2021.gadā varētu sākties "Rail Baltica" lidostas stacijas būvniecība; projekta izmaksas - 250-280 miljoni 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 5.novembris 2019 13:28

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas Rīgas lidostā būvniecība varētu izmaksāt 250-280 miljonus eiro, tomēr konkrēta summa tiks precizēta, izsludinot būvniecības iepirkuma otro kārtu, otrdien žurnālistiem pastāstīja par "Rail Baltica" īstenošanu Latvijas teritorijā atbildīgā uzņēmuma "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

""Rail Baltica" lidostas "Rīga" projekts ir unikāls, jo ir pirmais pasažieru stacijas būvprojekts kopš 1937.gada, kā arī pirmais dzelzceļa estakādes un 1435 milimetru standarta dzelzceļa līnijas projekts," teica Vingris.

Viņš stāstīja, ka pirmajā līmenī būs piebrauktuve stacijas ēkai, otrajā līmenī būs uzgaidāmās telpas un kases, kā arī savienojums ar topošo lidostas paplašinājumu. Savukārt trešajā līmenī būs pasažieru vilciena platforma. Tāpat paredzēts dzelzceļa pievads lidostas kravu terminālim.

Iepirkuma pirmā kārta ir izsludināta 3.novembrī. Pirmā kārta ir kandidātu atlases kārta, kas noslēgsies 2020.gada janvārī. Pēc tam tiem, kuri kvalificēsies, būs jāiesniedz finanšu un tehniskais piedāvājums. Līgumu ar būvniekiem plānots noslēgt līdz 2020.gada beigām, lai 2021.gadā varētu sākt būvdarbus.

Aplēstās būvdarbu izmaksas ir 250-280 miljoni eiro, no kuriem 85% segs Eiropas Savienības finansējums, bet 15% - Latvijas budžeta finansējums.

"RB Rail" reģionālais vadītājs Latvijā Ģirts Bramans teica, ka šis iepirkums ir zīmīgs ar to, ka ir sācies "Rail Baltica" būvniecības posms.

Viņš stāstīja, ka tiek strādāts pie tā, lai "Rail Baltica" iepirkumos nodrošinātu plašu konkurenci, tostarp informācija par lidostas stacijas būvniecības konkursu ir nosūtīta vairāk nekā 500 sadarbības partneriem, kuri varētu būt ieinteresēti iepirkumā piedalīties. 

Tāpat Bramans teica, ka ir sākta sadarbība ar tiesībsargājošām institūcijām, lai veicinātu godīgus un caurspīdīgus iepirkumus.

Arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) uzsvēra, ka "Rail Baltica" ir nozīmīgs infrastruktūras projekts, jo tas ir lielākais jaunas dzelzceļa līnijas būvniecības projekts pēdējos 50 gados.

""Rail baltica" dzelzceļa līnija dos Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmējiem daudz labākus savienojumus ar Eiropu, Baltiju un arī tepat Latvijā, jo tiek plānota arī reģionālā satiksme no Rīgas centra uz lidostu," teica Linkaits, uzsverot, ka šis savienojums dos iespēju Rīgas lidostu veidot par ērtāko, lielāko un nozīmīgāko aviācijas mezglu Baltijas valstīs.

Ministrs stāstīja, ka 2021.-2024.gadā lidostas teritorijā notiks intensīva būvniecība, jo šajā laikā plānota arī lidostas sestās kārtas un "Latvijas gaisa satiksmes" vadības torņa būvniecība.

"Aicinu Latvijas iedzīvotājus un lidostas apmeklētājus ar izpratni izturēties pret notiekošajiem būvdarbiem. Un es ceru, ka ieguldījums būs tā vērts, lai 2024.gadā, kad būs pabeigta "Rail Baltica" stacija, lidostas sestā kārta un "Latvijas gaisa satiksmes" vadības tornis, mēs lidostai iegūsim pavisam jaunu izskatu," teica Linkaits.

Jau ziņots, ka izsludināts iepirkuma konkursu par Rīgas lidostas dzelzceļa stacijas, tās saistītās infrastruktūras un estakāžu būvniecību. Pretendenti pieteikumus konkursā var iesniegt līdz 2020.gada 10.janvārim.

Iepirkuma nolikumā teikts, ka būvniecība notiks sešos posmos. Pirmajā posmā paredzēts izveidot termināļa un estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamos ceļu ar saistīto infrastruktūru, bet otrajā posmā plānoti termināļa būvdarbi, izņemot būvkonstrukcijas.

Trešajā posmā plānots izbūvēt estakādi no Mazās Gramzdas ielas līdz terminālim un no termināļa līdz Dzirnieku ielai. Savukārt ceturtajā posmā tiks būvēta divceļu dzelzceļa estakāde no Dzirnieku ielas līdz Mārupes teritorijai 1860 metru garumā.

Piektajā posmā plānoti uzbēruma no Imantas stacijas līdz Mazās Gramzdas ielai būvdarbi, kā arī dzelzceļa pārvada pār Kārļa Ulmaņa gatvi būvniecība. Noslēgumā, sestajā būvniecības posmā, noritēs dzelzceļa sliežu ceļu būvdarbi no Imantas stacijas Rīgā līdz teritorijai Mārupē.

Iepriekš Vingris aģentūrai LETA stāstīja, ka iepirkums par "Rail Baltica" stacijas celtniecību lidostā, visticamāk, tiks rīkots tāpat kā Rīgas Centrālās stacijas gadījumā, iegūstot pretendentu visam projektam, bet būvdarbi pēc tam notiks pa kārtām atbilstoši finansējuma pieejamībai.

Viņš atzina, ka "Rail Baltica" stacijas izbūve būs salīdzinoši sarežģīta. "Nepietiek ar to, ka pats stacijas projekts ir ļoti nopietns - paralēli tam tiks īstenota pašas lidostas termināļa paplašināšanas sestā kārta un "Latvijas gaisa satiksmes" jaunā lidojumu vadības torņa būvniecība. Tādēļ darbu plāni ir jāsinhronizē, jāveido pagaidu risinājumi, jālemj, kur būs automašīnu stāvvietas, kā pārvietosies pasažieri, kā mēs ievērosim ļoti stingrās drošības prasības, kā darbosies sakaru un komunālo pakalpojumu infrastruktūra. Tādēļ pašlaik tiek veikti arī risku un drošības auditi," viņš teica.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.
 

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
stop 7.novembris 2019 6:16
1 0 Atbildēt

Apdirsties pilnīgi var@

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti