iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 01.10.2008 23:59

Gachs rakstīja:

Sēne, diemzēl neesmu bijis slovakija un rumanija, varbut taa ari ir kaa Tu saki

bet sweedi, dāņi un arpus ES esosie norvegi ļoti domā par satiksmes drošbu, tur ar automobili ir patīkami braukt un +- zini ka Tevi nenonesīs kāds džigits + ceļu remonti tur tiek veikti daudz savādāk nekā pie mums, tiem neienāks prātā taisīt salaiduma vietas asfaltam ar 10 cm augstu valni Tapec bojagajuso/cietuso statistika uz celiem tiem ir vismazakie raditaji.

labi tas tā.

Zviedrija, Dānija, Norvēģija ir vienas no pretīgākajām un sterilākajām Eiropas valstīm. Konkurēt ar to spēj tikai Somi un varbūt nedaudz Šveicieši.

Seene 01.10.2008 23:46

Yetti rakstīja:

negribu strīdēties, bet par čipošanu uzskatu "pāršūšanu"...

Kuru no tām lietām tad tu sauc par "pāršūšanu"?

Seene 01.10.2008 23:25

Yetti rakstīja:

es no laukiem, bet man šķiet, ka par čipošanu var saukt tikai vadības bloka "pāršūšanu"... cik esmu dzirdējis, tad kvalitatīvi to veic vīrs vārdā Inc Jelgavā, un maniem auto to veica Ivs Ventspilī... caur šamajiem www.diga-tec.com/...

Nu nez vai no laukiem, bet principā lielākā daļa ar "čipošanu" vienā vārdā saprot trīs atšķirīgas lietas, neiedziļinoties sīkumos. Ja precīzāk - var mainīt vadības bloku (vai kādu tā daļu), var ieslēgt ķēdē čipu, kas izmaina devēju rādījumus un attiecīgi izmaina vadības bloka darbību un var pārprogrammēt vadības bloku. Populārākais variants ir papildus čips, jo principā ir piemērojams jebkuram elektroniski vadāmam dzinējam.

Seene 01.10.2008 20:59

msh rakstīja:

"Jautājumam" labs tonis

sprauslas, ļurba, vadības bloks [dubultojot jaudu diez vai veco var sačipsot ], var jau vēl kaut ko sadomāt, kaut vai pieklājīgāku izpūtēju...

Kādas tieši sprauslas tu plāno mainīt pjezo-commonrailam nemainot motora konstrukciju? Diez vai arī turbīnas un izpūtēja maiņa iekļaujas zem konstrukcijas nemainīšanas. Un par vadības bloku - tas ir pilnībā programmējams - SAAB "čipošana" notiek ar kabeli un datoru, nevis kautkāda piedēkļa piespraušanu.

Seene 01.10.2008 20:53

Gachs rakstīja:

citās ES valstīs nav manīts nekāds stress no šoferiem, viņi savādāk domā - domā par to, lai pašiem nekas nenotiek, nevis kā daudzi iekš LV ``močī`` bez jostām [jo tā esot daudz ērtāk un protams ka viņu avarijas laikā ``viegli un bez sāpēm`` bez sāpēm izsviedīs no mašīnas arāa un piezemēsies uz siena kaudzes], ar radardetektoriem [kad RD sāk piksteest histēriski rauj nost un svīst no bailēm ]. Plus riskanta braukšana/ skriešana, kuras rezultāta tu riskējot ar savu un apkārtējo dzivibām vari ietaupīt pāris minūtes [!] bet nu tā jau notiek banānijā Atbraukušie zviedri un dāņi ir šokā par šejienis satiksmi.

Varbūt ir laiks uzzināt arī dzīvē kaut ko jaunu. ES sastāvā ir arī tādas valstis kā Francija, Itālija, Spānija un Grieķija. Arī tādas "mūsu laika" dalībvalstis kā Polija, Čehija, Slovākija, Rumānija u.t.t., kuru satiksmes dalībnieki ir daudz stresaināki par mums un atbraucot šeit ir šokā par mūsu ziemeļnieciski miegaino uzvedību pie stūres. Nevajag visur bāzt Skandināviju par piemēru - tā patiesībā ir diezgan liela miskaste, kas puslīdz turās uz sava sociālisma.

Seene 30.09.2008 15:57

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Kindzulis rakstīja: atljaushos piebilst- motoriisha rpm un nm attieciibas ar kaabu labojamas ir...

Motoram ir savas raksturlīknes, kas nedaudz ir maināmas ar čipa palīdzību, bet principā ir konstruktīvi noteiktas un nav maināmas. Ar kārbas palīdzību ir maināma šo raksturlīkņu attieciba pret km/h.

Laikam neesi pamanījis, ka ļurboķīselim var izdarīt ko vairāk par čipsošanu, un tad arī tās līknes mainās ļoti vareni

Neesmu gan. Pastāsti varbūt, ko vēl ir iespējams darīt, nemainot motora konstrukciju...

Seene 30.09.2008 15:56

cap rakstīja:

Vo, filozofija panesās. Es novēlu atrast veci, bet tu novēli atrast pircēju. feel the difference - kur puķītes, un kur pieklajība.

Tevis raksturotais vecis IR pircējs - tur arī tās puķītes.

Seene 30.09.2008 15:37

cap rakstīja:

Seene rakstīja:

Centis_Nuudele rakstīja: Protams, tas var notikt tikai tad, ja veci izvēlas vadoties no aklas mīlestības, nevis no aprēķina.

mazliet nekorekti uzrakstīji - "novēlu viņai atrast sev normālu veci" vietā bij jābūt "novēlu viņai atrast sev normālu pircēju"

tu labo toni laikam zoodārzā esi apguvis. mļin, noteikti arī tu to surikātu nofenderēji, lai ir ar ko sarunāties

Kas ir labais tonis - runāt caur puķītēm? Ne jau es piedāvāju veidu, kā pie mašīnas tikt, tikai nosaucu tavu piedāvājumu īstajā vārdā.

Seene 30.09.2008 15:31

Centis_Nuudele rakstīja: Protams, tas var notikt tikai tad, ja veci izvēlas vadoties no aklas mīlestības, nevis no aprēķina.

mazliet nekorekti uzrakstīji - "novēlu viņai atrast sev normālu veci" vietā bij jābūt "novēlu viņai atrast sev normālu pircēju"

Seene 30.09.2008 12:52

Kindzulis rakstīja: atljaushos piebilst- motoriisha rpm un nm attieciibas ar kaabu labojamas ir...

Motoram ir savas raksturlīknes, kas nedaudz ir maināmas ar čipa palīdzību, bet principā ir konstruktīvi noteiktas un nav maināmas. Ar kārbas palīdzību ir maināma šo raksturlīkņu attieciba pret km/h.

Seene 30.09.2008 12:36

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

msh rakstīja:

Ja ir šķirba apgriezienos, tad vaina ir kārbā

pats saprati, ko uzrakstīji?

Un pats? Nav šķirba, cik katlu, visi ķīseļi, kas nav liellitrāžas un ir ar ļurbu, pārvēršas par motoriem brīdī, kad ļurba sāk griezties Pārējais jau ir tehniskais izpildījums - cik ātri tā sāk griezties un cik stipri pūš.

Izliecies vai kā??? IR STARPĪBA, cik RPM ir motoram visos punktos - t.i. brīvgaitā, max griezei un max zirgiem. Un tam nav nekāda sakara ar kārbu, bet gan ar paša motora konstrukciju.

Seene 30.09.2008 12:01

Medella rakstīja:

Kindzulis rakstīja:

Medella rakstīja: Pavisam jaunu ne, man piedāvā 2005 gada 1,9 dīzelīti.Braukšu pārsvarā ārpus pilsētas.

BalticMotors uz testiem... i graab ciet

Vai tad man tā dos uz testiem pārbaudīt?

Ja nedod, tad mūc pa gabalu. Nekādi nesaprotu kā cilvēki joprojām iedomājas pirkt auto bez pilnas diagnostikas.

Seene 30.09.2008 11:36

msh rakstīja:

Ja ir šķirba apgriezienos, tad vaina ir kārbā

pats saprati, ko uzrakstīji?

Seene 30.09.2008 11:05

msh rakstīja:

Tā tik vēl trūka, lai būtu, ja pirmajos desmit gados mašīna sāk rūsēt, tā nav mašīna

Tak palasi visu - cilvēks skaidri un gaiši rakstījas par rūsējušu '05 Mondeo. Un pats esmu redzējis '06 Getzu jau ar rūsas punktiem. Kādi tur vēl 10 gadi???

Seene 30.09.2008 11:03

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Kindzulis rakstīja:

168Ps un 350Nm no V6 diesel jau nu nav nekas izcils Busam 3L R4 160Ps un 400Nm ...

bet par to nebaudaamiibu- tas laikam attiecaas uz tiem G-punkts pie redlaina dziivo ar to jau diesel ir baudams- nm juura jau pie zemiem apgriezieniem...

Priekš V6 dīzeļa tas tiešām nav nekas izcils - vienkārši lielākā daļa fano par mazlitrāžas šujmašīnām, kas darba tilpuma trūkumu kompensē ar apgriezieniem. Bet "G-punkts pie redlaina" ir kaut kas nedzirdēts un labs - vajadzēs iegaumēt

Mazlitrāžas ķīseļiem, ja neesi pamanījis, to kompensē ar pūtienu - no tā paša 1.9 TDI priekš ielas var arī izvīlēt 200 lopus un 450 nm

Pats neko neesi pamanījis. Man ir V6 TDI. Atšķirība ir apgriezienos, nevis pūtienā.

Seene 30.09.2008 0:37

ValdisM rakstīja: izturēšanas izmaksas ir pabaisas.

Stūres pirksts -65Ls

Kaut kāds ventilatora relejs - 160Ls.

eļļas-tikai dārgā gala

salona filtrs -kaut kādi 15Ls

kaut kādas sīkas detaļas ko it kā varētu likt lietotu jāpērk pie VIking jo šrotos nekā nav. Visi sīkumi maksā ap 20Ls un uz augšu.

u.t.t

Ja naudas daudz, protams tad tik jāpērk.

Uzturešanas izmaksas ir pilnīgi normālas kā jebkuram premium klases auto. Diez vai tevis pieminētais ventilatora relejs maksās lētāk kādam citam auto ar klimatkontroli. Ja ir bail no šādām izmaksām, tad jāņem bāzes komplektācija vai vispār zemākas klases auto. Stūres pirkstu var dabūt arī 'aftermarket' versijā par ~20Ls - tikai izturība būs cita. Ja mazs nobraukums, nav problēmas tādu likt un dzīvot zaļi - tāpat būs labāks nekā lietots no šrota. Un Vikings nebūt nav vienīgais, kurt dabūt rezerves daļas un remontet SAAB. Dārgākais un sliktākais gan...

Arī turbīna nebūt nav SAAB vājā vieta - tā ir prasīga pret eļļu jebkuram turbodzinējam un SAAB ir vienas no izturīgākajām turbīnām - lielakajai daļai ir Garrett ražojumi. Vai vajag turbodzinēju - tas jau ir cits jautājums. Kopsavilkums - auto ir pilns ar dārgām lietām, kam ir attiecīgas uzturēšanas izmaksas, bet ne ar ko īpaši dārgu neizceļas līdzvērtīgu auto vidū.

Seene 29.09.2008 23:59

ValdisM rakstīja:

Medella rakstīja: Un kā būtu ar ford focus?

Latvijā tirgotie bija vesti no rūpnīcas Krievijā, kur bija salikti no Ķīnā ražotām detaļām.

Tādi ir 90% LV nopērkamo auto. Es jau esmu izlēmis, ka mans nākamis auto būs no Vācijas - pat ja ņemšu jaunu no salona. Patiesībā pat cenas turienes salonos ir lētākas un garantija ir spēkā visā ES.

Seene 29.09.2008 23:40

ValdisM rakstīja:

Seene rakstīja:

Siksparnis rakstīja:

Tu gribi teikt ka škoda nav zem VAG?

Ir... Uzraktīju un pats sapratu savu kļūdu. Škoda ir vienīgais VAG auto, kam nav jāpiemaksā par nosaukumu.

un Seat?

Jau uzrakstīju iepriekš - Seat cenas praktiski neatšķiras no VW

Seene 29.09.2008 21:52

fh1 rakstīja: Par vidējo klasi,bija domāts,ne jau tāpēc,ka tā rūsē mazāk.Doma bija,braukšanas komforta ziņā.Ja pamatā pārvietojas pa pilsētu,tad kompakt vai mazā klase tieši laikā.Bet ja vairāk jābraukā ārpuspilsētas,tad vismaz priekš manis,jautājums par kompaktklases un mazākas automātiski atkrīt.Kaut tā iemesla dēļ,ka viņas ir daudz stabilākas zimas apstākļos un pa grantētiem ceļiem.Pieļuju,ka mašinu resurs ar ir lielāks.

Es pat teiktu, ka lietota Premium klase attaisno relativi augstās uzturēšanas izmaksas ar to, ka pēdējā laikā ir sastopama tikai ar nerūsējošām virsbūvēm. Var jau būt, ka bremžu uzlikas SAABam izmaksā daºgāk un eļļas līmeni rūpīgāk jāpieskata, bet no rūsas nav ne miņas ne sievas ('99) ne savam ('01) auto.

Seene 29.09.2008 16:05

Sviestnesis rakstīja:

nu man neliekas gan, ka ka ir tehniski tik pat laba, logiški ka 10 gadu laikā automašinas mezgli nolietojas, bet es runāju par cenas atškirību, ka neredzu jēgu par ko piemaksāt 25 000, ka naf tā starpība tik liela...

tāpēc jau arī tos 9-5 maz pērk, un rezultāta mīnuss ražotājam vien sanāk...

97 gadā pirka, 98 pirka, 99 labi pirka, bet cik gadus tad var pasaulei tirgot pirms desmit gadiem prezentētu modeli, kā jaunu

Tāpēc jau tagad gaidu, kad beidzot parādīsies jaunie. Manuprāt ir tikai 2 iespējas - prezentēt kaut ko pavisam labu vai arī beigt savu eksistenci.

Seene 29.09.2008 16:03

Kindzulis rakstīja:

168Ps un 350Nm no V6 diesel jau nu nav nekas izcils Busam 3L R4 160Ps un 400Nm ...

bet par to nebaudaamiibu- tas laikam attiecaas uz tiem G-punkts pie redlaina dziivo ar to jau diesel ir baudams- nm juura jau pie zemiem apgriezieniem...

Priekš V6 dīzeļa tas tiešām nav nekas izcils - vienkārši lielākā daļa fano par mazlitrāžas šujmašīnām, kas darba tilpuma trūkumu kompensē ar apgriezieniem. Bet "G-punkts pie redlaina" ir kaut kas nedzirdēts un labs - vajadzēs iegaumēt

Seene 29.09.2008 15:32

Sviestnesis rakstīja:

Seene rakstīja:

Sretsked rakstīja: Gribētos saprast ko domā cilvēks, pērkot jaunu sābu Bet nu,katram jau savs.

Un ar ko tavuprāt šī cilvēka domas atšķiras no citu jaunu auto pirceju domām?

Nu ja runājam konkrēti par Saab 9-5, tad pēdējo desmit gadu laikā tur nekas naf praktiski izmainījies, drusku pārtaisītas lampas un salonā ir pāris podziņas klāt, un ja 97 gada automašinu nevar pārdot par 4000 Euro, tad pat man īsti naf skaidrs, parko tad pacents aiziet uz salonu un noskaita pa 25 000 eiriķiem vairāk, pa tām sīkajām izmaiņām, kuras ir notikušas 10 gadu laikā, kopš tiek ražots šis auto

Manuprāt GM ir riktīgi sačekarējis Saab brendu, 10 gadus ražot vienu un to pašu modeli, varbūt vēll varēja atļauties 70-80 gados, bet nu nejau mūsdienās, kad korejieši, japāņi un pat vācieši, ražo ar vien jaunus modeļus gandrīz ik pēc pāris gadiem....

GM ir izdarījis daudz ko sliktu. Bet no tehniskā viedokļa jau tas būtību nemaina. Tajos pašos citu autoražotāju jaunajos modeļos ik pēc pāris gadiem jau tāpat nekā principiāli jauna nav, izņemot izskatu. Un ja par to, ka dizains nemainās - tad labāk tā, nekā Audi šķebinošais apaļums. Bet tas jau ir individuāls gaumes jautājums.

Bet ja tev liekas, ka 1997 gada mašīna, lai vai cik labi uzturēta, ir tehniski tikpat laba kā 2007 gada, tad tiešām neej un nepērc jaunu.

Seene 29.09.2008 15:21

Kindzulis rakstīja:

un tas ko minēji par lētu širpotrebu- nekā slikta nemanīju braucot ar 2.2 dieselēnu un 1.9 ar... savas funkcijas pilda...uz priekšu velk...tērē saprātīgi...ziemā lec...vasarā nepārkarst

Sorry - biki neprecīzi uzrakstīju - _NORMĀLS_ širpotrebs. Motoriem patiešām nav nekāda vaina un braucējam bez īpašām vēlmēm pilnībā pietiek. 1.9 gan priekš gana lielā auto ir manuprāt par vārgu, bet mierīgai braukšanai arī gana labi der. Tomēr man pēc 3.0 ar tādu braukt vairs negribas - V6 izjūtas ir pilnīgi savādākas.

Par iedzimtajām tehproblēmām (tādas ir divas) - ir sūdzības par EGR, kuras dzīvē neesmu saticis, bet cik var noprast no forumiem, vaina jāuzņemas nekvalitatīvai degvielai / eļļai. Iespējamās sekas - tīrīšana vai nomaiņa. Diemžēl ir arī izplatīts variants nodzēst kļūdas paziņojumu kompī un braukt tālāk, kuram seko daudz lielākas nepatkšanas. Otra būtiskā lieta - kas gan būtu jāievēro jebkuram dzinējam un īpaši jebkuram turbodzinējam - pēc kārtīgas slodzes nedrīkt uzreiz izslēgt - tipiskākā lieta, ko pārsvarā grēko bāņu braucēji. Latvijā gan būs grūti ilgu laiku braukt uz 150+ km/h lai to motoru pietiekami uzkarsētu. Sekas šajā gadījumā ir nepatīkamas, jo ir acīmredzot nepareiza cilindru čaulu iestrādāšanas tehnoloģija - kāda var palikt vaļīga uz izkustēties no vietas - rezultāts attiecīgi motora maiņa.

Citādi jau atliek tikai tas ka motors ir ļoti specifisks un ne katram baudāms - t.i. zemapgriezienu turbodīzelis ar ļoti augstu Nm/Zs attiecību.

Seene 29.09.2008 12:58

Sretsked rakstīja: Gribētos saprast ko domā cilvēks, pērkot jaunu sābu Bet nu,katram jau savs.

Un ar ko tavuprāt šī cilvēka domas atšķiras no citu jaunu auto pirceju domām?

Seene 29.09.2008 12:51

Sretsked rakstīja:

Ir dažādi saimnieki un ir dažādi nobraukumi. Loģiski, ka tu taču neiesi te atzīteis, ka esi iegrābies...visi nez jkāpēc no sābiem kratās vaļā un to cena krīt...jā, arī Audi nestāv cena uz vietas un ir arī fakts, ka tam pašam Audi ir neveiksmīgas modeļu komplektācijas ar defektīviem mezgliem..taču tas nenozīmē, ka citiem auto tā nav. Bet nu turpini lielīt savu opeli

Diezgan jau stulbi būtu domāt, ka esmu iegrābies, jo šis nav ne pirmais, un cerams, ka arī ne pēdējais mans SAAB. Viss gan atkarīgs no tā, ko GM izdarīs ar jauno modeļu klāstu un ar marku kopumā. Bet līdz šim esmu bijis apmierināts ar savu izvēli un visos savos auto gan pērkot, gan remontos, ieguldījis mazāk, nekā vidēji citi līdzīgas klases auto īpašnieki.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti