Lasītājs: būtu jauki, ja padomātu arī par citiem... 25

 
14.oktobris 2008 17:30

Otrdienas rīts plkst. 8:40. Uz Mūkusalas ielas jau pie CSDD TA sākas automobiļu pulcēšanās centra virzienā. Skatoties uz priekšu acīgākie šoferīši jau redz - arī uz Salu tilta kustība notiek samērā lēni...

Skaidrs - uz Salu tilta tik ātri netikt, būs jāpatusējas sastrēgumā. Interesanti to sauc angliski domājošie īri - "traffic"... :) Apmēram pēc 15 minūtēm jau tiekam uz Mūkusalas apļa. Protams, ka vienmēr atradīsies kāds bariņš garīgu invalīdu, kuri domā, ka no apļa var nogriezties vismaz divās joslās. Tālāk tie paši pacienti mīcās un traucē normālai satiksmei. Bet šoreiz viņi nav galvenie traucēkļi. Kā jau minēju, satiksme uz Salu tiltu "nevedas" un auto straume visās trīs joslās virzās ļoti lēni.

Plkst. 9:00. Nonākot līdz Salu tilta vidum, pēkšņi viss kļūst skaidrs - pirmajā joslā bez kustības un piespiedu apstāšanās pazīmēm stāv kāds pelēks pagājušā gadsimta Bavārijas auto. Un vadītājs - sēž mašīnā un runā pa telefonu. Pēc šī "mākslīgā pudeles kakla" pārvarēšanas satiksme atbrīvojas un braucam uz centru bez nekādiem sarežģījumiem. Viens auto spēja radīt pietiekamu "bremzi" kustībai.



Pēc 45 minūtēm dodamies pretējā virzienā pa to pašu tiltu. Jau uzbraucot uz tilta, mulsina pretīmbraucēju auto skaits, jeb pareizāk sakot, to neesamība. Aha! Izrādās, ka tas pats pelēcītis stāv tieši turpat un tā vadītājs (izskatījās vīrieša cilvēks) nav neko izdarījis, lai liela daļa uz centru braucošiem nevajadzētu nīkt mākslīgi radītā sastrēgumā.

Tas nav sastrēgums - tā ir bezatbildība! Vai tad BMW vadītājs nespēja izdomāt kādu veidu, kā dabūt auto prom no tilta tādā svarīgā laikā? Vai tiešām nevarētu no bagāžnieka izvilkt striķi (kas katram cienījama vecuma auto būtu jābūt) un palūgt, lai kāds novelk kaut vai nost no tilta? Vai tiešām visiem pārējiem braucējiem ir jātērē savs laiks viena bezatbildīgi apturēta auto dēļ?

Protams, civilizētā pasaulē šādās stratēģiski svarīgās vietās darbojas bezmaksas evakuācija - uz to cerēt nav jēgas, bet vai tad Latvijā ir maz evakuatoru firmu, kas pa 45 minūtēm jau būtu paspējuši to auto dabūt prom no tilta? Starp citu, LAMB piedāvā savas kartes, kuras īpašnieki pat var saņemt BEZMAKSAS evakuācijas pakalpojumus.

Būtu jauki, ja šādās "piespiedu apstāšanās" situācijās vadītājs padomātu arī par pārējiem satiksmes dalībniekiem...

Gustavs, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
262596. viesis 14.oktobris 2008 17:55
0 0 Atbildēt

apzelēta tēma :D www.iauto.lv/article.php?s...446&id=10&str=

palasi komentus! :D

262597. viesis 14.oktobris 2008 18:10
0 0 Atbildēt

Nu redz cik jauki autors izprot vienu no sastrēguma cēloņiem.

Tikai rodās uzreiz jautājums - vai tad autors nevarēja savu rakstu papildināt ar to, kā viņš paņēma trosi no sava bagāžnieka un palīdzēja traucējošo transporta līdzekli novilkt malā? Pie reizes arī uzzinātu iemeslu, kāpēc konkrētais auto vadītājs ir tik bezatbildīgs vai arī nedomā par pārējiem transporta kustības dalībniekiem.

Vai tad ir vajadzīga ziema un dziļi grāvji - lai piedāvātos palīgos?

262598. viesis 14.oktobris 2008 18:12
0 0 Atbildēt

Ja sastrēguma radītājs nebūtu omulīgi sēdējis savā vāģī, iespējams, arī kāds būtu pats piedāvājies palīdzēt...

262599. viesis 14.oktobris 2008 18:26
0 0 Atbildēt

:D kā es to uzreiz nesapratu!

... un lai netraucētu pārējiem, kas omulīgi sēž sastrēgumā.

262600. viesis 14.oktobris 2008 18:56
0 0 Atbildēt

Ja šī auto īpašnieks stāvētu ar savam auto pieāķēta striķa galu rokā un mēģinātu apturēt kādu palīdzētāju, nekavejoties apstātos. Droši vien arī tad, ja vienkārši mēģinātu kādu apturēt, jo pašam striķis bagazniekā ir. Bet ne jau lai traucetu omulīgi pa telefonu čalojošu pašapmierinātu indivīdu.

262601. viesis 14.oktobris 2008 19:14
0 0 Atbildēt

Nu jaa jaa, vins tur sez omuligi, un runa pa telefonu, kadam noteikti stasta cik vins forsi taisa sastregumu...

Bet vai kads jums kadreiz ir atteicis kad piedavajat vinu aizvilkt...

Nu ja atteiktu tad drosi vinam var tax pazinot visu ko par vinu doma, un ka vins ta drusku trauce paris simtiem soferu...

Bet ta jau ir, visi no rita ir tik aiznemti, un tikusi pie sterguma gala, vairs nedoma ka to mazinat, ja es sedeju, lai parejie ari sez.

p.s. esu apzinigais, palidzu, nuuu ja vien nesteidzos :D

262608. viesis 14.oktobris 2008 23:40
0 0 Atbildēt

paklau uz salu tilta kāpt ārā ir pašnāvība un uz tādiem 3 joslu ceļiem drošibas eksperti tieši tā arī iesaka palikt auto kamēr atbrauc avārijas dienests.

Lūk ilustrācija tam kāpēc tā:

www.topnews.ru/video_id_4045.html

P.S. es reiz paņēmu vilkt trosē vienu cilvēku uz salu tilta.. ehh trīs sadauzītas mašīnas, sabojāts vakars un ārkārtīgi draņķīgas atmiņas. Nē nevajag nodarboties ar pašdarbību. Labāk nevajag, sēdiet mašīnā un gaidiet evakuatoru.

Bet kur skatās Rīgas atbildīgie dienesti , ka nespēj nodrošināt auto evakuāciju no salu tilta - man nav skaidrs, jo parasti jau salu tilta sākumā ir skaidrs - uz tilta ir avārija.

262610. viesis 15.oktobris 2008 0:54
0 0 Atbildēt

Ja tukšs tilts tad varbūt ir kāda taisnība tava viedoklī, bet ja stāvošais auto ir savācis aiz sevis sastrēgumu ar vidējo ātrumu ap 3km/h, tad nevajag nodarboties ar demagoģiju, bet palīdzēt. Un vēl - man mašīnā ir arī atstarojošā veste šādiem gadījumiem, kas gan pagaidām LV vēl nav obligāta.

262624. viesis 15.oktobris 2008 10:53
0 0 Atbildēt

1.Gustav, varēji piedāvāt čalim palīdzību, nevis gaidīt, kad prasīs!

Esmu pats piedāvājis un arī vilcis šitādus nost no tiltiem un ceļmalām gan ar savu, gan otra šofera trosi, vienreiz pat nācās "ātros" no grāvja izvilkt:)

2.par autoevakuatoriem nav viss tik vienkārši - no paša pieredzes, pirmkārt, tie uz notikumu gatavi ierasties ne ātrāk kā 1 h laikā parasti un tas jau ir labi, 2.to cenas atšķiras iespaidīgi - piem dažādos kantoros auto evakuators Rīga-Cēsis maksā no Ls 80 līdz 250 Ls !!!:OOO

3.visādi citādi garāmbraucošie IeM darbinieki, kas nesteidzas uz CSN vai citu negadījumu patiešām varēja palīzēt. Nu jā, vispār jau jebkurš varēja palīdzēt tam nelaimīgajam, esam nedaudz bezjūtīgi:(

262628. viesis 15.oktobris 2008 11:20
0 0 Atbildēt

Un tajaa briidii pabrauc garaam 1000 auto (ar strikjiem bagaazhniekaa, kaa jau visiem brauceejiem) un neviens nenovelk sho no tilta... Tas tik taa, viela paardomaam.

262634. viesis 15.oktobris 2008 12:53
0 0 Atbildēt

Nepiekrītu, ka pašam jāuzbāžas ar palīdzību, ja saņēmējam tā pašam vien zināmu iemeslu dēļ nav vajadzīga.

262638. viesis 15.oktobris 2008 13:55
0 0 Atbildēt

Ja autors būtu uzrakstījis par to kā viņš bavāreiti aiznilka prom, lai citiem būtu labāka diena, tad varētu saprast, bet šis ņerga tikai konstatē faktu un gaida ka kāds cits izdarīs viņa vietā.

262647. viesis 15.oktobris 2008 15:50
0 0 Atbildēt

Bet vispār jau ir bijušas interesantas situācijas uz ceļa - skatos, stāv noplīsis auto, piebraucu, apjautājos, vai nevajag palīdzēt nostumt malā vai aizvilkt kkur, atbilde "nē, nē, paldies, viss kārtībā, man jau brauc pakaļ", - nu, ko man lekt ārā un par varītēm stumt to auto nost?

Otra situācija - palīdzēju meitenei auto nodabūt nost no ceļa, uzstumjot uz zālītes Lielvārdes ielā pie krusta. Pēc tam padomāju, hmm, diez ko par šo teiks CP/RPP, kad brauks garām? Tas pats par padomu uzstumt uz trotuāra - diezvai CP to akceptēs...

Cits gadījums nesen bija- uz Zemitānu tilta pie nobraukšanas no rīta 3 joslā arī bija nomiris students ar e30, stāvēja vāku vaļā un ķiemerējās pa motoru. Tajā brīdī parāva niknums, bet tad padomāju, diez kā būtu, ja tas čalis mēģinātu to auto no 3.joslas aizbīdīt uz 1 un nobraukt lejā, kad apkārt visi spiežas un steidzas, nedomāju, ka tas būtu drošs un jauks manevrs...

262651. viesis 15.oktobris 2008 17:30
0 0 Atbildēt

Savos autobraucēja pirmsākumos, paliku vienreiz uz Brīvības ielas (pie Blaumaņa ielas) 2. joslā piektdienas vakarā ap 18iem, paši iedomājieties, cik daudz mašīnas tur bija. Nostumšana malā nebija nemaz tik vienkārša, jo visiem pa 1. joslu braucošajiem obligāti vajadzēja pabraukt garām pirms es (mēs) biju nostūmis mašīnu Blaumaņa ielā, lai nevienam netraucētu.

262670. viesis 16.oktobris 2008 12:30
0 0 Atbildēt

Es kautkad sen atpakaļ paliku uz Vanšu tilta. Piecu minūšu laikā nostopēju taksi un aizvilkos uz mājām.

262681. viesis 16.oktobris 2008 15:29
0 0 Atbildēt

Taigā dzimuši, padumjā savienībā uzauguši - cilvēki nespēj padomāt pat par sevi, kur nu vēl tiem prasīt domāt par citiem...

262696. viesis 17.oktobris 2008 0:13
0 0 Atbildēt

Raksta autors pats ir tizlenis, taa vietaa lai paliidzeetu kaadam nelaimee nonaakusham, vinsh vinju tikai apdirsh - *******s.

262708. viesis 17.oktobris 2008 11:36
0 0 Atbildēt

taxi nestājas, jo viņiem negribas čakarēt kārbas un sajūgus. Trakākais, ka es nemaz negribēju vilkt, bet pats aizbraukt, a tie nestājas i sjo, tas gan bija treknajos gados vēl:)

262714. viesis 17.oktobris 2008 13:18
0 0 Atbildēt

Man arī tā ir gadījies, tikai krustojumā. Mašīna liela un smaga, viens cilvēks nostumt maliņā nevar. Bet, par cik auto izbeidzās ne malējā, bet vidējā joslā, tad neviens palīgā arī neatnāca, lai kā lūdzu. LAMBs atbrauca pusstundas laikā un aizveda. Raksta autors jau arī pats negāja palīgā un prognozēju, ka nebūtu gājis arī tad, ja salūzušās mašīnas šoferītis būtu lūdzis. Bet raksteli uzrakstījis būtu tik un tā.

262715. viesis 17.oktobris 2008 13:25
0 0 Atbildēt

No vidējās joslas var nostumt vai ar starteri nobraukt...

262719. viesis 17.oktobris 2008 15:30
0 0 Atbildēt

Vispaar jau angliski satiksmes sastreegumu sauc par "traffic jam" :-) Bet vispaar uz taa pasha Salu tilta ir redzeetas sekas, kad viens staav

262720. viesis 17.oktobris 2008 15:31
0 0 Atbildēt

... sorry, un otrs ievelk pakaljaa :-( Un ja nu vadiitaajs tobriid njemas pa bagaazhnieku :-(

262829. viesis 21.oktobris 2008 8:56
0 0 Atbildēt

autors dolbs? Tu vispar zini cik maksa evakuators, tas varbut tam vecajam Bembim nozimetu pusi savu algu nolikt...

262847. viesis 21.oktobris 2008 14:08
0 0 Atbildēt

Diemžēl pie mums vadītāju kultūra ir tāda kā nu viņa ir. Man mašīna noslāpa uz Dammes ielas (maza, necila ieliņa :) ) pretējā pusē bija kabata, kur auto netraucētu pilnīgi nevienam. Izdomāju viņu pārstumt uz turieni. Sagaidīju brīdi, kad iela ir pilnīgi tukša un startēju. No pagalma izbrauc uzmniet kas? :) ... Nē, pavecs Mercedess :) Un taurē kā nelabais, ka redziet es stumjot mašīnu esmu aizšķērsojis uz 20 sekundēm ielu. Tā vien gribējās viņam paskaidrot...

Ai, bet ko nu tur... :)

Mazāk negatīvā un vairāk izpalīdzības.

Jana 23.septembris 2016 13:42
0 0 Atbildēt

Ļoti labs evakuatoru serviss auto-evakuators.lv/, 30eur Rīgas robežās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti