Austrijā ugunsdzēsējiem nācās pamatīgi pasvīst, lai nodzēstu Tesla elektromobili, kas bija aizdedzies pēc ietriekšanās kokā.
Vietējie mediji vēsta, ka 57 gadus vecā Vācijas iedzīvotāja vadītā Tesla avāriju piedzīvoja 4.oktobrī – automobilis aizskāra ceļa nožogojuma barjeru, saslīdēja un ietriecās kokā. Vadītāju izglāba garāmbraucošie un viņu ar helikopteru nogādāja medicīnas iestādē. Savukārt automobilis aizdegās, sagādājot pamatīgas rūpes ugunsdzēsējiem. Lai nodzēstu liesmojošo elektromobili, bija vajadzīgas 11 tonnas ūdens (vienā mašīnā parasti ir divas), kā arī speciāls konteiners, ko atgādāja no 75 km attālās Švarcas.
Šajā ūdensnecaurlaidīgajā un trīs tonnas smagajā konteinerā Tesla atliekas pavadīs trīs dienas, jo tieši tik ilgi elektromobilis vēl ir bīstams un saglabā pašaizdegšanos spēju.
Ugunsdzēsēju brigādes vadītājs atzīmē, ka elektromobiļa dzēšana ir ārkārtīgi sarežģīts uzdevums – akumulators atrodas mašīnas apakšā, kas apgrūtina piekļuvi, bet skābes un ķimikālijas, ko tas satur, ir ļoti grūti neitralizējamas.
650ais tūlīt teiks, ka dīzeļi vispār neaizdegās, vai arī ja aizdegās tad var nodzēst vienkārši uzmīž*ot.
Dīzelis deg. Tikai to ir grūti aizdedzināt.
Dīzelim pēc sākotnējās aizdegšanās nodzēšanas - norauj akumlatoru - un viss tur vairs nav kam degt, je vien kāds duraks nepielien ar degškidrumu un škiltavām. Elektro auto ar akumlatoriem kam ir škidrs elektrolīts - kamēr tur ir kaut viena pusbojāta akumlatora baterija kurā ir kaut druska elektrolīta - var aizdegties kaut 10 reizes un vēl pēc n-tajām dienām.
Par kādu elektrolītu tu runā?
visām baterijam ir elektrolīts, pat vismodernākajām, ja interesētu tad pat Wiki par Litija jonu baterijām ir skaidri uzrakstits - liquid electrolyte , kurš ir viegli uzliesmojošs utt. Jā viss iet uz to ka elekteolīts kļūs ciets, un Li-ion baterijas kļūs drošas, bet pagaidām tas nav noticis.
Tā ir, jā. Atvaino, bet pēc pirmā komentāra izlikās, ka Tu dzesēšanas šķidrumu sauc par elektrolītu.
Izvilks uz lauka un lai deg vesela
Kā jau teica - deg, bet nav sprādzienbīstams un tāpēc tas ir speciāli jāaizdedzina. Ne par velti no kara tehnikas pirmie uz dīzeļdegvielu pārgāja tanki, ne tik daudz degvielas patēriņa dēļ kā dēļ fakta ka ja tankam ar benzīnnieku trāpa pareizā vietā, tur ir sprādziens un viss sadeg - tikmēr tankam ar dīzeļmotoru var pat drošības paaugstināšanai uzstādīt degvielas tvertnes kurās var salikt lādiņus, jo dīzeļdegviela karstās šķembas apdzēsīs pirms tās spēs uzspridzināt lādiņus.
Šermaniem bija slapjā lādiņu uzglabāšana, jo pirms tam viegli uzspert bija gaisā šaujot pa pareizo vietu.