Ķirsis: Nākamgad uz daļu vasaras 11.novembra krastmalu varētu atdot kājāmgājējiem un kafejnīcām - iAuto

Ķirsis: Nākamgad uz daļu vasaras 11.novembra krastmalu varētu atdot kājāmgājējiem un kafejnīcām 16

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 27.augusts 2023 8:18

Nākamvasar Rīgā daļā 11.novembra krastmalas varētu ierobežot satiksmi, "atdodot to vasaras kafejnīcām un cilvēkiem", intervijā aģentūrai LETA teica Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).

Politiķis skaidroja, ka Rīgā redz divas perspektīvākās Daugavas krastmalas - ar lielāko potenciālu esot krastmalas posms starp Vanšu un Akmens tiltu Vecrīgas pusē, bet otra esot Mūkusalas ielas krastmala.

Mūkusalas ielas krastmalu šogad esot plānots sākt rekonstruēt, pārbūvēt un stiprināt krastus. Šo teritoriju plānots savienot ar tuvējo Latvijas Universitātes mācību centru. Līdz ar to pēc pāris gadiem šī krastmala jau būšot gana pievilcīga, lēsa Ķirsis.

Vecrīgas pusē galvenā problēma esot satiksmes plūsma pa krastmalu, kas esot kā ūdens - ja kaut kur plūsmu aptur, tad tā jānovirza citur, lai neveidojas sastrēgumi.

Tāpēc aktīvi tiekot strādāts pie Austrumu maģistrāles pabeigšanas. Austrumu maģistrāle būs Rīgas centra apvedcelš. Jau tagad izveidots Daudersalas pārvads, bet šī gada beigās pabeigs austrumu maģistrāles posmu pie "Dominas" un Deglava tilta. Ar to brīdi kravas auto, kas pašlaik brauc gar Rīgas pili uz ostu, tiks novirzīti uz jauno maģistrāli.

Domes priekšsēdētājs plāno, ka Austrumu maģistrāli varēs izmantot arī daļa vieglo automašīnu. 

"Es redzu, ka jau nākamajā vasarā varētu iet uz to, ka ierobežotu satiksmi Krastmalā vasaras laikā. Piemēram, jūlijā, augustā šo krastmalu varētu atdot pilsētai, iedzīvotājiem. Ierīkot šeit vasaras kafejnīcas, bradājamos vai iegremdētos baseinus, veidot patīkamu vidi, kur pavadīt laiku," pauda Ķirsis.

Viņš uzsvēra, ka krastmala ir ļoti perspektīva vieta, kas šobrīd ir neizmantota, taču to varētu soli pa solim labot, pamazām pie tā pieradinot cilvēkus.

Kā ziņots, Austrumu maģistrāles būvniecību sāka 2021.gada maijā, un tiek īstenotas abas būvprojekta kārtas. Austrumu maģistrāles pirmajā kārtā darbi tuvojas noslēgumam, savukārt otrajā kārtā darbi norit, apsteidzot kalendāro grafiku.

Maģistrāle autovadītājiem nodrošinās ātru nokļūšanu Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimēm, neiebraucot pilsētas vēsturiskajā centrā. Tāpat kravas transportam ceļš uz ostu vairs nebūs jāmēro pa Daugavas krastmalu. Izbūvētais maģistrāles posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei būs 2,8 kilometrus garš.

Būvniecību veic piegādātāju apvienība "ACB, Tilts", kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".

Austrumu maģistrāles 1. kārtas līguma summa ir 40,8 miljoni eiro, no kuriem 23 miljoni eiro ir Kohēzijas fonda finansējums, 800 000 eiro valsts budžeta dotācija bet 17 miljoni eiro Rīgas pašvaldības finansējums.

LETA jau ziņoja, ka austrumu maģistrāles būvniecības abas kārtas varētu sadārdzināties par astoņiem miljoniem eiro.
 

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Plūme 28.augusts 2023 9:33
6 0 Atbildēt

Ķirsi, atdod lūdzu RD mašīnu stāvlaukumu aiz RTU ēkas, tur ir laba vieta kafejnīcām un tirdziņiem! Sāc beidzot braukt ar riteni un nesmirdini gaisu ar savu lepno dienesta auto, tad tev arī nevajadzēs milzīgu stāvlaukumu Rīgas centrā!

John 27.augusts 2023 15:30
5 0 Atbildēt

Būs ļoti veselīgi elpot sastrēgumos esošu automašīnu izplūdes gāzes.😂

Jo tālāk, jo trakāk. Katrs pilsētas mēris kļūst arvien sliktāks un sliktāks. Pilnīgi sagājuši sviestā ar to zaļo kursu.

iJuris 28.augusts 2023 9:01
4 0 Atbildēt

lieliska ideja, uzreiz pēc tam kad ostu tranzīts būs novadīts tunelī zem Daugavas. Paralēli, perpendikulāri vertikāli....

Kādēļ katrs mērs uzskata par vajadzīgu kaitināt savas pilsētas iedzīvotājus?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti