25

Japānā gandrīz visi vieglie auto ir ar benzīna motoru. Un ļoti daudzi hibrīds, vai ar start/stop sistēmu. Un ziniet, kas ir forši? Kā kā gājējiem gaidot zaļo gaismu ir KLUSUMS un tīt(āk)s gaiss

topinamburs 27.12.2023 1:42

Esmu Japānā šobrīd. Daudz vecu cilvēku. Brauc ar ļoti mazām mašīnām. Kei-kāriem. Tiek iekšā. Un tiek ārā.

Ar lieliem džipiem brauc tipi un tipenes, kam uz pieres rakstīts " daudz jaunas naudas".

PN. Vēl vairāk vecu cilvēku brauc ar sabtransu.

topinamburs 24.12.2023 10:18

Lai atcerētos, kādu auto paņēmu no citybee, jāskatās aplikācijā. Visi viņi tie jaunie ir tik vienādi.

topinamburs 15.12.2023 2:38

Tur tam igaunim ir laimējies megalohatronā

topinamburs 15.12.2023 2:36

Sodus vajag padarīt nevis bargus, bet neizbēgamus. Katru satiksmes autobusu vajag apkarinat ar kamerām priekšā un pakaļā. Viss. Neviens vairs nebūs drošs kad var un kad nevar skriet.

topinamburs 14.12.2023 9:26

Nu, tad jau neko. Lēksim bedrē visi.

topinamburs 14.12.2023 4:53

WALA rakstīja: Gribēju likt pie transporta un ekoloģijas, bet izskatās ka šis būs piemērotāks tēmturis:

www.visualcapitalist.com/global-co2-emissions-through-time-1950-2022/

Kur tu saskati lohotronu? Ja cits driš vairāk, tad tu arī vari?

topinamburs 08.12.2023 19:42

ar varu mutē tādus neliks, un līzingu tādiem nepaņemsi, tādi ir jāmeklē. 

Bet vai vajag? Tapata, paies 5 gadi, un būs rūsas čupa ar nosiptiem amortizatoriem, ja mašīnu vajag ikdienas braucieniem, tad vislētāk un vislabāk ir pašreizējais širpotrebs. Tas, ka ar labu atceramies 90. gadu vāģus, nenozīmē, ka tie tikpat labi būs pēc mūsdienu mērauklas!

topinamburs 08.12.2023 17:26

kādus 'tādus'?

Teici, ka gribi jaunu dīzeli, es paskatījos piemēram mobile.de, tur pilns ar jauniem dīzeļiem, kādo 20 000 gab no kā izvēlēties!

Gribi jaunu 90. gadu auto, vai? 

Arī tādus var atrast.

topinamburs 08.12.2023 16:25

sarkasmu jau nesaproti, laikam tiešām esi spambots

topinamburs 08.12.2023 16:24

opelis, pežo, reno, volksvĀĢIS, fords, škoda, fiatc - visiem ir kāds dīzels pieejams, paskaties mobile.de un pērc nost, ja interesē. 

Es pa tam lāgam braukšu ar pašražotu elektrību, un divus - trīs simtus mēnesī netērēšu degvielai.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti