Biedrība aicina atcelt likumu, kas Skultes LNG terminālim piešķīra nacionālo interešu objekta statusu 9

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 23.februāris 2023 11:00

Piekrastes vides aizsardzības biedrība (PVAB) aicina valdošo koalīciju atcelt likumu "Par Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināli", aģentūru LETA informēja biedrībā.

Pērn rudenī Saeima pieņēma likumu "Par Skultes sašķidrinātās dabasgāzes termināli", ar kuru noteica nacionālo interešu objekta statusu Skultes LNG terminālim, tā cauruļvada savienojumam ar dabasgāzes pārvades sistēmu un ar to saistītajām būvēm. Likumā tika noteikts, ka Skultes LNG terminālis un ar to saistītās būves ir nododamas ekspluatācijā līdz 2024.gada 15.septembrim.

Kā tolaik uzsvēra likuma virzītāji, tā mērķis ir stiprināt Latvijas energoapgādes piegāžu ceļu noturību, nodrošinot sekmīgu Skultes LNG termināļa uzbūvēšanu.

tagad PVAB atsaucas uz valdības 21.februāra lēmumu noraidīt Skultes LNG termināļa attīstītāja piedāvātos nosacījumus un aicina pilnībā atteikties no šī termināļa ieceres.

Biedrība aicina atcelt noraidītajam attīstītājam "pielāgoto likumu un atbilstoši šī brīža situācijai izvērtēt termināļa nepieciešamību", ņemot vērā, ka "Somijas un Klaipēdas termināļi spēj nosegt vairāk nekā mūsu reģionam bijis nepieciešams pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā".

PVAB domā, ka valsts vajadzības pēc gāzes esot sarukušas, jo kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā gāzes patēriņš Baltijas valstīs esot samazinājies par 30%, bet Eiropas Zaļā kursa mērķi ir atteikties no fosilās enerģijas pavisam.

Biedrība pamatā apvieno vietējos aktīvistus, kuri jau ilgstoši pauž nepatiku pret termināļa iespējamo būvniecību viņu dzīvesvietu tuvumā.

Kā ziņots, Ministru kabinets otrdien noraidīja Skultes LNG termināļa attīstītāja "Skulte LNG Terminal" un stratēģiskā investora piedāvātos projekta sadarbības nosacījumus, jo tai nebija pieņemams prasīto garantiju apjoms.

Kā aģentūru LETA informēja Klimata un enerģētikas ministrija (KEM), Ministru kabinets 24.janvārī uzdeva KEM veikt padziļinātu projekta sadarbības nosacījumu izvērtējumu. Lai nodrošinātu kvalitatīvu analīzi, 30.janvārī KEM pieprasīja attīstītājam papildu informāciju.

Pēc papildu informācijas saņemšanas, kas sniegusi detalizētāku informāciju par projekta infrastruktūru, kapacitāti un izmaksām, KEM secinājusi, ka konkrētos projekta sadarbības nosacījumus nevar atbalstīt, galvenokārt to regulatīvo priekšrocību un garantiju apjoma dēļ.

Savukārt premjers Krišjānis Kariņš (JV) intervijā LTV "Rīta panorāmai" pauda, ka valdība pašlaik nav atteikusies no pozīcijas, ka Latvijai drošības apsvērumu dēļu būtu vajadzīgs savs sašķidrinātās dabasgāzes termināls.

Kariņš skaidroja, ka piedāvājums noraidīts, jo tajā valstij bija izvirzītas pārāk lielās prasības, bet valdība jau sākotnējās lemšanas laikā bija formulējusi nostāju, ka ļaus būvēt šādu termināli, bet bez īpaši labvēlīgām garantijām privātajam attīstītajam.

Pēc Kariņa vārdiem, investora piedāvājumā bijušas tādas prasības, ka sabiedrība nesaprastu šādu valdības pretimnākšanu. Lūgtie atbalsta modeļi bijuši dažādi, piemēram, ka Latvijas patērētāji pat subsidētu gāzes pārvades cenu arī tām kravām, kas iet ārpus Latvijas, "kas nav nopietni".

"Izskatās, ka te kāds saskatīja iespēju bez riska gūt drošu peļņu, bet tā nav - uzņēmējdarbība ir riska darbība," par investoru vēlmēm izteicās politiķis.

Pēc valdības lēmuma pastāvot iespēja, ka parādās kāds cits termināļa projekts, kas neprasītu šādas garantijas, kā arī valdība izskatīs iespēju, ka valsts pati varētu būvēt LNG termināli, klāstīja Kariņš, gan atsakoties vērtēt, cik liela ir iespējamība, ka nonāks līdz valsts būvētam terminālim.

Kariņš tomēr uzsvēra, ka drošības apsvērumi argumentē par labu, lai valstij šāds termināls būtu, taču ir jālīdzsvaro drošības vajadzības pret izmaksām.
 

 
Visi komentāri
 
Krotow 23.februāris 2023 11:27
7 1 Atbildēt

No šīm biedrībam būtu lielāka jēga, ja viņi piedāvātu reālus projektus, kas rada jaunas darbavietas un nes valstij nodokļus. Ieskaitot personala apmacību un parkvalificēšanu pēc vajadzības. Citādi viņu u.c. NIMBY nodarbes drīzāk raksturojamas kā tautas un valsts interesēm kaitīgas.

MMX 23.februāris 2023 15:27
4 0 Atbildēt

Tieši par šo iedomājos - visi kliedz "pret", bet reālas alternatīvas ar aprēķiniem nepiedāvā.

Ok, pašiem termināli nevajag, kā risināsim gāzes apgādi? Pirksim no lietuviešiem, igauņiem, Gazprom?

Atteiksimies no gāzes? Uz ko pāriesim?

Koksni? Ko par to teiks mežu aizstāvji?

Elektrību? Kā ražosim un pa kādu naudu celsim saules / vēja parkus vai AES? Kā tur ar vides aizstāvjiem? Nebūs konfliktu par vēja parku ietekmi uz putniem vai jautājumi par to visu iekārtu utilizāciju?

Visu laiku ir viena kliegšana tikai par savu zemes stūri - pie manis neko neceliet, man to visu nevajag, dodiet tikai ērtības.

HE 23.februāris 2023 18:52
0 0 Atbildēt

Bez emocijām

1.Lai iecerētais termināls būtu pa nullēm jaizkrauj astoņi kuģi, LV gadā pietiek ar sešiem kuģiem.

2.Latvenergo jau ir noslēdzis līgumu uz 10. gadiem ar Klaipēdas terminālu par gāzes piegādi.

3.Vēl ir Igaunijas termināls un Somijas termināls kas savienots ar Igauniju pa trubu jūrā.

4.Gāzes cenu panika pasaulē beigusies , cenas krīt.

5.ASV savu lielāko gāzes uzkraušanas terminālu arī ir salabojis, un sāks piegādes visiem kam vajag.

6.Karš beigsies , un ticiet man gāzi atkal pirks tur kur lētāk.

7.Jabūvē ir kompaktā ātomelektrostacija , jo elektrība būs vajadzīga arvien vairāk.

WALA 23.februāris 2023 20:15
0 0 Atbildēt

Par tiem 8 kuģiem un nullēm - tās ir pasakas, pirmkārt jau var saprast ka Skulte LNG sākotnēji jau tēmē uz FSRU tipa termināli -kuģi, tā kā FSU jau šķiet ir sapratuši, ka nespīd, vai arī finansiālais aprēķins ari par to ir bijis greizs, tāpat kā lielaka daļa šo kungu sarakstītā iekš to Skulte LNG weblap ....

Tā kā var jau "cerēt", tik nu uz finansiālo izdevīgumu iesaku necerēt, būs pasmaga vilšanās.

Bet ja uzskatam ka risku un stratēģijas dēļ vajag - tas tad ir cits jautājums ....

Janka 23.februāris 2023 12:13
3 1 Atbildēt

Tas PVAB ir tipisks pastalu domāšanas un uztveres piemērs.

Slinkais 23.februāris 2023 14:57
1 2 Atbildēt

biedrība par 100% sastāv no tuvējo vasarnīcu īpašniekiem?

Žopa 23.februāris 2023 19:45
3 1 Atbildēt

Skultē to termināli nakuj nevajag! Tas ir kūrorts. Lai būvē tuvāk patērētājiem (TEC), Daugavas grīvā. Būs lētāk un ērtāk. Tāpat tur jau visa teritorija ir sadirsta, vēl viens terminālis kaitējumu neradīs. Un ja pisīs gaisā, tad visi sūdi uzreiz!

asd 23.februāris 2023 20:51
0 1 Atbildēt

Kāpēc, lai neparunātu ar poļiem un vāciešiem par papildus jaudu izmantošanu? Stratēģiski, protams, ir labi, ka domājam par pašiem, bet vai šo nav iespējams izmantot kā biznesu, lai mūsu pakalpojumus enerģētikā eksportētu uz ārpusi?

Primāri, protams, mēs, bet citādi, piem., vāc-krievu Ziemeļu straume jūtas nelāgi. Poļi vai tik ar netaisījās taisīt ciet savas ogļu kurinātavas?

Pieļauju, ka viņiem to gāzi vajadzēs kā ēst. Varbūt kāds zina, kas ir darīts tajā virzienā?

P.S. Tas, kas tur ir minēts tajā plakātā - "Latvijai nevajag gāzi" ir klajš idiotisms. Šādi var pateikt tikai muļķas/populistiskas mājsaimnieces, kam par enerģētiku, kur nu vēl dabaszinātnēm, izpratne ir absolūta 0. Tādus būtu jānosūta atpakaļ uz skolas solu, lai pirms *iršanas, kaut nedaudz izglītojas.

P.P.S. Kaut kur piefiksēju, ka gāzi būtu iespējams transportēt arī no Ventspils, izmantojot tukšo naftas vadu. Manā skatījumā, tas būtu samērā optimāls variants.

WALA 24.februāris 2023 7:40
0 0 Atbildēt

Ja mēs netransportējam RU gāzi, tad kuģiem ienākt Baltijas jūrā ir "sāpes pakaļā" , gan iegrimes ierobežojumi gan viss cits (Skulte LNG maksimālais planotais izmērs gan kuģo bez prolēmām). Tātad faktiski poļiem saprātīgi būtu mesties kopā ar vāciešiem,vai EU mērogā vispār ar Spāņiem vai Portugāļiem, ja gribas papētīt tad var EU TEN-T plànus palūrēt, kas, kur kā un kāpēc ....

Tāpēc tehniski to LV termināli nahren nevienam izņemot varbūt LV nevajag, un tad vēl diezin vai vajag Skultes ostā ...

V-pils naftas vadu var izmantot BET - vienīgā potenciāli.lietojamā daļa no tās ir caurules, pārējais viss ir jāmaina ... nav ne lēti, ne ātri ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Stūrēšana pretēji pagrieziena virzienam - obligāta! (+ VIDEO) 2

Ņemot vērā, ka šāds manevrs nereti jāizpilda arī lielā ātrumā, būtu interesanti uzzināt, cik ilgi trenējas šie puiši un, kā pēc tam izdodas braukšana ar pašu personīgo auto. Lasīt vairāk

 

BMW ar Seat saduras Siguldas novadā - policija lūdz atsaukties aculieciniekus 6

2024.gada 28.septembrī ap pulksten 05.30 Siguldas novadā, uz autoceļa A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene) 59.8 km notika sadursme starp diviem transportlīdzekļiem - "BMW 320", kuru vadīja sieviete un transportlīdzekli "Seat Alhambra", kuru vadīja vīrietis. Lasīt vairāk

 

Kā paceļot reprezentatīvo auto slieksni, nonācām pie uzņēmuma vieglā transportlīdzekļu nodokļa pieauguma? Intervija ar A.Kulbergu (+ VIDEO) 48

iAuto.lv lasītājs atsūtīja mums informācija, ka darba auto Cupra Formentor VZ ar 228kw jeb 310zs TSI iepriekš uzņēmuma vieglo transportlīdzekļa nodokli maksāja ap 37 eiro mēnesī, bet tagad 159,60 eiro. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada CSDD pārbaudīs “kvēpu filtru”; ieteikumi, kā uzturēt to kārtībā 39

Nereti daudziem autovadītājiem tieši partikulāro jeb cieto daļiņu filtrs, tautā dēvēts arī par “kvēpu filtru” sagādā lielākās raizes, izejot tehnisko apskati. Eksperts Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs skaidro – ko darīt, lai “kvēpu filtrs” nesagādātu raizes, kā to uzturēt vislabākajā kārtībā un ko darīt, ja reiz gadījies tā, ka tas ir izgriezts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti