No jūlija līdz nākamā gada beigām biopiejaukuma pievienošana degvielā nebūs obligāta 13

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.jūnijs 2022 15:30

Ar mērķi mazināt pieaugušās degvielas cenas no 1.jūlija līdz 2023.gada beigām biopiejaukuma pievienošana degvielā nebūs obligāta, paredz otrdien valdībā apstiprinātie grozījumi noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu.

Šajā periodā biodegvielas piejaukuma prasības piemērošana būs brīvprātīga, proti, degvielas mazumtirgotāji vai komersanti, kas degvielu realizē vairumtirdzniecībā, paši varēs izvēlēties piemērot vai nepiemērot biodegvielas piejaukumu.

EM prognozē, ka grozījumu apstiprināšanas rezultātā, ja tādējādi mazināsies degvielas cena vai tās palielinājums notiks lēnāk, degvielas patēriņš netiktu būtiski ietekmēts, tas ir, netiktu novērots būtisks degvielas patēriņa pieaugums.

Ministrija skaidro, ka vienlaikus jāņem vērā, ka degvielas tirgus Latvijā netiek regulēts - tirdzniecība notiek brīvā tirgus apstākļos, kā arī jāņem vērā, ka noteikumu projekts nenoteic to, ka biodegvielas piejaukšana ir aizliegta un, ja degvielas realizētājs izvēlas šo piejaukumu saglabāt, tas attiecīgi tiek iekļauts arī degvielas cenā. 

Spēkā esošie noteikumi par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu paredz, ka dīzeļdegvielu atļauts realizēt Latvijā tikai tad, ja tai ir pievienota biodegviela ne mazāk kā 6,5% apjomā no kopējā maisījuma tilpuma. Savukārt benzīnu (E95) atļauts realizēt tikai tad, ja tam ir pievienots bioetanols ne mazāk kā 9,5% apjomā no kopējā maisījuma tilpuma. Kopš 2019.gada biodegvielas piejaukuma prasības ir harmonizētas visās Baltijas valstīs.

Jau ziņots, ka Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas pārstāvji aģentūrai LETA iepriekš atzina, ka šis solis gala cenas samazinājumu, visticamāk, nedos. Biodegvielas piejaukuma atcelšana radīs lielāku pieprasījumu pēc fosilās degvielas, kam var būt cenu paaugstinoša ietekme. Turklāt degvielas tirgotājiem jau ir noslēgti ilgtermiņa līgumi par degvielas piegādēm ar biopiedevu.

Arī Ārvalstu investoru padomes Latvijā (FICIL) darba grupas vadītāja Dace Cīrule norādīja, ka lēmums atteikties no biopiejaukuma nesamazinās degvielas cenas. Viņa pauda, ka līgumus par degvielas piegādi tirgotāji ir noslēguši jau pagājušajā gadā, tas nozīmē, ka pat gadījumā, ja biopiejaukums degvielā nebūs obligāts vai no tā atteiksies vispār, patērētājiem degvielas cenās būs jāsamaksā soda nauda par noslēgtajiem līgumiem.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Sipo 14.jūnijs 2022 16:03
5 1 Atbildēt

Vācijā bija līdzīgs plāns no 1.06, tikai tur atcēla enerģijas nodokli. Ieguvumu plānoja apmēram 35 centi benzīnam, 17 dīzelim. Rezultāts šodien: no benzīna atlaides palikusi puse, dīzelis - pa nullēm. Kāpēc? - tirgotājiem atradās argumenti, lai cenas sāktu celt jau 2.06

Opis 14.jūnijs 2022 15:50
1 0 Atbildēt

Tad jau arī cenu samazinājums nebūs obligāts!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai braucam ar atļauto ātrumu? (+ VIDEO)

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca nākusi klajā ar iniciatīvu autovadītājiem, kuri pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu līdz desmit kilometriem stundā, piemēro naudas sodu. Lasīt vairāk

 

Fotoradari par braukšanu bez OCTA aprēķina 1130 eiro sodu (+ VIDEO) 8

Vienas dienas laikā, braucot bez obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas, var saņemt vairākas soda kvītis. Tas iespējams, ja pārkāpumu fiksē fotoradars. Mūsu nākamā stāsta varone šādi sodīta ar vairāk nekā tūkstoš simts eiro. Lasīt vairāk

 

Uzņēmējiem bažas par apkures sezonu (+ VIDEO) 1

Krīzes gadījumā primāri ar gāzi tiks nodrošinātas mājsaimniecības, uzņēmumiem valdība nav devusi garantijas, ka tiks nodrošināti ar šo energoresursu. Tāpēc daudzi uzņēmēji patlaban pārkārto ražošanas procesus, lai nebūtu krīzes gadījumā jāpārtrauc darbība. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf 9 var arī nebūt 13

Lēmumu par sava visvairāk pārdotā modeļa nākamo paaudzi vācu koncerns vēl nav pieņēmis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti