Krāpnieki iesaista nevainīgus autovadītājus, lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību 11

 
Nozare.lv | 5.marts 2014 10:25

Pēdējos gados arvien biežāk novērojama mērķtiecīgi organizētu personu grupu darbība gan Latvijā, gan ārvalstīs ar nolūku izkrāpt apdrošināšanas atlīdzību, informē apdrošināšanas sabiedrība "Ergo".

Speciāli inscenētas viltus avārijas, iesaistot nevainīgus autovadītājus, un dažādas zādzību shēmas auto segmentā kļūst arvien aktuālākas gan drošības iestādēm, gan apdrošinātājiem.

Foto: iAuto.lv

"Ergo" speciālisti identificējuši krāpšanas shēmu, kurā noziedzīgi grupējumi inscenē avārijas nolūkā izkrāpt apdrošināšanas atlīdzību, iesaistot tajās arī kādu nejaušu ceļu satiksmes dalībnieku. Šajā shēmā iecerēts inscenēt negadījumu tā, lai divas automašīnas noteikti saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, viena saskaņā ar OCTA polisi, otra - KASKO. Pirmā braucošā automašīna veic strauju bremzēšanas manevru, kā dēļ nākamā, nejauši iesaistītā, nevarot izvairīties no sadursmes, ietriecas un bojā priekšā esošā auto aizmugurējo daļu. Ja tomēr šīs otrās automašīnas vadītājs paspēj nobremzēt, sadursmi nodrošina aiz tās braucošā trešā automašīna, bez bremzēšanas ieskrienot priekšā esošajā auto un ar sitienu ietriecot to pirmajai automašīnai aizmugurē. Automašīnu skaits un izvietojums šajā shēmā var mainīties, paziņojumā medijiem informē "Ergo" Atlīdzību regulēšanas nodaļas vadītājs Ivars Vismanis.

Pašlaik "Ergo" ir fiksēti desmit apdrošināšanas pieteikumi par avārijām, kuras ar vieniem un tiem pašiem autoinscenējis viens grupējums. Pārsvarā šādās avārijās tiek iesaistīti vecāki auto, kurus grūti pārdot, vai tieši pretēji - dārgi auto, kas pēc iegādes izrādījušies bojāti vai kādreiz jau cietuši negadījumā, tāpēc īpašnieki vēlas no tiem atbrīvoties.

Kā skaidro Vismanis, pārsvarā krāpniekus izdodas atklāt, pārbaudot informāciju par negadījumos iesaistīto autovēsturi. "Noziedznieki inscenē avārijas dažādās Eiropas valstīs, līdzi uz treilera vedot auto, kurus atkārtoti izmanto avārijās, - bieži tie ir ļoti veci un sliktā tehniskā stāvoklī. Tādējādi par vienu un to pašu auto sasišanu un norakstīšanu apdrošināšanas pieteikums tiek iesniegts vairākās valstīs pie dažādiem apdrošinātājiem, saņemot atlīdzību vairākkārtēji. Pārbaudot informāciju starptautiskajās datubāzēs, apdrošinātāji var konstatēt, vai auto līdzīgā avārijā jau nav cietis, kādi bojājumi attiecīgajam auto ir reģistrēti utt. Līdz ar to, pieaicinot speciālistus, nav grūti noteikt bojājumus, kas pēc atlīdzības saņemšanas nav tikuši novērsti," norāda "Ergo".

"Ergo" atgādina, ka inscenētas avārijas tiek uzskatītas par apdrošināšanas krāpšanu un par līdzdalību šādā noziegumā persona var tikt saukta pie kriminālatbildības. Savukārt tos autovadītājus, kuri iekļuvuši šādā avārijā, "Ergo" aicina būt vērīgiem un ziņot par notikušo savam apdrošinātājam. Par iespējamu apzināti izraisītu avāriju var liecināt, piemēram, priekšā braucošā auto pārāk strauja bremzēšana bez acīmredzama un nopietna iemesla, kā arī aizmugurējā autovadītāja distances neievērošana. Apdrošināšanas sabiedrība iesaka, ja ir aizdomas par inscenētu ceļu satiksmes negadījumu, informēt arī policiju protokola noformēšanas brīdī.

 
Visi komentāri
 
Vernons 5.marts 2014 11:23
2 12 Atbildēt

Policija šo situāciju ir gadu gadiem kultivējusi! CSDD nesaprot ko ir sastrādājusi! Un to kopā sauc par noziedzīgu politiku ceļu satiksmē! Apdrošinātāji ir izstrādājuši pat īpašus Noteikumus vainas sadalīšanai! Neraudiet, tā ir Jūsu kultivētā politika. Ko sēsi to pļausi!

Ir jābeidz piekopt viena punkta politiku - "ievēro distanci". 119. punktā ir runa par vismaz diviem satiksmes dalībniekiem, no kuriem sadursmes izraisīšanā ir vainīgs "priekšā braucošais bremzējot"!!! Ātruma samazināšana bez brīdinājuma signāliem ir noziegums! Strauja bremzēšana dubults noziegums! Neviens nav atcēlis CSN 119.,118.4., kuros teikts kas jādara un ko darīt aizliegts! Un šiem CSN 70.,73. nav uzstādītas normas to darbībai! Bet 77. un 10. uzliek par pienākumu garantēt drošību!

Jums ir izvēle!!!

Palaidniex 6.marts 2014 13:39
2 1 Atbildēt

psihoneiroloģiskajā dispanserā nav atcelta pieņemšana...

Vernons 7.marts 2014 12:47
1 0 Atbildēt

Tu sāc pildīt savu mājas darbu! Izlasi CSN 4., 6. un 10. punktus, kas noteic kartību un secību, kā darbojas šie Noteikumi!!! Un esi tik laipns un paskaidro uz kāda pamata ceļu policija nekautrējas vienā virzienā braucošo auto sadursmi neformēt sekojoši: "Izvēlējās nepiemērotu ātrumu un nepietiekamu distanci izraisīja sadursmi ar priekšā esošo auto, un atzīstams par vainīgu, pārkāpjot CSN 4., 10. un 119. punktus"!

Kopš kura laika un cik ilgi ceļu satiksmes Noteikumi būs jāpilda tikai katram otram satiksmes dalībnioekam? Var gadīties ka pats nekur tālu neesi ticis no Tvaika ielas apartamentiem! Nodemonstrē augstāko pilotāžu savam domu gājienam. Tautai savi "varoņi" ir jāzina!

xxx 7.marts 2014 16:29
2 0 Atbildēt

Šitas tirliņš jau tik vienu punktu ir izlasījis no CSN un to pašu īsti nesaprot!!!

Tapēc jau arī rodas šādi viltus apdrošināšanas izkrāpēji, jo tādi kā šeit lielākā daļa lasītāju, komentētāju un CP to atbalsta un vel pasaka ka tas ir legāli!!!

Es vienalga nesaprotu, kā vesels un loģiski domājoš cilvēks var pateikt, ka pie sadursmes vienmēr ir vainīgs aizmugurējais???

Ja priekšā braucošais izpildīs laicīgi visus CSN, tad avārīja ir praktiski izslēgta. ar to būtu jāsāk negadījuma izskatīšana, ir jaanalizē priekšējā rīcība, nevis automātiski krist krākā aizmugurējam, pie luksoforiem tak arī nemetam pa mēmiem, pie liksofora signala maiņas!!!

anonimikis 5.marts 2014 12:56
9 2 Atbildēt

Tie autovadītāji, kuri neievēro distanci, braucot runā pa mobilo nemaz tik nevainīgi nav.

xxx 5.marts 2014 22:13
3 1 Atbildēt

Un cik tad tādu pašnāvnieku ir kuri neievēroo šo mistisko distanci????

pie savlaicīgi izplānota manevra neviens, nevienam nekad aizmugurē nevar ieskriet....

Visiem ceļu satiksmes dalībniekiem jārīkojas tā, lai netiktu traucēti citi CSdalībniki, kā arī tā lai nenodarītu zaudējumus citiem...

Un mūsu mīļā CP nepartrauti grib attaisnot noziedzīgu rīcību, un kultivē nepareizu izpratni par CSN

Vernons 7.marts 2014 12:50
0 0 Atbildēt

Tu sāc prasīt, no lielākās sabiedrības daļas, pildīt "neiespējamo missiju"!!!

Vernons 5.marts 2014 13:26
2 0 Atbildēt

Vacijā tos klusi un mierīgi noņem no trases!

IkdienasViesis 6.marts 2014 12:10
3 0 Atbildēt

Kaut ko līdzīgu nesen novēroju uz krastenes. Stāvēju krastenes statoilā un gaidot piebraucot kolēģi, vēŗoju satiksmi . Ievēroju vienu aizdomīgu baltu Mazda6 universāli ar stipri bojātu auto aizmugures daļu. Auto brauca neadekvāti lēni , mainīja braukšanas joslas. Kā viņiem no aizmugures tuvojās kāds auto, šie uzreiz strauji maziāja ātrumu. Likās visai dīvaini. Kamēr stāvēju staķikā, aizdomīgais auto garām pabrauca kādas 5 reizes. Kad braucu projām, pamanīju, ka pirms uzbrauktuves uz salinieka, viena dāmīte ar golfiņu tiešām iemaukusi tai mazdai aizmugurē - abi vadītāji kaut ko skaidrojās...Var jau būt, džeki arī tīšām kaut ko bija provocējuši.

aizejošais 7.marts 2014 2:33
2 0 Atbildēt

Tālajā 2001. Gadā, kad iebumsiju vienam opipelim pakaļā, policija, kas formēja, kaut ko tādu noburksceja, ka opipelistam acīmredzot ne pirmā un ne pēdējā reize. Sams meta pa mēmiem pie tukšas gājēju pārejas...

Jefiņš 8.marts 2014 14:18
2 0 Atbildēt

Nezinu, vai tas ir tiesa, bet esmu dzirdējis, ka Krievijā kasko neizmaksā, ja nav video reģistrators. Tas ir verķis, kas praktiski izslēdz šāda tipa mahinācijas :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti