GB12 rakstījatrīds ir par to, vai mašīnas pārdevējam būtu jāuzņemas jebkāda atbildība par to, ko ar to dara nākamais pircējs.
Protams, ka nav.
Pastāv divi varianti:
1) es sistu auto tirgoju kā sistu par lūžņu naudu, un nezinu, ko ar to darīs pircējs - vai jauks daļās vai taisīs no kakas apelsīnu.
2) man ir iestaigāta taciņa uz labi zināmu servisu, kas uzpērk kakas un taisa apelsīnus, pa virsu lūžņu naudai atmetot man % no peļņas.
Apdrošinātāji izmanto 2) variantu.
Juridiski tas ir Ok, no ētiskā viedokļa ... kuru gan bisnesā interesē ētika
Atslēgas punkts ir definīcija.
"Norakstīts auto" nav tas pats, kas "likvidējams auto". Nav tāda likuma, kas definē brīdi, kad auto ir neceļams. Ja tāds likums vai noteikumi būtu, tad tā pārkāpums būtu kaunināms.
BET ... ar attiecīgu naudu teorētiski jebkuru auto var uzcelt.
Brīdi, kad auto skaitās "norakstāms", nosaka pats apdrošinātājs savu ekonomisku apsvērumu vadīts, un tam nav nekāda sakara ar auto faktisko stāvokli.
Tāpēc vienīgais, kā var šo izcelšanu kontrolēt, pie zināmas un izmērāmas defektācijas pakāpes noteikt speciālu ekspertīzi, kas nosaka - ir uzceltais auto derīgs satiksmei vai nē. Ja šāds auto pēc crash sadalās - ņem pie dziesmas šos ekspertus
GB12 rakstīja: Esmu atskatījies uz visādiem, kas atnāk pie dīlera uz placi un bļauj - kāpēc jums tik dārgi, man tur Rumbulā piedāvā par štuku lētāk.
Nav jau stāsts tikai par štuku - pirms gada pats meklējos, Tukumā jaunie 2008+ GrandVoyageri ar visām extrām un 32tkkm maksāja EUR14tk, pie dīlera līdzīgs pa LV ceļiem 120tkkm nobraukušais ap EUR23tk.
Un pērk tak Tukumā kāds tos brīnumus ...