Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vai apstāšanās un stāvēšana zaļajā zonā ir CSN pārkāpums? (+ FOTO) 17

 
iAuto.lv | 19.marts 2018 21:00

iAuto.lv lasītājs iesūtījis attēlus, kuros piefiksēta visai ikdienišķa parādība - vides reklāmu apkalpošanas dienesta darbinieks 18.martā, apkalpojot reklāmas stendu Mūkusalas ielā pirms krustojuma ar Buru ielu (centra virzienā), novietojis savu transportlīdzekli zaļajā zonā. Bieži sastopamas gan marķētas, gan nemarķētas automašīnas, kas reizēm aprīkotas arī ar mirgojošu oranžu bākuguni, lai vieglāk pamanīt. Protams, darbs ir jāizdara, un reklāmas izvietošanai paredzētie materiāli arī jāaizved.

Transportlīdzekļa novietošana zaļajā zonā Mūkusalas ielā Foto: iAuto Aculiecinieks

Vai un par ko būtu jāsoda šī automobiļa vadītājs? Izrādās, ka ne Ceļu satiksmes noteikumos (turpmāk - CSN), ne Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (turpmāk - LAPK) nav atrunātas šādas situācijas, līdz ar to, neviens no noteikumos minētajiem punktiem nav pārkāpts.

Šai situācijai visatbilstošākais varētu būt CSN 114. pants:

114. Transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana atļauta ceļa labajā pusē iespējami vairāk pa labi uz nomales, bet, ja tās nav, – brauktuves malā vietās, kur ir iespējams piebraukt, nepārkāpjot šo noteikumu prasības. Ja brauktuves malā ir izveidoti šim nolūkam paredzēti paplašinājumi, transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana atļauta šajos paplašinājumos.

Tomēr te iespējama interpretācija par to, vai zaļā zona, kur novietots attēlā redzamais transporta līdzeklis ir ceļa nomale. Turklāt Ceļu satiksmes noteikumos nav atrunātas situācijas par transporta līdzekļa atrašanos apstādījumos. Arī LAPK saistībā ar ceļu satiksmes noteikumiem īsti neregulē transportlīdzekļu atrašanos zaļajā zonā. Ir vien paredzēts sods par transportlīdzekļu izkārtojuma uz brauktuves noteikumu pārkāpšanu (LAPK 149.7) - Par braukšanu pa ietvēm, gājēju ceļiem, velosipēdu ceļiem vai citām vietām (sadalošām joslām, ceļa nomalēm, apstādījumiem u.tml.), kas nav paredzētas transportlīdzekļu braukšanai. Par šo uzliek naudas sodu piecdesmit piecu euro apmērā. Bet šajā gadījumā par automašīnas atrašanos zaļajā zonā arī šis sods nav piemērojams.

Transportlīdzekļa novietošana zaļajā zonā Mūkusalas ielā Foto: iAuto Aculiecinieks

Vai vadītājs galu galā neko nepārkāpj?

Tomēr tā nav, ka automobiļa apstāšanās un stāvēšana pilsētas zaļajā zonā būtu atļauta. Taču to regulē Rīgas pilsētas Rīgas pilsētas apstādījumu uzturēšanas un aizsardzības saistošie noteikumi 204., nevis CSN:

7. Publiskajos apstādījumos papildus 6.punktā noteiktajam aizliegts:

7.1. bojāt apstādījumus – visas ar augiem apaudzētas, dabīgā vai mākslīgā veidā veidotas un koptas teritorijas;

7.2. braukt un novietot mehāniskos transportlīdzekļus, ja tas nav saistīts ar apstādījumu apsaimniekošanu.

Par šo saistošo noteikumu pārkāpšanu izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskām personām no 10 līdz 350 euro, juridiskām personām no 30 līdz 750 euro. Katrā pašvaldībā ir savi saistošie noteikumi, kas paredz administratīvo atbildību par šādu pārkāpumu.

PAPILDINĀTS AR CSDD komentāru: "Attiecībā uz ceļu satiksmes noteikumiem, šāda stāvēšana noteikumu izpratnē nav atļauta. Minētais 114.punkts ir citēts pareizi un tas neparedz stāvēšanu zaļajā zonā. Ceļu satiksmes noteikumu izpratnē tā nav ceļa nomale, bet atdalīta zaļā zona."

Vai esi saskāries ar līdzīgu situāciju? Dalies ar savu pieredzi komentāros!

 

 

 
Visi komentāri
 
scope 19.marts 2018 23:45
3 0 Atbildēt

Manuprāt, ceļa nomale tur nevar būt, jo ir apmalīte, kas atdala brauktuvi no zaļās zonas.

P.S. Tur tālāk, pie gājēju luksofora, ir nenosakāms veidojums, ko vadītāji izmanto kā stāvvietu, kaut arī tā nav apzīmēta un drīzāk atgādina ietves daļu. Pieļauju, ka parkošanās tur mierīgi var radīt avārijas situācijas.

Google maps attēls ej.uz/9tkb

viencexperc 20.marts 2018 1:23
17 18 Atbildēt

Aculieciniekam skauž.

Iesaku aculieciniekam iegūt kādu izglītību, vai atrast normalu darbu, ja jau skauž pat reklāmu apkalpotāji.

Nu nolika puisis ( bāba) tur auto. Nu ko tad? Ja nepatīk - nošaujies.

usaexperc 20.marts 2018 8:27
5 2 Atbildēt

Atkal dežūra?

usaexperc 20.marts 2018 8:23
22 5 Atbildēt

Autoram daudz labāk patiktu, ja auto tiktu novietots labajā joslā uz avareikām un ierobežots ar konusiem?

jaaanis 20.marts 2018 9:03
5 2 Atbildēt

Zaļajā zonā iebraukt un parkoties aizliedz pašvaldības noteikumi.

likumi.lv/doc.php?id=255291

7. Publiskajos apstādījumos papildus 6.punktā noteiktajam aizliegts:

7.1. bojāt apstādījumus – visas ar augiem apaudzētas, dabīgā vai mākslīgā veidā veidotas un koptas teritorijas;

7.2. braukt un novietot mehāniskos transportlīdzekļus, ja tas nav saistīts ar apstādījumu apsaimniekošanu.

iAuto 20.marts 2018 9:29
1 0 Atbildēt

Kāpēc Tu kopē tekstu no raksta un liec komentārā!?!

jaaanis 20.marts 2018 10:17
2 1 Atbildēt

Tāpēc, ka nespēju tādu ūdeni izlasīt līdz galam

Redaktors 20.marts 2018 10:18
1 0 Atbildēt

Njaaa

jaaanis 20.marts 2018 9:06
1 11 Atbildēt

Vienmēr pārsteidz cilvēki, kuri ir gatavi uzrakstīt veselu grāmatu par to ko viņi nezin, tā vietā, lai pajautātu atbildi googlei.

ak 20.marts 2018 9:08
14 5 Atbildēt

Rigā viss ir pārkāpums. Vecāku lauku mājā viss pagalms ir noaudzis ar zāli.Tāpat arī blakus esošā pļava. Bet vēl nekad nav ienācis prātā kādu ciemiņu, vai pat svešu iebraucēju sodīt par to, ka uzbraucis uz zāles. Arī sunītis mierīgi pakakā pļavā, kas ir pat veselīgi pļavai, kā mēslojums. Rīgas Domes saistošie noteikumi nav ceļu satiksmes noteikumi.

stalkers 20.marts 2018 12:14
3 3 Atbildēt

Būtu kāds nostučījis, 100 punkti, ka klāt muņi būtu un par zaļo zonu uzrakstītu...bet nekāds pārkāpums CSN nozīmē tur nav un kopumā ir reti stulbi, ka Rīgā piesienās par grantētiem laukumiem, ceļu nomalēm utt. vietām, kur nekādi apstādījumi nav nekad bijuši un nebūs, jo t.s. "zaļās zonas" jēdziens ir tik izstiepts, ka tam iet apakšā jebkas - varbūt ar laiku sāks pa privātenēm staigāt un līmēt mašīnām lapas.

gg 21.marts 2018 14:20
3 2 Atbildēt

ir atšķirība, vai tavos laukos mašīna zaļajā zonā iebrauc vienu reizi mēnesī (un arī tad tikai sausā laikā, lai neizbraukātu), vai to dara vismaz reizi dienā, neskatoties, vai viss zālājs pārvērtīsies pēc dažām reizēm par dubļu peļķi.

Par suņu nokārtošanos tas pats - ir atšķirība, vai to dara 1 suns daudzās milzīgās pļavās (teiksim 10 000m2 = 1ha, kas nav daudz) vai 20 suņi to dara 1000m2 (aptuvenais Rīgas mikrorajonu zālienu izmērs). Ja piramjā gadījumā to kluci pat nepamanīsi, tad otrajā gadījumā viss zāliens būs viens milzīgs s*du lauks.

Vilciens 20.marts 2018 14:14
2 3 Atbildēt

CSN nevar aizliegt nobraukšanu no ceļa, jo tad var sanākt situācija, ka jebkuru lauksaimniecības tehnikas vadītāju var sodīt par to, ka viņš atrodas uz lauka un, piemēram, uzar to, vai jebkuru velosipēda īpašnieku sodīt par to, ka tas ir aiznesis savu transportlīdzekli uz mājām

a 20.marts 2018 14:45
3 5 Atbildēt

Kāpēc mašīnu nevar vienkārši novietot maksimāli tuvu ceļa labajai malai neko nepārkāpjot?

Kanibaals 20.marts 2018 21:29
6 3 Atbildēt

Jāsauc RPP, lai tie tiek skaidrībā. CSN acīmredzami arī ir pārkapti, jo apmale atdala brauktuvi un tur vairs nav ne brauktuve ne nomale. Tiesa sods par to CSN ir par vispārēju CSN pārkāpumu. Tie reklāmu stabi satiksmes drošību bieži pasliktina tā kā nebūšu reklāmu apkalpotāju pusē. Lai sodus apmaksā tie kas tās reklāmas pasūta. Vispār jautājums domei, kas izsniedz atļaujas šiem stabiem, vai tiek izsniegta atļauja arī uzlikt mīksto uz nesaistošajiem noteikumiem.

Vecais 23.marts 2018 8:59
1 0 Atbildēt

CSN

2.25. sadalošā josla – ceļa daļa, kas norobežo blakus brauktuves vienu no otras un nav paredzēta transportlīdzekļu braukšanai vai apturēšanai;

Kanibaals 26.marts 2018 15:54
0 0 Atbildēt

Principā prasītos, ka līdzīgs termins būtu par daļu starp brauktuvi un ietvi. Bet pēc loģikas tas tāpat skaidrs, tikai ne burta kalpiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche neatteiksies no iekšdedzes motoriem

Vācijas autobūves uzņēmums turpinās izstrādāt arī iekšdedzes motoru modeļus, saglabājot tradicionālos dzinējus vismaz līdz 2030. gadam. Lasīt vairāk

 

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies 1

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 12

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Ar speciālu Wrangler versiju - Jeep godina 1941. gada militāro Willys (+ FOTO) 4

ASV autobūves uzņēmums Jeep uzsācis īpašās versijas Wrangler 4xe Willys '41 Special Edition pārdošanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti