imzz rakstīja: Runājot par elektroauto, galvenais jautājums ir nevis par pašu auto, bet tā uzlādes iespējām publiskajā tīklā. Neviens elektroauto cienītājs nespēs noliegt, ka EV uzlāde ir ilgāks un sarežģītāks process, nekā ICE uzpilde DUS,jo ietver dažādus operatorus, dažādas telefonu aplikācijas, dažādu uzlādes punktu dažādu pieslēguma vietu skaitu un jaudas iespēju atškirības. Un lielāku risku, ka kādi no tiem nestrādās. Sevišķi ziemā. Un jautājums, cik vispār ir elektroauto īpašnieku, kuriem nav uzlādes iespējas mājās. Man aizdomas, ka to būs sasodīti maz.
(Pašlaik) nevienam, kam nav savas rozetes, vai pieejas tādai, EV nav ērti lietojams!
Gan tāpēc, ka nekad nevar zināt, vai un kāda publiskā uzlāde būs pieejama, gan tādēļ, ka publiskās uzlādes izmaksas sasniedz līdzvētīga iekšdedzes auto lietošanas izmaksas.
Tāds nu tas kapitālisms ir - cenu uzliek maksimālo, tādu, kādu tirgus ņem pretī.
Jāgaida konkurence, kas cenas paraus uz leju, jo ir tīri interesanti vērot, ka biržā kilovats maksā desmit centi, bet uzpildes stacijās - piecdesmit
Bet konkurences piesātinājums var nemaz tik ātri nepienākt - ja elektroauto skaits augs straujām par uzlādes spieslēgumu skaitu. Šādi tādi ziediņi gan jau rādās, Neste, Virši, pat Lidl - visi gribēs gabaliņu pīrāga, un cenas taps nedaudz mazākas...



















2.5 reizes? tas ir kā, ja vasarā 250, tagad 100? Cik kwh uz 100 km?