Brauksim ar 130 km/h - Valsts ceļu ilgtermiņa attīstības stratēģijas darbi ir sākušies 43

 

Foto: Publicitātes attēls

SM | 21.janvāris 2021 11:50

Uzsākti sagatavošanās darbi, lai Rīgas apvedceļu pārveidotu par četru joslu ātrgaitas autoceļu ar maksimālo braukšanas ātrumu līdz 130 kilometriem stundā. To paredz Latvijas valsts autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040. gadam.

“Ilgtermiņa autoceļu attīstības stratēģija ir apstiprināta Autoceļu padomē, esam izstrādājuši rīcības plānu un ir zināmas izmaksas. Veicam pirmos soļus, lai šo plānu īstenotu. Pirmais attīstības virziens ir Rīgas apvedceļa pārbūve par mūsdienīgu autoceļu, kas ne tikai dotu laika ietaupījumu autobraucējiem, bet arī novirzītu autoplūsmu apkārt Rīgai un samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits. “Stratēģiska plānošana un savlaicīga izpēte ir nozīmīga, lai nodrošinātu papildu finansējuma avotu piesaisti autoceļu izbūvei.”

Rīgas apvedceļa pārveidošanai par ātrgaitas automaģistrāli paredzēts uzsākt ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras trīs posmiem – uz autoceļa A5 no Salaspils līdz Babītei, uz autoceļa A4 no Baltezera līdz Saulkalnei, kā arī iespējamai jauna Via Baltica autoceļa posma būvniecībai maršruta E67 posmā Vangaži – Skulte.

Lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras piemērošanu minētajiem autoceļu posmiem ir pieņemts Vides pārraudzības valsts birojā pēc VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) ierosinājuma. Lai uzsāktu ietekmes uz vidi novērtējumu, nākamo divu mēnešu laikā LVC veiks iepirkumus par ietekmes uz vidi novērtējuma pakalpojuma veikšanu.

Rīgas apvedceļa izpētes projekta ietvaros plānots precizēt trases novietojumu, ceļu mezglu konfigurāciju, paralēlo ceļu izvietojumu. Autoceļu A4 (Baltezers – Saulkalne) un A5 (Salaspils – Babīte), kas kopā veido Rīgas apvedceļu, posmiem plānoti divlīmeņu ceļumezgli ar visiem nozīmīgākajiem autoceļiem.

Savukārt maršruta E67 posma izpētē plānots izvērtēt jauna autoceļa izbūvi gar Rail Baltica dzelzceļa līniju, sākot no autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)  netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), tādējādi Via Baltica tranzītu plūsmu nevirzot cauri Baltezeram un Ādažiem.

Ietekmes uz vidi novērtējuma veikšana ceļu posmu pārbūvei un tālāka būvprojekta izstrāde ilgst aptuveni 2 gadus. Zemju atsavināšanai nepieciešams 2-3 gadu laiks, kas tiek uzsākta, ja būvniecības iecere ir apstiprināta.

Latvijas valsts ceļu attīstības stratēģijā 2020. - 2040. gadam paredzēts vismaz 1000 kilometrus valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometriem stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās. Kopējais plāna īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap 5,9 miljardiem eiro.

 
43 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Frīdis 21.janvāris 2021 15:46
9 0 Atbildēt

Cilvēki vel dzīvo putekļos ,bet viņi jau domā par 130 km

650 21.janvāris 2021 16:19
9 0 Atbildēt

Pārbaudīta metode- ik pa 10-12g aktuālajai Lohu paaudzei vajag "atgādināt"- Draugi,būs labi,darbi notiek,plāni top.Lohs viņš i āfrikā lohs- izlasot par cerību uz atvieglojumiem 0040jā jājā gadā,rodas iedvesma un labāk sagremojas visi 21jājā esošie un 25jājā draudošie suudi.

imzz 21.janvāris 2021 12:49
7 0 Atbildēt

tas četrjoslu ceļš jau ir 2 joslas katrā virzienā, iedomājies, ka 4 joslas būs katrā virzienā ? Nav jau Losandželosa ;)

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti