iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 03.08.2011 15:37

P.S. Ir nācies piedzīvot interesantu situāciju - auto (Nissan Primastar) lec no pusapgrieziena tikai iestumjot. Ar starteri var griezt līdz apnikumam. Autorizētais serviss (Berlīnē) nekādu problēmu neatrod. Pēc nākamās bākas pieliešanas vaina pazūd un neatgriežas - tātad cēlonis skaidrs. Motors - renault 1.9 turbodīzelis.

Te nu jautājums Renault speciālistiem un inžInieriem - kādi fizikas likumi var radīt šādu nekvalitatīvas degvielas izpausmi.

Seene 03.08.2011 15:31

Pirmais rakstīja: nebrīnīšos, ja jamais iesaka lietot šāda veida caur piepīpētāju (tiem, kas cērt zivi ir skaidrs, ka parasti tur ir kāds 15-25A drošinātājs) spraužamo mašīnas iedarbinātāju, kad nosēdies aķis

www.pixmania.lv/...

Šim aparātam nav ne vainas, ja problēma ar iedrabināšanu ir dēļ aizmirstas lampiņas nosēdies aķis. Var ar tīrām rokām glābt situāciju pat neatverot motora pārsegu. Un noteikti būs saudzīgāks pret akumulatora veselību salīdzinājumā ar lampiņas/diodes pašdarinājumu, pie tam derēs tad, ja auto ir tālu no 220V rozetes, kas ir priekšrocība salīdzinājumā ar normālu lādētāju.

Tikai nevajag aizmirst, ka ar tām ~5Ah, ko var 15 minūtēs iedabūt aķī šādā veidā, pietiks tikai lai palaistu motoru, kas lec no "pusapgrieziena".

Bet tik un tā noderīgs, ja ir kas ievelk, bet aķis ir nosēdies tik tālu, ka nepietiek motora elektronikai. Nu jā - tas pie nosacījuma, ja nav vadu, bet ir manuālā kārba un striķis

Seene 29.07.2011 23:05

FastKiller rakstīja: Angliskajā aprakstā gan ir teikts kas cits Iztulkot?

Intro model that is a great first pair of skis. Versatile, fun and forgiving yet retaining a sporty edge. They still thrill the skier where other skis may induce sleep, a nice package for those with a few weeks under their skiing hooves.

Šajā aprakstā es nesaskatu pilnīgi neko pretrunā ar manis teikto, ja tu domā šo: They still thrill the skier where other skis may induce sleep, tad tas vēl nenozīmē, ka tās nav viegli vadāmas, protams downhill nesanāks, jo ir par mīkstām, bet vidējam slēpotājam tieši būs laikā.

Ja "Intro model that is a great first pair of skis. " tu piedāvā "vidējam slēpotājam", tad kas tavuprāt ir domāts iesācējiem?

Seene 26.07.2011 22:49

FastKiller rakstīja: Lieliskas vidējam braukšanas stilam, viegli kontrolējamas un vadāmas.

Angliskajā aprakstā gan ir teikts kas cits Iztulkot?

Intro model that is a great first pair of skis. Versatile, fun and forgiving yet retaining a sporty edge. They still thrill the skier where other skis may induce sleep, a nice package for those with a few weeks under their skiing hooves.

Seene 19.07.2011 12:50

smart235 rakstīja:

ir, ir lambda - kā iepriekš teikts; lambdas rādījumi pie abiem režīmiem bija 1,00.

Lambda kā vērtība ir skābekļa daudzums atgāzēs. Tas rādijums, ko redzēji skatē, ir noteikts ar CSDD sensoru, ko tev iebāza izpūtējā. Bet, ja reiz ir bijis katalizators, arī pašam auto vajadzētu būt sensoram. Un tas arī varētu būt pie vainas - kā nekā vecums jau cienījams. Un ja nav nojūdzies pavisam, tikai dod nedaudz nepareizus datus, ir visas iespējas būt tādai diagnozei, kā tavam auto.

Seene 19.07.2011 10:28

ValdisM rakstīja: vājprāts kas te sarakstīts... sveču, svečvadu maiņas,zondes maiņas, zibsiksnu problēmas, kapitālie jātaisa dzinējam

Kāpēc ne viens nepasaka, ka būtu jāsāk ar pašu vienkāršāko - jāaizden uz degmaisījuma regulēšanu (CO regulēšana). maksā tas pāris lati, aizņem 10 min (90-to mazdām parasti groza 2 skrūves -vienu pie gaisa ieplūdes, otru pie degvielas ieplūdes un čeko kompī co, hc,lambda un kādus tur vēl rādītājus). Un viss. gandrīz vienmēr problēma ar to arī tiek atrisināta.

Nu tā kā nevar saprast no iepriekš rakstītā, vai šim auto ir vai nav lambda zonde, tad var vai nu tev piekrist, vai arī ieteikt to nomainīt. Jo ja tāda ir - tad tevis pieminētā skrūve neeksistē un degmaisījums tiek regulēts elektroniski. Attiecīgi var vien pa dārgo mainīt zondi. Pēc idejas tādai būtu jābūt, jo katalizators ir diezgan bezjēdzīgs bez tās - ar skrūvi pieregulētam auto atgāzes ir pārāk neprecīzas, lai katalizatora mūžs būtu ilgs.

Seene 18.07.2011 13:31

smart235 rakstīja:

ir, ir laiks veltīts, nauda arī; tikai ķibele tāda, ka neviens nekur šo vainu nemāk atrast, un tagad meklēšanas pasākumu izmaksas jau jūtami pārsniedz pārtērētās degvielas izmaksas.

Šī problēma risinās vienkārši (bet laikietilpīgi) - jāmeklē servisu, kas ir gatavs parakstīt papīru, ka maksāsi par problēmas novēršānu, nevis mēģināšanu - nav rociņu, nav cepumiņu... Lielākā daļa pasūtīs, bet principā efektīvs veids, kā piespiest servisu pašu atzīt, ka nejēdz, ko dara.

Seene 18.07.2011 11:48

"kas attiecas uz degvielas sistēmu, jā, tas dzinējs rij daudz vairāk nekā viņam pienāktos"

Varbūt tomēr ir vērts veltīt laiku, lai atrastu vainu un netērētu lieki degvielu, nevis mēģināt atrast veidu, kā iziet skati ar auto, kas nav tehniskā kārtībā?

Seene 11.07.2011 10:17

Crankshaft rakstīja: Toties vadītāji

automātiski atmetas laikus, lai IEBRAUCOT sādžā jau

pie šiltes būtu , teiksim, 50, nevis virzoties ar , teiksim, 90, pie šiltes tikai atmet

Tikko biju holandē... Braucu pa ciematu (50 km/h). Pēkšņi baltā zīme, ka apdzīvota vieta beidzas, lai gan to pēc apbūves blīvuma nekādi nepateiksi - bet atļauts 90. Pie mums otrādi - brauc pa šoseju un pēkšņi apdzīvota vieta - māju nav, bet atļauts 50...

Seene 29.06.2011 16:18

HIPPY rakstīja: Tak dīzelis vispār nav mašīna – dīzeļmotorus izmanto tik traktoriem

Nuja... Tik tad, kad knapi tiek līdzi ar savu benzīnu un paliek pusceļā, jo bāka tukša, sāk runāt savādāk

Seene 07.06.2011 12:50

i_edgars rakstīja: Kaut gan man ir bijis ka it kā zolīdi autoservisi iesmērē pēdējo draņķi par oriģināla cenu!!

Vispār jau runājot par bremzēm, amortizatoriem un vēl šo to ritošajā daļā, lielākajai daļai autiņu oriģinālās detaļas nebūt nav tās labākās.

Seene 02.06.2011 11:19

sarashkins rakstīja:

Ko tu tur vēl sprēgā - Guru ir runājis.

Nu vienkāºši interesanti, ko VĒL var pateikt?

Seene 02.06.2011 9:54

i_edgars rakstīja:

i_edgars rakstīja: kad šitais aitu bars sāks kaut ko lasīt no tehniskās literatūras?? Vai cerat ka es izlasīšu, ielikšu konspektu un vēl foto no konkrētās lpp, lai auniem būtu kur paskatīties. Slinkojiet tālāk un vairojiet savu stulbumu!

Seene, nē tējkannas formula attiecas tieši uz šo diskusiju! Ar bloku masu un sastāvu gan nav nekāda sakara.

Interesanti uz ko gan tad tā attiecas. Visas pārējās lietas, uz ko jebkādā veidā var attiecināt īpatnējo siltumietilpību, dīzelim un benzīnam būtiski neatšķiras.

Seene 01.06.2011 10:18

i_edgars rakstīja: Nu kas ir?? Prātiņa tik vien pietika kā citus aptirst?? Izlasīt jau pieninēto grāmatu, vienu sadaļu par siltuma bilanci benzīnniekos un dīzeļos, bet tukšgaitā sajēgas nepietiek?!

Arkārtēji grūto tējkannas formulu Q = cm(t1 - t2) fizikas stundā ar neviens protams nemācījās!

Formula jauka... tikai kā tā attiecas uz šo diskusiju? Vienīgā atšķirība šajā gadījumā varētu būt m un c ciparos motora blokam, kas dīzelim ir masīvāks. Bet kādēļ benzīnieks ar tērauda bloku tāpat silst labāk nekā dīzelis ar alumīnija?

Seene 01.06.2011 9:56

i_edgars rakstīja: Dīzelis vairāk siltuma saražo pie pilnas skodzes, bet tukšgaitā saražo mazāk par benzīnieku, pie kam tik maz, ka ziemas apstākļos nepietiek paša dzinēja uzsildīšanai. Izlasi 2 reizes, ja pa vienu nespēj sajēgt rakstīto.

Un kur tad dīzelis tukšgaitā to siltumu liek? Jeb es pavisam kaut ko neesmu sapratis un dīzelis tukšgaitā degvielu netērē...

Seene 30.05.2011 21:52

i_edgars rakstīja:

Pēc šito tukšpļūšu domām kompresors pats griežas, bet tas idiotiskais skaitītājs skaita kWh tikai tāpēc ka kompresors griež elektromotoru!!!

Eu... ja jau dízelis ir kompresors, tad ka ar vinu var riepas piepumpet?

Seene 30.05.2011 21:51

i_edgars rakstīja: Kanibaals, šajā gadījumā kad dīzelis salos nesilst tukšgaitā nav nekāda sakara ar izplūdes gāzu temperatūru. Ar temperatūru un masu ir sakars, bet ne ar izplūdes gāzu.

Tiesam nekada sakara? Ja tiek gaisa izpustas karstakas atgazes, tad jau izdalita siltuma daudzums nemainas... vai ne?

Seene 30.05.2011 11:49

i_edgars rakstīja:

Crankshaft rakstīja:

Nezinu, teorija un prakse saka ko citu Ir tāda degvielas patºiņa mērvienība, grams uz zirgspēku

stundā,

Tas ka dīzelim ir jāpatērē vairāk zirgu, lai pārvarētu 25 - 30 bar kompresiju, pret benzīnnieka padsmit to laikam ir lieki te kādam stāstīt! Vienalga brēks : Nē - melns!!

Ja padomātu mazliet tālāk, tad saprastu, ka kompresijas "pārvarēšana" nepatērē NEKO! Bet nu laikam jau ar fiziku tiešām nedraudzējies... Kompresijas gājienā uzkrāto enerģiju saspiestais gaiss darba gājienā atdod atpakaļ. Un zudumi vistiešākajā veidā pārvēršas tieši siltumā, par kuru mēs te diskutējam.

Seene 29.05.2011 22:00

i_edgars rakstīja: Seene, lai gvelztu par lietām no kurām pašam nav sajēgas nevajag ne fiziku, ne dzinēju darbības principus zināt.

Neskaties fiziku - dīzeļa nespējai uzsilt nav sakara ar skolas līmeņa fizikas grāmatu. Vismaz elementārā līmenī ar vienu formulu. Vēl vairāk - pateikšu priekšā ka arī ar degvielu tur nav pilnīgi nekāda tieša sakara.

Interesanti ar ko gan, ja ne degvielu Degvielas enerģija principā pārvēršas siltumā pilnībā. Un auto gadījumā var tikt sadalīta trīs lielās daļās - jauda (kas pēc tam pārvēršas siltumā), apkārtējās vides sildīšana (atgāzes un "caurvējš") un dzesēšanas sistēmas sildīšana.

Kā jau iepriekš minēju, dīzelim pie vienādas jaudas "paliek pāri" 2x mazāk siltuma, nekā benzīnniekam. Un atgāzes ir daudz karstākas. Līdz ar to dzesēšanas sistēmai paliek ievērojami mazāk siltuma. Tas arī viss...

Seene 29.05.2011 20:45

i_edgars rakstīja: Ja te kāds zinātu kaut elementārā līmenī dīzeļa darbības principu un būtību, tad nepļurinātu visādas muļķības par siltumu un termostatu maiņām. Tur vispār nav nekā kopīga - siltums dīzelī ziemā rodas tikai pie slodzes. Nav slodzes - nav siltuma.

Ja kaut elementārā līmeni pats zinātu fiziku, tad nebūtu pat jāzina dīzeļa darbības principi, lai nerunātu muļķības. Bez slodzes dīzelis, tāpat kā jebkurš cits dzinējs pārvērš 100% patērētās degvielas enerģijas siltumā. Un galu galā arī slodzē visa degvielas enerģija pārvēršas siltumā. Tikai pa vidu daļu no tā pārvēršot kinētiskajā enerģijā, kas jau pēc tam pārvēršas siltumā bremžu diskos.

Seene 27.05.2011 13:59

Gauss rakstīja: Tā jau ir, dīzelis nav komfortam, bet darbam...

Degvielas patēriņa atšķirība atsver nelielās komforta neērtības

Seene 26.05.2011 12:52

TDIOTS rakstīja: Golpam tās tosolsveces bij jāpasūta(kautkas ap l spacmit/gab) (ne nax uj ,bet jāpasūta )

Tā kā esi tehnisks cilvēks, šo varētu nezināt (Sveiciens valodniekiem!) Pasūtīt var tikai nakuj. Sveces vajag pasūtināt

Seene 26.05.2011 11:55

Ozz rakstīja: man bija diizelvolvo 940 ar R6 fofaagena biideli, ieliku termostatu kurš paredzeets ziemeļvalstiim (skantech taadu piedaavaa) un saaka man puust siltu jau peec 5 minuuteem...

Savējam termostatu mainījis neesmu, bet laikam jau ir vien ziemeļnieks kopš dzimšanas. Kad pirmajā ziemā saskāros ar relatīvi vājo sildīšanu, pirmā doma bija tieši par šo - un nekā. Lielais apkures loks absolūti ledains, bet siltums tik un tā ir tik, cik ir.

Seene 25.05.2011 21:03

sarashkins rakstīja: Vai nebija dīzelim efektivitāte kaut kur uz 50%? Tad jau puse siltuma paliek pāri!

Nu tik daudz vēl nebūs - bet benzīnam efektivitāte ir ~20%, dīzeļiem ~40%. Attiecīgi pie vienādas jaudas benzīnniekam "paliek pāri" vairāk kā 2x lielāks siltuma daudzums. Tajā pat laikā dīzelim ir neizbēgami karstākas izplūdes gāzes, līdz ar to vēl samazinās "savācamā" siltuma daudzums. Te gan var domāt par kautkādu risinājumu no ziemeļpuses karjermašīnām - kam izplūdes gāzes tiek pūstas caur kravas kastes sienām, lai krava nepiesaltu.

Seene 25.05.2011 20:54

Kanibaals rakstīja: Nu tik efektīvi jau arī tie dīzeļi nav, ka nebūtu lieka siltuma. Drīzāk dzesēšanas sistēma neriktīga vai salona radiators smieklīgs. Ziemā termostats jāpamaina uz karstāku.

Ir jau lieks... tikai par maz. Ko dos termostata maiņa, ja tas ziemā vispār vaļā neveras?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti