Latvijā turpina saglabāties augsts satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits, lai gan cietušo skaits ir samazinājies, liecina Valsts policijas (VP) apkopotā informācija.
Šogad no 1.janvāra līdz 22.maijam avārijās dzīvību zaudējis 51 cilvēks, bet pērn identiskā laika posmā 42 satiksmes dalībnieki.
Pērn līdz 22.maijam satiksmes negadījumos ievainojumus guva 1559 cilvēki, bet šogad 1390.
Satiksmes negadījumu skaits palicis pagājušā gada līmenī. Šogad reģistrētas 7541 avārijas, kas ir par diviem negadījumiem mazāk nekā pērn.
Jau ziņots, ka pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos dzīvību zaudēja 148 personas, kas ir par 12 cilvēkiem vairāk nekā gadu iepriekš.
Visas Eiropas Savienības dalībvalstis, tostarp Latvija, ir apņēmusies līdz 2020.gadam salīdzinājumā ar 2010.gadu uz pusi samazināt avārijās bojāgājušo skaitu. 2010.gadā Latvijā avārijās bija 218 bojāgājušie.
VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis jau pagājušā gada nogalē paziņoja, ka lai sasniegtu minēto mērķi par 2020.gadu, tad 2019.gadā satiksmes dalībnieku apziņas un attieksmes maiņai ir jābūt ļoti kardinālai. Viņš jau toreiz izteica šaubas, vai spēsim šo mērķi sasniegt, ņemot vērā, ka policijas rindas diez vai tiks ātri aizpildītas, ceļu infrastruktūras projekti nebūs pietiekamā daudzumā un tehniskie kontroles līdzekļi vēl nebūs sagādāti pietiekamā daudzumā.
Saliekam visu kopā. Kas tik netiek darīts mūsu, iedzīvotāju, labā, lai mēs mazāk mirtu, lai mums vieglāk dzīvot, lai paceltu kopējo dzīves līmeni Latvijā.
1. Uzņēmums iegādājoties auto var atgriezt tikai 50% PVN (bija 80, tiem kas nezin), jo tikai tā mēs varam uzlabot vidējo auto vecumu valstī. (Paldies Finanšu Ministrijai un Auto Asociācijai)
2. UVTN jāmaksā. Minimums 29 Eur/mēn visiem pasžieru auto un N1 kam virs 3 sēdvietām. (Paldies FM)
3. Ceļa nodoklis / izmešu nodoklis (atkarībā no auto vecuma) - saprotami, bet nesaprotu, kāpēc kaimiņi var iekļaut degvielas cenā, lai jau ir...
4. Vēl taču vinjete arī jāpērk visiem N1, kam virs 3t (saprastu, ja būtu virs 3.5t, vai arī visiem N1, bet nu 3t ir tāds nesaprotams lielums). (Paldies FM un AA)
5. Tad vēl mūsu tautas glābējam - Fotoradaram. Žēl tik ka daži no viņiem ir uzlikti nepamatotās vietās.
6. Nekas... Ja jau šis viss nepalīdz, uzliksim vēl vidējā ātruma kontroli uz pilnīgi taisniem ceļa posmiem. Mazums, ja nu tur notiek nelaime? (Vietās, kur gan to tiešām vajadzētu, tādas nav).
Visur tak teica, ka pateicoties šim visam tiks samazināts bojāgājušo skaits, uzlabot mūsu autoparks un dzīves apstākļi valstī.
Nopirku strādniekiem Renault Trafic ar dubultkabīni un kravastelpu, lai ir normāls auto, ar ko braukt uz mežu zāģēt kokus.
Sanacā stulbi: ar PVN uzmeta, UVTN samaksāju, vinjeti nopirku, viens no strādniekiem, brīvdienā, īsi pirms fotoradara nositās.
Sausais atlikums, mums viss paliek tikai labāk, bet kaut ka 2019. gadā ir jau par 9 līķiem vairāk kā pērn.
Nebūtu bijis gudrāk:
Kaut ko mainīt tiešām kritiskajos punktos, piemēram, vairāk rotācijas apļi? Pie Saldus ir tāds ,,foršs'' jauns krustojums = daudz līķi.
Uzlabojot infrastruktūru, lai nejātu ritošo, nesistu riepas pušu? Šonedēļ tak bija skaitsta avārija Ērgļos (ar plīsušu riepu).
Jauno auto tirgus zeļ un plaukt (Rīgā). Vidēji gan braucam ar 13 gadus vecām mašīnām. Cik veci tad ir tie auto reģionos, lai vidēji autoparks būtu 13 gadus vecs? 20+ gadi, laikam, ir maigi teikts, ne tā?
Ja ar šiem instrumentiem nesanāca, varbūt ir laiks ieklausīties, ko tauta saka?