Lasītājs: Dziļa atvainošanās un pamācība vienkopus 31

 
26.maijs 2009 17:26

Vēlos atvainoties motociklistam, kuram, izbraucot no pagalma Kantora ielā, nejauši nogriezu ceļu, jo mana 86. gada VW Passat garā pēcpuse atradās uz braucamās daļas...

... tomēr vēlos vērst uzmanību faktam, ka motocikls atradās >30 kā metru attālumā, kas ir pietiekams attālums, lai uz tukšas ielas mierīgi bez nobloķētiem riteņiem varētu apbraukt mana auto pakaļu, otrām kārtām - nelien tik tuvu žogam, jebkurš pieredzējis motociklists jau sen ir pārliecinājies, ka motociklu nevar apturēt tikpat labi kā auto un ja šādā pat vietā uz ceļa izleks kāds sīkais, tad varēsi visu mūžu mocīties sirdsapziņas pārmetumos, ka tomēr varēji braukt savādāk... To es saku visiem motociklistiem...

...nepārkāpjam ātrumu, nelienam tuvu pie necaurredzamiem žogiem un iemācamies paredzēt situācijas un esam vienmēr gatavībā rīkoties pareizi, nevis stresojam un izdaram lielu muļķibu, kaut beigās paši nemaz neesam vainīgi....

... kā mēdz teikt: katrā avārijā ir divi muļķi - tas kurš to izraisīja un tas kurš neparedzēja.....

Veiksmi.. ;)
 
Visi komentāri
 
268986. viesis 26.maijs 2009 17:46
0 0 Atbildēt

kaksis?

268987. viesis 26.maijs 2009 22:02
0 0 Atbildēt

a bija avārija vai tad arī ?

268989. viesis 26.maijs 2009 22:24
0 0 Atbildēt

kāda starpība - vienkārši cilvēks padalās ar savu pieredzi.

bet ar tiem močiem ir zināma probla. es saprotu, ka ar moci pilsētā to atļauto 50 ir ļoti grūti nepārsniegt. un ir iespēja izmantojot moča jaudas, masas un gabarītu attiecību darīt daudz ko tādu, ko ar auto nevar izdarīt. bet lūgums moču vadītājiem - ja reiz pārkāpjat noteikumus, tad dariet to tā, lai netraucētu tiem, kas viņus nepārkāpj. un atcerieties ka vērtējot distanci līdz transportam, kas tuvojas vai jebkurā citā situācijā jebkurš vadītājs drīkst rēķināties ar to, ka citi vadītāji ievēros noteikumus. tas tomēr ir viens no pirmajiem CSN punktiem.

268991. viesis 27.maijs 2009 0:35
0 0 Atbildēt

30 metri priekš moča, lai izvairītos, turklāt uz tukšas ielas ir daudz, ja vien netiek pārsniegts atļautais ātrums....

268993. viesis 27.maijs 2009 9:23
0 0 Atbildēt

Bija līdzīgs gadījums, kad policists prasīja vadītājam, kādā attāluma no pa galveno ceļu braucošā tas izbrauca no mazāksvarīgā.

Pareizā rīcība, tbš. attālums ir jāaprēķina = attālums, ko nobrauc pa galveno ceļu braucošais ar 50 km/h laikā, kamēr otrs izbrauc un attīsta 50km/h + distance.

Ja vadītājs izbrauc uz galvenā ceļa un attīsta 50 km/h 5 sekundēs, tad tas kas tuvojas ar 50km/h, nepārsniedzot ātrumu, nobrauc 75 metrus. Distancei uz sausa asfalta ir jābūt ap 25-30 metriem. Attālums, kad drīskst izbraukt priekšā pa galveno ceļu braucošajam, jābūt lielākam >>75m + 25m = 100m (uz sausa asfalta apdzīvotā vietā).

Tā kā raksta autors ir suņa nagla satiksmes drošībā uz ceļa!

268994. viesis 27.maijs 2009 9:42
0 0 Atbildēt

tg/am

268995. viesis 27.maijs 2009 9:45
0 0 Atbildēt

man negribas aizstaaveet MOCI. bet 30 m ir agresiivi aizgriezts priekshaa. un kur taadi seenjotaaji rodas???

un tad briinaas ka mocisti shaadiem fiderasiem lauzj spoguljus...

TG, AUTORS LIELS M !

268997. viesis 27.maijs 2009 10:24
0 0 Atbildēt

nu psc, jūs noiršat cilvēku, kurš:

a) atvainojās mocistam par savu kļūdu

b) padalās pieredzē

Būtu pašos puse tādas pieklājības, tad arī spoguļus neviens nevienam nelauztu.

268998. viesis 27.maijs 2009 10:30
0 0 Atbildēt

Foršs raksts - dziļa atvainošanās 3 rindiņās, pēc tam tēvišķīga pamācība uz puslapu no tēmas "kņigu ņečital no mņeņije imeju".

Uz sausa tīra asfaltseguma mocis ir apturams nu ļoti īsā gabalā, tik īsā, ka ekstrēmi bremzējot motociklists vienmēr riskē attapties uz kāda kapota.

30 metri attālums - rēķini pats, braucot ar ātrumu 50 kmh tu sekundē nobrauc 13.88 metrus. Parēķini reakcijas laiku (ko parasti pieņem par 1-2 sekundēm, kaut reāli tas ir 0.2-0.3) un tad izdomā vai 30 metri ir milzīgs attālums.

Starp citu, kas par moci? Škiet, ka nesen braucu pa Kantora ielu, varbūt tas biju es, bet jei bogu neatceros nekādus ekscesus, katrā ziņā šāda izbraukšana priekšā ir ikdienišķa parādība un ar to es rēķinos.

269000. viesis 27.maijs 2009 11:02
0 0 Atbildēt

nez kapēc tikai! latviešiem piemīt kašķēšanās stils šādās situācijās.

vai tad grūti atvērt muti un atvainoties ? 99% situācijās auto vadītājs latviešu mēlē sāk braukt virsū, "ar kādu ātrumu tu brauci?" "a tur aiz stūrā zīme 30 ir" ... pilnīgi gribas uzdot jautājumu vai tev skaneris di*sā ar radaru?

man pavisam nesaprotomu iemeslu dēl krievvalodīgie gandrīz vienmēr atvainojās.

Protams ka ir arī izņēmuma gadījumi, tādus var tikai "ārstēt".

Izrādās ka visi zin savas tiesības, bet aizmirst par pienākumiem.

Ja tev jādod ceļš - dod ceļu! un nevajag diskutēt, jebkurā gadījuma autoram paveicās ka nedabuja fingālu.

269002. viesis 27.maijs 2009 11:09
0 0 Atbildēt

latvietis jau pac nekad nav vainīgs.. nekad nekad, to kāds cits, to apstākļi, to mūzika, to pauti traucē...

269003. viesis 27.maijs 2009 11:11
0 0 Atbildēt

patīk vēl šis: "ja šādā pat vietā uz ceļa izleks kāds sīkais"

tikpat atsaldēti var pajautāt, un ja nu pa ielu "tuvu pie necaurredzamiem žogiem" brauc tavs sīkais ar rolleri un tu viņam izgriez priekšā?

atkārtošos- tg/am

269004. viesis 27.maijs 2009 12:15
0 0 Atbildēt

Un kādēļ ta tādā vietā (ar nepārredzamu žogu) jāgriež ārā uz ielas ar pakaļu pa priekšu !?!? Šādi braucot tak nekādi nevari redzēt ne 30 ne 100 m. !

269005. viesis 27.maijs 2009 12:21
0 0 Atbildēt

Nedomāju, ka dēl motocikletistu dullībām autovadītājiem vajadzētu dvēseliski kaut ko pārdzīvot. Viennozīmīgi, ka vairumam mocistiem ,regulari pārkāpjot CSN un riskējot ar savu veselību, VAIRĀK vajadzētu domāt par autovadītāju labklājību un mieru. Un nevis otrādi. Ja mocists brauc normālā ātrumā un korekti, nepamanīt VIŅU nav nekāda problēma. Bet tie mocisti- lidotāji, kuri pie katra "zaļā" akseleratoru pagriež līdz galam,loģiski, paši riskē nokļūt jau citās dimensijās...

269010. viesis 27.maijs 2009 16:01
0 0 Atbildēt

Raksta autors.

Saprotu, ka daudziem neiet pie sirds pamācības, taču pats esmu iemēģinājis motociklu un jau pēc nobrauktiem 10 km atteicos no tā vadīšanas, jo tā šaurās riepiņas uz 200 kg kritiskā situācijā neglābj, taču arī normāli braucot pastāv liela iespēja kļūdīties, nospiežot bremzes pārāk cieši....

... un vēl kas, es nomērīju automašīnas pēcpusi no pakaļējā riteņa centra, kas ir 130 cm, taču ielas platums šajā posmā ir 8 metri... Domāju, ka motociklists uz 30 metriem varēja bez jebkāda stresa pamainīt trajektoriju, nevis nospiest bremzes līdz galam un šļūkt taisnā līnijā... ja nu vienīgi nodomāja, ka es taisos pilnībā izbraukt uz ielas..... nezinu... Katrā ziņā braukt tik tuvu ceļa apmalai, sevišķi, ja ir daudz šķēršļu (koki, sētas,...) nu nav prāta darbs.

269013. viesis 27.maijs 2009 16:35
0 0 Atbildēt

idiņš. raksta autors ir idiņš. tas, ka esi pamēģinājis moci un tas tev nepatīk - iespraud to sev vienā vietā. tas, ka rupji un nepieklājīgi pārkāp satiksmes drošības un kultūras normas - tur vajag atvainoties cilvēkam un bez nekādām pamācībām. jebšu pamācības un atvainošanos varēsi sniegt savai sirdsapziņai turpmāko mūžu, ja tevis dēļ būs gājusi bojā dzīvība. idiņš. atrod pie kā piekasīties - mocis braucis pārāk tuvu malai... varbūt varēji izkāpt un to izdarīt, pajautāt, vai viss kārtībā - un ja norautos pa muti, pats būtu vainīgs. nevis stulbas nesakarīgas pamācības sniegt kādam, kurš varbūt to lasa, un varbūt - nē. turpini braukt ar savu pasātu, mēri riepu centimetrus vai vēl nezinko, cepies savā sulā, bet - ja atrodies uz ceļa, tad brauc tā, lai nerastos problēmas. knāpslis.

269014. viesis 27.maijs 2009 16:43
0 0 Atbildēt

elektro un visiem pārējiem gudrīšiem... palasiet lūdzu rakstu vēlreizīt un izlasiek kas tur vispār ir rakstīts! Autoram ir taisnība par to ka nu nevajaga braukt ne ar moci ne ar mašīnu tuvu pie vārtiem un situācija ir jāparedz... un nevar izslēgt iespēju ka kāds varētu izstūrēt uz ceļa. Un starp citu... arī ar E vai S klases mersedesu nevarētu izbraukt pa vārtiem neizlienot vairāk kā metru uz brauktuves it īpaši ja ielai nav trotuāru!

269015. viesis 27.maijs 2009 16:51
0 0 Atbildēt

Autor, ar motociklu braucot pirmais likums ir vienmēr dzēsties cik iespējams. Ja redzams, ka nesanāks, tad apbraukt vai ekstrēmā gadījumā likt moci garšļaukus un meklēt mīkstāku vietu, kur nokrist.

Jo tu nekad nevari par 100% paredzēt, ko autovadītājs izplānos - apstāties, pabeigt manevru vai mēģināt atgriezties sākotnējā pozīcijā. Un ja tu apbraucot jau pretējā joslā ieliksi purnā šādam priekšā izbraucējam, tad sekas pats zini.

Par mācīšanu pēc nobrauktiem 10 km es laikam nekomentēšu.

269017. viesis 27.maijs 2009 17:13
0 0 Atbildēt

"Motocikla tievās riepiņas" ir taisītās tā, lai mocis varētu apstāties. Labs motocikls ir spējīgs apstāties ātrāk par automašīnu. Cits jautājums kas to vada. Ja motobraucējam neviens nekad nav paskaidrojis un parādījis, kas vispār ir mocis un kā pareizi ar to ir jābrauc, tad sākās visādi brīnumi. Nav jau liela māka attīstīt tos pašus 250 - 300 km/h. Ir jāmāk gan stāties gan griest.

269018. viesis 27.maijs 2009 17:15
0 0 Atbildēt

Ar moci nemaz nevar tik strauji paraut uz saaanu kaa ar auto. Nu oki, uz saanu paaut var, bet atpakal iztaisnot un notureeties uz cela ir sarezgiitaak, nekaa ar auto. Tiiri fiziski auto ir 4 riteni un tas ir pluss, kas sniedz iespeeju straujaak manevreet, taapeec ar moci neatliek nekas cits kaa bremzeet peec iespeejas aatraak.

Bet uz mochiem arii ir pilns ar pusidiotiem, kas nesaprot ko dara, pie taa var pieskaitiit arii braukshanu tuvu malai.

269020. viesis 27.maijs 2009 17:48
0 0 Atbildēt

elektro, ko tu apzīmē ar vārdu "rupji"!!?? Rupji manā izpratnē būtu apzināti vai neapzināti izvaļīt pusmašīnu uz ceļa, ja autobraucējs spēj pārredzēt kontrolēt situāciju tikai tad, kad skatu neaizsedz šķēršļi, tad manuprāt te vārds "rupji" galīgi nav vietā.... Motociklam ir tāda negatīva īpašība, ka ar maziem gabarītiem braucot tuvu apmalei tiks pamanīts vēlāk un pats motobraucējs tāpat vēlāk pamanīs situācijas izmaiņas uz ceļa nekā automašīnas gadījumā.

269021. viesis 27.maijs 2009 17:55
0 0 Atbildēt

Raksta autors

Es netaisos attaisnot sevi šajā situācijā, bet ceru, ka vairums motobraucēji ņems šo gadījumu par piemēru, kā tomēr nevajag darīt, lai arī 100% ceļa nogriezējs būs vainīgs, tomēr miesa vairāk sāpēs motobraucējam, nevis autovadītājam, kuram maksimums iedos pāris soda punktus un palielu soda naudu...

269025. viesis 27.maijs 2009 20:02
0 0 Atbildēt

Ja es pareizi esmu sapratis tad auto ir lēnām devis ar pakaļu uz ielas ārā un kāds donors ir ielicis sānos. Es nostājos autora pusē. Autovadītāju kultūra pie mums ir kā ir, bet daudzu donoru un citu divriteņu vadītāju attieksme vienkārši kretinē.

Piemēram, Rīgā ir tāda jauka Stabu iela un tur katru dienu var izbaudīt krievu ruleti: izbāzīs kāds pakaļu izbraucot no parkinga vai nē. Nu protams ka braucot pat ar atļautajiem 50 tas ir visnotaļ ekstrēms pasākums. Bet vai tad ir grūti piebremzēt, vai uztaurēt, ja redzi kas notiek priekšā, ko?

269026. viesis 27.maijs 2009 21:25
0 0 Atbildēt

Raksta autors

Nē, avārija nebija, ja godīgi, pat nekāda sevišķi īpaša situācija, motociklists apbrauca mana auto pēcpusi, taču rīcība ar straujo bremzēšanu pirms manerva bija pārspīlēta, jo kolīdz viņu ieraudzīju, tā apstājos un attālums tajā brīdī bija tie ~30 metri, ja godīgi, tad viņam manu klātbūni vajadzēja piefiksēt vismaz sekundi pirms es viņu ieraudzīju... nu, tiešām nezinu.... Protams, mana vaina, ka izlīdu, bet savādāk es no pagalma izbraukt tajā brīdī nevarēju.

269030. viesis 28.maijs 2009 10:44
0 0 Atbildēt

raksta autoram

itkā viss izrunāts un kā vienmēr tauta sadalās divās nometnēs "par" u "pret"

bet nevajag aizmirst, ka pirmais tos noteikumus pārkapa tieši autors, ja esat piemirsuši, tad atgādināšu, ka CSN ir tāds jauks teikumiņš "ja nav iespējams veikt manevru neizraisot... tad kādam būtu jālūdz palīdzība" (precīzi to gan neatceros bet domāju doma skaidra) respektīvi palūdz garāmgājēju, sievu, kaimiņu etc. lai nostājas ceļa un palīdz izbraukt.

p.s. visiem, kas motociklistus sauc par donoriem- iedomājaties situāciju kad Jūs izgriezīsiet uz ceļa neskatoties(vai "nepamanot") tikai mocīša vietā tur ar atļauto ātrumu 50km/h brauks greideris vai kāda cita 20 tonnīga tehnika :) es personīgi nebremzētu pavisam. Lai Jums labi veicas.

Tiešām, ja Latvijas kašķīgo pilsoņu enerģiju ievirzīt kādā labā nozarē... un nevajag vienmēr meklēt vainu citos ;)

269032. viesis 28.maijs 2009 13:16
0 0 Atbildēt

Ar mochie ir kaa ar BMW braukt ir nenoliedzams kaifs, bet katraa treshaja pie stures ir atsaldenis. Un tapec, lai nesadurtos ar vinjiem, atliek tikai no katra mocha sagaidit negaiditus agresivus parkapumus..

212.93.97.166

SAMSUNG-SGH-U900/1.0 SHP/VPP/R5 NetFront/3.4 SMM-MMS/1.2.0 profile/MIDP-2.0 configuration/CLDC-1.1

269041. viesis 28.maijs 2009 16:57
0 0 Atbildēt

varbūt netēma, bet...ar kuru galu domā tie lielākoties jauno bet ne superjaudīgo auto ~30 gadīgie (tātad kaut ko dzīvē jau redzējušie) šoferīši, kuri diezgan intensīvas, bet ne lēnas satiksmes apstākļos pārkārtojas (pat gribētu teikt "mētājas") pa joslām nereti liekot preventīvi piebremzēt aimugurē esošajiem? kas Jums, ķēmiem, ir devis tiesības traucēt citus...un nevajag te stāstīt par sēņošanu un pārlieku lielas distances ieturēšanu...šādu tirliņu dēļ šadtad arī gadās tās "seksuālās" avārijas, pie kam tirliņš pats mierīgu sirdi aizbrauc:(

269042. viesis 28.maijs 2009 17:21
0 0 Atbildēt

Vispār jau pārlieku lielu distanci nevajag ieturēt, jo tas baigi kretinē aiz tevis braucošos...

269046. viesis 28.maijs 2009 22:16
0 0 Atbildēt

Kungi, manuprāt , vietas uz ceļa pietiek visiem . Tikai kāds pa brīdim nokļūdās.

269047. viesis 29.maijs 2009 3:48
0 0 Atbildēt

Motocikls apstājas daudz ātrāk nekā automašīna.

No 50 km/h ar motociklu var nobremzēt 10 metros, bet ar auto 15 metros.

www.motorcyclesafetyinfo.com/motorcycle_braking.html

www.hintsandthings.co.uk/garage/stopmph.htm

274605. viesis 7.februāris 2010 23:36
0 0 Atbildēt

Nesaprotu so atvainosanos = tas tik latviesiem piemit - atvainojies un vis nevis maci un ataisnojies = ja pec noteikumiem kada Tev starpiba ka kurs brauc = pati vai pats sudus taisi un vel maci ko un ka Idiots

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti