Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Tālivaldis Vectirāns: tuvāko 20 gadu laikā jauni četrjoslu ceļi Latvijā netiek plānoti 33

 

Tālivaldis Vectirāns, Satiksmes ministrijas Auto satiksmes departamenta direktors Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 21.aprīlis 2017 14:39

"Vismaz tuvāko 20 gadu laikā jauni četrjoslu ceļi nav plānoti, jo tie nav ekonomiski pamatoti", Latvijas ceļu nākotni "Latvijas Auto nozares forumā 2017" iezīmēja Satiksmes ministrijas Auto satiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Labākajā gadījumā autovadītāji Latvijā varot cerēt uz ceļiem ar 1.5 joslām katrā virzienā, tomēr arī tad jāvērtē, kā šādu ceļu izveidošana ietekmēs satiksmes drošību. Vectirāns uzsvēra, ka prioritātei jābūt reģionālajiem ceļiem, kuri daudzviet ir kritiskā stāvoklī. To remontam un uzturēšanai ir izveidojies 4.5 miljardu liels deficīts, kas 20 gadu laikā nebūs aizpildāms.

150 elektrouzlādes stacijas līdz 2020. gadam

Vectirāns klātesošajiem arī prezentēja Alternatīvo degvielu attīstības plānu, kura mērķis ir samazināt siltumnīcas efekta gāzu emisijas autotransportā, gaisa un jūras transportā, izmantojot alternatīvus degvielas veidus - elektroenerģiju, saspiesto dabasgāzi (CNG)  un sašķidrināto dabasgāzi (LNG). Ambiciozākais plāns ir saistīts ar elektroenerģijas izmantošanu automobiļos - nodrošināt, lai elektroauto varētu pārvietoties visā Latvijas teritorijā. Tādēļ plānots visā Latvijā izveidot 150 elektromobiļu ātrās uzlādes stacijas. Vectirāns piebilst, ka elektrouzlādes tīkls ir vieglāk realizējams, nekā CNG un LNG uzpildes tīkli.

Jautājot par to, vai un kā ir plānots informēt sabiedrību par elektroautomobiļu nepieciešamību un priekšrocībām, Vectirāns uzskata, ka īpaši pasākumi tam nav jāveic, jo jaunākā paaudze jau pati saprot elektroauto nozīmi un viegli pieņem visu jauno. Par galveno iemeslu zemajam elektroauto īpatsvaram Vectirāns nosauc problēmu tos lietot ikdienā zemo elektrouzlādes staciju dēļ, piebilstot, ka Valsts arī nevar atļauties subsīdijas.

Pretējās domās ir biedrības "Auto asociācija" valdes loceklis Ingus Rūtiņš, kas pauda, ka ar mārketinga instrumentiem ir nepieciešams stāstīt par elektroauto iespējām: ""Auto asociācija" jau ir aprēķinājusi nozīmīgu auditoriju, kurai elektroauto atmaksājas jau šobrīd, neskatoties uz to, ka elektroauto ir dārgāki par automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju un nav papildus atbalsta šādu auto iegādei. Šai auditorijai elektroauto jau ir interesants, taču viņi par to vēl nezina."

Pavirša infrastruktūra bremzē automatizēta transporta attīstību

Ņemot vērā pasaules tendences, arī Satiksmes ministrija sākusi strādāt pie automatizēta transporta perspektīvas izstrādes. Potenciālie ieguvumi būtu uzlabota satiksmes drošība un samazināts ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un ievainoto skaits, mazāks degvielas patēriņš, uzlabota satiksmes plūsma - palielināta ceļu caurlaidspēja un samazināti sastrēgumi. Tādējādi samazinātos arī kaitīgo izmešu daudzums un pārvadājumu izmaksas. Tālivaldis Vectirāns piebilda, ka Satiksmes ministrija strādā arī pie inteliģento transporta sistēmu attīstīšanas (ITS), lai transportlīdzeklis sazinātos ar vidi.

Par līnijām uz ceļiem

Taču vairāki diskusijas dalībnieki norādīja uz paviršo Latvijas ceļu infrastruktūru. Piemēram, joslu maiņas asistents Latvijā nedarbojas daudz biežāk, nekā Lietuvā un Igaunijā. Daudzos ceļa posmos no tā vispār nav nekādas jēgas. Tas saistāms ar pavirši uzkrāsotiem ceļu horizontālajiem apzīmējumiem, bieži vien pēc remontdarbiem tie nav pienācīgi atjaunoti, kā arī uz daudziem ceļiem tie vispār nav uzkrāsoti. Tāpēc būtu jāstrādā arī pie infrastruktūras pielāgošanas, ņemot vērā automatizētā transporta attīstības tempus.

Vectirāns pārmetumus gan noraidīja, sakot, ka automatizētajam transportam jāatpazīst vide ne tikai pēc ceļu horizontālajiem apzīmējumiem, jo Latvijas klimatiskie apstākļi tos var ierobežot.

Piesārņotājs maksā vairāk

Lai samazinātu kaitīgo izmešu daudzumu un veicinātu autoparka atjaunošanos, Satiksmes ministrija pakāpeniski pāriet uz Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa likmju aprēķināšanu pēc CO2 daudzuma. Izmaiņas normatīvajos aktos jau stājās spēkā šī gada  sākumā. Pirmajos trijos mēnešos no ir iekasēts par 2.3 miljoniem EUR vairāk nekā pērn tādā pat periodā. Vectirāns pauž to, ka būtu jāvērtē arī nodevu aprēķināšana pēc NOx izmešiem, jo tie ir vēl kaitīgāki par CO2. "Ar nodevu palīdzību jāiespaido lēmums par to, kādu auto iegādāties, taču, piemērojot lielākas nodevas neekoloģiskiem transportlīdzekļiem, sastopamies ar pretestību un lobiju," tā Vectirāns.

 

 

 

 

 

 

 
33 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vērotājs 21.aprīlis 2017 18:15
18 0 Atbildēt

Vienu dienu lidostā pavēroju Anglijas reisa pasažierus. Zini, labi ka tādi brauc prom. ''Intelekts'' pa visām vīlēm gāzās laukā, par ğīmjim labāk nerunāsim. Neviens teikums neboja garāks par pieciem vārdiem, no kuriem divi ''mātes'' valodā, viens angļu mātes un atlikušie izspruka dzimtajā dialektā.

ES 21.aprīlis 2017 16:40
7 4 Atbildēt

Maitas, vnk maitas! 20 gadus neplāno 4u joslu ceļu nevienā pat virzienā! Zagļi, kaut jūs sapūtu cietumā!!! Un vēl, novēlējums, lai nestāv! Maitas!

es 22.aprīlis 2017 9:37
5 0 Atbildēt

Ja rokas līkas, tad jābrauc prom, nekas cits neatliek.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 16

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 12

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti