Kārtot: Augošā secībā
1 2
Eriks_Grigis 30.05.2024 9:51

Sūdzība, piemēram, Rīgas valstspilsēta, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvalde, saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma 166.,167.,168. pantu.

Sūdzību adresēt:

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvalde Gaujas iela 15, LV-1026, Rīga, tālr.67829155, e-pasts: kanc@riga.vp.gov.lv

Eriks_Grigis 30.05.2024 9:32

AAL 168. pants. Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtā lēmuma pārsūdzēšanas kārtība.

(1) Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto lēmumu persona var pārsūdzēt augstākai amatpersonai 10 darbdienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas.

(2) Sūdzību iesniedz amatpersonai, kura pieņēmusi lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā. Amatpersona sūdzību ar administratīvā pārkāpuma lietas materiāliem triju darbdienu laikā nosūta izskatīšanai pēc piekritības.

(3) Augstāka amatpersona sūdzību neizskata, ja:

1) personai nav subjektīvo tiesību iesniegt sūdzību;

2) nokavēts šā panta pirmajā daļā norādītais pārsūdzēšanas termiņš.

AAL 169. pants. Sūdzības iesniegšanas termiņa atjaunošanas kārtība

(1) Ja attaisnojoša iemesla dēļ šā likuma 168. panta pirmajā daļā norādītais termiņš ir nokavēts, pēc sūdzības iesniedzēja motivēta lūguma šo termiņu var atjaunot augstāka amatpersona.

(2) Augstāka amatpersona lēmumu pieņem rakstveida procesā piecu darbdienu laikā no lūguma saņemšanas dienas.

Eriks_Grigis 30.05.2024 9:31

AP lietā pieņemtā lēmuma pārsūdzēšana.

Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto lēmumu persona var pārsūdzēt augstākai amatpersonai 10 darbdienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas.

LAA 166. pants. Tiesības pārsūdzēt administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto lēmumu.

(1) Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto lēmumu var pārsūdzēt augstākai amatpersonai persona, kurai piemērots administratīvais sods, kā arī cietušais, bet daļā par rīcību ar mantu — arī aizskartais mantas īpašnieks.

(2) Ja augstākas amatpersonas nav, lēmumu var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā fiziskā persona atbilstoši deklarētajai dzīvesvietai, bet juridiskā persona — atbilstoši juridiskajai adresei. Ja personai nav deklarētās dzīvesvietas Latvijā vai juridiskās personas adrese neatrodas Latvijā, lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā atbilstoši administratīvā pārkāpuma konstatēšanas vietai.

LAA 167. pants. Augstākai amatpersonai adresētās sūdzības forma un saturs.

(1) Sūdzību iesniedz rakstveidā.

(2) Sūdzībā norāda:

1) tās augstākās amatpersonas nosaukumu, kurai adresēta sūdzība;

2) sūdzības iesniedzēja vārdu, uzvārdu un deklarēto dzīvesvietu, elektroniskā pasta adresi (ja tāda ir) un tālruņa numuru, bet juridiskajai personai — tās nosaukumu, reģistrācijas numuru, juridisko adresi, elektroniskā pasta adresi un tālruņa numuru. Ja sūdzību iesniedz juridiskās personas pārstāvis, — arī šā pārstāvja vārdu, uzvārdu, dzīvesvietu vai citu adresi, kurā viņš ir sasniedzams, elektroniskā pasta adresi (ja tāda ir) un tālruņa numuru;

3) lēmumu, par kuru iesniedz sūdzību;

4) kādā apjomā lēmumu pārsūdz;

5) argumentus ar pamatojumu tam, kā izpaužas lēmuma nepareizība;

6) sūdzības iesniedzēja prasījumu;

7) sūdzībai pievienotos dokumentus;

8) sūdzības sastādīšanas laiku.

(3) Sūdzību paraksta iesniedzējs vai juridiskās personas pārstāvis.

(4) Sūdzībai pievieno attiecīgu pilnvaru vai citu dokumentu, kas apliecina pārstāvja vai aizstāvja pilnvarojumu iesniegt sūdzību.

Eriks_Grigis 30.05.2024 9:30

AAL 119. pants. Administratīvā pārkāpuma procesu nepieļaujošie apstākļi.

(1) Administratīvā pārkāpuma procesu nedrīkst uzsākt, bet uzsāktais process jāizbeidz, ja konstatēts vismaz viens no šādiem apstākļiem: 9) jautājums izlemjams cita procesa ietvaros.

AAL 151. pants. Lēmums administratīvā pārkāpuma lietā

Izskatījusi administratīvā pārkāpuma lietu, amatpersona pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 2) lēmumu par administratīvā pārkāpuma procesa izbeigšanu.

      AAL 153. pants. Lēmuma par soda piemērošanu un lēmuma par administratīvā pārkāpuma procesa izbeigšanu saturs.

(2) Lēmumā par administratīvā pārkāpuma procesa izbeigšanu norāda: 1) administratīvā pārkāpuma lietas numuru; 7) lēmuma pieņemšanas tiesisko pamatu; 9) kur un kādā termiņā šo lēmumu var pārsūdzēt.

AAL 157. pants. Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtā lēmuma paziņošana.

(2) Ja administratīvā pārkāpuma lietu neizskata tūlīt pēc pārkāpuma konstatēšanas, lēmumu paziņo pēc iespējas ātrāk, bet ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā no administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanas dienas.

(3) Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto lēmumu paziņo pie atbildības saucamajai personai.

AAL 159. pants. Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtā lēmuma stāšanās spēkā.

(1) Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtais lēmums stājas spēkā ar brīdi, kad beidzas termiņš tā pārsūdzēšanai un tas nav pārsūdzēts, bet, ja lēmums ir pārsūdzēts, — ar brīdi, kad sūdzība ir noraidīta.

Eriks_Grigis 30.05.2024 9:30

Vispirms par AP lietas izbeigšanu!

Administratīvās atbildības procesa ceļu satiksmes negadījuma lietā izbeigšana.

Ja administratīvā pārkāpuma (AP) lietas izskatīšanas gaitā tika konstatēts, ka CSNg dalībnieku liecības ir pretrunīgas un nav viennozīmīgi vērtējamas, kā arī nav iegūti jauni papildus pierādījumi AP lietā, līdz ar to, izvērtējot AP lietas materiālus, nav iespējams noskaidrot patiesos CSNg apstākļus un notiekošā objektīvo īstenību, nav iespējams noskaidrot personu, kura neizpildīja MK noteikumu Nr.279 “Ceļu satiksmes noteikumi” prasības, tad pretrunīgās liecības bez papildus pierādījumiem nevar būt pietiekamas konkrētas personas vainas pierādīšanai administratīvā pārkāpuma izdarīšanā.

Ņemot aprakstīto vērā un to, ka AP lietā nav iespējams iegūt jaunus papildus pierādījumus, kas liecinātu par konkrētas personas administratīvo atbildību, uzsāktais AP process CSNg lietā ir jāizbeidz.

AP procesa izbeigšanas tiesiskais pamats.

AAL 5. pants. Administratīvā pārkāpuma jēdziens.

(1) Administratīvais pārkāpums ir personas prettiesiska, vainojama rīcība (darbība vai bezdarbība), par kuru likumā vai pašvaldību saistošajos noteikumos paredzēta administratīvā atbildība.

AAL 90. pants. Pierādījumi.

(1) Pierādījumi administratīvā pārkāpuma lietā ir ziņas par faktiem, kurus administratīvā pārkāpuma procesā iesaistītās personas atbilstoši kompetencei izmanto, lai pierādītu administratīvā pārkāpuma esību vai neesību un noskaidrotu citus apstākļus, kam ir nozīme administratīvā pārkāpuma lietas pareizā izlemšanā.

AAL 94. pants. Pierādījumu novērtēšana.

Amatpersona, augstāka amatpersona un tiesa pierādījumus novērtē pēc savas iekšējās pārliecības, kas pamatota uz vispusīgi, pilnīgi un objektīvi izpētītiem visiem administratīvā pārkāpuma lietas apstākļiem to kopumā, pēc likuma un tiesiskās apziņas.

Eriks_Grigis 13.02.2022 11:56
Eriks_Grigis 15.02.2019 10:22

Ja MK noteikumi ir pretrunīgi, to vispār nav attiecīgajā jomā vai tie ir tik novecojuši, ka kļuvuši par apsmieklu, piem., kravu izvietošanā un nostiprināšanā pārvadājumos ceļu satiksmē, tad patiesība meklējama standartos. Ja standarti nav atrodami LVS piedāvājumā, tad situācijas skaidrošanai izmantojami Eiropas Normas (EN) jeb standarti.

Lai standartu visi šoferi nevarētu iegūt, izpildīt to prasības, kā rezultātā soda naudas samazinātos, nelaimes uz autoceļiem arī un rezultātā ciestu valsts budžets, standarti ir par naudu. Arī pielietojamie, uz kuriem ir atsauces CSN.

Tomēr cīņa par nelaimēm uz ceļa un valsts budžetu iet vēl dziļāk! Lai kravu standartus nopirkušie nevarētu tos izlasīt, (briesmas, ja kādam tas izdodas!) LVS standarti kravu nozarē ir pieejami tikai trīs eiropeiski runājošās valodās - angļu, franču un vācu!

Galvenie LVS standarti, ko piedāvā angļu valodā!

i) Ierīces kravas nostiprināšanai uz autotransporta. Drošums. 1. daļa: 24.60 € Atsaites spēku aprēķināšana

LVS EN 12195-1:2011

ii) Ierīces kravas nostiprināšanai ceļu transportlīdzekļos - Drošība - 2.daļa: 18.53 € Mākslīga materiāla tīklveida stiprinājumi

LVS EN 12195-2:2003

iii) Ierīces kravas nostiprināšanai ceļu transportlīdzekļos - Drošība - 3.daļa: 14.70 € Nostiprināšanas ķēdes

LVS EN 12195-3:2003

iii) Ierīces kravas nostiprināšanai ceļu transportlīdzekļos - Drošība - 4.daļa: 15.65 € Nostiprināšanas tērauda stiepļu troses

LVS EN 12195-4:2004

iiii) Kravas drošināšana transportlīdzekļos - 12.78 € Kravas nostiprināšanas punkti uz komerciālajiem transportlīdzekļiem - Minimālās prasības un testēšana

LVS EN 12640:2001

Eriks_Grigis 30.01.2018 14:12

Iesaku!

Laika posmā no 01.04.2018. līdz 01.10.2018. uz ceļiem Rīga-Ventspils un Rīga-Bauska, ceļa posmiem Ādaži-Liepupe un Salaspils-Skrīveri nosakām kravas automobiļiem virs 7,5 PMt un to sastāviem maksimālo braukšanas ātrumu 90 km/h patreizējo 80 km/h vietā.

Iepriekšējo gadu statistiku liekam sev priekšā un sekojam līdzi notikumiem šajos ceļu posmos!

Eriks_Grigis 03.10.2017 10:53

Drēzdenes virzienā nav neviena maksas posma!

Eriks_Grigis 03.10.2017 10:24

Lomža - Waršava braucu projām. Ātrumu mazināja apdzīvotās vietas un iespējams sastrēgums pirms viena tilta remonta.

Waršava - Ostrow Mazowieckie (OM) - Lomža braucu atpakaļ. Pirms OM kādi 20 km remonts un ja sastrēgums...tad uz mūžu! Laimējās, jo plūsma kustējās gan lēni, bet nepārtraukti!

Eriks_Grigis 03.10.2017 10:18

Vajag līdzi instrukciju autovadītājam, ka tas izgājis apmācību par tahogrāfa lietošanu, ja tāds ir automobilī. 95. koda kursos saviem klausītājiem tādus izdodu, jo tahogrāfa lietošanas apmācības pasniedzu pēc Vācijas neklātienes 95. koda apmācības programmas un testiem!

Eriks_Grigis 03.10.2017 10:11

Es braucu Waršava, Lodža, Wroclaw, Gerlica tālāk uz Drēzdeni!

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:19

Tā kā tikko pats atvedu kravu no Vācijas ar busiku, tad šodien Saldus autoskolā Kuldīgā dalīšos pieredzē 95. koda lekcijā "Drošība un nepieciešamais kravu pārvadājumos ar B kategoriju Vācijā"

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:15

Pārējo par prasībām, braucot Vācijā ar kravas busiņu, atradīsi šeit:

www.iauto.lv/ajautajums/

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:12
Eriks_Grigis 03.10.2017 9:08

N1 kategorija - mehāniskie transportlīdzekļi (kravas automobiļi), kas paredzēti kravu pārvadāšanai vai speciālu darbu veikšanai un kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas

Vinjete LT:

lakd.lrv.lt/en/road-charges-and-tolls/user-charge-vignettes

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:03

Obligāti OCTA polise kabīnē līdzi!

Īres un darba līgums arī!

Pavadzīme obligāti, kaut vai CMR, to nopērc un uzraksti pats!

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:00

Sertifikāts kravas pašpārvadājumiem nepieciešams tiem pašpārvadājuma veicējiem, kuri vēlas veikt iekšzemes un starptautiskos kravu pārvadājumus ar kravas transportlīdzekli, kura kopējā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabes, pārsniedz sešas tonnas, vai kura pieļaujamā celtspēja, ieskaitot piekabes, pārsniedz 3,5 tonnas.

Eriks_Grigis 03.10.2017 8:57

Vajadzēs ATA karneti!

To izsniedz Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera:

www.chamber.lv/lv/content/211

Eriks_Grigis 03.10.2017 8:51

Darba un atpūtas laika uzskaite autovadītājiem, kas vada kravas transportlīdzekļus, kuru pilnā masa ir no 2.8 tonnām līdz 3.5 tonnām, Vācijas Federatīvās Republikas teritorijā

Vācijas Federatīvās Republikas teritorijā, autovadītājiem, kas vada kravas transportlīdzekļus ar pilno masu no 2.8 tonnām līdz 3.5 tonnām, izņemot gadījumus, ja tiek veikti pārvadājumi personīgam vai labdarības nolūkam, ir jāuzskaita savs darba un atpūtas laiks, ievērojot 2006.gada 15.marta EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULAS (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 prasības. Šīs prasības regulē Vācijas Federatīvās Republikas nacionālie normatīvie akti (The Regulation on Driving Personnel (FPersV), kurus var atrast mājas lapā www.gesetze-im-internet.de/fpersv/index.html). Ja transportlīdzeklis ir aprīkots ar tahogrāfu, tad autovadītājam jāizmanto to sava darba un atpūtas laika uzskaitei, bet ja nav aprīkots, tad autovadītājs veic uzskaiti, aizpildot īpašas veidlapas, kuru formu var atrast Vācijas autopārvadājumu kontroles (Das Bundesamt für Güterverkehr- BAG) mājas lapā: www.bag.bund.de/cln_011/SharedDocs/Downloads/DE/Formulare_Hinweisblaetter/Tageskontrollblatt.html. Autovadītājam, kontroles laikā jāuzrāda informācija par iepriekšējām 28 dienām un kārtējo dienu. Par iepriekšējām dienām, kuras ietilpst 28 dienu periodā, jāuzrāda aizpildīta ES vienotās formas veidlapa. Tā kā šo vienotās formas veidlapu var izsniegt par laiku līdz pārvadājuma uzsākšanai, periodu, kurš pavadīts ceļā līdz Vācijai, jāapliecina aizpildot atsevišķu BAG mājas lapā norādīto veidlapu.

Eriks_Grigis 20.08.2017 10:47

Kad samainīju savam auto dīzeļa uzpildi no Statoil uz Neste, tad pēc trīs bākām nelielā noraustīšanās motoram izzuda.

Eriks_Grigis 31.01.2017 15:02

No prakses gan apdrošināšanā, gan ikdienā.

Īpašnieks saņem OCTA atlīdzību naudā. Tā kā viņš nevēlas braukt ar auto, kas reiz ir cietis CSNg, tad viņš auto pārdod vai noraksta, kaut auto ir bojātas tikai durvis vai aizmugurējais panelis.

Te nav jāiebrauc OCTA likumā, bet tikai jādomāt kā klientam. Un ne tam krāpnieka klientam, par kuru murgo apdrošinātājs!

Eriks_Grigis 31.01.2017 11:29

Es nepieminēju bojāeju un neatsaucos uz OCTA 27. pantu.

Eriks_Grigis 30.01.2017 22:32

Auto vērtības mazinājumu pēc remonta OCTA atlīdzina!

Eriks_Grigis 30.01.2017 20:45

Tiesības vadīt B kategorijas automobili (pavadoņa klātbūtnē) būtu jāpiešķir jau no 16 gadu vecuma! Jo agrāk jaunais vadītājs sāk piedalīties ceļu satiksmē, jo mazāks ir satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits. Ja jaunais vadītājs saņem apliecību un viņam pavadoņa klātbūtnē ir tiesības sākt vadīt auto jau no 17 gadu vecuma (ieviests Vācijā no 2004. gada), tad bojā gājušo skaits jauno autovadītāju bilancē samazinās līdz 20%. Ja vadīt ar pavadoni varētu sākt jau no 16 gadu vecuma, tad bojā gājušo skaitu Latvijā varētu mazināt vēl par 10%, kas kopā jau būtu 30% dzivi palikušie. Latvijā viena skolas klase paliktu dzīvajo skaitā katru gadu!

Tad vēl "Otrā apmācības fāze" jaunajiem vadītājiem samazinātu bojāgājušo skaitu vēl vismaz par 30%, kas gadā kopumāneatņemtu dzīvības 50 līdz pat 70 jauniešiem. Dzīvajos paliek otra vidusskolas klase!

Nosauciet vārdā tos, kuri abiem šiem projektiem iebilstu, kuri tūlīt neķertos pie abu projektu ieviešanas, līdz ar savu atteikšanos vai pretrunām Latvijā atbalstītu ceļu satiksmē jauniešu bojāeju, kas maksātu 50 līdz 70 jauniešu dzīves ik gadu!

Uzskatu, ka zināšanām, kuras ceļu satiksmē var izglābt dzīvību, ir vērtība, ko vajag apliecināt ar valstisku dokumentu vadīt automobili arī no 16 gadu vecuma!

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti