Latvijā turpina saglabāties augsts avārijās bojāgājušo skaits; avārijās šogad jau 51 bojāgājušais 22

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 25.maijs 2019 14:05

Latvijā turpina saglabāties augsts satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits, lai gan cietušo skaits ir samazinājies, liecina Valsts policijas (VP) apkopotā informācija.

Šogad no 1.janvāra līdz 22.maijam avārijās dzīvību zaudējis 51 cilvēks, bet pērn identiskā laika posmā 42 satiksmes dalībnieki.

Pērn līdz 22.maijam satiksmes negadījumos ievainojumus guva 1559 cilvēki, bet šogad 1390.

Satiksmes negadījumu skaits palicis pagājušā gada līmenī. Šogad reģistrētas 7541 avārijas, kas ir par diviem negadījumiem mazāk nekā pērn.

Jau ziņots, ka pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos dzīvību zaudēja 148 personas, kas ir par 12 cilvēkiem vairāk nekā gadu iepriekš.

Visas Eiropas Savienības dalībvalstis, tostarp Latvija, ir apņēmusies līdz 2020.gadam salīdzinājumā ar 2010.gadu uz pusi samazināt avārijās bojāgājušo skaitu. 2010.gadā Latvijā avārijās bija 218 bojāgājušie.

VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis jau pagājušā gada nogalē paziņoja, ka lai sasniegtu minēto mērķi par 2020.gadu, tad 2019.gadā satiksmes dalībnieku apziņas un attieksmes maiņai ir jābūt ļoti kardinālai. Viņš jau toreiz izteica šaubas, vai spēsim šo mērķi sasniegt, ņemot vērā, ka policijas rindas diez vai tiks ātri aizpildītas, ceļu infrastruktūras projekti nebūs pietiekamā daudzumā un tehniskie kontroles līdzekļi vēl nebūs sagādāti pietiekamā daudzumā.

 
Visi komentāri
 
Ātrums 25.maijs 2019 15:57
14 1 Atbildēt

Saliekam visu kopā. Kas tik netiek darīts mūsu, iedzīvotāju, labā, lai mēs mazāk mirtu, lai mums vieglāk dzīvot, lai paceltu kopējo dzīves līmeni Latvijā.

1. Uzņēmums iegādājoties auto var atgriezt tikai 50% PVN (bija 80, tiem kas nezin), jo tikai tā mēs varam uzlabot vidējo auto vecumu valstī. (Paldies Finanšu Ministrijai un Auto Asociācijai)

2. UVTN jāmaksā. Minimums 29 Eur/mēn visiem pasžieru auto un N1 kam virs 3 sēdvietām. (Paldies FM)

3. Ceļa nodoklis / izmešu nodoklis (atkarībā no auto vecuma) - saprotami, bet nesaprotu, kāpēc kaimiņi var iekļaut degvielas cenā, lai jau ir...

4. Vēl taču vinjete arī jāpērk visiem N1, kam virs 3t (saprastu, ja būtu virs 3.5t, vai arī visiem N1, bet nu 3t ir tāds nesaprotams lielums). (Paldies FM un AA)

5. Tad vēl mūsu tautas glābējam - Fotoradaram. Žēl tik ka daži no viņiem ir uzlikti nepamatotās vietās.

6. Nekas... Ja jau šis viss nepalīdz, uzliksim vēl vidējā ātruma kontroli uz pilnīgi taisniem ceļa posmiem. Mazums, ja nu tur notiek nelaime? (Vietās, kur gan to tiešām vajadzētu, tādas nav).

Visur tak teica, ka pateicoties šim visam tiks samazināts bojāgājušo skaits, uzlabot mūsu autoparks un dzīves apstākļi valstī.

Nopirku strādniekiem Renault Trafic ar dubultkabīni un kravastelpu, lai ir normāls auto, ar ko braukt uz mežu zāģēt kokus.

Sanacā stulbi: ar PVN uzmeta, UVTN samaksāju, vinjeti nopirku, viens no strādniekiem, brīvdienā, īsi pirms fotoradara nositās.

Sausais atlikums, mums viss paliek tikai labāk, bet kaut ka 2019. gadā ir jau par 9 līķiem vairāk kā pērn.

Nebūtu bijis gudrāk:

Kaut ko mainīt tiešām kritiskajos punktos, piemēram, vairāk rotācijas apļi? Pie Saldus ir tāds ,,foršs'' jauns krustojums = daudz līķi.

Uzlabojot infrastruktūru, lai nejātu ritošo, nesistu riepas pušu? Šonedēļ tak bija skaitsta avārija Ērgļos (ar plīsušu riepu).

Jauno auto tirgus zeļ un plaukt (Rīgā). Vidēji gan braucam ar 13 gadus vecām mašīnām. Cik veci tad ir tie auto reģionos, lai vidēji autoparks būtu 13 gadus vecs? 20+ gadi, laikam, ir maigi teikts, ne tā?

Ja ar šiem instrumentiem nesanāca, varbūt ir laiks ieklausīties, ko tauta saka?

uupis 25.maijs 2019 23:22
1 4 Atbildēt

Tava sāpe skaidra!

Jautājums: kad pēdējo reizi pārlasīji CSN?

Kad pēdējo reizi pārlasīji nodokļu likumu?

Kad pēdējo reizi izteici iebildumus šiem likimiem?

Nekad?

Tad ko grabi? Tu no sākuma uzraksti kaut vienu vēstuli Sat. Min. Vai uz MK. Un pamēģini izteikt savu viedokli tam, kura virzienā ripini bumbiņas!

LMT 25.maijs 2019 16:10
6 2 Atbildēt

Ja Krapsi nomainītu kāds prātīgāks...?

Zjebra 25.maijs 2019 16:15
4 6 Atbildēt

Vajag vairak fotoradaru !!!

Pļurkt 25.maijs 2019 17:01
8 0 Atbildēt

Vajag ar purva arkliem uzart pilnīgi visus ceļus!!!

Nebūs ceļu, nebūs ceļu satiksmes negadījumu!!

Kur problēma???

Vernons 25.maijs 2019 20:10
0 5 Atbildēt

Kāpēc Vācija varēja tikt galā ar savu satiksmi līdz pienāca brīdis, kad visi kam nav slinkums braukt pa Vāciju! Tādi kā mes un mums līdzīgie arī tur visu sabojāja.

Jūrmalas šoseja etalons mūsu stulbumam.

uupis 25.maijs 2019 23:25
1 0 Atbildēt

Paskaidro postpadomju sindromu sīkāk?

Zinu ir tāds, zinu kā darbojas, gribu izlasīt kā tu to saproti?

650 26.maijs 2019 1:14
1 0 Atbildēt

taaneko 25.maijs 2019 20:43
1 5 Atbildēt

Interesanti- ja uz katru Latvijas ceļu kilometru būtu pa vienam stacionārajam un vienam pārvietojamajam fotoradaram, cilvēkiem pietiktu drosmes iet bojā uz ceļiem?

Janeks90 25.maijs 2019 21:27
2 0 Atbildēt

Tikai parāda to cik slikti ceļi un cik daudz idiņu ir uz ceļiem Latvijā... bēdīgi...

DALJNOBOJS 25.maijs 2019 22:05
2 1 Atbildēt

Man fotoradari netraucē un problēmas nerada, uzrāvies vispār esmu tikai 2 reizes uz tā paša radara, tai pašā dienā.

Recepte Navigators, kas rāda atļaut ātrumu, kruīz kontrole.

taaneko 25.maijs 2019 22:27
2 1 Atbildēt

Mani arī ne Zibšņus ķeru reizi, divas mēnesī. Rēķina summas iekļauju savu pakalpojuma cenā.

Recepte- braucu, kā pieradis, sodus maksā tie, kas nevar nemaksāt.

DALJNOBOJS 25.maijs 2019 23:25
3 2 Atbildēt

Man 10 gados ir tikai 2 sodi par ātrumu.

Sanāk tu esi bīstamā sabiedrībai un gāzēs pedāļa dročitājs, un tev braukt aiz fūres laikam ir pasaulē lielākais grēks, par katru cenu jāpadzen neskatoties uz pretīm nākošo, Baltijas valstīs gandrīz katru dienu redzu situāciju 1 metrs līdz avarij. Tādu kā tu dēļ ir liela mirstība uz ceļiem. Ļoti ceru, ka tas tev ir tāds trollings.

Ļaudis tās pāris minūtes, neko nemaina izbrauc labāk 10 min uz 100 km ātrāk, paglābsiet citus sevi un savus nervus.

uupis 25.maijs 2019 23:32
2 0 Atbildēt

Tu pabrauc pa Rīgu ar elektrisko skūteri — pakatīsimies ko teiksi par autovadītāju kopējo fonu un savu pienākumu izpildīšanu (zināt un ievērot CSN).

taaneko 26.maijs 2019 10:26
3 0 Atbildēt

Es līdz 40 intensīvi braukāju ar velosipēdu un man visā šajānlaika posmā nebija neviena soda par ātrumu....

Gribu teikt, ka esmu no tiem, kas uzskata, ka vainīgas ir iemaņas (precīzāk to trūkums) un autovadītāju degradācija. Tai vietā lai izvairītos no avārijas tiek spiesta taure.

DALJNOBOJS 26.maijs 2019 11:37
1 0 Atbildēt

Par iemaņām daļēji piekrītu varētu veikt labāku vadītāju apmācību, stingrākus eksāmenus. vēlāk pieejamākus/ lētakus papildkursus arī reģionos, nevis tikai Rīgā. Ir redzētas ultra super puper mega stulbais bābas, kas vispār braukt neprot, kā viņas tiek pie tiesībām nezinu.

Bet, ne katrs varkļūt par izcilu braucēju - cilvēciskais faktors - fizikas īpašibas, regulāra pieredze, uzmanības koncentrācija, nogurums, pašam nogurušām reakcija nav tā labākā.

Un medaļas otra puse pašpārliecinātiba, ka esi rallists no Dieva, bet īstenībā braukšanas iemaņas ir netās labākas. Un pat ja braukšanas iemaņas ir super izcilas fizikas likumus neviens nav atcēlis.

Kaugan šo problēmu pēc gadiem 10-20 atrisinās autopilotu izplatība, cilvēks pie stūres nebūs vajadzīgs. saprotot to no šī gada neklātienē eiju mācīties uz datora sistēmu administratoru.

Interesanti būtu atrast statistiku par avāriju iemesliem agresīva braukšana vai pieredze trūkums.

taaneko 26.maijs 2019 12:37
0 0 Atbildēt

Nu redzi Tu esi daļa no sistēmai nepieciešamajiem zobratiem. Es tāds nevēlos būt. Tu akli tici visam, ko tev peļņas vai nekompetences vai tuvredzības dēļ uzspiež tie, kas tikuši pie iespējas noteikt virzienus. Es tajā piedalīties nevēlos.

Plānveidīgi un mērķtiecīgi, ar attbalstu visos līmeņos tiek sludināts- respektēsim tizlumu un nemākulību, 52km/h ir sliktāk nekā 45.

Glābiņš no izlecējiem ir elektronizācijā un automatizācijā. Nez kapēc neviens neaizdomājas, ka jebkura, pat pati modernākā tehnika, kuras darbību nodrošina programmatūra mēdz uzkārties. Telefoni, datori, planšetes- viss karas. Reti, bet tomēr. Pat lidmašīnām ar visu dublējumu ir problēmas ar kļūdainu darbību. Ko darīs nemākulīgs autovadītājs pie autopilota uzkāriena?

DALJNOBOJS 26.maijs 2019 13:04
1 0 Atbildēt

Par sistēmu var strīdēties mūžīgi tām galā nebūs.

Zinu vienu tipāžu, kas saistījās youtube video un tagad tic ka ap 1800 bija lielie grēku plūdi, kas iznīcināja pagājušo augsti attīstīto cilvizāciju un visa vēsture ir apmāna. Muļķitis savu taisnību gatavs aizstāvēt pat ar spēku.

Par automātizāciju (Visdrīzāk kļūdos) itkā pat šobrīd Teslas autopilots neskatoties uz skali apspriestājām avarijām statistiski pa šoseju brauc labāk, par vidējo amerikāni. Kas būs pēc gadiem 10-15? Ja Šobrīt autopilota tehnoloģij lietotāja līmenī ir ap 5 gadi.

650 26.maijs 2019 1:12
0 0 Atbildēt

Nožēlojami ir arī tas,ka mēs visi kā viens 1-kārt pieprasām "nomainīt Krapsi".Kaut gan visupirms būt vēlams noorientēties amatu pienākumos un ietekmes sfērās un utt.Tas (protams) ir Krapsis, kurš pirms desmit gadiem izdomāja un pieņēma fufelistisko "satiksmes drošības uzlabošanas programmu līdz 2020.gadam" un tas ir Viņš, kurš visu tālāko pirka,uzstādīja,uzkarināja,ieviesa un plakātus uzzīmēja.Jā. www.lrvk.gov.lv/uploads/reviz...2018%20IeM.pdf

he 26.maijs 2019 16:37
2 0 Atbildēt

lielākā problēma pie bojāgājušajiem ir satiskmes dalībnieku cļu krustošanās jeb, citiem vārdiem sakot, dažādu satiksmes dalībnieku tipu neatdalīšana, un autotransporta braukšanas virzienu neatdalīšana.

Uzskatu, ka pamatā vainīga ir infrastruktūra, jo tai ir jābūt drošai, lai katrs muļķis dēļ nejaušības nevarētu sevi vai citus nosist.

Kādi ir galvenie iemseli avārijām ar bojāgājušajiem? Ir vairāki:

- saduras pretī braucēji (uzsprāgst riepa, neapdomīgi apdzen, novēršanas no ceļa), iebraucot pretējā braukšanas virziena joslā;

- krustojumos uz šosejas kāds taisa kreiso pagriezienu un nepaspēj;

- gājēji un velosipēdisti pārvietojas pa ceļa malu, jo citur nav kur;

Visi šie punkti attiecas uz infrastruktūru. Var, protams, likt fotoradarus utt., visi ievēros ātrumu, bet tas neizslēgs iespēju izdarīt vienu kļūdu, kuras rezultātā būs līķi.

650 26.maijs 2019 20:12
0 0 Atbildēt

Un tagd uzskaiti, cik no šiem pieminātajiem infrastruktūras elementiem pie mums ir ieviesti salīdzinājumā ar tuvākajām kaimiņvalstīm.Toties, ieviešot fotoradaru,aizkadrā (lohiem neredzamajā vidē) kādam/daudziem taču rodas bezgalīga iespēja pelnīt par tā uzturēšanu, apkalpošanu un visu ar to saistīto darbību administrēšanu.Bet jebkurš ieguldījums infrakstruktūrā ir nauda vējā.

Oskars 27.maijs 2019 16:27
0 0 Atbildēt

Viss sākas ar instruktoriem un CSDD.

CSDD prasa tikai lai to ko viņiem liek prasīt. Instruktori māca tikai to lai cilvēks dabūtu tiesības un pēc tam lai katrs brauc kā grib.

Vācijā atliek pasūdzēties policijā, ka kāds tev nav ievērojis distanci un uzreiz sekos sods, kas jāapstrīd tiesā vai jāpiekrīt.

Apdzīt pa labo pusi ārpus apdzīvotām vietām. CSN 113. Mums nav soda mēra. (kā vispār var izdomāt apdzīt pa labo pusi? Nav runa par apsteigšanu.)

CSN 85 - nav soda mēra.

CSN 80 - nav soda mēra.

CSN 105 - nav soda mēra. Tikai rezultāts - neievēroja distanci un avārija.

CSN 109.2 - visbiežākās avārijas. Soda nav.

+ gājēju pārējas, autobusu pieturas, ielas, kur pārvietojas bērni pēc skolas. Tas taču ir loģiski. CSDD tikai prasa laik palaiž gājējus un instruktori to iedzen. Viss! Pārējās vietās spied cik tev maks atļauj.

Un ko jūs gribiet?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti