Agresīva braukšana ir mēģinājums kompensēt savus kompleksus satiksmē 49

 

Foto: Publicitātes foto

Jānis Vanks | 16.oktobris 2024 18:51

Saskaņā ar definīciju, agresīva braukšana ir vairāku ceļu satiksmes noteikumu vienlaicīga pārkāpšana – tā ir atļautā ātruma pārsniegšana, apdzīšana neatļautā vietā u.c. Kopumā var teikt, ka tā ir citu satiksmes dalībnieku interešu neievērošana un pilnīga vienaldzība par to, kas notiek apkārtējā satiksmē.

 “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati liecina, ka 64% autovadītāju mēdz braukt agresīvi – 7% to dara bieži, bet 57% – reti. Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka oktobra sākumā Latvijā bija reģistrētas 887 487 aktīvas autovadītāju apliecības. Tas nozīmē, ka satiksmē, iespējams, piedalās aptuveni 568 000 autovadītāju, kuri mēdz braukt agresīvi.

Mierīgi un par sevi pārliecināti cilvēki nereti brauc agresīvi

Agresīvu braukšanu lielā mērā sekmē autovadītāja psihoemocionālais stāvoklis. Ja cilvēks jūtas emocionāli stabili, viņam ir sakārtota dzīve, viņš prot plānot savu laiku un noteikt prioritātes, visbiežāk izpaliek arī agresīva braukšana. Cilvēks pie stūres jūtas mierīgi un pārliecināti, viņam nav vēlmes pierādīt sevi uz ceļa vai reaģēt uz citu provokācijām. Agresīva braukšana bieži vien rodas no emocionālas spriedzes vai iekšējām problēmām. Cilvēks, kurš nav apmierināts ar savu dzīvi, vai arī nespēj atrast citus veidus, kā izlādēt enerģiju, var mēģināt kompensēt savus kompleksus satiksmē, cenšoties demonstrēt pārākumu vai izcelties. Tas liecina par nespēju tikt galā ar problēmām ikdienā – autovadītāji, kuriem trūkst iekšējās harmonijas, bieži izjūt nepieciešamību steigties, kā arī izjūt aizkaitinājumu pret citiem. Šāda uzvedība ir psiholoģiska problēma, nevis tikai satiksmes noteikumu jautājums. Agresivitāte uz ceļa bieži liecina par nepilnvērtības kompleksiem vai nespēju atrisināt problēmas citās dzīves jomās.

Ārējo apstākļu ietekme

Šobrīd aiz loga ir oktobris, sākas gada tumšākais un aukstākais laiks, un patiesībā arī tas ir apstāklis, kas ietekmē mūsu uzvedību, tostarp, satiksmē. Laiks no oktobra līdz martam var būt depresīvs, it īpaši, ja ir maz saulainu dienu. Tas ietekmē garastāvokli, un, ja cilvēks jau jūtas slikti, ikviens sīkums, piemēram, laikapstākļi, var izraisīt agresiju. Negatīvās emocijas var pastiprināt arī citi ārējie faktori – infrastruktūras kvalitāte, ceļu apgaismojums u.tml., tomēr vēlos uzsvērt, ka

viss ir atkarīgs no cilvēka psiholoģiskā stāvokļa. Ja cilvēks ir harmonijā ar sevi, arī ārējie apstākļi neradīs vērā ņemamu agresiju.

Pieļaujamās atkāpes rada neskaidrības satiksmē

Agresīvu braukšanu veicina arī pastāvošais nerakstītais likums par to, ka ir pieļaujams pārkāpt atļauto ātrumu par 10 km/h. Pieļaujamās atkāpes rada neskaidrību un interpretācijas iespējas, kas apgrūtina noteikumu ievērošanu un vienotu izpratni. Noteikumiem jābūt skaidriem, lai nebūtu vietas interpretācijām, jo dažādi cilvēki tos uztver atšķirīgi. Ja ātruma ierobežojums ir 50 km/h, tad tas arī ir jāizvēro bez atkāpēm, lai izvairītos no neskaidrībām satiksmē. Pieļaujamās atkāpes un neskaidrība padara satiksmi saraustītu, bet tas bieži vien izraisa nepareizus manevrus – viens vēlas braukt ātrāk, cits - lēnāk. Ja viens šoferis vada auto ar ātrumu 50 km/h, bet pārējie - ar 60 km/h, pirmie piebremzē un katra nākamā automašīna samazina ātrumu vēl vairāk. Beigās veidojas sastrēgums, tas palielina spriedzi un izraisa nevajadzīgus manevrus. No tā varētu izvairīties, ja visi precīzi ievērotu atļauto ātrumu. Protams, policijai ir jāspēj izvērtēt situācijas cilvēcīgi, bet pašreizējā prakse ar pieļaujamajām atkāpēm rada problēmas, jo katrs šo atļauju interpretē savā veidā, kas apdraud kopējo satiksmes drošību un kārtību.

Sabiedrības iecietība pret agresīvajiem autovadītājiem

Vēl viens no iemesliem, kādēļ vairāk nekā puse autovadītāju mēdz braukt agresīvi, ir kopējā tolerance pret šādu uzvedību. Mēs, kā sabiedrība, kopumā esam ļoti iecietīgi pret dažāda veida pārkāpumiem, piemēram, pieļaujam, ka cilvēks brauc iereibis vai agresīvi, un neiejaucamies. Tas rada neskaidras robežas, jo daudzi pat īsti nezina noteikumus vai arī vienkārši ir vienaldzīgi. Ja sabiedrība būtu mazāk iecietīga pret šādiem pārkāpumiem, tie, iespējams, samazinātos, jo cilvēks justos neērti, ja tiktu nosodīts. Mēs bieži nedomājam par autovadītāju kā personu, bet tikai par mašīnu, ko viņš vada. Piemēram, dārgas automašīnas bieži uztver kā statusa simbolu, kas liek citiem piekāpties, bet tā ir postpadomju domāšana. Rietumeiropā cilvēkus vērtē pēc viņu rīcības, nevis automobiļa cenas. Lai gan Latvijā situācija pēdējos gados ir būtiski uzlabojusies, mums vēl veicami daudz mājasdarbi, lai kļūtu par sabiedrību ar spēcīgām vērtībām.

Redzot agresīvu braukšanu, ir svarīgi neļaut tam ietekmē sevi, savu braukšanas stilu, lai agresija netiktu izplatīta tālāk. Svarīgi arī ziņot policijai, tomēr, ja tādas iespējas nav, jādara viss, lai attiecīgā situācija beigtos, nevis eskalētos vēl vairāk. Agresija veido agresiju, un, ja citi autovadītāji reaģēs ar dusmām, situācija tikai pasliktināsies.

 

 

 

 

 

 
Visi komentāri
 
felix65 16.oktobris 2024 19:18
29 5 Atbildēt

Zini kas ir agresīva braukšana? Tas ir kad kāds nodirsies perdelis vai nomīzusies bāba brauc uz 30 tur, kur ir atļautie 50 un visu laiku nāk pretī. Vai kad pie atļautajiem 90 kaut kādi kropļi velkas uz 60 pie nepārtrauktās. Tā ir agresīva braukšana, nevis kad kāds, kurš brauc labāk par kopējo masu piemin pedāli.

0pis 16.oktobris 2024 20:13
2 3 Atbildēt

Un ko tu tagad gribi kompensēt?

iciks 16.oktobris 2024 21:39
9 0 Atbildēt

Vienīgais, kam varu piekrist, ir pārāk lielā sabiedrības iecietība reizēs, kad tā ir pilnīgi nevietā. T.i. - laižot no blakus joslām visādus sastrēgumu apbraucējus u.tml. Rāvējslēdzējus vajag ievērot tad, kad vajag, nevis kad kādam lielāka steiga par citiem.

iciks 16.oktobris 2024 21:41
10 0 Atbildēt

Velns, mans komentārs pievienojās ne tur, bet nu gan jau komentāra autors piedos.

P.S. Piekrītu, ka termins "agresīva braukšana" pašreizējā izpratnē ir klaji idiotisks. Ja CSN nekas nav mainīts, tad vismaz kārdreiz bija punkts par nepamatoti lēnu braukšanu, kas traucē citiem. Ja tāds lēni kruīzē pa kreiso joslu, tad ir agresīvs pilsonis ar 30 km/h? Jā, jā...

John 16.oktobris 2024 22:53
9 1 Atbildēt

Vai piemēram autobuss, kas 70 km/h zonā velkās uz 40km/h. Un pieturām kabatu nav. Un apdzīt nevar, jo pretī visu laiku brauc. Viņam nekur nav jāsteidzas. Autovadītāji pagaidīs.

Tikai sakrājas pēctam 2km garas mašīnu kolonna. Skaidrs, ka kāds no autovadītājiem paliks agresīvs.

0pis 17.oktobris 2024 6:31
2 6 Atbildēt

Nu, pag, autobusam acīmredzot ir iemesls braukt uz 40 un nebrauc jau uz 40 visu maršrutu. Un ja tas ved 50 cilvēkus, tad var braukt kaut uz 20 - auto kuros ir 1-2 cilvēki var iet uzpīpot, jo sabiedriskajam ir prioritāte.

650 16.oktobris 2024 23:43
11 1 Atbildēt

Šo vakar braucu relatīvi agrā vakarā ap9 pa Uļmanna lohagatves jaunklāto assfaltu krietna sportalaukuma platumā,3km garumā..Tur jau trešo mēnesi p/sās tā zīme 50. Nezcik DESMITIEM mašinu tur bija tobrīd, bet ar 50 nebrauca nu pilnīgi itin neviens! Pat ar 80 bij uzmanīgi jāskatās, lai tik Kādu neaizvainotu! Nihilisma, riebuma un smirdīgas melīgas demagoģijas karaļvalsts!

hue 17.oktobris 2024 8:34
3 0 Atbildēt

Ar ko tu brauc, ka tik grūti apdzīt tik lēni braucošos?

uupis 17.oktobris 2024 10:10
0 2 Atbildēt

Da viņam ir kredītā pirkta Dacīte ar 0.9 dzinēju, kur jebkurš pretvējš padara apdzīšanu neiespējamu, bet ātri braukt gribās, ja reiz no kalna ir ieskrējies līdz 110, lai varētu uzpokšķināt nākamā kalnā, tad protams ka pārējie traucē!

Sergejs 17.oktobris 2024 17:20
0 1 Atbildēt

Lai apdzītu pirmkārt vajag to pareizi darīt, jauda tikai nedaudz palīdz to izdarīt. Karāšanās uz bampera, neredzot kas priekšā tālumā darās, un tad izlekšana pretējā joslā ar gazi grīdā nav gluži pareizākais variants.

uupis 17.oktobris 2024 10:07
1 2 Atbildēt

Kurā mežā lasīji mušmires lai kaut ko tādu izspļautu???

Tavs teksts: kaut kādi Ukraiņi darīja tā kā viņiem likās pareizi un tas izprovocēja krievu fašistus nogalināt Ukraiņus! Tas ir tavs teksts!!!

.

Kad tādi idioti kā felix65 sapratīs ka VISI CILVĒKI NAV VIENĀDI! Mēģinājums visus padarīt vienādus VIENMĒR atduras fašismā vai komunismā!

felix65 18.oktobris 2024 6:09
0 0 Atbildēt

Tu mani nosauci par idiotu, pidar?

Autobraucējs . 16.oktobris 2024 20:10
2 2 Atbildēt

Dirst un pļūtīt nevajag ,  hrenova pasniedzējs !

Jebal 16.oktobris 2024 21:00
0 2 Atbildēt

Agresīvie te pieteiksies un stāstīs, ka tas viss ir hujs.

Nimbus3000 16.oktobris 2024 21:17
11 2 Atbildēt

Ja nebūtu jākļi, kas brauc kreisajā joslā un nelaiž garām, tad arī nebūtu agresijas pēc tam, palaid garām, ja pa tevi brauc kāds ātrāk

0pis 17.oktobris 2024 6:32
4 1 Atbildēt

Nofilmē, iesniedz, nestreso.

:-) 17.oktobris 2024 12:53
1 0 Atbildēt

Šim atmetīs atpaķaļ un pašu noliks pie vietas, jo izdomājis, ka ātruma ierobežojumi uz šo neattiecas.

W12 16.oktobris 2024 21:30
16 2 Atbildēt

Arī ekspertu viedokļi satiksmes drošības un drošas braukšanas jomā atšķiras. Piedodiet, bet neviens satiksmes dalībnieks nav vainīgs, ka Tu braucot pa šoseju velcies aiz smagās automašīnas un ilgstoši nespēj, negribi vai nemāki to apdzīt. Un tad pēkšņi uzrodas kāds, kas to māk un var izdarīt. Vai tādēļ šāds braucējs būtu jāuzskata par agresīvu. Sakiet, vai tas ir normāli, ka ir vesela rinda autobraucēju, kas neprot pilnvērtīgi izmantot ieskriešanās joslas. Vai tas ir OK, ja cilvēciņš neizprot kustību pa vairākjoslu ceļiem ārpus apdzīvotām vietām. Šeit ir liels jautājums cienījamiem autoskolu pārstāvjiem ko un kā jūs māciet saviem audzēkņiem. Kā jūs sagatavojat jaunos autobraucējus savās skolās.

Sergejs 17.oktobris 2024 17:12
0 0 Atbildēt

Kā māca? Pārsvarā pa pilsētu, maršrutus izbraukt. Tāpēc arī uz šosejas ne apdzīt pareizi un laicīgi, ne distanci atbilstoši ŠOSEJAS ātrumam ieturēt nemāk. Cik vien neredzu tādus - brauc 5-10m aiz fūres, gandrīz galvu pa logu izbāzis lai redzētu kas pretējā joslā notiek, raustās kā puņķis uz drāts un tad beidzot pret kalnu (kad pretīmbruacošais nav redzams😁), kur hz kāpēc nav nepārtrauktā izlec uz apdzīšanu.

Janka 16.oktobris 2024 21:55
6 0 Atbildēt

Rīga viss ir vienkārši: uz zaļo nekur nesteidzas, uz dzelteno met pa mēmajiem! Kaut gan CSN ir atrunāts, kas cits. Rezultāta daudzi sāk lēkāt pa joslām. Korķus arī veicina, bet vai kàds jēdz domāšanu?! 

Ak, un jā! Vai tad CSDD un VP interesē ceļu drošība?!

Šodien kārtējais smagais uz Dienvidnieka kreisaja malējà iesaistīts csn.

Par Vefa krustojumu nemaz nerunājot!

Droni ir, tolka nav!

650 16.oktobris 2024 23:26
2 1 Atbildēt

Kurš uzrakstīja to "nerakstīto" likumu, ka SODĀMAIS ātrums ir +13km/h ? KURŠ šo te suudu GADIEM ILGI kultivēja- acīmredzami degradējot ticību gan Likumam, gan tā uzraugiem (gludiskūtā (par +1km/h daiļrunīgā) Ģenerālvirsuzrauga vadībā)? 

Pat zinātniski pamatotais eksperts JānisV atļaujas melot sabiedrībai, pie tam dara to nevis kaut kādā lohu portālā, bet gan tieši Intelektuālo Autobraucēju vietnē! Kādi tev te nahfig +10, parādiet man kaut vienu reālu sodakvīti konkrēti par +10km/h ! 

Agressivi sīvi noskaņotie Cilvēki neesot apmierināti ar dzīvi- nu prottams, neba jau kurš katrs šodien spēj uztaustīt to īsto "apmierinājuma" avotu (sili).Te jau nezcik desmito reizi tika citēts- ir tikai divi pamat varianti.Vai nu tu pats melo, jeb nu (jebnu)) visu ceļu klausies kā melo/tev. Ja tu nespēj nevienam samelot- tad kas Tu esi? ;p

ES 17.oktobris 2024 0:16
13 4 Atbildēt

Skaidra lieta ka tam ākstam ir labi samaksāts lai tā dirstu! Nesaku ka vajag lidot visiem uz 140 pa mūsu kazu takām,l(kaut jauniem auto tas ir normāls speed) bet ja nevar pabraukt tos 90km/h pēc gps tad lūk tā ir agresīva braukšana! Tāds perdelis aiz savāc sev līdzīgos perdeļus kas čīgā, 70/80/70 un tā dročījās līdz pat Ventspilij! Vai tas ir normāli? Kas tiem.lohiem.iedevis tiesības?

0pis 17.oktobris 2024 6:48
4 5 Atbildēt

Nekur jau nav teikts, ka jābrauc ar maksimālo atļauto. Visādi steidzīgie kodeksi ir, khm, nu tāda vienošanās bez saistībām.

Uz Ventspili tak brauc autobuss. Sēdi, telefonā lasi iA vai klausies austiņās mūziku, lai tie lohi velkās uz 70. Buss pienāks galā cikos bija solīts.

uupis 17.oktobris 2024 10:13
0 4 Atbildēt

Kuram instruktoram tu atčupa-čupsīji krānu lai tiktu pie tiesībām? Ja tu mācētu braukt, tad tu mācētu apdzīt!

core 17.oktobris 2024 23:01
0 0 Atbildēt

Pie tevis tā notiek?

Agnese 17.oktobris 2024 6:39
0 0 Atbildēt

Ja raksta tapšanā izmanto AI, tad vajag vismaz pārlasīt un pielabot, lai nav tādas liekvārdības un muļķīgas kļūdas.

ZZZZ 17.oktobris 2024 9:30
0 2 Atbildēt

Tur vietējie guru neatbildēja, bet jābrauc IR!  Jautā jums Jāni. Parasts krustojums ar luksoforu, apdzīvotā vietā. Zīme pie, gājēju pāreja, nav! Bet ir marķējums uz asphvalta 🙈 zebra! Kad lusofors strādā dzeltenajā mirgojošajā režīmā, braucot TAISNĀ virzienā, gājēji IR vai NAV jāpalaiž???

WALA 17.oktobris 2024 9:45
1 0 Atbildēt

Tu to nopietni (?!?!?) jeb pa jokam ??? Jo vienīgās problēmas ar atbildi uz šo jautājumu var rasties tikai ziemā pie apsnigušas brauktuves !!!

ZZZZ 17.oktobris 2024 10:26
2 0 Atbildēt

Kad tiksi līdz tiesnesim, tur sniegs var būt, jau arī nokusis, nē? Tā viņš ir vāks. Bet tev jāvadās momentā sek laikā, bet cietais disks un atmiņa operatīvā, kā kuram, ar tiem failiem tur sekvencētiem...

WALA 17.oktobris 2024 10:34
0 1 Atbildēt

Nu tāpēc tehniski visu pirmā lieta pie CSL un CSN ir tas ka visiem ir jāpārliecinas par savu drošību, un nākamā lieta ka visu pienākums ir nodrošināt drošību ceļu satiksmē ... Un likumi, noteikumi, zīmes un apzīmējumi ir tikai potenciāls palīgs, kurš neaizstāj "galvu uz pleciem" un tad jau tālākais ir tikai "seku novēršana, mazināšana" vai potenciāli "pēdu dzēšana" ....

Tāpat jāsaprot ka kļūdīties ir cilvēcīgi, un tā diemžēl pavisam nesen ir saņemta "buča" uz dibena savai Hondai, pa vidu 'sabučojot' vēl Subaru ... BEV ir "spēks", no vietas  startējot sastumt kopā vēl divus auto ...

Opis 17.oktobris 2024 9:49
11 4 Atbildēt

Apzināta satiksmes bremzēšana, braukšana zem atļautā ātruma arī kotējas kā agresīva braukšana.

0pis 17.oktobris 2024 10:34
2 1 Atbildēt

Protams, ka tā ir. Braukt pa noslogotu šoseju (darbdienas rīts vai vakars, sestdienas rīts vai svētdienas vakars) uz 5km/h ar pārsistu riepu ir satiksmes kavēšana, jo nav zapaskas un naudas evakuatoram arī nav.

Braukt uz 80, kur maxV ir 90 - nē, tā nav satiksmes kavēšana.

650 17.oktobris 2024 10:18
0 0 Atbildēt

Lūk KĀrtējais piemērs,kā polipolicija ar savu muldošo pr-nieku pr-galā nereaģē uz iesūtītajiem video.Uz reāliem,dzīvību apdradošiem rupjiem bīstamiem pārkāpumiem! Tfūūū! www.la.lv/video-knapi-p...cijai-vienalga

uupis 17.oktobris 2024 12:30
0 0 Atbildēt

Jāraksta iesniegums!

650 17.oktobris 2024 12:48
6 1 Atbildēt

Ā, ja, parastajam Loham ir vēl kaut kādi varbūt Jurista apliecinājumi vai vienlaikus ar videomateriālu būtu kādas sanitārtehniski psihoteraPistiskās veterinār dakter izziņas jāiesniedz? Tur tajā video citādi nav redzams konkrētās a/m konkrētu pārkāpumus? Tā ir kāda safabricēta montāža, vai ko?

Nepietiek, ka viņš te vasarā no e-krāna kladzināja, ka "policija sagauda plašāku sabiedrības iesaisti", tad tagad JAU NEZKURO reizi viņš šad labticīgo informācijas iesniedzēju praktiski izstāda kā galējo Lohu! Izsmiekls!

uupis 17.oktobris 2024 13:13
0 0 Atbildēt

Šeit ir bik cita shēma, lai izslēgtu viltošanu! IESNIEGUMS - policija izlasa un paprasa vai kādam nav vedeo! Ak ir video! Nu tad policija viņu pieprasa likumīgā kārtā! Tev viņš jāiesniedz un tad policija pieņem lēmumu!

Ja tu iesūti pliku video ar neaizsmērētu numuru un ģīmi skatlogā, bez iesnieguma, tad tu vari atrauties sodu par datu aizzsardzības likuma pārkāpumu!

650 17.oktobris 2024 18:58
0 0 Atbildēt

Šis diemžēl nedarbojas- ja iesūtīšana nav anonīma vai vismaz pašam iesūtitājam liekas formālas neērtības neradoša,tad 96,69% potenciālo iesūtītāju nolec/nost.Policijai es varu iesūtīt dajebko- jautājums kas notiek tālāk.Varbūt kāds to vēlāk izmantos "pasreklāmai",vai sazin vēl ko. Pieņemu, ka daļa to apkaunoto Varoņu varētu noskaidrot tā nabaga iesūtītāja koordinātes pat ātrāk, nekā visuvarenais Pr-nieks vispār pieķertos pie "izskatīšanas".

Te tev nav Lietuva, kur savulaik tāds pats "viņējais pr-nieks" pēc sociāltīklos publicētajiem bezkaunīgajiem materiāliem publiski "personīgi" šos nekauņas atrada jau nākamajā dienā.

Tas tur Lauku Avīzes materiāls- nu taču nepārprotami skaidrs,nav vajadzīgs itin nekāds ne sertificēts mērījums.Mašīna acīmredzami brauc purnā- apdraudēta nevainīga pretimbraucēja dzīvība.Pats pats šobrīd sabiedrības "vis vispieprasītākais" pārkāpums attiecībā uz Bargu sodīšanu.Visvis slimākā mūsu šoseja Ā9..Bet kur tad mums dižais Pr-nieks??? degradācija pilnīgā!

Pat krievi reku jau vasarā izziņoja, ka par pārkāpum videomateriāla iesūtīšanu tā iesūtītājam izmaksās atlīdzību.

uupis 17.oktobris 2024 12:19
7 1 Atbildēt

Vēl viens vernonveidīgais dabūja rūtainu sauli un strīnaisu draugus!

www.tvnet.lv/8116830/par-g...et.lv#cxrecs_s

uupis 17.oktobris 2024 12:22
1 1 Atbildēt

7 gadi cietumā par gājēju sabraukšanu uz pārejas!

vernons jau gan stāstīja pasakas ka šoferiem atdod tiesības atpakaļ un nepiemēro sodu bet izrādās ka šams speciāli lobē nesodāmību!

WALA 17.oktobris 2024 12:46
1 5 Atbildēt

Te gan jāsaka, ka 'tautietis' ir ar pārkāpumu vēsturi + vainu pastiprinoši apstākļi, līdz ar ko grūti pierādīt "ka nav kamielis" ... Tas par ko Vernons runā ir drusku no "citas operas" ... jo 'tīri juridiski' man ar ir labs paziņa jurists - kurš saka , ja pieķer braucot dzērumā - zvani - tas ir viegli labojams ... ja izraisi sūdus dzērumā - nezvani !

:-) 17.oktobris 2024 13:01
0 0 Atbildēt

Kiesners tieši par šo, jo ir "n" reizes "sists", jeb ar varenu pārkāpumu vēsturi, centies citiem līdzēt, bet iegrūdis tik lielākās problēmās, un jūtas dzīves nemīlēts. Ja kas, Tevis pieminētajā 1. gadījumā nav jāapgrūtina citi, ir tik daži teikumi jāiemācas. Viss likuma ietvaros. Bet līdz tam nenonākt ir pareizais variants, jeb ievērot likumā, mk noteikumos pausto un draudzēties ar galvu.

uupis 17.oktobris 2024 13:08
0 0 Atbildēt

Dzērums VAIRS NAV labojams - tavs jurists bik iepalicis un nav lasījis jaunākās redakcijas! Tu vairs nevari vinnēt laiku un pieprasīt asinsanalīzi - ja tu atsakies pūst trubā tad tu automātiski atsakies no alkopārbaudes un aizej pa kriminālo taku!

Asnisanalīzes ir tikai tad, ja tu esi komā un tās paņem ātrie!

Kaut kā tā ir tagad izdomājuši!

WALA 17.oktobris 2024 14:21
2 0 Atbildēt

Tas jurists nav iepalicis, jo tā ir viņa "maize" ... bet pārbaudīt tāpat negrasos , un jā ir jāzina ko rakstīt ...

uupis 17.oktobris 2024 14:49
0 0 Atbildēt

KL 262.1 pants

(1) Par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai asinīs vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmes pārbaudes, ja to izdarījis transportlīdzekļa vadītājs, soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz vienam gadam vai ar īslaicīgu brīvības atņemšanu, vai ar probācijas uzraudzību, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem.

:-) 17.oktobris 2024 16:10
1 0 Atbildēt

Te ir viens "atslēgas" vārds, MEDICĪNISKĀS pārpaudes. Šo drīkst veikt tikai un vienīgi med personāls, attiecīgi jādodas uz iestādi. Tas pats attiecībā uz psihatropajām vielām, policijai var būt tikai aizdomas. Kāds narkologs man tieši šo ieteica, ja nu gadās, jept neesi par sevi pārliecināts, pieprasi laboratoriju.

Sergejs 17.oktobris 2024 17:28
1 0 Atbildēt

Nu tiem gājējiem tagad vieglāk palika, pierādija taisnību pēc tavas receptes un vainīgai sēž (un tiek barots par bojāgājušo radinieku naudu). Ar 99.9% varbūtību ja pagrozītu galvu un palaistu to p... tad joprojām dzīvi un veseli būtu

:-) 17.oktobris 2024 12:54
2 0 Atbildēt

Šis tik tiešām labs!

Astronoms 17.oktobris 2024 22:52
0 0 Atbildēt

Tālāk par virsrakstu nelasīju, jo skaidrs, ka visa psiholoģija tur būs iebraukusi auzās.

Piemēra pēc - ievērojamais mūsdienu astronoms Surdins lasīja lekciju par Mēnesi, stāstīja, ka ik pēc desmit gadiem attālums no Zemes līdz Mēnesim tiek izmērīts aizvien precīzāk, tikai lai šajā lekcijā viņam nejautājot, kāpēc tas vajadzīgs, jo atbilde ir citas lekcijas garumā. Un viena psiholoģijas studentīte uzreiz teica: "man skaidrs, kāpēc viņam tas vajadzīgs! Vīrietis dzīvē pilnīgs lūzeris, un lai kaut kā izpaustu savu slimīgi sakāpināto vīrieša pašcieņu, viņš nu mēra attālumu no Zemes līdz Mēnesim aizvien precīzāk!"

650 17.oktobris 2024 23:22
0 0 Atbildēt

Cerams, ka misters Vanks būs tik Laipns un drīzumā ieviesīs Kārtību (likum paklausīgumu) arī šajā iestādē: nra.lv/latvija/47196...-brauksanu.htm

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

3,5 miljoni eiro un 1200 Zs - Ferrari atklāj informāciju par jauno F 80 (+ FOTO)

Itālijas superauto ražotājs Ferrari pastāstījis par jaunāko modeli F 80, kas apveltīts ar 1200 Zs jaudu un tiks izlaists 799 vienībās. Lasīt vairāk

 

Cik ilgi krieviem jākrāj, lai nopirktu jaunāko Lada 20

AvtoVAZ tikko laidis klajā savu jaunāko modeli, biznesa kases sedanu Aura, bet analītiķi ir izskaitļojuši, cik mēnešus krieviem jāstrādā, lai varētu to iegādāties. Lasīt vairāk

 

Agresīva braukšana ir mēģinājums kompensēt savus kompleksus satiksmē 49

Saskaņā ar definīciju, agresīva braukšana ir vairāku ceļu satiksmes noteikumu vienlaicīga pārkāpšana – tā ir atļautā ātruma pārsniegšana, apdzīšana neatļautā vietā u.c. Kopumā var teikt, ka tā ir citu satiksmes dalībnieku interešu neievērošana un pilnīga vienaldzība par to, kas notiek apkārtējā satiksmē. Lasīt vairāk

 

Iztērē 183 000 eiro par militarizētās tēlniecības kompozīciju - Aizsardzības ministrijā uzsākta dienesta pārbaude (+ VIDEO) 14

Aizsardzības ministrs Andris Sprūds 11. oktobrī ir ierosinājis dienesta pārbaudi par "militarizētās tēlniecības kompozīcijas" ar kāpurķēžu bruņutransportieri "CVR(T)" būvniecību pie militārās bāzes “Ādaži”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti