Palaidniex rakstīja: bet part katru sīkumu tur jāmaksā tas nodoklis
Šito negribi paskaidrot sīkāk? Mums atsevišķo nodokļu skaits ir krietni lielāks...
Palaidniex rakstīja: bet part katru sīkumu tur jāmaksā tas nodoklis
Šito negribi paskaidrot sīkāk? Mums atsevišķo nodokļu skaits ir krietni lielāks...
Palaidniex rakstīja:
Skaidrs! Piektrītu! Bet kāpēc jābrauc augumā CP inspektõram nevis likumdevējam?
Tas ir kā ar alkopārbaudēm - agrāk bija MK noteikumi - stādam protokolu - pūšam. Tas bija ar dommu, lai grūāk aptirkties, jo protokols jau saķēpāts un jāliek klāt čeks, bet par protokoliem jāatskaitās.
Visi kliedza - ilgi - neoperatīvi - veica izmaiņās - vispirms pūšam, ja ir stādam protokolu... Jautājums - palika labāk? tika sasniegts rezultāts vai iedota iespēja biezākajiem atpirkties?
Nebraucu augumā nevienam inspektoram, kas pats uzvedas solīdi. Diemžēl Latvijā tādus sastapt praktiski neizdodas. Un pašam CP inspektoram ir gana liela iespēja izvēlēties konkrēto "patrulēšanas" vietu. Priekšnieks to nenosaka ar metra precizitāti. Un tā nu viņi ar lielāko prieku stāv tieši ienesīgajās, nevis bīstamajās vietās.
Par alkoholu - joprojām ir jāsastāda protokols, ja vadītājs to vēlas.
Palaidniex rakstīja:
Seene rakstīja:
Palaidniex rakstīja:
Seene rakstīja:
Vācijā restorānā paēst var lētāk, kā LV, ja kas... Un nejauc izmaksas ar nodokļiem. Es zinu, ka ir daudz un dažādi nodokļi, un tas, ko teicu ir pa visu maksājamo nodokļu kopumu, nevis kādu atsevišķu nodokli.
Vācijā fāstfood ir lētāks, bet restorāns dārgāk. Es domāju restorāns nevis bistro.
Un tu atkal paņēmi tikai atsevišķi uzņēmumu. Medicīna tur nav par brīvu un veselības apdrošināšana ne tik. Vēlreiz saku - sarēķinot VISUS izdevumus - dzīves dārdzība tur ir procentuāli tieši tāda pati, ja nev ēl dārgāka. Atsķirība ir naudas daudzumā - tātad cik absolūajos ciparos paliek uz rokas katru mēnesi pēc PILNĪGI visu izdevumu nomaksas. Tur arī nav nekādas medusmaizes.
Pie kam - domāju ka jebkurā no labāk dzīvojošajām valstīm ir ievērojami mazāks melnās ekonomikas īpatsvars - valstij tiek vairāk naudas, kā arī būiski mazāka kleptokrātija (tā nu ir dažu eiropas valstiņu kreiča dāma)...
Pļē... VĒLEREIZ SAKU - nejauc nodokļus ar izdevumiem. Dzīves dārdzība tur nebūt nav dārgāka. Jā - tevis pieminētie medicīnas pakalpojumi tur škiet dārgāki, tikai neaizmirsti, ka pie mums NAV medicīnas pakalpojumu viņu izpratnē. Sievai sanāca ceļojuma laikā nokļut pie austriešu gīmenes ārsta un par vienu vizīti samaksāt 60EUR. Dārgi, vai ne? Bet tas, ka šis ārsts spēja noteikt diagnozi un pateikt kas jādara šīs vienas vizītes laikā nu nekādi nav salīdzināms ar daudzu LV "speciālistu" apmeklēšanu pusgada laikā par vairākiem simtiem latu bez jebkāda rezultāta.
Un pats vispār restorānā esi bijis? Vācijā vienāda līmeņa ēdināšanas iestādēs ir lētākas cenas, salīdzinājumā ar Latviju. Joks jau slēpjas tajā, ka pie mums par restorānu atļaujas nosaukties katra ēdnīca.
jugasvilli rakstīja:
Tad, kad šeit cilvēkiem būs domāšana kā Vācijā, tad arī varētu runāt. Bet te katram uz darbu centrā ar auto jābrauc, ka tad, kad tiešām vajag, piemēram, uz Arsu aizbraukt reizi pusgadā, tad pusstundu jāmeklē, kur mašīnu nolikt. Un, ja te būtu 5 Eiro sods, tad mūsu Kaijenes, iks pieci, kū septiņi u.tml. liks nikolaju tām kvītīm virsū. Vācijā tomēr domāšana ir tāda - likums ir, tātad jāievēro.
Tapēc ka Vācijā likumi ir tādi, lai tos varētu saprātīgi ievērot. Kaut vai par to pašu stāvēšanu - tur drīkst apstāties praktiski visur, kur tas ir iespējams. Un aizliegts ir tikai tur, kur patiešām varētu apstāties tikai pilnīgi atsaldēts vadītājs. Mums toties "krusti" tiek uzstādīti tieši proporcionāli netālo maksas autostāvvietu uzcelšanai.
Palaidniex rakstīja:
Seene rakstīja:
Palaidniex rakstīja:
Jā vecajās papuvušajās ES rietumvalstīs atliek vairāk uz ķēpas absolūtos cīparos, nevis % proporcijā un tur ir nodrošinātāks minimums, bet nevienu no mums tur ar atplestām rokām negaida.
Iebrauci auzās. Godīgu maksājot visus nodokļus, mūsu proporcionālais nodokļu slogs ir lielāks par Vācijas maksimālo progresīvo.
Vācijā restorānā paēst var lētāk, kā LV, ja kas... Un nejauc izmaksas ar nodokļiem. Es zinu, ka ir daudz un dažādi nodokļi, un tas, ko teicu ir pa visu maksājamo nodokļu kopumu, nevis kādu atsevišķu nodokli.
Neņem atsevišķi vienu nodokli!!!!
Paskaties cik vācijā maksā restorānā paēsties, cik maksā autoservisa stunda utt.
Es saku - paņem summāro izdevumu kopumu, nevis vienu atruatu sfēru vai nelielu saistītu izdevumu sfēru.
Nodokļi tiek maksāti no visa - ir PVNs Akcīzes, Sociālie nodokļi. TOs visus mēs maksājam saņemot preces/pakalpojumus. Varbūt uzņēmums samaksā mazāk peļņās nodoklī, tad vēl maksā vairāk par elektrību/īri un citu apakšuzņēmumu pakalpojumiem.
Palaidniex rakstīja:
Jā vecajās papuvušajās ES rietumvalstīs atliek vairāk uz ķēpas absolūtos cīparos, nevis % proporcijā un tur ir nodrošinātāks minimums, bet nevienu no mums tur ar atplestām rokām negaida.
Iebrauci auzās. Godīgu maksājot visus nodokļus, mūsu proporcionālais nodokļu slogs ir lielāks par Vācijas maksimālo progresīvo.
Palaidniex rakstīja:
Seene rakstīja:
Palaidniex rakstīja: P.S.
TIk pat labi arī var maksas pagriezienu veikt aiz aizmāršības. Neviens jau nesaka ka nevar - tikai aizmāršība ir maksas pasākums. Kur problēma?
Kā tieši to var izdarīt aizmāršibas dēļ? Ja nu vienīgi braucot pēc ieraduma un vispār neskatoties uz zīmēm - kas jau savā būtībā ir ļaunāk, nekā apzināti, sekojot situācijai uz ceļa, veikt "maksas" pagriezienu.
Braucot ir aizmāršība skatīties vai pa ierasto maršrutu nav pamainītas ceļazīmes - braukšana pēc pieraduma ir tā pati aizmāršība, ka zīmes ir domātas, lai tās ievērotu, nevis pirmajā reizē iemācīos maršrutu...
Škiet izlaidi vienu "ne", bet domu sapratu. Un tik un tā nepiekritīšu. Nejauc aizmāršību ar nevērīgu auto vadīšanu. Nesakārtotas formalitātes nu nekādi nevar pielīdzināt uz gājēju pārejas napamanītam gājējam.
Dark_Side rakstīja: Tu iedod datus un tad apstriidi!
Ko mani dati tavai garantijai palīdzēs? Man šobrīd apdrošināšana, un līdz ar to konkrēts piedāvājums, nav aktuāla. Bet nākotnē vajadzēs - tādēļ interesē izzināt iespējas. Un vai es ko apstrīdu? Vienīgi lūdzu precizēt tavu "garantiju". Garantija nozīmē, ka tu uzņemies kaut kādu atbildību gadījumā, ja neizpildi solījumu. Kā piedāvā noteikt cenas "saldumu" un kā kompensēt man vilšanos, ja man tā neliksies "salda"?
Palaidniex rakstīja: P.S.
TIk pat labi arī var maksas pagriezienu veikt aiz aizmāršības. Neviens jau nesaka ka nevar - tikai aizmāršība ir maksas pasākums. Kur problēma?
Kā tieši to var izdarīt aizmāršibas dēļ? Ja nu vienīgi braucot pēc ieraduma un vispār neskatoties uz zīmēm - kas jau savā būtībā ir ļaunāk, nekā apzināti, sekojot situācijai uz ceļa, veikt "maksas" pagriezienu.
Palaidniex rakstīja:
Sievu un bērnus dzimšanas dienā arī var apsveikt tikai pēc 4 dienām, kad ne pārāk apmierinātajās radinieku sejās esi vispirms izlasijis brīdinājumu, tad vienu, 4, 8 soda punktus...
Diemžēl tā arī mēdz gadīties...
Palaidniex rakstīja:
Tad jau drīzāk cel prasību pret ceļa nodokļa samazinājumu (neviens neatbalstīs) vai akcīzes samazinājumu - arī neviens neatbalstīs. Es labāk maksāju Ls 12 reizi gadā nevis Ls 24 reizi divos...
Kāda hrena pēc vispār tas ceļa nodoklis ir vajadzīgs? Tikai lieka naudas skaitīšana - vienīgais ceļu izmantošanai proporcionālais nodoklis ir degvielas akcīze. Ja atceltu ceļu nodokli, proporcionāli palielinot akcīzi, ne tik vien tā maksājumi būtu godīgāk sadalīti, bet arī ietaupītos ar tā iekasēšanu saistītie birokrātiskie izdevumi.
Palaidniex rakstīja:
Ja neatceries, kas starp citu esi gājis skati - vajag ēst vairāk biezpiena. vai arī kad ir aizdomas par skates tuvošanos uzmest aci uzlīmei, kas ir vējstiklā. ja nevari atcverēties ieliec telefonā atgādinājumu, ieraksti plānotājā...
13. Algas dienu tak nekad neaizmirsti...
Tikko pierādīji, ka neesi spējīgs domāt ārpus rāmīšiem. Man vispār nav algas dienas kā tādas. Bet ir ļoti daudz lietu, ko atcerēties - tur biezpiens nepalīdz, tikai un vienīgi plānotājs, kurā nupat jau patiešām viss tiek sistemātiski pierakstīts. Un to varu atļauties izmantojot "dienesta stāvokli". Diemžēl tādas sistēmas izveide, kas visu spēj kontrolēt, izmaksā krietni vairāk, nekā mans vai jebkurš cits mazais uzņēmums varētu atļauties. Un par papīra blociņiem nemaz nemēgini runāt - informācijas apjoms, ko ir nepieciešams pierakstīt, ir krietni lielāks, nekā to papīra formātā ir iespējams ikdienā nesāt līdzi.
Palaidniex rakstīja: piesliet auto pie sētas un uz darbu braukt ar sabbtrans. Gabals nenokristu!
keksam varbūt ne - bet vai tu esi pārliecināts, ka arī auto gabals patreizējā situācijā nenokristu? Es diemžēl ne - un sods par braukšanu bez skates noteikti sanāk lētāk, nekā, piemēram, jaunu riteņu iegāde.
Palaidniex rakstīja:
Palasi pats ko raksti - ja tu regulāri seko līdzi auto teh. stāvoklim - tad par skati ir vieglāk atcerēties, nevis kad tik lej beņu un gāzē, tad patiešām par novēloto skati atgādina CP inspektors ar protokolu.
Paskaidro kā tieši tas palīdz atcerēties? Ja jau daudzus gadus uz skati aizbraucu "starp citu" un uz servisu braucu tad, kad ir kas remontējams vai arī saskaņā ar apkopju grafiku. Apskates uzlīme šajā procesā nekādi nav iesaistīta.
Mans piedāvājums - sods par braukšanu bez apskates varētu būt 1Ls/dienā par laiku, ka braukāts kopš termiņa izbeigšanās + 0, 1, 4 vai 8 soda punkti atkarībā no vienas darba dienas laikā konstatētā auto tehniskā stāvokļa. Ja vienas darba dienas laikā apskate netiek veikta, automātiski tiek saņemti 8 punkti. Un sastādītais CP protokols automātiski kļūst par vienas dienas atļauju braukt uz CSDD, ja auto nav acīmredzami bojājumi.
Palaidniex rakstīja: Seene - CP pienākums nav nokārtot šo vienas dienas atļauju.
CP to neizsniedz, to izsniedz CSDD. Un Tā ir tava - autovadīāja problēma parūpēties, ka papīri ir kārtībā.
Protams, ka tas nav CP pienākums. Bet vai tavuprāt nav starpība starp cilvēku, kas auto vienmēr uztur tehniskā kārtībā (līdz ar to skate ir tikai datums kas var viegli piemirsties) un cilvēkiem, kas neiziet skati tādēļ, ka auto nav atbilstošā kārtībā.
Es joprojām uzskatu, ka ir nepieciešams diferencēt sodus starp formālu un ļaunprātīgu parkāpumu. Tikai tā ir iespējams civilizēti paaugstināt sodus tiem, kas to ir patiešām pelnījuši.
windy rakstīja: Seene, tas būs iemesls neiet skati, bet braukāt tik ilgi kamēr poliči nenoķer, pēc tam serviss+TA un "piečuks" par aizmāršību. Viens otrs veiksmīgāks tā pāris gadus toč rullēs
Gribētu gan redzēt, kā tu pamanīsies novērst nopietnas problēmas 24h laikā, paspējot vēl arī iziet skati.
Kaksis rakstīja:
Seene rakstīja:
jugasvilli rakstīja: braucot bez apskates, viņš apdraud satiksmes drošību
Šito gan tu varētu izvērstāk paskaidrot. Kā tieši apskates (ne)iziešana ietekmē satiksmes drošību???
Godīgi šādā situācijā būtu sastādīt protokolu, kas paredzēts izskatīšanai "pie priekšnieka" kopā ar vienas darba dienas laikā izietas tehniskās apskates protokolu. Ja auto ir tehniskā kārtībā - pamatots sods ir tikai par aizmāršību, nevis satiksmes drošības apdraudēšanu.
Izskatās ka tev ir atmiņas problēmas... Tu bikses arī aimirsti uzvilkt, eļļu arī aizmirsti nomainīt?
Paņem plakātu un ej piketēt pie CSDD, lai sodu par mājās aizmirstiem dokumentiem vienādo ar sodu par braukšanu bez tiesībām.
jugasvilli rakstīja: braucot bez apskates, viņš apdraud satiksmes drošību
Šito gan tu varētu izvērstāk paskaidrot. Kā tieši apskates (ne)iziešana ietekmē satiksmes drošību???
Godīgi šādā situācijā būtu sastādīt protokolu, kas paredzēts izskatīšanai "pie priekšnieka" kopā ar vienas darba dienas laikā izietas tehniskās apskates protokolu. Ja auto ir tehniskā kārtībā - pamatots sods ir tikai par aizmāršību, nevis satiksmes drošības apdraudēšanu.
Dark_Side rakstīja: šeit neiet runa par B apdrošinātājiem... un cena nereti IR saldāka par izzi un tamlīdzīgiem brīnumiem... protams ne 100% gadījumos, bet ir. lai butu piedavajums lugtum lasit 1. postu
Nu jau garantija pazuda? Tukšpļūtis, kā teiktu Deksters.
Nu gan atradis par ko stresot. Austrijas Shellā tikko samaksāju 12EUR par tuvās gaismas lampiņu (H7, ja nemaldos) ko mainīju pats. Un arī tepat māju Statoilā tāda maksā ~5Ls. Bet te redz pilsonis ar visu darbu jūtas pārmaksājis
P.S. Čehijā ir obligāti līdzi jāvadā rezerves lampiņu komplekts, kas automātiski nozīmē, ka ir jāmāk pašam uz ceļa nomainīt, ja izdeg.
tunos rakstīja: www.tvnet.lv/...
vismaz agrāk bija, ka par vienu un to pašu sodu (lampiņa nedeg, TA nav utt) tajā pašā dienā sodīt nevar atkārtoti.
vai arī kautkas ir mainījies?
Pēc idejas, ja nedodies no soda saņemšanas vietas uz skati, sods ir pamatots. Vācijā ir gana daudzi "atrāvušies" par nedegošām lampiņām. CP aptur un pieklājīgi pabrīdina, ka nedeg kāda lampiņa - lūdzu nākamajā benzīntankā nomainiet. Bet latvietis praktiskais izrēķina, ka lampiņa tur dārgi maksā, gan jau tiks līdz mājām. Un tiklīdz pabrauc garām pirmajam benzīntankam, CP uzrodas no jauna jau ar pilnu rēķinu.
Dark_Side rakstīja: Lieta tada, ka ja kads velas labu cenu savam auto (OCTA, KASKO) tad drosi iemet savu autosa numuru un tehniskas pases numuru. Salda cena garanteta
Ko nozīmē garantēta? Kādu atbildību esi gatavs uzņemties par to, ka tava cena būs labāka?
bizenajs rakstīja:
no ekonomikas pamatprincipiem: jebkuraa vietaa var uztaisiit valsti, tik valsts monopolam jaabuut uz: alko, tabaku, degvielu, naudu.
Taisnība. Un globāli skatoties, valsts ir uzņēmums. Bet ja uzņēmums grib tikai iekasēt starpnieka peļņu, visu darbu uzticot apakšuzņēmējiem, tad apakšuzņēmēji ātri vien saprot, ka var visu izdarīt pa tiešo, apejot "ģenerāluzņēmēju".
Sretsked rakstīja: Kūdra latvijā ir milzīgs resurss. Pašlaik tiek apstrādāti apmēram 7% no iespējamām platībām. Nerunājot par krājumiem zem mežiem un pļavām.
Interses pēc: www.peat-pellets.com/...
Un tiem, kas par kūdras lēno atjaunošanos runā - tā pēc savas būtības ir fosilais kurināmais. Savas naftas mums nav, bet kūdra ir. Un būtu stulbi to neizmantot. Ekologiem - kūdras izmantošana rada mazāku ietekmi uz vidi nekā naftas un ogļu, jo neizmantotā kūdra \"ražo\" metānu, kas ir daudz \"siltumnīciskāks\" nekā CO2
Kāpēc auto īpašniekam, kurš nav izmantojis stāvvietu, tik un tā var nākties par to samaksāt? (+ VIDEO)
12
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
23
Palaidniex rakstīja:
Seene rakstīja:
Palaidniex rakstīja: bet part katru sīkumu tur jāmaksā tas nodoklis
Šito negribi paskaidrot sīkāk? Mums atsevišķo nodokļu skaits ir krietni lielāks...
Ļoti vienkārši - viņiem melnās ekonomikas un melnās kases īpatsvars ir būtiski mazāks.
Pie mums vēljoprojām var daudz ko nopirkt, saņemt pakalpojumu apejot PVN. Neizsitot čeku. Tur tas arī ir, bet šī te melnā kase ir būtiski mazāka... Līz ar to katrā servisā samaksāsi to nodokli netiešā veidā - Piegādātājs būš iepircis detaļu, darbiniekam ir 100% ar nodokli apliekama alga utt.
Mani gana labi apmierinātu iespēja 100% godīgi maksāt saprātīgu nodokļa apjomu, pie tam vēl redzot, ka tā nauda tiek saprātīgi izlietota. Ne velti, piemēram, Aldi vai Billa spēj piedāvāt labākas cenas (nemaz jau nerunājot par kvalitāti) nekā Maxima vai RIMI, kas nodokļus "optimizē" ļoti aktīvi.