Kārtot: Augošā secībā
1 2
Eriks_Grigis 13.02.2022 11:56
Eriks_Grigis 15.02.2019 10:22

Ja MK noteikumi ir pretrunīgi, to vispār nav attiecīgajā jomā vai tie ir tik novecojuši, ka kļuvuši par apsmieklu, piem., kravu izvietošanā un nostiprināšanā pārvadājumos ceļu satiksmē, tad patiesība meklējama standartos. Ja standarti nav atrodami LVS piedāvājumā, tad situācijas skaidrošanai izmantojami Eiropas Normas (EN) jeb standarti.

Lai standartu visi šoferi nevarētu iegūt, izpildīt to prasības, kā rezultātā soda naudas samazinātos, nelaimes uz autoceļiem arī un rezultātā ciestu valsts budžets, standarti ir par naudu. Arī pielietojamie, uz kuriem ir atsauces CSN.

Tomēr cīņa par nelaimēm uz ceļa un valsts budžetu iet vēl dziļāk! Lai kravu standartus nopirkušie nevarētu tos izlasīt, (briesmas, ja kādam tas izdodas!) LVS standarti kravu nozarē ir pieejami tikai trīs eiropeiski runājošās valodās - angļu, franču un vācu!

Galvenie LVS standarti, ko piedāvā angļu valodā!

i) Ierīces kravas nostiprināšanai uz autotransporta. Drošums. 1. daļa: 24.60 € Atsaites spēku aprēķināšana

LVS EN 12195-1:2011

ii) Ierīces kravas nostiprināšanai ceļu transportlīdzekļos - Drošība - 2.daļa: 18.53 € Mākslīga materiāla tīklveida stiprinājumi

LVS EN 12195-2:2003

iii) Ierīces kravas nostiprināšanai ceļu transportlīdzekļos - Drošība - 3.daļa: 14.70 € Nostiprināšanas ķēdes

LVS EN 12195-3:2003

iii) Ierīces kravas nostiprināšanai ceļu transportlīdzekļos - Drošība - 4.daļa: 15.65 € Nostiprināšanas tērauda stiepļu troses

LVS EN 12195-4:2004

iiii) Kravas drošināšana transportlīdzekļos - 12.78 € Kravas nostiprināšanas punkti uz komerciālajiem transportlīdzekļiem - Minimālās prasības un testēšana

LVS EN 12640:2001

Eriks_Grigis 30.01.2018 14:12

Iesaku!

Laika posmā no 01.04.2018. līdz 01.10.2018. uz ceļiem Rīga-Ventspils un Rīga-Bauska, ceļa posmiem Ādaži-Liepupe un Salaspils-Skrīveri nosakām kravas automobiļiem virs 7,5 PMt un to sastāviem maksimālo braukšanas ātrumu 90 km/h patreizējo 80 km/h vietā.

Iepriekšējo gadu statistiku liekam sev priekšā un sekojam līdzi notikumiem šajos ceļu posmos!

Eriks_Grigis 03.10.2017 10:53

Drēzdenes virzienā nav neviena maksas posma!

Eriks_Grigis 03.10.2017 10:24

Lomža - Waršava braucu projām. Ātrumu mazināja apdzīvotās vietas un iespējams sastrēgums pirms viena tilta remonta.

Waršava - Ostrow Mazowieckie (OM) - Lomža braucu atpakaļ. Pirms OM kādi 20 km remonts un ja sastrēgums...tad uz mūžu! Laimējās, jo plūsma kustējās gan lēni, bet nepārtraukti!

Eriks_Grigis 03.10.2017 10:18

Vajag līdzi instrukciju autovadītājam, ka tas izgājis apmācību par tahogrāfa lietošanu, ja tāds ir automobilī. 95. koda kursos saviem klausītājiem tādus izdodu, jo tahogrāfa lietošanas apmācības pasniedzu pēc Vācijas neklātienes 95. koda apmācības programmas un testiem!

Eriks_Grigis 03.10.2017 10:11

Es braucu Waršava, Lodža, Wroclaw, Gerlica tālāk uz Drēzdeni!

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:19

Tā kā tikko pats atvedu kravu no Vācijas ar busiku, tad šodien Saldus autoskolā Kuldīgā dalīšos pieredzē 95. koda lekcijā "Drošība un nepieciešamais kravu pārvadājumos ar B kategoriju Vācijā"

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:15

Pārējo par prasībām, braucot Vācijā ar kravas busiņu, atradīsi šeit:

www.iauto.lv/ajautajums/

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:12
Eriks_Grigis 03.10.2017 9:08

N1 kategorija - mehāniskie transportlīdzekļi (kravas automobiļi), kas paredzēti kravu pārvadāšanai vai speciālu darbu veikšanai un kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas

Vinjete LT:

lakd.lrv.lt/en/road-charges-and-tolls/user-charge-vignettes

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:03

Obligāti OCTA polise kabīnē līdzi!

Īres un darba līgums arī!

Pavadzīme obligāti, kaut vai CMR, to nopērc un uzraksti pats!

Eriks_Grigis 03.10.2017 9:00

Sertifikāts kravas pašpārvadājumiem nepieciešams tiem pašpārvadājuma veicējiem, kuri vēlas veikt iekšzemes un starptautiskos kravu pārvadājumus ar kravas transportlīdzekli, kura kopējā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabes, pārsniedz sešas tonnas, vai kura pieļaujamā celtspēja, ieskaitot piekabes, pārsniedz 3,5 tonnas.

Eriks_Grigis 03.10.2017 8:57

Vajadzēs ATA karneti!

To izsniedz Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera:

www.chamber.lv/lv/content/211

Eriks_Grigis 03.10.2017 8:51

Darba un atpūtas laika uzskaite autovadītājiem, kas vada kravas transportlīdzekļus, kuru pilnā masa ir no 2.8 tonnām līdz 3.5 tonnām, Vācijas Federatīvās Republikas teritorijā

Vācijas Federatīvās Republikas teritorijā, autovadītājiem, kas vada kravas transportlīdzekļus ar pilno masu no 2.8 tonnām līdz 3.5 tonnām, izņemot gadījumus, ja tiek veikti pārvadājumi personīgam vai labdarības nolūkam, ir jāuzskaita savs darba un atpūtas laiks, ievērojot 2006.gada 15.marta EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULAS (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 prasības. Šīs prasības regulē Vācijas Federatīvās Republikas nacionālie normatīvie akti (The Regulation on Driving Personnel (FPersV), kurus var atrast mājas lapā www.gesetze-im-internet.de/fpersv/index.html). Ja transportlīdzeklis ir aprīkots ar tahogrāfu, tad autovadītājam jāizmanto to sava darba un atpūtas laika uzskaitei, bet ja nav aprīkots, tad autovadītājs veic uzskaiti, aizpildot īpašas veidlapas, kuru formu var atrast Vācijas autopārvadājumu kontroles (Das Bundesamt für Güterverkehr- BAG) mājas lapā: www.bag.bund.de/cln_011/SharedDocs/Downloads/DE/Formulare_Hinweisblaetter/Tageskontrollblatt.html. Autovadītājam, kontroles laikā jāuzrāda informācija par iepriekšējām 28 dienām un kārtējo dienu. Par iepriekšējām dienām, kuras ietilpst 28 dienu periodā, jāuzrāda aizpildīta ES vienotās formas veidlapa. Tā kā šo vienotās formas veidlapu var izsniegt par laiku līdz pārvadājuma uzsākšanai, periodu, kurš pavadīts ceļā līdz Vācijai, jāapliecina aizpildot atsevišķu BAG mājas lapā norādīto veidlapu.

Eriks_Grigis 20.08.2017 10:47

Kad samainīju savam auto dīzeļa uzpildi no Statoil uz Neste, tad pēc trīs bākām nelielā noraustīšanās motoram izzuda.

Eriks_Grigis 31.01.2017 15:02

No prakses gan apdrošināšanā, gan ikdienā.

Īpašnieks saņem OCTA atlīdzību naudā. Tā kā viņš nevēlas braukt ar auto, kas reiz ir cietis CSNg, tad viņš auto pārdod vai noraksta, kaut auto ir bojātas tikai durvis vai aizmugurējais panelis.

Te nav jāiebrauc OCTA likumā, bet tikai jādomāt kā klientam. Un ne tam krāpnieka klientam, par kuru murgo apdrošinātājs!

Eriks_Grigis 31.01.2017 11:29

Es nepieminēju bojāeju un neatsaucos uz OCTA 27. pantu.

Eriks_Grigis 30.01.2017 22:32

Auto vērtības mazinājumu pēc remonta OCTA atlīdzina!

Eriks_Grigis 30.01.2017 20:45

Tiesības vadīt B kategorijas automobili (pavadoņa klātbūtnē) būtu jāpiešķir jau no 16 gadu vecuma! Jo agrāk jaunais vadītājs sāk piedalīties ceļu satiksmē, jo mazāks ir satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits. Ja jaunais vadītājs saņem apliecību un viņam pavadoņa klātbūtnē ir tiesības sākt vadīt auto jau no 17 gadu vecuma (ieviests Vācijā no 2004. gada), tad bojā gājušo skaits jauno autovadītāju bilancē samazinās līdz 20%. Ja vadīt ar pavadoni varētu sākt jau no 16 gadu vecuma, tad bojā gājušo skaitu Latvijā varētu mazināt vēl par 10%, kas kopā jau būtu 30% dzivi palikušie. Latvijā viena skolas klase paliktu dzīvajo skaitā katru gadu!

Tad vēl "Otrā apmācības fāze" jaunajiem vadītājiem samazinātu bojāgājušo skaitu vēl vismaz par 30%, kas gadā kopumāneatņemtu dzīvības 50 līdz pat 70 jauniešiem. Dzīvajos paliek otra vidusskolas klase!

Nosauciet vārdā tos, kuri abiem šiem projektiem iebilstu, kuri tūlīt neķertos pie abu projektu ieviešanas, līdz ar savu atteikšanos vai pretrunām Latvijā atbalstītu ceļu satiksmē jauniešu bojāeju, kas maksātu 50 līdz 70 jauniešu dzīves ik gadu!

Uzskatu, ka zināšanām, kuras ceļu satiksmē var izglābt dzīvību, ir vērtība, ko vajag apliecināt ar valstisku dokumentu vadīt automobili arī no 16 gadu vecuma!

Eriks_Grigis 30.01.2017 20:25

OCTA 25.pants. Mantai nodarītie zaudējumi

(1) Ceļu satiksmes negadījumā trešās personas mantai nodarītais zaudējums ir zaudējums, kas radies:

1) sakarā ar transportlīdzekļa bojājumu vai bojāeju;

2) sakarā ar ceļa, ceļa būves, ēkas vai būves bojājumu vai bojāeju;

3) sakarā ar cita personai piederošā īpašuma, izņemot šā panta pirmās daļas 1. un 2.punktā minēto īpašumu, bojājumu vai bojāeju;

4) veicot nepieciešamos ceļu satiksmes negadījumā cietušo personu glābšanas darbus;

5) sakarā ar cietušās personas nogādāšanai ārstniecības iestādē izmantotā transportlīdzekļa bojājumu vai šā transportlīdzekļa salona notraipīšanu;

6) evakuējot transportlīdzekļus no ceļu satiksmes negadījuma vietas;

7) sakarā ar kaitējumu videi.

(2) Ja apdrošināšanas atlīdzību par transportlīdzekļa bojājumu trešā persona vēlas saņemt naudas summas veidā, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs izmaksā naudas summu 70 procentu apmērā (-30%) no zaudējumu aprēķinā norādītās zaudējumu summas bez pievienotās vērtības (-21%) nodokļa. Apdrošināšanas atlīdzības neizmaksāto daļu izmaksā saskaņā ar šā panta ceturtās daļas nosacījumiem.

(4) Ja ceļu satiksmes negadījumā bojātais transportlīdzeklis ir atjaunots tādā stāvoklī, kāds tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma, un trešā persona ne vēlāk kā četru mēnešu laikā pēc apdrošināšanas atlīdzības izmaksas iesniedz apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam rēķinu par transportlīdzekļa atjaunošanu (remontu) un maksājumu apliecinošu dokumentu par rēķina samaksu, tad apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ne vēlāk kā 15 dienu laikā pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības neizmaksātās daļas izmaksu un šajā likumā noteiktajā termiņā izmaksā apdrošināšanas atlīdzības neizmaksāto daļu atbilstoši rēķinā norādītajām faktiskajām transportlīdzekļa atjaunošanas (remonta) izmaksām, tai skaitā rēķinā iekļauto pievienotās vērtības nodokļa summu, nepārsniedzot zaudējumu aprēķinā norādīto kopējo zaudējumu summu, kurā iekļauts pievienotās vērtības nodoklis.

Jautājums.

Kas notiek tad, ja automobili neatjauno? To var pārdod vai norakstīt. Kam tad tiek neizmaksātie 51% un vai Saeima par šo lēma pareizi?

Eriks_Grigis 07.01.2017 1:38

No MK 103. noteikumiem

" 4. Braukšanas mācību atļauja, ... kuru izsniedz personai kā apliecinājumu tiesībām mācīties vadīt AM, A1, A2, A, B1, B vai C1 kategorijas transportlīdzekļus."

(Grozīts ar MK 10.05.2011. noteikumiem Nr.361; MK 05.01.2016. noteikumiem Nr.10)

Eriks_Grigis 03.01.2017 11:11

CSN 180. Aizliegts vilkt:

180.9. piekabi, kuras masa pārsniedz vilcēja izgatavotāja noteikto vilkšanai paredzētās piekabes masu!

Auto izgatavotājs paredzamai piekabei pilno masu (kg) raksturo ar vai bez bremzēm atkarībā no auto motora jaudas, pārnesumkārbas un piedziņas veida.

Auto izgatavotāja prasības piekabei, ko drīkst vilkt ar auto, meklē auto lietošanas rokasgrāmatas tehniskajā sadaļā.

Ticami, ka ar piekabi bez bremzēm pārvarēt augsup-/lejupceļus stāvākus par 6% nebūs paredzēts!

Eriks_Grigis 15.09.2016 16:52

iAuto.lv: Par gājējiem un velosipēdiem uz neregulējamas gājēju pārejas, kā pareizi to šķērsot

www.iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/20740-iauto-lv-par-gajejiem-un-velosipediem-uz-neregulejamas-gajeju-parejas-ka-pareizi-to-skersot

Eriks_Grigis 08.09.2016 11:03

Ir gadījumi, kad apļus izbūvē, un ir piemēri, kad satiksmes organizators atrod vietas, kurās braukšanas virzienu norāda ar 409.cz. Neatkarīgi no tiem, ja ir uzstādīta 409.cz., tad vadītājs var būt pārliecināts, ka brauktuvju krustošanās vietā viņam būs priekšroka pret transportlīdzekli, kas tam tuvojas no kreisās puses (CSN 133.p.)! Ja 409.cz. uzstādīta kopā ar 206. vai 207.cz., tad vadītājs dod ceļu pa galveno ceļu braucošajiem, un, ja ceļš visiem ir dots, tad izbrauc krustojumā, kur satiksme organizēta ar 409.cz.

CSN 70.p. nosaka, ka nogriežoties, lai iebrauktu krustojumā, kurā jābrauc pa loku (409.cz.), nav jāieņem labais malējais stāvoklis. Savukārts, lai izbrauktu no krustojuma, kur satiksme organizēta ar 409.cz., laikus jāieņem labais malējais stāvoklis (arī CSN 70.p.).

Ja vadītājs, braucot pa loku, gatavojas mainīt joslas vai izbraukt no krustojuma, kur satiksme organizēta ar 409.cz., tad pirms manevra jāizpilda CSN 57. noteiktais, šai gadījumā attiecīgi pirms pārkārtošanās vai nogriešanās manevra transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, un laikus jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti