Pēdējos gados arvien biežāk novērojama mērķtiecīgi organizētu personu grupu darbība gan Latvijā, gan ārvalstīs ar nolūku izkrāpt apdrošināšanas atlīdzību, informē apdrošināšanas sabiedrība "Ergo".
Speciāli inscenētas viltus avārijas, iesaistot nevainīgus autovadītājus, un dažādas zādzību shēmas auto segmentā kļūst arvien aktuālākas gan drošības iestādēm, gan apdrošinātājiem.
Foto: iAuto.lv
"Ergo" speciālisti identificējuši krāpšanas shēmu, kurā noziedzīgi grupējumi inscenē avārijas nolūkā izkrāpt apdrošināšanas atlīdzību, iesaistot tajās arī kādu nejaušu ceļu satiksmes dalībnieku. Šajā shēmā iecerēts inscenēt negadījumu tā, lai divas automašīnas noteikti saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, viena saskaņā ar OCTA polisi, otra - KASKO. Pirmā braucošā automašīna veic strauju bremzēšanas manevru, kā dēļ nākamā, nejauši iesaistītā, nevarot izvairīties no sadursmes, ietriecas un bojā priekšā esošā auto aizmugurējo daļu. Ja tomēr šīs otrās automašīnas vadītājs paspēj nobremzēt, sadursmi nodrošina aiz tās braucošā trešā automašīna, bez bremzēšanas ieskrienot priekšā esošajā auto un ar sitienu ietriecot to pirmajai automašīnai aizmugurē. Automašīnu skaits un izvietojums šajā shēmā var mainīties, paziņojumā medijiem informē "Ergo" Atlīdzību regulēšanas nodaļas vadītājs Ivars Vismanis.
Pašlaik "Ergo" ir fiksēti desmit apdrošināšanas pieteikumi par avārijām, kuras ar vieniem un tiem pašiem autoinscenējis viens grupējums. Pārsvarā šādās avārijās tiek iesaistīti vecāki auto, kurus grūti pārdot, vai tieši pretēji - dārgi auto, kas pēc iegādes izrādījušies bojāti vai kādreiz jau cietuši negadījumā, tāpēc īpašnieki vēlas no tiem atbrīvoties.
Kā skaidro Vismanis, pārsvarā krāpniekus izdodas atklāt, pārbaudot informāciju par negadījumos iesaistīto autovēsturi. "Noziedznieki inscenē avārijas dažādās Eiropas valstīs, līdzi uz treilera vedot auto, kurus atkārtoti izmanto avārijās, - bieži tie ir ļoti veci un sliktā tehniskā stāvoklī. Tādējādi par vienu un to pašu auto sasišanu un norakstīšanu apdrošināšanas pieteikums tiek iesniegts vairākās valstīs pie dažādiem apdrošinātājiem, saņemot atlīdzību vairākkārtēji. Pārbaudot informāciju starptautiskajās datubāzēs, apdrošinātāji var konstatēt, vai auto līdzīgā avārijā jau nav cietis, kādi bojājumi attiecīgajam auto ir reģistrēti utt. Līdz ar to, pieaicinot speciālistus, nav grūti noteikt bojājumus, kas pēc atlīdzības saņemšanas nav tikuši novērsti," norāda "Ergo".
"Ergo" atgādina, ka inscenētas avārijas tiek uzskatītas par apdrošināšanas krāpšanu un par līdzdalību šādā noziegumā persona var tikt saukta pie kriminālatbildības. Savukārt tos autovadītājus, kuri iekļuvuši šādā avārijā, "Ergo" aicina būt vērīgiem un ziņot par notikušo savam apdrošinātājam. Par iespējamu apzināti izraisītu avāriju var liecināt, piemēram, priekšā braucošā auto pārāk strauja bremzēšana bez acīmredzama un nopietna iemesla, kā arī aizmugurējā autovadītāja distances neievērošana. Apdrošināšanas sabiedrība iesaka, ja ir aizdomas par inscenētu ceļu satiksmes negadījumu, informēt arī policiju protokola noformēšanas brīdī.
Policija šo situāciju ir gadu gadiem kultivējusi! CSDD nesaprot ko ir sastrādājusi! Un to kopā sauc par noziedzīgu politiku ceļu satiksmē! Apdrošinātāji ir izstrādājuši pat īpašus Noteikumus vainas sadalīšanai! Neraudiet, tā ir Jūsu kultivētā politika. Ko sēsi to pļausi!
Ir jābeidz piekopt viena punkta politiku - "ievēro distanci". 119. punktā ir runa par vismaz diviem satiksmes dalībniekiem, no kuriem sadursmes izraisīšanā ir vainīgs "priekšā braucošais bremzējot"!!! Ātruma samazināšana bez brīdinājuma signāliem ir noziegums! Strauja bremzēšana dubults noziegums! Neviens nav atcēlis CSN 119.,118.4., kuros teikts kas jādara un ko darīt aizliegts! Un šiem CSN 70.,73. nav uzstādītas normas to darbībai! Bet 77. un 10. uzliek par pienākumu garantēt drošību!
Jums ir izvēle!!!
psihoneiroloģiskajā dispanserā nav atcelta pieņemšana...
Tu sāc pildīt savu mājas darbu! Izlasi CSN 4., 6. un 10. punktus, kas noteic kartību un secību, kā darbojas šie Noteikumi!!! Un esi tik laipns un paskaidro uz kāda pamata ceļu policija nekautrējas vienā virzienā braucošo auto sadursmi neformēt sekojoši: "Izvēlējās nepiemērotu ātrumu un nepietiekamu distanci izraisīja sadursmi ar priekšā esošo auto, un atzīstams par vainīgu, pārkāpjot CSN 4., 10. un 119. punktus"!
Kopš kura laika un cik ilgi ceļu satiksmes Noteikumi būs jāpilda tikai katram otram satiksmes dalībnioekam? Var gadīties ka pats nekur tālu neesi ticis no Tvaika ielas apartamentiem! Nodemonstrē augstāko pilotāžu savam domu gājienam. Tautai savi "varoņi" ir jāzina!
Šitas tirliņš jau tik vienu punktu ir izlasījis no CSN un to pašu īsti nesaprot!!!
Tapēc jau arī rodas šādi viltus apdrošināšanas izkrāpēji, jo tādi kā šeit lielākā daļa lasītāju, komentētāju un CP to atbalsta un vel pasaka ka tas ir legāli!!!
Es vienalga nesaprotu, kā vesels un loģiski domājoš cilvēks var pateikt, ka pie sadursmes vienmēr ir vainīgs aizmugurējais???
Ja priekšā braucošais izpildīs laicīgi visus CSN, tad avārīja ir praktiski izslēgta. ar to būtu jāsāk negadījuma izskatīšana, ir jaanalizē priekšējā rīcība, nevis automātiski krist krākā aizmugurējam, pie luksoforiem tak arī nemetam pa mēmiem, pie liksofora signala maiņas!!!