iAuto.lv lasītājs no Jūrmalas dalās domās par satiksmes infrastruktūru Kauguros un visā Latvijā 11

 

Drošības risinājums no Igaunijas Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto lasītājs | 28.oktobris 2020 15:23

Tā kā esmu jūrmalnieks, kurš savas aktīvā autosportista gaitas ir beidzis, bet no ceļiem neesamu pazudis ļoti daudz pārvietojos ar velosipēdu, sižets par Jūrmalas maldinošo veloceliņu mani aicināja uzrakstīt par vēl vienu nejēdzību Jūrmalā, kā arī ieteikt savus sižetus papildināt ar papildus informāciju.

Jūs līdzīgi kā Pauls runājiet par Latvijas ceļu infrastruktūras kļūdaino naudas tērēšanu, vecmodīgumu, nedrošību utt. Pēc profesijas esmu inženierkomunikāciju būvinženieris, kurš ikdienā koordinē un vada būvprojektu izstrādi un ļoti labi pārzinu būvniecības procesu Latvijā.

Tāpēc man ir ļoti liels ieteikums šajos sižetiņos par „maldinošiem veloceliņiem”, dienvidu tilta aizsargbarjerām uc., lūdzu papildiniet tos ar arhīvos pieejamu informāciju, kurš šo projektu ir izstrādājis, kurš šim projektam ir uzlicis akcepta parakstu, kurš attiecīgajam projektam ir devis pozitīvu ekspertīzes slēdzienu, jo tiešām kamēr šos ļoti apdāvinātos būvspeciālistus „nepaslavēs”, tikmēr īsti nav jēgas šiem sižetiem, jo nejēdzības mēs redzam, ik uz soļa. Manuprāt, ja ir jālabo, jābūvē kāds ceļu infrastruktūras objekts, tad tas ir jāprojektē ar domu, ka šis objekts kalpos, būs ērts lietošanā vismaz 30 gadus kā arī ir jābūt šodien modernam, nevis iztērēt naudu un rezultāts ir gluds, nokrāsots vēstures objekts. Kurš nav ne mūsdienīgs, ne drošs, ne kā pielāgots mūsdienām, ir tikai gluds un ar svaigu strīpu.

Ja 70. gados varēja uzbūvēt Siguldas šoseju, kura kalpo ar Dievu uz pusēm vēl pēc 40 gadiem, tad cik tālredzīgi un moderni toreiz domāja inženieri. Vai šodien tērējot miljonus nav svarīgi kādus; Covid miljonus vai citus miljonus, Latvijā tiek būvēti aizvēsturiska tipa ceļi?

Kauguri. Vecā Talsu šoseja. Uzbūvēja modernu ielu, nodalīja gājējus un velobraucējus atsevišķā ietvē brauktuvē. Viss tiktāl it kā būtu labi, bet kurš šo daudz maz jēdzīgo objektu sajāja (atvainojos par izteicienu) ar tik nejēdzīgi programmētiem luksoforiem? Kāpēc velobraucējam nedeg zaļā gaisma kopā ar paralēli ejošiem gājējiem? Tur ir tik daudz ne loģikas, ka pat grūti visu aprakstīt. Velobraucējam  jānospiež poga.

Labi, lai būtu tā, bet, ja šo pogu nenospiež kaut kādā pareizā laika intervālā, tad zaļais iedegas gājējiem, kuri stāv blakus uz gājēju/veloceliņa apvienojuma un velosipēdistam ir jāgaida vesels cikls, lai programma vai kāds tur algoritms saprastu, ka velobraucējs arī ir nospiedis pogu. Šāds luksoforu darbības princips neveicina nekādu velobraucēju cieņu pret noteikumiem, jo būtībā infrastruktūra katru velobraucēju āzē. Braucu ar velo, lai būtu ātrāk nekā ar kājām, bet infrastruktūra velobraucēju čakarē un mākslīgi bremzē. Tāpēc droši vien ļoti dārgs projekts/objekts ir s*da vērts. Šo ceļu izmanto ļoti daudz jauno velobraucēju, arī mani bērni. Un tur var ļoti labi pamācīt satiksmes noteikumus kā var tos izmantot/grozīt un pielāgot attiecīgai situācijai. „Bērns, ja iedegas zaļais velosipēds luksoforā, vari braukt pāri. Bet, ja neiedegas, tad redzi blakus ir zaļš cilvēciņš iededzies, un tu arī vari braukt pāri, jo noteikumos ir arī atļauts braukt pār gājēju pāreju ar velosipēdu.” Un kā šāda situācija neradītu „pareizos” priekšstatus ceļu satiksmē, vai citās dzīves situācijās, ka vienmēr var kaut kā visu sakruķīt kā vajag.

Nākamais, manai uztverei, jocīgais objekts ir tikko atjaunotā Jūrmalas šoseja. Skaisti, jauns segums, strīpas, metāla margas, žogs, apgaismojums – tiešām skaisti, bet kāpēc ir nepieciešamas tik nenormāli lielas ceļa zīmes un atkārtot tās 4reizes? Ja šī skaistās super ātrgaitas šoseja (kā Vācijā), tad ļaujiet braukt pa to kā Vācijā. Tomēr ātruma ierobežojums par to nemaz neliecina, ka šī ir super ātra šoseja, lai uz tās uzstādītu tik milzīgas zīmes. No praktiskās puses, šīs zīmes rudens ziemas vētra nolocīs kā niekus, ja locīja iepriekšējās kuras bija mazākas. Ja tas ir satiksmes drošībai, lai labāk varētu saredzēt, tad man ir pretjautājums. Ja satiksmes dalībnieks neredz standarta zīmes izmērā rakstīto informāciju, tad kā viņš redz ceļu pa kuru pārvietojas – tad nav kaut kas kārtībā ar redzi un ir jāapšauba vai tik švaki redzošs vadītājs drīkst vadīts transportlīdzekli. Visus civilizētājā pasaulē ceļa zīmes tiek gabarītos samazinātas un pārdomātas, kur tās ir uzstādītas, bet mums...

Jau pieminētā Siguldas šoseja. Kāpēc tagad ieguldot šos milzīgos līdzekļus, nebija iespējams pārprojektēt šī ceļa profilu? Kāpēc Jūrmalas šoseja var būt ar avārijas apstāšanos joslu grants izpildījumā, bet Siguldas šosejai vajag saglabāt to asfaltā? Manuprāt varēja tad šoseju pārorganizēt ar 3 joslām katrā braukšanas virzienā, vai šo malējo joslu uztaisīt grants izpildījumā un par šīs malējās asfaltētās joslas apjomu remontdarbus izpildīt līdz Siguldai. Tagad, kā jau teicu, par lielu naudu uzprišināja vēstures liecību. Varbūt bija paredzēts, ka šajā projektā ietilpst velobraucēju treniņu poligona atjaunošana?! Jo tā vien izskatās, ka miljoni tika iztērēti, lai riteņbraucējiem būtu kur trenēties un pie reizes gludāks ceļš pārējiem.

Nevaru saprast, kāpēc, ja kaut kas ir paredzēts labot, nevar šo objektu salabot moderni un nākotnē vērtu. Nebūs viens laimīgais mirklis un visa infrastruktūra pārvērtīsies par mūsdienīgu, tā ir lēnām jāsāk būvēt, kaut vai katru krustojumu, kas mums ir jāremontē, bet tā lēnām izdotos sakārtot atbilstoši mūsdienām. Ja mēs remontējam istabu mēs taču to pielāgojam šodienai, nevis ar klīsteri līmējam tapetes un kaļķi balsinām griestus!? Tāpēc aicinu vēlreiz, arhīvos pameklējiet savu sižetu īstos varoņus, jo filma bez varoņiem ir tikai reklāma, bet īsfilmai ar varoņiem ir cita vērtībā. Varbūt speciālistiem liks sākt aizdomāties par sava darba kvalitāti un sekām.

Fotoradari. Pēdējais info, kas par šo tēmu klīst ir, ka nav naudas to iegādei uzturēšanai utt. Tomēr vai kādā no konferencēm kur tiekaties Jūs un Pauls ar LVC un citiem iesaistītiem ceļu lietās Latvijā var izskatīt vides ceļa pielāgošanu tā, lai nebūtu nekādi fotoradari vajadzīgi.

Piemēri nav tālu jāmeklē.
Igaunija. Ne valsts autoceļu līmeņa ceļš, bet nākamais pēc līmeņa.
Latvijā tas būtu kā vecā Talsu šoseja, uz kuras atrodas Bigauņciems, Lapmežciems, Apšuciems utt. Lai šajos ciematos nebūtu jāuzstāda fotoradari, pie ciemata iebrauktuvēm uz šosejām uz iebraukšanas joslu, manuprāt, var uztaisīt tādu kā kabatu. Tas nemaksās ļoti dārgi, bet ātrumu samazinās pamatīgi, jo vadītājam šāds manevrs instinktīvi liek samazināt ātrumu. Un, ja pie katra ciemata zīmes šādu izveidotu, neredzu vairs akūtu nepieciešamību dārgi tērēties fotoradaram.

Piemērs no Igaunijas:
https://www.google.lv/maps/@59.5869943,25.7338129,3a,75y,203.75h,100.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXaAssvjLQcoKbJfa6MjMtw!2e0!7i13312!8i6656

Šādi piemēri ir visa Beļģija, Nīderlande, tur izpildījumi ir dažādākie, gan kā čūska izveidota iebrauktuve ciematā, gan kā sašaurinājums uz ceļa – un ticiet man tas strādā. Un strādā jau vairākus gadu desmitus.

Līdzekļi tur arī nav vajadzīgi milzīgi, jo bieži šādas vietas ir veidotas no lieliem puķu podiem, vai apzaļumotām saliņām.

Saprotu, ka tas nav aizbraukt uz Zimbabvi ekspedīcijai no Latvijas mācīties kā ceļus būvēt, jo paraksti mūsu speciālisti brauc uz ļoti eksotiskām vietām pieredzi smelties.

Man par šīm situācijām domājot nāk prātā teiciens: Gribam dzīvot kā Eiropā, bet rīkojamies, kā Padomju Savienībā...

Lielā cieņā un pārliecībā, ka gan jau kas mainīsies.

iAuto.lv aicina izteikt savu viedokli arī citus lasītājus, pastāstīt par satiksmes organizāciju un ceļu infrastruktūru savā pusē, izceļot labos un sliktos piemērus. Ziņas sūtīt uz e-pastu maris@iauto.lv 

 
Visi komentāri
 
hehe 30.oktobris 2020 11:46
4 0 Atbildēt

Tagad nevar publicēt brāķdaru vārdus, Eiropas tiesas to atzīs par pārkāpumu un vēl būs jāmaksā desmitiem tūkstoši kompensācijās.

PSRS laikos kāds pierāva mūli un pamīza pie kluba un uzreiz tika uz kauna dēļa ar vārdu un bildi. Par lielākiem nodarījumiem varēja dabūt pa mizu i darba, i rajona pārvaldes līmenī. Zinot, ka visi uzzin par to varoņdarbiem, arī slīmesti un blēži necentās sevi afišēt kā tagad, kad TV kamerā ņirdz, a ko jūs man izdarīsiet.

anonimikis 30.oktobris 2020 12:06
0 0 Atbildēt

Nedzīvo šitas Jūrmalā. Vai lohs. Ja nav pamanījis caurumu žogā uz šosejas. Gadiem.

Krotow 30.oktobris 2020 12:12
0 0 Atbildēt

Visatļautība šodien sākas jau skolā, kur bērniņiem ir tikai tiesības, taču pienākumu nekādu. Varu vien piekrist autoram, ka brāķdaru vārdus jāliek uz "goda dēļa" visur, sākot ar Briseli.

darklight 30.oktobris 2020 13:03
3 0 Atbildēt

Par šosejas asfaltēto nomali kategoriski nepiekrītu. Tā kā reizi ir vieta, kur braukt velosipēdiem, mopēdiem, zirgiem un visiem pārējiem, kas nevar iekļauties kopējā plūsmā, citādi tiem visiem būtu jālien uz kopējās brauktuves.

vot 30.oktobris 2020 13:07
1 0 Atbildēt

to pašu gribēju rakstīt - vai tiešām gribās lai paliek tikai 1 josla?

Anglijā ar viņu šaurajiem ceļiem vietas pietiek gan auto, gan velo. Mūsējie nemāk normāli apbraukt velobraucējus, t'\apēc 3 malējā josla nevienam netruacē

650 30.oktobris 2020 13:26
1 0 Atbildēt

Tas ir patīkami, ka kāds "bijušais" atlicina pusstundu viedoklim.Savādāk sanāk, ka teicēji ir tikai garāmgējēji, nespeciālisti un galējie āksti (L...).

Jūrmalas šos varen platā grantētā L-josla ir (būs) vēsturiska mīkla.Autors Nezināms.Visi gali ūd.., atvainojiet,Jūrā. Prasās pēc pieminēkļa Nezinājamajam Autoram (autoru gruppai..).Bet,izskatās ka siguldas šosejas entuziastiem tas kraans ir drusku garāks(resnāks), nekā jūrmalas.Ar nepacietību gaidām ādažnieku rezultātus šajā jomā.Jā.

Zīmes ir visādas.Ceļa,Laika,Dieva,Naudas uttt.Cerēsim, ka "saskaņā ar Igauņu Touristu ieteikumiem" zilo zīmju fons LV netiks pēkšņi izmainīts uz rozā un/vai noteikta katras zīmes minimālā Kvadratūra/m2.Jā.

Kauguru apkārtnē relatīvi nesen tika izveikta Talsu šos "rekonstrukcija".Jā.Kas šo Nezināmā Autora garadarbu apmaksāja- nav grūti uzminēt.Jo Lohu skaits pilsētā (pagaidām) nav precīzi saskaitīts.Iespējams, viņu ir krietni vairāk,nekā sākotnēji tika uzskatīts.

Mūždien nesamierināmās Braucēju grupas tur var justies droši vismaz vienā ziņā- jo velo no auto atdala vismaz 4m Grāvis ar sienai līdzīgu Krauju autoceļa pusē.Cerams, ka ir tikusi izveikta ģeomagnētiski psihofiziskā modelelohācija un ir aprēķināts, ka pie mazāk veiksmīgas sagadīšanās kāds no autoceļa nejauši novirzījies tr-līdzeklis neaizkūleņos līdz veloceļam.

Jo- viss "barjēru" limits ir taPis izlietots atklātā/līdzenā laukā meža ielokā esošajā Jaunķemeru rotācijas aplī.To 4m dziļo Talsu šos krauju sargā no apgānīšanas vienīgi metru no brauktuves saspraustie elektrības stabi.Not bād.Okej.

Savukārt,ja nu kāds pa Asaru prospektu strauji pietuvojies Lohs nav paspējis sabremzēties pirms iebraukšanas pašā Pirmajā aplī,tad viņam ir plašas iespējas.Mazāk atjautīgie var iejājāt pa taisno 2,5m augstajā centrālajā Puķudobē (spējīgākie var mēģināt tai pārlekt pāri),bet pārējos gaida neloģiski straujš grieziens ar slīpumu ārmalas virzienā un pašā kritiskākajāJā trajektorijas punktā rēgojošos bettona stabu (1m no assfalta..).

Aiz staba uzreiz nāk 2m dziļš grāvis, kā arī Talsu šosejas nogrieztuves iekšmalā ir bōnusa iespēja trāpīt 25cm dziļā izgrauzumā.Kurš (tapat kā nākamajā apli) tiek reizi 3mēn aizbērts un aizbēruma produkti pēc tam izmētāti pa visu brauktuvi (laipni uzgaidām motociklistus..). Jāatzīmē arī, ka 4 ziemu garumā šis apaļais arhitecktūras un drošības šedevrs ticis nemitīgi kaisīts visas nakts garumā- tāteikt,Suns taču zina, ko (un cik daudz) ir ieēdis...

.

essers 30.oktobris 2020 13:30
5 0 Atbildēt

Viens no retajiem rakstiem kuru vērts (interesanti) izlasīt līdz beigām.

Varoņu vārdi jāmin, jo parakstu, apstiprinājumu liek godājamas amatpersonas. Projekta autors nav lamuvārds ja viņš pats sevi par tādu nepārtaisa.

Pļurkt 30.oktobris 2020 16:30
0 1 Atbildēt

Personīgi man ir pie kājas kas tur Jūrmalā darās! Jo pēc iebraukšanas masas uzlikšanas es tur esmu bijis tikai vienu reizi, to pašu tāpēc ka cita varianta vispār nebija!

Ja jau sava republika, tad tieciet galā kā gribat paši!OI0z

Valdis 30.oktobris 2020 18:36
0 0 Atbildēt

Par velo luksoforu.

Tur zaļo parasti ieprogrammē tajā fāzē, kad auto ir sarkanais uz galvenā, lai novērstu sadursmi ar auto, kas taisa kreiso pagriezienu un var nepamanīt zemu lidojošo velo - sportistu ar 30km un vairāk. Es nerunāju par to, kas nospieda pogu un ir apstājies, bet par to, kas pa gabalu pamanīja iespēju uz zaļo paspēt. Gājēju pārejai šāda problēma nav (nevar pārvietoties ātrāk par gājējiem) un tā var būt zaļa arī, kad uz paralēlā autoceļa ir zaļā fāze.

650 30.oktobris 2020 18:52
1 0 Atbildēt

Pretruna pretrunas galā.Ja ir gpāreja, ar velo tā jāšķērso "samērīgā" ātrumā.Ja ir veloceliņš- samērīgo veloātrumu nav (var nebūt) iespējams ievērot.Beet,ja ir divi vienā- nu tad ir galējā d/ā.Starp citu, var rasties izklāsts, kad kreizo pagr tur veic nevis auto, bet kāds naskāks velo.Tad vispār ir p.....

Agris 31.oktobris 2020 7:37
1 0 Atbildēt

A. god lasītāj,

Kāds ir mērķis šo rakstu publicēšanai?

Ja ir ko teikt, iesniedziet priekšlikumus realizētājiem.

Varētu domāt, ka iauto lasītāji ir lēmējinstitūcija un pēc katra raksteļa skrien kautko mainīt un uzlabot.

P.s. Lai spriestu ir jāzina. Raksta autors pat nav pacenties noskaidrot kāpēc luksofori uz velogājēju celiņa ir tā saregulēti un kāpēc Siguldas šosejas profils ir tieši tāds, bet ar savu spriedelējumu ir aizņēmis 2 A4 lapas. Autoram ir Māra Ozoliņa līmenis - neko nenoskaidtot, bet teikt, ka viss ir slikti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti