Tiesa Garkalnē avāriju izraisījušo kravas auto šoferi no Polijas soda ar nosacītu brīvības atņemšanu 13

Foto: Ekrānšāviņš

Nozare.lv | 15.februāris 2017 11:07

Rīgas apgabaltiesa 14.februārī šoferim no Polijas, kura vadītais spēkrats 2015.gada 26.oktobrī ietriecās riteņbraucēju grupā Garkalnē, piesprieda četru gadu nosacītu brīvības atņemšanu.

Kā aģentūra LETA noskaidroja tiesā, vīrietim noteikts arī pārbaudes laiks uz trim gadiem. Pilns spriedums būs pieejams 28.februārī, kad lietas dalībnieki to varēs pārsūdzēt desmit dienu laikā.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja avārijā vissmagāk cietušā zēna tētis, bērnu vecāki nav apmierināti ar tiesas spriedumu, autovadītājam piespriežot tikai nosacītu cietumsodu un neatņemot autovadītāja apliecību. Vecāki ir sašutuši, ka smagās automašīnas vadītājam, kurš ietriecās riteņbraucēju grupā, netika piespriests bargāks sods.
Puiša tēvs skaidroja, ka tiesai tika lūgts par cietušo atzīt arī zēna māti, kura, ņemot vērā nepieciešamību aprūpēt cietušo dēlu, ilgstoši nav varējusi atgriezties darba tirgū, taču tiesa šādu prasību nav apmierinājusi.

Vecāki, sagaidot pilnu spriedumu, apņēmušies to pārsūdzēt.

LETA jau vēstīja, ka 2015.gada 26.oktobrī uz Vidzemes šosejas Garkalnē, Polijas pilsoņa vadītai kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriecās vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bija pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā brauca 12 gadus vecs zēns, kurš cieta vissmagāk.

Iepriekš Rīgas rajona tiesa Polijas pilsonim nolēma piemērot apcietinājumu, tomēr vēlāk apelācijas instance viņu no apcietinājuma atbrīvoja.

Par ticamāko Garkalnes avārijas iemeslu Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris Latvijas Radio nosauca distances neievērošanu aiz citas kravas automašīnas, jo Polijas kravas auto vadītājs nav spējis nobremzēt pirms riteņbraucēju grupas. Kā stāstīja Teteris, kad priekšā braucošais auto mainījis braukšanas joslu, Polijas autovadītājs tuvu savā priekšā ieraudzījis riteņbraucēju grupu, kuras priekšā vairs nav spējis nobremzēt.

Šo versiju kā ticamāko Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" iepriekš apstiprināja arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, kurš piebilda, ka dati, kas iegūti no kravas automobiļa tahogrāfa, norāda arī uz atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.

 
Visi komentāri
 
lynx85 15.februāris 2017 11:32
8 5 Atbildēt

atļauto ātrumu ignorējam, distanci ignorējam, nobraucam puikam kāju nost un vēl čupu sastumjam kaudzē - a mums pakrata ar pirkstu... tikai.

Vernons 23.februāris 2017 9:36
0 1 Atbildēt

Šis ir neapgāžams pierādījums!

www.google.lv/search?q=Tor%...7ejUO_gJYe7gM:

Vernons 15.februāris 2017 11:44
7 5 Atbildēt

Pēc CSN 4., 6. un 10. punktu nosacījumiem (CSL 19. pants) Katram uz ceļa jārīkojas TĀ, lai nerastos bīstama situācija. Pēc tā brīža spēkā esošiem Noteikumiem.

CSL 19. pants noteic kārtību un secību, kā darbosies CSN un kā katram uz ceļa ir jārīkojas! Tetera kungs varēja paklusēt! CSN nesastāv no vienas vienīgas distances vērošanas, kura nekad nespēs kompensēt jebkura cita indivīda muļķīgo rīcību. Velosipēdistu grupas un pavadošās personas rīcība neatbilst CSL 19. panta un CSN prasībām. Reālu cietumsodu ir pelnījis, vai nav treneris.

Katram priekšā esošam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, bija, ir un būs jāgarantē drošība!

4diena 15.februāris 2017 12:34
15 4 Atbildēt

šoreiz pat daļēji piekrītu. Par velo skolas nolaidību ir jāatbild trenerim un skolas vadībai!

Neuzskatu ka intensīvas satiksmes ceļi ir piemēroti šādiem treniņiem! Treniņu infrastruktūras trūkums ir cits jautājums, bet tas nedod tiesības apdraudēt savi un citus!

iciks 15.februāris 2017 20:26
9 4 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu.

Un lai tie īdošie vecāki nākošreiz padomā, kur savas atvases trenēt.

Nortel 15.februāris 2017 16:38
4 2 Atbildēt

Vai Latvijā piespriestais sods būs saistošs arī Polijā? Vai nebūs tā, ka polis atjaunos vadītāja apliecību kā nozagtu un turpinās drasēt citās valstīs?

Vernons 15.februāris 2017 22:48
2 1 Atbildēt

Ja šo spriedumu pārsūdzēs un izskatās ka tā būs, poli attaisnos. Nevajag tiesāt sekas un cēloni attaisnot, jo tas neveicina veselīgu attieksmi pret kustības drošību.

Vadītāja apliecību polim neviens neaiztika! Krieviem ir labs teiciens: "Par vienu "sistu" dod divus "nesistus".

lynx85 16.februāris 2017 9:31
5 2 Atbildēt

Jājautā, vai polis, pārsniedzot atļauto ātrumu, neizbrauca no noteikumu rāmjiem? Vai šo "necilo" pārkāpumu neņemsim vērā, jo "tā taču dara visi"? Sak, vajag tikai pārsūdzēt un attaisnot, un pohuj, uz cik fūre velk, kad ir satiksmes ierobežojumi? Pēc tāda principa tagad vērtējam, ja?

Vernons 16.februāris 2017 16:26
0 2 Atbildēt

Piekrītu! Tad sākam ar CSL 19. pantu! Tas noteic kārtību un secību, kā darbosies CSN un kā katram satiksmes dalībniekam uz ceļa ir jārīkojas!

Zinātnieks 16.februāris 2017 7:34
3 2 Atbildēt

Šis kungs noteikt savā ziņā ir vainīgs, bet pats pāris reizes esmu gandrīz saskrējies ar šitiem vlo braucējiem. Par visu šo gadījumu, nosacīto sodu derētu arī iedot treneriem....

Raimis 16.februāris 2017 13:36
1 1 Atbildēt

Tūlīt atkal atsāksies vazāties pa ceļiem velasipēdisti kā nebūtu asvaltēta mala pa ko braukt.Tas ka pa maksas ceļu vel braukā lēnāk pa 30 dod ceļu transportam.Tā kā nebūtu diezgan bez viņiem krenķu uz ceļiem.Tai paša Polijā stāv zīmes uz šāda veida ceļiem ,ka ar velosipēdu ,zirga pajūgu un traktoriem nedrīkst pārvietoties.Kur liela satiksme te stulbi treneri ved bērnus uz soseju.

Kanibaals 16.februāris 2017 20:23
0 0 Atbildēt

Nekas jau nav mainījies. Joprojām ir šādi treniņi un aprīkojums diži neatšķiras, kā arī joprojām netiek ievēroti CSN, ka jābūt pavadošam auto ar speciālu aprīkojumu.

211. Velosipēdu vadītāji treniņnodarbību laikā vai organizētu sacensību laikā, ja tos noteiktā kārtībā pavada speciāli aprīkoti automobiļi, drīkst neievērot šo noteikumu 200., 207., 208. un 209. punktā minētās prasības, ja tiek nodrošināta ceļu satiksmes drošība.

650 16.februāris 2017 20:26
0 0 Atbildēt

...Katram priekšā esošam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību....

Jā, tāpēc dažādiem pajoliņiem,gudriniekiem un muldoņām derētu iziet testu- noliec uz ceļa betona kluci vai atver akas vāku un tad lai divi brauc viens aiz otra kaut vai uz 50 un kaut vai ar "drošu" distanci. Redzēsim kas būs, kad beidzamajā metrā pirms šķēršļa tas pirmais strauji paraus 10cm gar viņu garām. Varbūt tad caur savu ādu pieleks cilvēka psiholoģija un "statistiski vidēja" vadītāja potenciālās iespējas..

Pirmais, ko pat distanci ievērojošs dibenābraucējs redzēs un kam viņš veltīs pirmo sekundi sava dārgā laika- tas būs izbrīns un acu skatiens tam strauji manevrējošajam dibenā. Ar jautājumu "ko ta tas dara?" un tikai pēc tam viņš konstatēs "kāpēc to dara".

ps- lielākai pārliecībai der pamēģināt tumsā vai pie "atļautajiem 90"

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Uz 90 gadu jubileju jauns sporta auto par 60 000 dolāru (+ FOTO) 1

ASV Floridas štata iedzīvotājs Čaks Kuks nosvinējis 90 gadu jubileju, uzdāvinot sev jaunu Chevrolet Corvette C8. 520 Zs jaudīgais spēkrats pievienosies kolekcijai, kurā jau ir vairāki citi amerikāņu sporta auto. Lasīt vairāk

 

Atbalsta B stāvvietu zonas atjaunošanu 11.novembra krastmalā bruģētajos ielas posmos 2

Šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja Satiksmes departamenta izstrādātos grozījumus autostāvvietu lietošanas noteikumos, kas paredz atjaunot B stāvvietu zonu 11.novembra krastmalā bruģētajos ielas posmos. Lasīt vairāk

 

Turpinās darbs pie Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta integrācijas 2

Lai Rīgas un Pierīgas sabiedrisko transportu veidotu vienotu un ērtu pasažieriem, Satiksmes ministrijas organizētā darba grupā vienojas par veicamajiem darbiem sabiedriskā transporta sistēmas pārvaldībā Rīgas metropoles areālā. Lasīt vairāk

 

Bija tā, vai nebija? - ledus drifteri noslīcina mašīnu (+ VIDEO) 2

Komentētāji nav vienisprāt par to, ka video redzamais noticis "pa īstam". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti