Šogad valsts autoceļu ikdienas uzturēšanā iztērēti 54,4 miljoni eiro - iAuto

Šogad valsts autoceļu ikdienas uzturēšanā iztērēti 54,4 miljoni eiro

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 16.novembris 2019 8:12

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) šogad veicis valsts autoceļu ceļa segumu, gājēju tuneļu, kā arī satiksmes pārvadu uzturēšanas, satiksmes organizēšanas un autoceļu kopšanas darbus 54,4 miljonu eiro apmērā, aģentūru LETA informēja LAU pārstāve Anete Bertholde.

Valsts galveno autoceļu uzturēšanas darbi veikti par 3,6 miljoniem eiro, reģionālo autoceļu uzturēšana - par 10,8 miljoniem eiro, bet vietējo autoceļu uzturēšanai - par vairāk nekā 19 miljoniem eiro.

Tostarp A uzturēšanas klases ceļos darbi veikti par 8,6 miljoniem eiro, B uzturēšanas klases ceļos - par 4,2 miljoniem eiro, C uzturēšanas klases ceļos - par 18,7 miljoniem eiro, bet D uzturēšanas klases ceļos - par 1,8 miljoniem eiro.

Vasaras sezonā viens no apjomīgākajiem darbiem bija selektīvā virsmas apstrāde vienā kārtā ceļiem, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī. Tas tika darīts, lai nodrošinātu autoceļu segumu ūdensnecaurlaidību, pagarinātu autoceļu seguma kalpošanas laiku, kā arī autovadītājiem nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus. Darbi tika veikti par vairāk nekā trīs miljoniem eiro. Kopā vasaras sezonā selektīvās vienkārtas virsmas apstrāde tika veikta uz 101 valsts autoceļa to atsevišķos posmos vairāk nekā 110 kilometru garumā.

Tāpat vasaras sezonā tika veikti ikdienas uzturēšanas darbi ūdens atvades sistēmas sakārtošanai. Līdz šim grāvju tīrīšana veikta vairāk nekā 372 000 kubikmetru apmērā, zāles pļaušana vairāk nekā 11 400 hektāru platībā, bet krūmu griešana 1769 hektāru platībā. Savukārt bojāto caurteku nomaiņa 5403 metru garumā.

Kopumā no 2019.gada sākuma valsts autoceļu ceļa segumu, gājēju tuneļu, kā arī satiksmes pārvadu uzturēšanas,satiksmes organizēšanas un autoceļu kopšanas darbi veikti par 54,4 miljoniem eiro. Bedru remontdarbi uz melnā seguma autoceļiem veikti vairāk nekā 326 000 kvadrātmetru apmērā, greiderēšanas darbi uz grants ceļiem izpildīti 103 632 kilometru garumā, bet grants segumu iesēdumu un bedru remontdarbi veikti 191 566 kubikmetru apmērā un dilumkārta (jeb greiderējamā kārta) atjaunota vairāk nekā 11 500 kubikmetru apjomā.

Valsts autoceļu kompleksās ikdienas uzturēšanas darbu vasaras sezona ilgst no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim, bet no 1.novembra sākas ziemas sezona, kad darbu sāk ziemas dienesta dežuranti, kuri, veicot ceļu apsekošanu, kontrolē, lai nepieciešamības gadījumā savlaicīgi tiktu veikta ceļu kaisīšana un brauktuves attīrīšana no sniega.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbu uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9092 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti