60% nozagto jauno automašīnu ir bijušas aprīkotas ar keyless-go sistēmu 15

Foto: iAuto.lv

Autonams | 10.februāris 2017 11:11

Automašīnu aizsardzības sistēmu eksperts “Autonams”, veicot datu analīzi par 2016. gada automašīnu zādzībām Latvijā, norāda, ka vairāk nekā 60% jauno automašīnu zādzību gadījumos, tā ir bijusi aprīkota ar keyless - go sistēmu.

Visbiežāk tās ir bijušas vidējās klases automašīnas, kuru izlaiduma gads ir 2012. vai jaunāks.

Saskaņā ar Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas Informācijas centra datiem pērn kopējais automašīnu zādzību skaits salīdzinājumā ar 2015. gadu ir samazinājies par teju 17%. Proti – 2016.gadā reģistrēti 730 automašīnu zādzību gadījumi, bet 2015. gadā - 877. Taču eksperti norāda, ka 2016. gadā garnadžu izvēlē ir novērojamas specifiskas tendences.

Edvīns Panders, “Autonams” valdes loceklis: “ Vērtējot 2016. gada automašīnu zādzību statistiku, priecē dati par vispārēju zādzību skaita kritumu. Šajā gadījumā preventīvie pasākumi par obligātu imobilaizeru iekārtu uzstādīšanu luksus mašīnām jau īstermiņā ir nesuši ievērojamu rezultātu – ir būtiski samazinājies to zādzību skaits.

Diemžēl pieprasījums šajā “tirgū” nezūd. Automašīnu zagļi ir pārorientējušies uz jaunu segmentu – jaunās paaudzes vidējās klases automašīnām, izmantojot elektronisko sistēmu vājības un auto īpašnieku pārliecību “ar mani jau tas nenotiks“. ”

Lielākā riska grupa – vidējās klases automašīnas

Pēdējo divu gadu laikā ir samazinājies luksus klases automašīnu zādzību skaits, un par zagtākajām ir kļuvušas vidējās cenu klases automašīnas, kuru vērtība ir līdz 30 000 EUR. 2016. gadā zagtākais automašīnas modelis bija Toyota RAV4 vecumā līdz pieciem gadiem. Savukārt kā pārsteigums TOP3 zagtāko automašīnu vidū parādās Hyundai markas automašīnas, kas ir 2015. un pat 2016. izlaiduma gada.

Šāda tendence skaidrojama ar apdrošināšanas kompāniju prasību par obligātu papildu pretaizdzīšanas sistēmu uzstādīšanu luksus klases automašīnām, taču vidējās klases automašīnām šāda prasība nav. Lai arī automašīnas rūpnīcas drošības sistēmas tiek uzskatītas par gana efektīvām, garnadži ir pilnveidojuši savas metodes, kā no attāluma uztvert, piemēram, keyless-go sistēmas signālu. Tālāk tas tiek pārraidīts uz viltus sistēmu, kas automašīnai sūtīta atpazīstamu signālu, un tās aizdzīšana notiek bez fiziskas iejaukšanās. Šādos gadījumos bez papildu aizsardzības sistēmas (imobilaizera) automašīna ir nepasargāta, ļaujot to netraucēti aizdzīt.

Pret automašīnas aizdzīšanu efektīvākais risinājums – imobilaizers; detaļu zādzību – marķēšana

“Autonams” eksperti norāda, ka ikdienā bieži vien sastopas ar maldīgu sabiedrības izpratni par efektīvākajiem automašīnas drošības un aizsardzības risinājumiem. Ir jāatceras, ka automašīnai uzstādot tikai signalizācijas sistēmu, tā nepasargās nedz pret automašīnas aizdzīšanu, ne detaļu zādzību. Labākajā gadījumā tā pievērsīs apkārtējo cilvēku uzmanību ar skaņas signālu.

Par efektīvāko pretaizdzīšanas risinājumu var minēt imobilaizera uzstādīšanu, kas bez atbilstoša signāla vai ierīces klātbūtnes neļaus automašīnu iedarbināt. Gadījumos, ja automašīna tiek aizvesta ar treilera palīdzību, tad dažas no šādām ierīcēm nodrošina arī GPS funkcijas, ļaujot noteikt automašīnas atrašanās vietu.
Savukārt pret dažādu detaļu zādzību rekomendējama ir atsevišķu detaļu marķēšana, kas apgrūtina to turpmāko realizāciju. Atsevišķām detaļām, kā, piemēram, lukturi efektīvākie būs mehāniskie bloķēšanas risinājumi.

 

 
Visi komentāri
 
rt 10.februāris 2017 11:30
9 0 Atbildēt

Bet vai nav tā, ka 60% no pārdotajām mašīnām ir ar keyless-go??? Zagļiem vienkārši nav izvēles, jāzog to kas ir.

anonimikis 10.februāris 2017 11:33
3 1 Atbildēt

Signalizācijas ar gaudotājiem vispār būtu jāizskauž. Civilizētajā pasaulē tāda ir aizliegtas.

Keyless 10.februāris 2017 11:49
11 2 Atbildēt

Uzskatu ka Keyless-Go NAV galvenais zagšanas iemesls, kā to visi cenšas reklamēt. Tas ir tikai vēl viens veids zaglim kā tikt pie kārtotā. Zaglim, teorētiski, ir vienalga vai tur tā sistēma ir vai nav. Ja gribēs, aizdzīs arī bez viņas, ko pierāda statistikas pārējie 40%

Tas ka nozagtās automašīnas ar to bija aprīkots ir loģiski. Praktiski visiem vidējās klases auto (D segments / Audi A4, VW Passat, BMW 3 serija) jau 2012 gada bija pieejamas Keyless sistēmas.

Atvainojos, bet jebkurš normāli domājošs cilvēks, iegādājoties jaunu auto pa 30 - 40 000 EUR, pieliks šo papildaprīkojuma opciju, kura maksā līdz 300 Eur. Šīs opcijas patīkamo pusi un noderīgumu neredz tikai tie cilvēki, kuri to nav pamēģinājuši izmantot ikdienā.

Vēl viens loģisks secinājums. Zagļi cenšās zagt labi aprīkotus auto, jo tos būs vieglāk realizēt gan pārdodot, gan izjaucot. Kāpēc lai zaglis uzņemtos risku par auto ar bāzes komplektāciju, kuru neviens otreizējā tirgū nevēlas pat redzēt?

Šeit arī rodas vēl viena likumsakarība...

Tiek zagti aptuveni 5 gadus veci auto. Papētot pašmāju auto tirgotāju piedāvājumus, operatīvais līzings tiek piedāvāts uz 5 gadiem ar nobraukuma ierobežojumu 100 000km. Domāju, ka tikai tāpēc, ka šādus auto meklē lietoto auto tirgū. Jaunāki auto - par dārgu, vecāki - neviens vairs negrib.

Attiecīgi - tātād šīm nozagtajām mašīnām ir aptuveni 100 000km nobraukums un tā ir ļoti pieprasīta prece lietoto auto tirgū. Mēs visi vēlam iegādāties labu auto par saprātīgu cenu. Tātad - 5 gadi + 100000km + tikai 40-60% no jaunas cenas = labs auto par labu cenu. Tieši tas kas nepieciešam zaglim...

Uzskatu, ka KeyLess sistēmas vainošana ir tikai triks kā cilvēkus piespiest likt papildus pretaizdzīšnas sistēmas neatkarīgi no tā vai vajag vai nē.

Šeit vajadzētu darboties citiem principiem un citai tirgus izpētei (smalkākai) - attiecīgi, kādi auto ir riska kategorijā, kādi varētu nokļūt utt, nevis tam, ka šiem auto ir patīkama papildaprīkojuma opcija. Tik pat labi varam uztaisīt statistiku par to, ka, piemēram, 75% nozagto auto bija vieglmetāla diski ar ziemas riepām.

Nortel 10.februāris 2017 11:56
0 2 Atbildēt

Nu, nu. Ierindas Škoda Octavia Keyless-Go maksā apaļus 555 EUR. Esmu mēģinājis šo sistēmu. Neteiktu ka būtu kautkas īpaši patīkams. Drīzāk pat čakars lielāks. Tikpat nevajadzīga fīča kā Start/stop.

GB12 10.februāris 2017 12:35
5 0 Atbildēt

Šie nozagtie auto netiek pārdoti tālāk. 99.9% gadījumos tie tiek izjaukti. Vienos gadījumos to detaļas tiek liktas "no Vācijas" atnākušajos frankenšteinos, otrajos - nonāk nelegālajā tirgū, kur pēc tām ir liels pieprasījums, ņemot vērā, ka ne visiem 5-gadīgajiem auto ir KASKO apdrošināšanas, plus vēl ir tāda ekskluzīva valsts kā Polija, kur atlīdzības pārsvarā maksā tikai naudā, un tipiskais panss šajā ziņā īpaši neatšķiras no letiņa - pēc kleima caurām dienām un naktīm domā, kā visu "sakonsolidēt" tā, lai sanāk vēl visu mašīnu pārkrāsot plus jaunu mobilo nopirkt.

Ccsst 11.februāris 2017 2:11
0 1 Atbildēt

Kas tas par spriedelējumu? No 12. Gada keyless entry ir tikai luxus un premium a/m, un arī ne bāzē, paskaties sludinājunos cik ir 2012.2015. Gada a/m un cik ir t12.-15. Gada a/m ja iekjeksē keyless entry, pat ne 30%!

experc 11.februāris 2017 12:41
0 0 Atbildēt

Tu te salīdzini pseidoprēmiumus ar īstiem prēmiumiem.

Piemēram, Audi - tas NAV prēmiums. Viņi sevi pozicione kā tādu, jo Volkswagen grupā cita prēmiuma nav. VW, Seat, Škoda? Tāpec viniem ir Audi.

Pat Hondas prēmiumam Acurai ir bāzes versijā. Mercedes benz nabagu c klasē tas nav bāzes versijā, bet S klasē jau bāzes versijā.

GB12 11.februāris 2017 15:36
0 0 Atbildēt

2010. gada Nissan Juke ir pieskaitāms pie luxus vai premium? Vai tā paša gada Honda Civic?

gunbox 10.februāris 2017 11:53
7 0 Atbildēt

Ja auto ir noskatīts, tad nekāda signalizācija nepalīdzēs. Par zagšanu ir n-tie video youtubā. Imobilaizeri arī uzstāda standarta vietās, nevis katram auto citā. GPSam un pārējiem radio signāliem iemet slāpētāju autiņā - tas ir pats bezjēdzīgākais, ja vien jau nav imobilaizers. Tobiš, ja zaglis tik gudrs, ka apiet imobilaizeri, tad arī GPS viņam ir mazākais šķērslis. Drīzāk runa var būt tikai par to, cik ilgi aizņem nozagšana. Kapotam uzlikt papildus atslēgu, lai netiktu klāt elektronikas blokiem, būtu rezultatīvāk. Un tad vēl arī paslēpt diagnostikas konektoru no salona prom uz motortelpu. Auto nozog jau elektroniski, tātad vienīgā aizsardzība ir pastiprināta mehāniskā no piekļuves pie elektronikas.

kasinsh79 10.februāris 2017 12:07
7 0 Atbildēt

Manu BMW nozaga arī bez keyless go...

Piekrītu tam, ja auto noskatīts, diemžēl atliek vairs gaidīt $$$ no Kasko polises. To apgalvo pat Valsts Policija, ka autozagļu grupējumiem tehnika ir vislabākā iespējamā, ir tiem arī GPS signālu slāpētāji utt.

Un viena tante man teica, ka Autonams esot visneuzticamākie signalizāciju uzstādītāji, jo - viņi visiem auto signalizācijas un imobilaizerus uzstāda pēc vienas (identiskas) shēmas, ar viegli atrodamu pietītu elektrības padeves vadu, aptītu ap lielo vadu kabeli - ZINĀMU 100% VISIEM PROFIEM MOMENTĀ!

kasinsh79 10.februāris 2017 12:08
2 2 Atbildēt

P.S. Keyless go - fantastiska ekstra, es vairs neizvēlētos sev vai ģimenei auto bez tās turpmāk. Noteikti.

650 10.februāris 2017 14:30
0 0 Atbildēt

Tas Key-go ērtums un darbības algoritms ir atkarīgs no paša auto markas un klases.Labi aprīkoti labi auto tak skaidrs ka vismaz 90% būs ar KLG.

Kaspars 10.februāris 2017 21:45
1 0 Atbildēt

Mehānisks pārrāvums no startera vai akumulatora ( slepenais slēdzis) ļoti labi noder,tikai vajag ļoti labi nomaskēt.

kasinsh79 10.februāris 2017 22:25
5 0 Atbildēt

Un tam piekrīt arī likumsargi un apdrošinātāji.

Kas ir tas ir 12.februāris 2017 16:33
1 0 Atbildēt

Ja ir nauda jaunam auto, tad naudai jābūt arī priekš KASKO un tad jau tā ir apdrošinātāja problēma! Domāju, ka viens no labākajiem aizsardzības veidiem ir brutāls slepenais slēdzis vai pilnīgi pašgatavota OBD ligzda!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairākus gadus maldina velobraucējus un gājējus ar sarkano bruģīti uz ietves, tā nav velojosla (+ VIDEO) 10

Šada maldināšana ne tikai var, bet arī noved pie satiksmes negadījumiem ar velobraucējiem. Diemžēl pagaidām vainīgi ir tikai satiksmes dalībnieki, ne tās organizētāji. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv tagad arī TikTok; jau 500 sekotāju - pievienojies! 8

iAuto.lv tagad sastopams arī sociālajā vietnē TikTok, kur mūsu resursam jau pievienojušies 500 lietotāju. Lasīt vairāk

 

Latvijas rallija sezona noslēdzas Biķerniekos (+ VIDEO)

Spraigākie momenti no minirallija "Latvija 2020" šajā video! Skaties un baudi šīs sezonas noslēdzošo ralliju. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Volkswagen ID.3 1st Edition. Elektriskais minivens. Pagaidām "pa dārgo" (+VIDEO) 10

Volkswagen ID.3 lepojas ar aizmugurējo piedziņu, atbilstošu vadāmību un manevrētspēju pilsētā. ID.3 nekratās un nešķobās, tāpēc var teikt, ka konstruktīvus trūkumus salonā kompensē labas manieres. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti