Prokurors pārsūdz Garkalnē avāriju izraisījušajam kravas auto šoferim no Polijas piespriesto nosacīto brīvības atņemšanu 19

 

Foto: Ekrānšāviņš no prokuratura.gov.lv

Nozare.lv | 26.marts 2017 12:54

Rīgas rajona tiesā iesniegts prokurora protests par spriedumu šoferim no Polijas, kura vadītais spēkrats 2015.gada 26.oktobrī ietriecās riteņbraucēju grupā Garkalnē, piespriest četru gadu nosacītu brīvības atņemšanu.

Kā aģentūra LETA noskaidroja tiesā, protests tiesā tika saņemts 6.martā, taču patlaban šajā lietā vairs nav notikusi nekāda virzība un nav lemts par tā pieņemšanu.

Jau ziņots, ka ar spriedumu vīrietim tika noteikts arī pārbaudes laiks uz trim gadiem.

Kā aģentūrai LETA iepriekš pastāstīja avārijā vissmagāk cietušā zēna tētis, bērnu vecāki nav apmierināti ar tiesas spriedumu, autovadītājam piespriežot tikai nosacītu cietumsodu un neatņemot autovadītāja apliecību. Vecāki ir sašutuši, ka smagās automašīnas vadītājam, kurš ietriecās riteņbraucēju grupā, netika piespriests bargāks sods.

Puiša tēvs skaidroja, ka tiesai tika lūgts par cietušo atzīt arī zēna māti, kura, ņemot vērā nepieciešamību aprūpēt cietušo dēlu, ilgstoši nav varējusi atgriezties darba tirgū, taču tiesa šādu prasību nav apmierinājusi.

Vecāki bija apņēmušies šo spriedumu pārsūdzēt.

LETA jau vēstīja, ka 2015.gada 26.oktobrī uz Vidzemes šosejas Garkalnē, Polijas pilsoņa vadītai kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriecās vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bija pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā brauca 12 gadus vecs zēns, kurš cieta vissmagāk.

Iepriekš Rīgas rajona tiesa Polijas pilsonim nolēma piemērot apcietinājumu, tomēr vēlāk apelācijas instance viņu no apcietinājuma atbrīvoja.

Par ticamāko Garkalnes avārijas iemeslu Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris Latvijas Radio nosauca distances neievērošanu aiz citas kravas automašīnas, jo Polijas kravas auto vadītājs nav spējis nobremzēt pirms riteņbraucēju grupas. Kā stāstīja Teteris, kad priekšā braucošais auto mainījis braukšanas joslu, Polijas autovadītājs tuvu savā priekšā ieraudzījis riteņbraucēju grupu, kuras priekšā vairs nav spējis nobremzēt.

Šo versiju kā ticamāko Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" iepriekš apstiprināja arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, kurš piebilda, ka dati, kas iegūti no kravas automobiļa tahogrāfa, norāda arī uz atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 26.marts 2017 14:17
6 10 Atbildēt

Tūlīt vernons teiks, ka vainīgi bija velosipēdisti. Tie negarantēja drošību viņa kolēģim ar smago mašīnu.

Vernons 27.marts 2017 8:39
1 1 Atbildēt

Uzraksti notiesājošu spriedumu!

viencexperc 27.marts 2017 10:59
2 8 Atbildēt

Tavs paziņa - tiesnesis visu noformēs, kā tev vajag.

Palaidniex 26.marts 2017 17:25
2 0 Atbildēt

Kāds te bauroja ka ierobežotāju apiet neesot iespjams: "Artis Velšs, kurš piebilda, ka dati, kas iegūti no kravas automobiļa tahogrāfa, norāda arī uz atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu."

650 26.marts 2017 19:18
5 0 Atbildēt

Sasprindzinot smadzenes, nebūtu grūti iedomāties, ka ierobežotāja ierobežotais, spidometra rādītais vai tas, par kuru "cp nesoda" ir visos gadijumos lielāki par CSN burtiski ierakstīto.Nospiedoši lielākā daļa pa ceļu braucošo auto to CSN rakstīto pārkāpj, taj skaitā arī te esošie taisnības cīnītāji.

he 26.marts 2017 22:32
13 6 Atbildēt

stulbie vecāki-nu un labums no tā ka atņems tiesības,pazaudēs darbu,varbūt pat izputiņās ģimeni,tad tie skaudīgie,atriebīgie dauņi varbūt lai baro tā poļa ģimeni!?nav ko vazāties pa ceļa braucamo daļu,it īpaši ja vieta bija pa ceļa nomali-sportisti tfu!!!

gunbox 27.marts 2017 10:45
6 1 Atbildēt

Visa problēma slēpjas tajos, kuri valkā zeķubikses uz velosipēda. Tie ir tikuši pie likumu bīdīšanas un šīs, visdrīzāk, ir sekas. Es pats esmu daudz gadus braukājis uz darbu ar velo un redzu, ka vienīgais liekais satiksmē ir velobraucēji, kuri uztver braucošo daļu par sporta trasi. Un bonusā tam visam vēl neievēro pilnīgi nevienu CSN.

4diena 27.marts 2017 11:06
4 2 Atbildēt

Un kur ir tiesas process pret velo skolu??? Pret treneriem???

Vernons 27.marts 2017 12:48
3 2 Atbildēt

Pamatojoties uz CSL 19. panta 1., 3. un 4. punktiem, kas noteic kartību un secību, kā darbosies CSN, kā katram uz ceļa ir jābūt aprīkotam un kā katram satiksmes dalībniekam uz ceļa ir jārīkojas, velosipēdistam tur kur viņu padarīja par invalīdu nebija jāatrodas! No internetā publicēto fotogrāfiju lēruma redzams, ka asfalta klājums šajā ceļa posmā ir teicama kvalitātē. Prokurora pārsūdzība beigsies ar apsūdzību trenerim un ceru ka arī Ģirtam Rorbakam no CSDD, kurš ar savu parakstu ir apliecinājis vēstuli šādām riteņbraukšanas nodarbībām.

Nu un kopš kura brīža nomira CSL 19. panta 4. punktā minētā tiesiskā paļāvība kravas auto vadītajam? Kopš kura brīža policija un CSDD kultivē anarhiju uz ceļiem? "Džinu" no pudeles ceļu policija izlaida, tagad nepietiek prāta to iedzīt pudelē atpakaļ!

k442 27.marts 2017 14:14
2 7 Atbildēt

Kravas auto vadītājam šī "tiesiskā paļāvība", Vernon, nomira tieši tajā brīdī, kad viņš iesēdās astē savam kolēģim ar minimālu distanci, padarot pārskatāmību savā braukšanas virzienā vairākas reizes īsāku nekā paša apstāšanās ceļš!!!

Tev ļoti patīk pieminēt savu lielo un ilggadīgo pieredzi - nu tad pameklē - ja nemaldos, kādā no agrāko laiku CSN grāmatiņām bija ieteikums: atceries, ka redzamībai braukšanas virzienā jābūt ne mazākai par apstāšanās ceļu!

Punkts!!!

650 27.marts 2017 14:54
5 2 Atbildēt

Punkts te nav un nevar būt- ja vien šī nav kāda apmaksāta publikācija vai ss. sludinājums.

Vajadzētu runāt par niansēm, kuras atšķir "pieredzējušu" vai "atbildīgu" šoferi no bezatbildīga āksta, kurš vienkārši kādam brauc pa priekšu un pēkšņi bez brīdinājuma ielec kreisajā rindā.Ir daudzi gadījumi, kad apstākļu sakritības dēļ nepalīdzēs nekāda saprātīga distance.Ja kādu grib apmācīt uzvedībai ekstremālās situācijās, tad vajag mācīt un skaidrot, nevis tēlot Profesorus un likt tik Punktus un dot tik Gadus.Ja kaut ko spriest, tad piespriest visiem iesaistītajiem, nevis izraujot no konteksta un par sliktu tam, kurš mazāk aizsargāts vai tur kkur "nav ieradies" uttt

Vernons 27.marts 2017 15:39
1 2 Atbildēt

Vispār punktu pielika CSL 19. pata 1., 3. un 4. punkti! Tie netika ņemti vērā ceļu policijā, veicot ekspertīzes, arī CSDD, komentējot situāciju, parakstīja sev nabadzības apliecību un tiesai, kur nu vēl prokuroram. Kur tad palika loģiska ideoloģija? Ja kolektīvi pastrādā noziegumu, tad to sauc par noziedzīgu politiku ceļu satiksmē!

Un šis ir vēl labāks: "CSN 200. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts:

200.1. braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt šādos gadījumos:

Kādi vēl vajadzīgi komentāri tiem, kuri nelasa Noteikumus?

Vernons 27.marts 2017 15:27
2 2 Atbildēt

Kā tā var būt, ka braucot ātrāk nekā noteikts tam brīdim nav iespējams pārkārtoties uz otro joslu, jo tur lūk brauc vieglie vēl ātrāk! Kādas privilēģijas ir ieguvuši vieglo auto vadītāji, kad pārkāpjot braukšanas ātrumu var ignorēt smagā kreiso virzienrādītāju 200 metru gara ceļa posmā un neļaut tam pārkārtoties?

Nu un kur tad palika: "Katram uz ceļa ir jārīkojas TĀ, lai neveidotu bīstamu situāciju"? CSL 19. panta 3. punkts!

Tu ar "Distanci" gribi "aizbāzt visus caurumus", bet CSN ir uzrakstīti sekojoši: CSN 105. punkts regulē attiecības starp trim satiksmes dalībniekiem, priekšā, aizmugurē un blakus esošiem! CSN 105. punktā: Priekšā braucošam bremzējot" jāpilda virkne CSN punktu prasības. Kopš kura brīža CSN pēkšņi sastāv tikai un vienīgi no vienas vienīgas "distances"? Un ar šādu "piesitienu" attīstīja lielceļa bandītismu visā tā krāšņumā!

Atceries un iegaumē: "Katram priekšā esošam satiksmes dalībniekam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, bija, ir un būs jāgarantē drošība sev un citiem"!

Tagad par katru cenu prokurors grib notiesāt sekas, bet cēloņa cēloni attaisnot. Nekas rīt prokurors būs smagā vadītāja vietā, bet parīt Tu un tad palūkosim kādu dziesmu dziedās prokurors un kādu Tu. CSN bija ir un būs jāpilda katram ne viss katram otram vai tikai katram trešajam!

k442 27.marts 2017 19:52
2 1 Atbildēt

Hmm, izskatās, ka manis iepriekš paustajam viedoklim ir daudz oponentu...

Nu, ko, oponenti, atbildiet, lūdzu, uz šādu jautājumu - vai un kas, pēc Jūsu domām, mainītos situācijas novērtējumā, ja poļu "kurinātājs" velosipēdistu grupiņas vietā būtu "nonesis" ar cilvēkiem pilnu NORDEKAs autobusu, kurš ar ieslēgtu labā pagrieziena signālu bremzētu, lai apstātos 30 metrus tālāk esošajā pieturā?

CRDI 27.marts 2017 20:26
2 2 Atbildēt

Tas nav iespējams lielākajos murgos... visiem tak zinàms NORDEKA garantē.... :)

650 27.marts 2017 22:45
3 0 Atbildēt

Šis, ko pa piemeeram es te un citur esmu paudis-tas nekādi nav noliegums prasībai uzturēt distanci un spēt atbildēt par saviem darbiem.Bet ir "papildjautājums" par to, KO mēs KATRS varam darīt draudīgas situācijas glābšanai.Ja būtu nonests autobuss- manuprāt tad jātiesā būtu arī ceļa projektētāju, kurš šādu iespēju pieļāvis.Ja te ir gadījums 1:10K, tad tas būtu jau 1:1M. Šis te ar tiem riteņiem ir pilnīgi "hrestomātiska" situācija, kura ir tajā pat krievijā nezcik reiz tirzāta, un ,cik atceros,tur nebūt ne visi "priekšābraucēji" ir izsprukuši no atbildības.Mēs nedrīkstam kultivēt kērtējo "dauņu" paaudzi,vienkārši visur un vienmēr pieminot no konteksta izrautu pliku distances neievērošanu.Ja distances neieverotājs ir stulbs un ja (ja..) priekšābraucējs ir vismaz kautcik atbildīgs- NEKAD nedrīkst pieļaut šādu te bezatbildīgu manevru un vienkārši organizēt aizmugurē braucošajam rupji nelatviski runājot visīstāko "podstavu".Ja viņš strauji apbrauc atvērtu aku vai remonta zīmi- tas ir cits, tas ir nevainīgs joks, salīdzinot ar to,ka "apbraucamais objekts" ir saistīts ar cilvēka dzīvību.Nav praktiski tādas ikdienā ievērojamas distances, lai no 90km/h kāds varētu sekundes daļā apstāties pirms nekustīga šķēršļa ar 0km/h. Jo tad ir jābrauc ar 150m distanci- ko nekad nekur neviens neievēros.Un ja arī centīsies- tur momentā iesprauksies kāds cits auto.Tur tak ir totālam kretīnam jābūt,lai nezcik km brauktu ar aizmugurēbraucēju spogulī un pirms bērnu bara vienkārši kkur parautu sāņus, turklāt vel skaidri saprotot, ka kreisajā rindā nemaz nav kur iespraukties.Ja priekšābraucošais smagais būtu licis pa mēmajiem- tur būtu pavisam cits iznākums un (iespējams), ka nekas vairāk par salocītu numurzīmi vai kādu bleķi tur nebūtu.Jebkurš bandiits tas polijas smagais tev parādīs cilvēciskā brīdinājumā kreiso pagriezienu, kad redzēs ka vieglais viņam aiz muguras un kad gājējs vai riteņbraucējs maisās pa kājām un kur nu vel ja tumšajā laikā. Tas ir te 3/4 LV kretīni tev nerādīs neko un tumsā pirms klunkurojoša dzērāja bez brīdinājuma vnk paraus kkur sāņus.Ne te cilvēcība, ne te šoferu solidaritāte, ne te situācijas izpratne kā tāda, kas mums visur tiek kultivēta vairumā.Šis nav nekas Personīgs vai tur kas diži oponējošs, vienkārši rūgtas pārdomas kā "papildinājums" neatceļamajam formulējumam par pliku distances ieturēšanu .

Aaa, lūk, reku tipisks video, lūdzu skat fragmentu ap 5:37-6:00- tipiska situācija starp kārtējo/regulāro distances neieturētāju un absolūtu kretīnu "priekšābraucēja lomā". Tipisks krievijas aizgaldā audzināts cuuka,tādus vajadzētu vnk noķert un ...... www.youtube.com/watch?v=8gg67HDVOcc

he 28.marts 2017 21:56
0 0 Atbildēt

precīzāk vairs nevar!

Kanibaals 31.marts 2017 15:02
0 0 Atbildēt

>Par ticamāko Garkalnes avārijas iemeslu Juris Teteris(CSDD) Latvijas Radio nosauca distances neievērošanu aiz citas kravas automašīnas, jo Polijas kravas auto vadītājs nav spējis nobremzēt pirms riteņbraucēju grupas.

Šis tiešām ir gadījums, kad ar distances ievērošanu nav tiešas saistības. Teteris prasa ievērot tādu distanci, kādu neprasa pat CSN, ka jāspēj nobremzēt, ja priekšā braucošais atduras pret šķērsli. Kravas auto pirms viņa jau arī nespēja nobremzēt. Šī nu bija situācija, kas notika un kurai agri vai vēlu bija jānotiek ņemot vērā kā notiek velo treniņi. Tak arī drošības barjeras pirms šķēršļiem tiek nonestas tieši tāpat, kad kāds izvairās, bet tam kas brauc aiz nav kur palikt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti