Brauksim ar 130 km/h - Valsts ceļu ilgtermiņa attīstības stratēģijas darbi ir sākušies 43

Foto: Publicitātes attēls

SM | 21.janvāris 2021 11:50

Uzsākti sagatavošanās darbi, lai Rīgas apvedceļu pārveidotu par četru joslu ātrgaitas autoceļu ar maksimālo braukšanas ātrumu līdz 130 kilometriem stundā. To paredz Latvijas valsts autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040. gadam.

“Ilgtermiņa autoceļu attīstības stratēģija ir apstiprināta Autoceļu padomē, esam izstrādājuši rīcības plānu un ir zināmas izmaksas. Veicam pirmos soļus, lai šo plānu īstenotu. Pirmais attīstības virziens ir Rīgas apvedceļa pārbūve par mūsdienīgu autoceļu, kas ne tikai dotu laika ietaupījumu autobraucējiem, bet arī novirzītu autoplūsmu apkārt Rīgai un samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits. “Stratēģiska plānošana un savlaicīga izpēte ir nozīmīga, lai nodrošinātu papildu finansējuma avotu piesaisti autoceļu izbūvei.”

Rīgas apvedceļa pārveidošanai par ātrgaitas automaģistrāli paredzēts uzsākt ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras trīs posmiem – uz autoceļa A5 no Salaspils līdz Babītei, uz autoceļa A4 no Baltezera līdz Saulkalnei, kā arī iespējamai jauna Via Baltica autoceļa posma būvniecībai maršruta E67 posmā Vangaži – Skulte.

Lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras piemērošanu minētajiem autoceļu posmiem ir pieņemts Vides pārraudzības valsts birojā pēc VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) ierosinājuma. Lai uzsāktu ietekmes uz vidi novērtējumu, nākamo divu mēnešu laikā LVC veiks iepirkumus par ietekmes uz vidi novērtējuma pakalpojuma veikšanu.

Rīgas apvedceļa izpētes projekta ietvaros plānots precizēt trases novietojumu, ceļu mezglu konfigurāciju, paralēlo ceļu izvietojumu. Autoceļu A4 (Baltezers – Saulkalne) un A5 (Salaspils – Babīte), kas kopā veido Rīgas apvedceļu, posmiem plānoti divlīmeņu ceļumezgli ar visiem nozīmīgākajiem autoceļiem.

Savukārt maršruta E67 posma izpētē plānots izvērtēt jauna autoceļa izbūvi gar Rail Baltica dzelzceļa līniju, sākot no autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)  netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), tādējādi Via Baltica tranzītu plūsmu nevirzot cauri Baltezeram un Ādažiem.

Ietekmes uz vidi novērtējuma veikšana ceļu posmu pārbūvei un tālāka būvprojekta izstrāde ilgst aptuveni 2 gadus. Zemju atsavināšanai nepieciešams 2-3 gadu laiks, kas tiek uzsākta, ja būvniecības iecere ir apstiprināta.

Latvijas valsts ceļu attīstības stratēģijā 2020. - 2040. gadam paredzēts vismaz 1000 kilometrus valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometriem stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās. Kopējais plāna īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap 5,9 miljardiem eiro.

 
Visi komentāri
 
gunbox 21.janvāris 2021 12:17
1 4 Atbildēt

Pirmais ir Rīgas apvedceļš priekš 130 ātruma? Šis nu dien izklausās dīvaini. Tas, ka 4 joslas tur ir vajadzīgas, tas tiesa, bet 130 ātrums starp uz 90 braucošām fūrēm? Garantētas avārijas. Tur bez domāšanas jāliek zīme, ka fūres un blondīnes uz 100 drīkst braukt tikai pa pirmo joslu.

Krotow 21.janvāris 2021 23:47
0 0 Atbildēt

Fūrēm ir jālido ar 180 lai ātrāk ceļu atbrīvo tiem ar 130.

nu b*** 21.janvāris 2021 12:28
1 0 Atbildēt

spriežot pēc kartes, Gulbenes-Madonas savienojums tā arī paliks ar sliktāko asfaltu Latvijā

msh 21.janvāris 2021 18:00
0 0 Atbildēt

Sliktāko latvijā? Pirms pusgada sanāca tur braukt, neko īpašu neredzēju...

hsm 21.janvāris 2021 18:22
1 0 Atbildēt

Sliktāko gan - Gulbenē švaki ar veikaliem, Madonā ir ok, bet ceļa dēļ uz turieni nebraucu, izvēlos Valmieru vai Rēzekni. 10 km no Gulbenes tiešām ir super, pagaidām segums tur, bet tālāk viena bēdu leja. Pēdējo reizi kad braucu, sals bija savilcis visas plaisas, tad tiešām likās bik labāk, bet tas ir mānīgs iespaids

msh 22.janvāris 2021 1:47
0 0 Atbildēt

Es tevi apbēdināšu - tepat Liepājas rajonā esmu braucis pa sliktākiem asfalta ceļiem...

Kanibaals 22.janvāris 2021 13:47
0 0 Atbildēt

Tepat Rīgā daža laba iela ir sliktāka kā jebkuros pāķos. Piemēram, Āraišu iela pat msh tur ar savu tanku neizbrauktu nenoraujot apakšu vai nebraucot pa ietvi -

maps.app.goo.gl/KjYMQ8ftgtTSHHZW6

msh 23.janvāris 2021 0:29
0 0 Atbildēt

Dižbedre ir atsevišķs stāsts, jebkurā gadījumā, par to Āraišu ielu nesmīdini - esmu ne reizi vien braucis pa Ozolciema/Kazdangas "ielu" slapjajā sezonā, laikam pat trešajā pārnesumā...

Kanibaals 25.janvāris 2021 20:19
0 0 Atbildēt

Tas ceļš gar mežu ir pupu mizas to ar savu dibenstrīķi izbraucu nekur neaizķerot.

Vot Āraišu iela pareizajā laikā ir izaicinājums, bet arī izbraucams tik ne tiem iesācējiem, kas paļaujas tikai uz klīrensu.

WALA 21.janvāris 2021 18:12
0 0 Atbildēt

Daļa no Gulbenes puses jau ir salabota ar pilnīgi jaunu segumu, bet nu vēl drusku aiz Dzelzavas gan joprojām "vecie Marijas pupi" ...

GK1968 21.janvāris 2021 12:39
0 1 Atbildēt

Pilnīgi pietiktu ar 2 joslām katrā virzienā un ar 25 m/s! Remontdarbu neērtības gan negribu. Tad jau lai labāk paliek vēl kā ir. Vismaz posmā Babīte - Jelgavas šoseja!

imzz 21.janvāris 2021 12:49
7 0 Atbildēt

tas četrjoslu ceļš jau ir 2 joslas katrā virzienā, iedomājies, ka 4 joslas būs katrā virzienā ? Nav jau Losandželosa ;)

Rr19 21.janvāris 2021 13:13
1 0 Atbildēt

Būtu labi četras katrā virzienā, bet pa kuru joslu varēs braukt 130, pa divām fūres skriesies, viens ar 88,otrs ar 90, trešā, ceturtā paliks sēņotājiem, viens ar 85,otrs ar105.

anoagask 21.janvāris 2021 13:31
1 0 Atbildēt

Rīgas apvedceļš un viabaltica kaut ko sakārtos, neticu ka 130, cerams 110 vismaz būs.

Viss pārējais ir slapjie sapņi - nav vajadzīgās auto plūsmas, paliks tas pats 1+1

Varbūt kurzemes šoseja taps līdz tukumam 2+2, un Saldu un Liepāju caur tukumu pieslēgs.

Vangaži-skulte blakus RailBaltica ir interesants risinājums, bet tas nozīmē, ka saulkrastu apvadceļš tiek norauts podā - tur var rakt augšā un stādīt kartupeļus, jo neatmaksāsies uzturēt šoseju, pa ko 5 auto stundā brauks

Freijers 21.janvāris 2021 16:04
1 1 Atbildēt

Kā nav plūsmas ? Līdz Tukumam vājprātīgas kolonnas, Bauskas šoseja pilna ar smagajiem, arī uz Vidzemes šosejas līdz Cēsu pagriezienam normāli pabraukt nevar...plūsmas tur pietiek.

650 21.janvāris 2021 13:42
1 2 Atbildēt

Vairs palikuši tikai 2gab ceļi, kur (varbūt,kādreiz/maijā,jā)) brauksim uz 100.Oii..Vairs nekad nebrauksim ātrāk par 90.Oiii.Vaiii.Nē, tomēr uz jūrmalu būs 110.Nē, nexyja nekas nebūs,tur remonts.Oii,,tiešām,remonts jau pagāšsgad beidzies. Tūlīt Būs.Jā.Nē.Oiii,Lohi.Ā,lohu vairs nav,ok.Nē,nevar,lohi ir.Daudz..Pag,kārtojam,laikam tomēr varēs.Nē,tas tomēr vēl jāpēta.Jā,ir izpētīts,būs.Ok.,Nē, nekā nebūs,naudas nau.Jā,reku nauda, tikdaudz/kā....Ai, nee, tas taču par maz.Jā.Nē.Oi,pag...

Šis ir vispār interesanti- kāpēc kkādā tur makaronkarinātāju itālijā tā var būt, ka uz autostrādes divjoslu brauktuves fūres neizbrauc kreisajā joslā un nerīko savstarpēju skriešanos.Kāds (dalbaēbs)(-i) laikam ir nodibinājis kādu Dārgu Biroju und izstrādājis kaut kādus Neatvairāmus Noteikumus.

Jumu 21.janvāris 2021 15:22
0 0 Atbildēt

No Daugavpils uz Rīgas pusi līdz Nīcgalei padomijas laikā uz sošejas sēdināja reaktīvās lidmašīnas. Dažās vietās tur asfalts nav aiztikts no tiem pašiem laikiem, vārdu sakot pārvērties par mazgāšanas dēli. Bet kustība uz abām pusēm liela. Nevienam tas neinteresē.

iciks 21.janvāris 2021 17:00
2 0 Atbildēt

Liela? Nu, nu. Liela varbūt salīdzinot ar apkārtējiem mazajiem celiņiem, bet Latvijas mērogā nav gan:

lvceli.lv/wp-content/up...ensitate-1.jpg

Šad tad tur sanāk braukt un ceļš ir visnotaļ tukšs. Asfalts gan nav pārāk labs, tam gan piekrītu.

Frīdis 21.janvāris 2021 15:46
9 0 Atbildēt

Cilvēki vel dzīvo putekļos ,bet viņi jau domā par 130 km

650 21.janvāris 2021 16:19
9 0 Atbildēt

Pārbaudīta metode- ik pa 10-12g aktuālajai Lohu paaudzei vajag "atgādināt"- Draugi,būs labi,darbi notiek,plāni top.Lohs viņš i āfrikā lohs- izlasot par cerību uz atvieglojumiem 0040jā jājā gadā,rodas iedvesma un labāk sagremojas visi 21jājā esošie un 25jājā draudošie suudi.

felix65 21.janvāris 2021 17:43
2 0 Atbildēt

Tai saulē labāk"i būs.

Tedis 21.janvāris 2021 17:12
0 1 Atbildēt

Ja max atļautais 130 km/h, tad pa 3. un 4. vidējais atrums būtu ap 150km/h.

650 21.janvāris 2021 17:34
0 0 Atbildēt

-nē, tur vēl treknā/labā Apmale būs,ar ieteicamajiem 190

anoagask 21.janvāris 2021 17:56
1 0 Atbildēt

nebūs 3. un 4. - 2+2 joslas. Un 130 nebūs, jo tas ir megadārgi - garākas bremzēšanas, ieskriešanās joslas, lēzenāki līkumi utt.

150 arī vidējais latvietis nemaz nebrauktu - patēriņš kāpj debesīs, laika ieguvums maznozīmīgs. Ar lv braukšanas kultūru 2+2 ar 130 būs kaudzēm avāriju, jo spoguļos neviens neskatās, bet ātrumu starpība būtu ļoti liela

anoagask 21.janvāris 2021 17:57
2 0 Atbildēt

vācijā pa bāni arī visi nelido 180+, drīzāk plūsma iet ap 130

dubis 21.janvāris 2021 19:55
0 0 Atbildēt

Atšķirībā starp 110 un 130 izmaksu ziņā ir minimāla, tik cik pavilkt tās joslas garākas, galvenās izmaksas mega izmaksas tomēr ir vēl viena brauktuve un ellīgs daudzums paralēlo ceļu, lai traktoristiem un cisku driļļiem ir kur likties. Garākas tās joslas būs vajadzīgas tikai pie divlīmeņiem un tie Daugavas kreisajā krastā tikai kādi 7 būs.

anoagask 21.janvāris 2021 21:20
0 0 Atbildēt

130 tak vajag arī platāku + sadalošo ar metāla barjeru.

Bet kāds sekss būs uz apvedceļa, kad tur tūkstošiem fūru vedīs būvmateriālus + ierobežojumi divlīmeņu šķērsojumus taisot

Vini 21.janvāris 2021 20:48
2 0 Atbildēt

Spānijā braucu uz 120 km/h un galvenā maģistrāle ir ļoti labi pārskatāma un tieši tā daudz reiz ātrāk tiec kur Tev vajag.atbalstu

feciic 21.janvāris 2021 23:48
1 0 Atbildēt

Matemātiku itkā skolā mācījos-man sanāk labi ja pusotru reizi ja pārkāpj no faktiskiem 80 uz teorētiskiem 120(reālāk 105).

Apvedceļa garums ir 60kilometri-tātad pilno garumu braucot tiks iegūtas veselas 9 minūtes. Smagajam transportam vairāk par 5 nesanāks

anoagask 22.janvāris 2021 1:17
2 0 Atbildēt

apvedceļa vidējais ātrums dienas laikā drīzāk ir 60-65, ņemot vērā luksoforus un vilcieniņus aiz smagajiem

650 21.janvāris 2021 23:12
1 0 Atbildēt

Nujanuja,pademagōģēt vajag,ja reiz izdevība.Nu kā ta mēs šitā te brauksim oficiāli uz 130, ai, tik Liels uzreiz patēriņš un ķīniešu ripas dilst un gāzes gāžas gaisā un uttt.Cita lieta, ja kko var neoficiāli,o,tad gan,to jā.Laikam jau grūti ar tiem trīscilindru hlamiem šodien pabraukt.Cita lieta, kad ar 4cil/1.3l 69zs žiguli bij jābrauc- tas nabags gāja uz tik, cik nu spēja paiet.Bez visām bremzēm,riepām,pagalvjiem un jostām.Bet lēnāk par 120 reti kurš sevi cienošais atļāvās.Uz liepāju tikai lohi patērēja ilgāk par 2h un uz smilteni reti kurš bija ar mieru vilkties ilgāk par stundundivdesmit.Cauri siguldai pat visdižākajā jājā zelta rudens sastrēgumstundā kolonna vilka uz stabiliem 80.Jā.Fui.

anoagask 22.janvāris 2021 1:23
0 0 Atbildēt

vangaži-skulte būs interesanti, vangoju, ka plūsma tur būs maza - gan jau ka 20km līkums + vidzemes šoseja 110kmh, laika ietaupījums tur būs labi ja dažas minūtes, bet garāks ceļš un lielāks patēriņš.

Fūres noteikti gribēs dudināt caur baltezeru, ja vien nesaliks zīmes, kas aizliedz tranzītu.

smaidiigais 22.janvāris 2021 7:22
0 0 Atbildēt

mazliet pamērot, caur Vangažiem + 7 - 8 km, nevis +20, kā te minēja kolēģis.

Pie kam to ceļu izmantotu arī tie, kas šobrīd līkumo caur Siguldu, Murjāņiem, Sēju, Pabažiem un Bīriņiem.

kasinsh79 22.janvāris 2021 9:24
2 0 Atbildēt

Sen bija laiks. Polija to pierādīja. Lietuva tāpat. Pat lēnajā Igaunijā jau ir ātrgaitas ceļi (man ir foto ar elektronisko ceļazīmi ZIEMĀ - 110). Ko mēs vēl bremzējam, nesaprotami?...

Savējais 22.janvāris 2021 11:22
0 0 Atbildēt

Tiko atjaunotā Jūrmalene, kur vēl krutāku šoseju Latvijā redzēsiet. Kurš atceras cik liels hajs bija vajadzīgs lai pa to varētu kaut 100km ātrumā braukt? A te sadomājušies 130 pa divām joslām......

Pļurkt 22.janvāris 2021 13:49
0 0 Atbildēt

Pa jūrmaleni pēc nodošanas 70-tajos gados diezgan ilgu laiku varēja braukt 130!

650 22.janvāris 2021 22:02
0 0 Atbildēt

120 tur tā zīme bija- bet NAv neviena vēstures liecinieka.No visa i-neta ir izdzēsts (vai nu nevienam vairs nav ko ievietot..) pazudis yeju viss iespējamais par šīs šosejas tapšanu un sākotnējo izskatu. Lūk tas viens no pāris saglabātajiem attēliem-

Pļurkt 23.janvāris 2021 15:17
0 0 Atbildēt

Nestrīdos, jo pats savā acīm neesmu redzējis! Vienīgi projektējot tika cepts ceļš ka pa to varēs vēlēt uz 130!

Kanibaals 25.janvāris 2021 20:29
0 0 Atbildēt
Visvaldis 22.janvāris 2021 19:44
1 0 Atbildēt

Pat nezinu ar ko, lai sāk?!

Vai ar tiem, kas tikko no zirga auto iekāpuši un brauc uz 50, kur atļauts 70 ( šodien vispār nonsens, tojota savā stilā nekur nesteidzos uz 30!!! 50 atļauto vietā! nu kuda na...), vai ar pusdebīlajiem smagajiem, kas brauc pa kreiso malējo?! Nu jau lepni garām poličiem ar, laikam tie ar ir aizmirsuši CSN! Ne par velti polizei Vācijā uz bāniem skatās ceļa drošību vairāk nekā pārkāpējus! Jo neizglītots autovadītājs ir vislielākais drauds uz ceļa! Kamēr autovadītāji ir bezatbildīgi un nedomā par pārējiem satiksmes dalībniekiem, Latvijā tāds atļautais braukšanas ātrums ir bīstams!!!

msh 23.janvāris 2021 0:32
0 0 Atbildēt

Ja tiešām kādreiz šajā valstī ieviesīs autostrādes tad, iespējams, CSDD kādus 10 gadus vēlāk beidzot aizdomāsies sākt taisīt kampaņas par joslu izmantošanu. Leišiem dažas autostrādes ir - ātrumu ziņā viņi brauc kā tu apraksti, bet māk turēties labajā joslā...

smaidiigais 23.janvāris 2021 6:06
1 0 Atbildēt

vied\a ceļazīme, ko, visticamāk, ieslēdza un aizmirsa izslēgt autoinspektors

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnā plūdi, bet Tesla tas neskādē (+ VIDEO)

Izskatās, ka elektromobilis ir viens no drošākajiem transportlīdzekļiem, ja runa ir par braukšanu pa dziļu ūdeni un cietu pamatu. Lasīt vairāk

 

Izpūtēji, spuldzes, stikli, riepas - policija kontrolē tehnisko stāvokli (+ FOTO) 17

Valsts policija sadarbībā ar CSDD veica tehnisko kontroli reģionos. Kontroles laikā Cēsīs, Smiltenē un Valmierā tika pārbaudīti 27 auto. Lasīt vairāk

 

Neste Latvijā atklāj pirmo bezkontakta pašapkalpošanās veikalu Neste Easy Deli (+ FOTO) 3

Šodien, 27. jūlijā, vadošais degvielas tirgotājs Neste atver Latvijā pirmo pašapkalpošanās veikalu, tādējādi ienākot jaukta sortimenta pārtikas preču tirdzniecības jomā. Neste Easy Deli bezkontakta pašapkalpošanās pieredzes fokusā ir tehnoloģiski inovatīvs un ilgtspējīgs risinājums, kas piedāvā rūpīgi piemeklētu ēdienu un dzērienu piedāvājumu Latvijā līdz šim nebijušā veidā. Lasīt vairāk

 

Jaudīgākas, sportiskākas, ar košiem dizainiem - trīs jaunās “Macan” versijas (+ FOTO)

“Porsche” turpina pārsteigt ar jaunumiem, piedāvājot trīs “Macan” versijas ar uzlabotu veiktspēju, jaunu pārvaldības konceptu, sportisku dizainu un ievērojami lielāku jaudu nekā to priekšgājējiem, norādīts uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti