Nesen iegādājos OPEL SINTRU 2,2 16V. Jāsaka, ka tīri sakarīgs auto!
Izvēle, pieņemamā cenu līmenī nav nemaz tik plaša un , vēl jātrāpa, lai būtu vismaz 7 sēdvietas. Vojager - gan vecais, gan jaunais - diezgan rijīgi, pie tam vecais jau bijis. Toyota Previa ar savu "zemgrīdas" motoru šķita pārāk aizdomīga un arī patēriņš diezgan liels, kaut gan - varēja dabūt ar 8 sēdvietām. Vēl no reāli ņemamiem izlikās Honda Shatl, bet tai bija gāzes iekārta; 806 Peugeot - to nokavēju, WW Sharan - nu, kaut kas man viņā nepatīk!
Visiem pirmais jautājums ir par patēriņu, tad tas ir nomērīts reāli: šoseja- 8l, pilsēta - 12l, bet vidēji 9,5l.
Uz 1620 kg ar mehānisko kārbu, liekas tīri normāli!
Vēl pie pozetīvā var pieskaitīt vienkāršo ritošo - maz kam plīst. Un pa lauku ceļiem iet lieliski - mīksti un līgani, savukārt agresīvai braukšanai neder - pārāk mīksta, lielas sānu sasveres.
Ir arī šis tas negatīvs, bet tas gan vairāk attiecas uz rezerver daļu tirgotājiem. Ja neskaita Opeļa motoru, tad pārējais ir īsts amerikānis. Tātad, ja kas vajadzīgs jāapmeklē Amerikas auto, vai labāk Auto+ var jau arī pasūtīt pie OPEL dīleriem, bet tad jāgaida.
Patreiz no detaļām esmu pircis priekšējo gultni, kas izrādījās nepatīkams pārsteigums - lētākais 90,00 Ls (Auto+) Hanza Auto 176, - ls un jāgaida, stabilizatora atsaite Auto+ 8,00 Ls.
Meža ceļiem arī šis nederēs- pārāk zems, kā jau visi jaunie miniveni, lai mierīgu sirdi varētu šturmēt "guļošus policistus" labāk likt nedaudz augstākas riepas piemēram 205/70. Tādā ziņā "kantainais" Vojītis un vecā Mazda MPV ir nepārspējami.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
"...reāli ņemamiem izlikās Honda Shatl, bet tai bija gāzes iekārta..."
Un kas tad vainas gāzes iekārtai?
Personīgi es braucu ar gāzmašīnām nu jau gadus 5. Ja pirmajai pārbūvei tika iegādāta lētā iekārta, tad nākamajās tiek uzstādītās TIKAI gāzes inžektora iekārtas. Gadā nobraucu ~28000km, tā ka varu spriest par ekonomiju un motora "veselības" stāvokli.
Degvielai tērēju gandrīz 2x mazāk, nekā būtu tērējis braucot ar benzīnu.
Starp citu, mans pašreizējais Subaru Outback arī darbojas ar gāzi.
Man nav nekas pret gāzes iekārtām, tikai radās bažas par dzirdēto, ka Hondas nav savienojamas ar gāzi! Otrkārt - cik maksā šatla gaisa mērītājs? un treškārt - šij virsū stāvēja lētākā!
Man ir bijušas divas mašīnas ar gāzi no 15 lietotajām - neteiktu, ka nav problēmu un neteiktu, ka tās nav pārvaramas, vismaz ekanomija vienalga jūtama, bet, tā kā patreiz gadā nobraucu ar privātajām tikai līdz 20 000 km, nejūtu vajadzību pēc momentāniem tēriņiem. Ja brauc ap 40 000 gadā, tad jau pāris gadu laikā atmaksājas, bet ja es ilgākais ar auto esmu nobraucis 2.gadus, - tad neredzu jēgu.
Negribas patreiz, krīzes laikā, lieku naudu ieguldīt uz zobsiksnas maiņu, jo, it kā ir mainīta. Vai kāds var sniegt konsultāciju, vai 2.2 motoram ir virzuļos izvirpotas iedobes, kā 1,8 un 2,0 litrīgiem Opeļiem, lai siksnas trūkšanas gadījumā nesalocītu vārstus(Šajā jautājumā Opels ieliek kloķi BMW un OOO lauciņā)?
Tas, ka kāds auto NAV "savietojams" ar propāna gāzi ir visīstākais fufelis. Man arī "experti" muldēja, ka Subaru motors ar gāzi darbojoties tikai pāris stundas... pēc tam tas izkūstot. Tās ir MUĻĶĪBAS!
Un vēl, ja Tu nodzītu slinkumu un paņemtu rokā kalkulatoru, tad visai viegli varētu sarēķināt, ka pat nobraucot 25000 km gadā, praktiski jau pirmā gada laikā atmaksājas pat dārgā gāzes šprice par 750Ls! Turpmāko laiku jau tiek taupīts!
Ja Tu domā, ka jānobrauc 40000 km gadā un tā braucot lētā gāzes iekārta atmaksājas tikai 2 gadu laikā, tad, atvaino, bet man uzreiz ir skaidrs, ka Tev nav bijusi neviena mašīna ar gāzes iekārtu. ;)
Turklāt tieši ar lēto iekārtu ir nemitīga čakarēšanās un maza ekonomija. Ja patiesi vajag braukt, tad jāliek LABA inžektora sistēma par 750 - 850 Ls
Nazim!
Iepriekšējo reizi es ar savai mazdai priekšējo gultni pirku iekš AUTOPLUS, un tas maksāja 55Ls (normāla ražotāja, laikam SKF).
Tagad atkal pēc 100 000km nobraukšanas pienāca kārta to mainīt, joka pēc pameklēju detalizētāk tos gultņus citās vietās.
Atradu Imantā tādu gultņu bāzi-noliktavu un tur manai mazdai atradām NTN gultni (ražots Jāpānā,NTN ir viens no lielākajiem gultņu ražotājiem pasaulē , šis ražotājs apgādā ar gultņiem daudzas autofabrikas).
Gultnis manai mazdai tur maksāja 23,20Ls :)
Valdim.
Zinu, zinu, to bāzi Imantā! Man tur paziņa strādā, diemžēl Sintrai, Oldsmobil, Transsport, Pontiak (analogi) tur nav pat katalogos, bet šo gultni, kas ir kopā ar muftu un abs datčiku ražo tikai trīs ražotāji pasaulē. Manu veco gultni, starp citu, vedīšot uz Ķīnu, tā kā drīz varēšu iegādāties pa lēto!
Pa lēto un bieži mainīt :D
Ko tev dod tās iedobes, ja tās ir? Noņem zobenei vāku un apsties, vai nav saplaisājusi vai kas tur vēl. Gribi kādreiz atļauties pārraut zobeni, vajadzēja pirkt VAG 1.8 20vt :D
Vecais... "Gadā nobraucu 28000,tā ka varu spriest par ekonomiju"...Kādu Tu kalkulatoru lietoji aprēķinot izdevumus par degvielu nobraucot tik niecīgu attālumu gadā un uzstādot gāzes inžektoru par 700 Ls. Neskaitīsim vēl speciālo eļļu kas jālieto gāzes motoriem , darba virsmu pastiprināto dilšanu ,gāzes iekārtu obligāto apkopi,regulēšanu ik pēc 25000.Painteresējies cik takši nobraucot trīs reizes lielāku attālumu gadā par Tevi,braukā ar gāzi.Polnij psc ...
oxygen, neko nezinot un nesaprotot, nemētā gudrīti!
Nav jāizmanto nekādas speciālās eļļas! Ja tu nezini iekšdedzes dzinēja darbības principus un absolūti nepārzini tā uzbūvi, nekladzini par to visai pasaulei! Uzreiz redzams, ka tu pilnīgi nemaz nesaproti kā notiek dzinēja eļļošana!
Jā, OK, aizdedzes sveces jāizmanto labākās, kādas ir pieejamas, tas tiesa, bet tas ir vienīgais, kas jāņem vērā! Ja par milzonīgu apkopi tu uzskati filtru pārbaudi reizi pa 30000 - 40000km, tad steidzos pastāstīt, ka tas izmaksā ~10 - 25 Ls. Ja gadās mainīt sprauslas, tas, protams, var izmaksāt dārgāk, bet to var nākties izpildīt reizi pa 60000 - 100000 km
Visādā ziņā tu vari kladzināt cik gribi - es gadā ietaupu ~600 - 700 Ls. Pirmajā gadā man atmaksājas gāzes iekārta, turpmākajos gados es taupu! Ja ar katru auto vidēji braucu 3 - 4 gadus, tad esmu ietaupījis ~1500 - 1700 Ls, tā lūk!
msh.
Neticēsi, bet gultņus Ķīnā ražo militārās rūpnīcas, un, tu pat nezini, vai ar tādu jau nebrauc.
Vecais...man galīgi nevelk ar Tevi te stīvēties,vienkārši par gāzi dalās domas dažādos līmeņos.Uzziņai- pieder savs autoserviss,izglītība saistīta ar autobūvi,ir izsstrādāti vairāki projekti par auto jaudas,gan ekonomijas uzlabošanu... Sākumā tas viss bija saistīts ar takšuparkiem,saproti,viņiem tas ir ļoti aktuāli. Ir mēģināts visādi,tomēr izvēle ekonomijai ir dīzeļauto,te paveras plašs iespēju lauciņš.Es nebūt nenoliedzu Tavu izvēli!Gāzei pēc agregātstāvokļa un lielās abrazīvu klātbūtnes piemīt sausinošs un pulējošs efekts,tādēļ pat obligāti būtu jālieto 0w40 sintētika,kas ļoti uzlabo rādītājus pēc berzes līknes,ko arī Tev iesaku,jā-tā ir speciāla un dārga eļļa...Par svecēm taisnība,bet atkal,ir vajadzīgas irīdija sveces un jāmaina būtu pēc 35-40000,gāzes iekārtas inžektora pārbaude ir obligāta pēc 15-20000 km, apkope nozīmē filtru maiņu nevis pārbaudi,kas ir ap 40 Ls,ja tā nav,tad klients servisā tik čakarēts...Un cik zināms gāzes enerģētiskā vērtība ir 25%zemāka nekā benzīnam,tātad ir par 30% lielāks patēriņš.Visbeidzot,ja ar gāzauto ir nobraukti apmēram 200 tūkstoši,auto tiek pārdots un nākamais īpašnieks palūdz pilnu dzinēja diagnostiku,pavērojiet viņa seju saņemot un izskaidrojot izdruku...Lai Tev,Vecais veicas un gludi ceļi!
Tas par to eļļu izklausās vairāk kā jau pēc autoservisa īpašnieka - "pērciet mūsu dārgo eļļu" :D Nu un kas tad ir, ka gāze, atšķirībā no zupas ir sausa? Zupa tāpat neeļļo. Bet virsmas, kur notiek berze un kurām tiek klāt gāze - vārsti un cilindru spogulis - tiek eļļoti tapat. Vienīgais, kam tas varētu kaitēt - špricei - no nelietošanas.
oxygen, es ticu, ka Tu esi iepircis dārgo sintētiku un tagad to neizdodas noandelēt, tāpēc esi izfantazējis dažādas murgainas teorijas. Raugi, arī man ir augstākā tehniskā izglītība - esmu inženieris mehāniķis, un mans jājamzirdziņš studiju gados bija ka reiz' dažādu viltīgu motoru defektu diagnostika ar sekojošu veiksmīgu remontu organizēšanu.
Pats savām acīm esmu redzējis automašīnas, kuras ir nobraukušas ar gāzi ~500k km bez neviena motora defekta un nopietna remonta. Vari man neticēt, bet tas ir fakts!
Kas attiecas uz gāzes inžektora "obligāto" apkopi, tad Tu būsi kaut ko sajaucis - nav nekādu "obligāto" apkopju, kur nu vēl OBLIGĀTU regulēšanu. Gāzes inžektoram ir vēlamas profilaktiskas pārbaudes, kuras var izlaist, ja netiek novēroti nekādi motora darbības traucējumi.
Attiecībā uz patēriņu, zini, Tu patiesi nekad neesi redzējis nevienu MODERNU gāzes inžektora sistēmu. Piemēram, mans Audi tērē gāzi 1:1 ar benzīna patēriņa skaitliskjām vērtībām, turklāt auto dinamika ir tikai nedaudz mazāka, salīdzinājumā ar benzīnu. Man nav iemesla fantazēt, jo es to redzu aplūkojot degvielas iegādes čekus.
Subaru gan ēd 10 - 15% vairāk, bet tas ir apzināti regulēts, patrekninot degmaisījumu, lai nesabeigtu vārstus augstās sadegšanas temperatūras dēļ.
30% starpība bija padomju laikos ražotajām gāzes iekārtām - pieņemu, ka tas bija tad, kad Tu pirmo reizi par to izlasīji kādā auto žurnālā. Kopš tā laika, cik redzu, Tev vairs nav nācies nodarboties ar auto gāzes iekārtām. Tici man - kopš tā laika ir ĻOTI DAUDZ kas mainījies, pie tam uz labo pusi! ;)
msh, benzīna šprices tiek lietota!
Gāze inžektoru sistēmas ir pilnībā automātiskas. Motors tiek iedarbināts ar benzīnu, pārslēgšanās uz gāzi notiek sasniedzot iepriekšiestatītu motora temperatūras vērtību, kas parasti ir ~50 - 60'C. Tas tiek darīts, lai nesabeigtu reduktora diafragmu. Ja tiek iedarbināts jau silts dzinējs, tad iedarbināšana atkal notiek ar benzīnu, tikai šajā gadījumā uz gāzes šprices datoru tiek padoti impulsi no visiem devējiem un benzīna špricēm, dati dažas reizes tiek pārbaudīti (tas aizņem no 20 - 40 sekundēm), un tad notiek pārslēgšanās, ko braucējs parasti nekādi nesajūt.
Ja brauciena laikā gāze izbeidzas, vai braucot lielā salā (-25 - -35'C), kad propāna-butāna gāzes maisījuma pāreja gāzveida stāvoklī ir apgrūtināta, gāzes inžektora procesors pats pārslēdz motoru uz benzīnu, iepriekš par to ziņojot ar skaņas un gaismas sgnāliem. Šī pāreja gan ir sajūtma, jo motors uz brīdi ievērojami zaudē jaudu.
...nu ko jūs varat ņemties,esat reāli,katram kā jau teicu ir sava pieredze un risinājumi,es no sava viedokļa neatkāpšos,jo tas ir balstīts uz daudziem faktiem...Vecais,kādi patēriņi Tavam auto ir pilsētā,šoseja,slodze,padalies lūdzu!
oxygen, pēc Tava lūguma sākšu uzskaitīt hronoloģiskā secībā savu gāzmašīnu patēriņus pilsētā un uz šosejas:
1) Audi 80 1.8S (monošprice), vislētākā gāzes iekārta:
pilsētā ikdienā - ~11l/100km, ziemā gandrīz 12l/100km
šoseja - ar 90km/h ~7-8 l/100km, braucot ātrāk un intensīvi apdzenot, bieži izmantojot 3.pārnesumu sanāca visi 11l/100km
braucot ar piekabi attiecīgi vēl plus pāris litri klāt.
Benzīna patēriņš iedarbinot motoru un uzsildot reduktoru bija ap 5 - 10Ls mēnesī
2) Audi A4 1.8 20V, uz to brīdi viena no dārgākajām inžektora sistēmām:
pilsētā ikdienā - ~12-13l/100km (praktiski 1:1 ar skaitlisko vērtību uz šiltītes rezerves riteņa nišā - tur benzīna patēriņš bija uzdrukāts 12,3l/100km
šoseja, bez slodzes, uz 90 - 100km/h patēriņš ~8-9,5l/100km, drusku vairāk, kā uz šiltītes - tur bija rakstīts 6,8l/km
Ar piekabi patēriņš palielinās par kādu litru vai pusotru, pieņemu, ka tas ir tāpēc, ka A4 ir nedaudz modernāks motoriņš un arī gāzes saimniecība labāka.
Mana sieva ar auģiku vispār pamanījās pilsētā dabūt ap 10 l/100km, bet viņa NEbrauc, viņa sēņo... ;)
Benzīna patēriņš iedarbināšanai un uzsildīšanai ap 7 - 12Ls mēnesī
3) Subaru Outback 2,5 AT, aprīkots ar uz šo brīdi vienu no modernākajām iešprices sistēmām:
pilsētā ikdienā bez slodzes - 13,7 - 14,4 l/100km, sākumā satraucos, bet Henrihs no Ganību dambja man pateica, ka viņš speciāli ir patrekninājis maisījumu, lai nesadedzinātu vārstus, palielinot gāzes patēriņu par 10-15%. Tā kā normāls Outback uz 100-tu apēd apmēram 11,5 - 12,5 litrus bendžas, tad atliek secināt, ka turpat tie 10 - 15% plusā arī ir.
Pa šoseju mans eksotiskais darinājums noēd ~10.5 - 12l/100km. Man laikam ir pārāk smaga kāja, lai noturētu mazāku patēriņu, jo kikdauns tiek aktivizēts visai bieži... ;)
Ar piekabi patēriņš ir praktiski tāds pats kā bez - pieņemu, ka tas ir tāpēc, ka Subaru vispār nav nedz ekonomisks, nedz aerodinamisks auto, turklāt 215/60R16 ripuļi noteikti NAV ekomobiļa apavi, toties motora jaudas ir gana kaut kādas štrunta 750 kg smagas piekabeles vilkšanai.
Benzīnu samuraju limuzīns ēd ar apetīti - sanāk ap 9 - 15 Ls pa mēnesi.
Nu tā apmēram. Ņem par labu! :)
P.S. Ā, nupat uzzvanīju savam kaimiņam, kura vecais '83.gada SAAB 900 uzticīgi ripo nu jau 650-to tūkstoti, 500 tūkstošus no tiem tīri uz gāzes diētas, apjautājos viņam par braucamrīka apetīti. Viņš man nosauca visai interesantus ciparus. Proti, pa pilsētu sanākot kādi 12-13l/100km, bet pa šoseju čubinot uz 80 - 90km/h, salasās visi 7-8l/100km. Nav slikti, vai ne? Turklāt ņemot vērā to, ka nu jau 3 gadus viņa dampim ir nosprādzis benzīna sūknis, tāpēc gāze ir vienīgais kurināmais viņa automobīlim.
Patiesībā tieši viņš, ar uzskatāmu piemēru bija tas, kurš mani uzsēdināja uz gāzes. :)
Paldies !!! Par sevi varu teikt-" hočetsa no koļitsa ", bet tiem kas nevar izlemt par gāzi, viela pārdomām...
Pilnīgi piekrītu Vecajam. Pašam Galaxy 2.0 ar gāzes inžektoru (nopirku ar jau uzstādītu) patēriņš vidējais 12.8 - 13,5L esmu nobraucis jau 60000km ar klaudzošiem vārstiem (fordu dohc slimība, kas nav kompensatori vai gāzes iekārtas sekas) un Xedos 2.0 V6 ar parasto gāzes iekārtu patēriņš vidējais 12,5-13,5L (aktīvi braucot) pilsēta/trase 50/50 motors gandrīz ideāls. (arī pirku ar uzstādītu gāzi)